Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Vraagje over snelheidsmetingen

Discussie gestart

KKop

D'r zijn apparaten die de aanwezigheid van radar of een laser kunnen signaleren, maar die zijn in veel staten verboden. D'r zijn ook middelen om je nummerbord "onzichtbaar" te maken voor radar en laser, maar die beweringen zou ik met een korreltje zout nemen

Er zijn maar twee staten waar het illegaal is om een radardetector te hebben, in Californie en Nevada is het volkomen legaal.  Maar je europese detector werkt hier niet, politie gebruikt andere frequenties.

Hier in Georgia rij ik meestal de max. snelheid + 10, soms +15.  Waarom?  Omdat de politie je alleen aanhoudt als je meer dan 15mph te hard gaat, omdat dat punten op je rijbewijs is, en onder 15mph te hard niet.  Ik heb het dan wel over snelwegen, op binnenwegen en de bebouwde kom doe ik gewoon de max. snelheid.

Dit verschilt per staat, dus doe je eigen onderzoek voordat je op vakantie gaat.
#31 - 02-06-2006, 15:24 uur
« Laatst bewerkt op: 02-06-2006, 15:28 uur door KKop »

ProUSA-Ewout-

Ik zou in Amerika nooit te hard rijden, ik bedoel racen kan je in Duitsland en anders Nederland ( je weet van je stad wel waar de flitspalen staan) en in Amerika kom je niet voor de adrenaline, maar wel voor o.a het schitterende landschap  ;)
#32 - 12-06-2006, 17:18 uur
God bless the USA

bgroeneveld

Maar de verleiding/neiging om te hard te rijden is er wel degelijk in de VS.

Ik ben het afgelopen weekeinde 'even' naar Des Moines, Iowa gereden, 'slechts' drie uur ten zuiden van St. Paul, MN. Maximumsnelheid is 70 mijl per uur op I-35 South. Maar Minnesota en Iowa zijn erg plat, bijna Nederlands plat en met weinig afwisseling. De weg is bovendien kaarsrecht. Het is dan makkelijk om toch maar wat harder te gaan rijden, om sneller op de plaats van bestemming te komen.

Slecht idee, de politie loert. Ik zet daarom mijn 'cruise control' op ongeveer 72 mijl per uur (gemeten met een eenvoudig GPSje) en reed een politieauto voorbij zonder dat de zwaailichten aangingen.

Overigens erg saai omdat er weinig op de radio is: het lijkt wel alsof het enige is: ultra-rechtse praatprogramma's, (zeer) plaatselijke sport (het kan mij echt niet schelen welke plaatselijke 15-jarige een veelbelovende quarterback is) of radiopredikers. O ja, en natuurlijk country music.

Als ik vaker ver moest rijden zou ik zeker satellietradio aanschaffen, niet dat ding waar Howard Stern op zit, maar die andere.
#33 - 12-06-2006, 21:53 uur

sweatbox

Overigens erg saai omdat er weinig op de radio is: het lijkt wel alsof het enige is: ultra-rechtse praatprogramma's, (zeer) plaatselijke sport (het kan mij echt niet schelen welke plaatselijke 15-jarige een veelbelovende quarterback is) of radiopredikers. O ja, en natuurlijk country music.

Laat ik nou toch altijd gedacht hebben dat dit echt helemaal jou ding was... ;)
#34 - 12-06-2006, 23:25 uur

bgroeneveld

Ik kan een country song/smartlap best wel waarderen (seker as Amsterdammer sijnde), maar drie uur lang, nee dat wordt me wat teveel. En Al Franken had gelijk: Rush Limbaugh is a big fat idiot.



#35 - 19-06-2006, 02:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15