Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar waren jullie op 11 September 2001???

Discussie gestart

USvsNL

Ik herinner mij een man die vertelde dat hij in de Twin Towers werkte maar vandaag zichzelf ziek had gemeld. Later bleek dat hij op de verdieping werkte waar het vliegtuig zich had in de geboord. Hij was de enige overlevende van zijn HELE AFDELING! Dat is echt verschrikkelijk.

ja idd heb ik ook gehoord.

Die gesprekken  van mensen die vanuit het vliegtuig of de twin towers hebben gebeld zijn echt erg om te horen  :o

Nog steeds moeilijk om die dag te bevatten..het drong bij mij ook niet echt door

Dat lijkt me echt verschrikkelijk van mensen die naar hun ouders/vrienden of man/vrouw hebben gebeld vanuit de Twin Towers terwijl ze een paar uur later dood waren. Wat verschrikkelijk!
#121 - 12-02-2006, 22:35 uur

Kinneret

En het lullige van die mensen die aan het bellen waren in het vliegtuig dat boven Pennsylvania werd neergeschoten door de luchtmacht, was dat ze net de terroristen aan het overmeesteren wouden, wat na onderzoek is gebleken van die telefoontjes.  :(
#122 - 13-02-2006, 19:58 uur

USvsNL

En het lullige van die mensen die aan het bellen waren in het vliegtuig dat boven Pennsylvania werd neergeschoten door de luchtmacht, was dat ze net de terroristen aan het overmeesteren wouden, wat na onderzoek is gebleken van die telefoontjes.  :(

Heb je daar bronnen voor? Nog nooit van gehoord!
#123 - 13-02-2006, 21:53 uur

gijsp

Omdat ik destijds nog bij landmacht werkzaam was en we op prinjesdag in Den Haag aanwezig moesten zijn.
waren we de hele dag bezig met het oefenen hiervoor. toen het eerste nieuws bekendzijn we niet meer bij de TV weggeweest.
wat het voor mij extra bizar maakte was dat ik in 2000 bij mij eerste bezoek aan NYC nog heb gegeten heb in het restaurant welke op de bovenste verdieping was gevestigd.
#124 - 13-02-2006, 22:23 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2006, 22:27 uur door gijsp »
http://www.mooivoetbal.nl
De voetbalsite van Nederland

Wop

Omdat ik destijds nog bij landmacht werkzaam was en we op prinjesdag aanwezig moesten zijn.
waren we de hele dag bezig met het oefenen voor die prinjesdag. toen het nieuws bekend werd ben ik niet meer bij de TV weggeweest.
wat het voor mij extra bizar maakte was dat ik in 2000 bij mij eerste bezoek aan NYC nog heb gegeten heb in het restaurant welke op de bovenste verdieping was gevestigd.

Wij 2 1/2 maand ervoor nog, maakt het allemaal heel ongeloofwaardig.
Deze zomer ga ik voor het eerst weer terug naar NYC
#125 - 13-02-2006, 22:27 uur

gijsp

Ik ben in 2003 teruggeweest en ook langs ground zero gelopen en op dat moment kwam nogmaals het besef wat er nu eigenlijk precies gebeurt is
ik kreeg een heel apart gevoel hierbij van nogmaals het besef wat er nu eigenlijk gebeurt was
#126 - 13-02-2006, 22:31 uur
http://www.mooivoetbal.nl
De voetbalsite van Nederland

B-man

Ja dat is een van de vele verhalen. Ze zouden zijn neergeschoten is een versie maar dat zouden ze niet verteld hebben omdat het heldenverhaal de moraal van het Amerikaanse volk op zou krikken. Er wordt nu ook beweerd dat de passagiers nooit in de cockpit geweest zijn. Wat er allemaal van waar is...???

B-man
#127 - 13-02-2006, 23:18 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Omdat ik destijds nog bij landmacht werkzaam was en we op prinjesdag aanwezig moesten zijn.
waren we de hele dag bezig met het oefenen voor die prinjesdag. toen het nieuws bekend werd ben ik niet meer bij de TV weggeweest.

Wij 2 1/2 maand ervoor nog, maakt het allemaal heel ongeloofwaardig.
Deze zomer ga ik voor het eerst weer terug naar NYC

Ik krijg nog steeds rillingen over mijn rug als ik de beelden zie. Ik was op die dag thuis en had (zoals wel vaker) CNN opstaan. Heb dus geen seconde gemist. De eerste beelden van "Breaking News" waren ingezoomd op de 1e WTC toren. Ik zag dus niet goed wat het was en het duurde heel even voor er commentaar bij was. Toen zoomde ze uit en je zag alleen die toren met dat zwarte gat en een lichtblauwe lucht, heel bizar. Meteen de hele telefoonlijst van mijn GSM afgebeld, tweede vliegtuig vloog binnen toen ik net iemand aan de lijn had, duurde geloof ik een minuut voordat een van ons twee iets zei en dat was niet veel meer dan gemompel. Toen ging het natuurlijk wel tot me doordringen wat er aan de hand was maar dan nog...

Ben er geweest toen ze er nog stonden en een aantal keer erna, ook een keer toen het lijken zoeken nog bezig was. De eerste keer was al avond en het observation platform was al dicht maar ik kon een agent zover krijgen dat ik er toch een kwartiertje op mocht, bijna dat hele platform voor mezelf en dan al die lichten in dat gat...heel bizar allemaal. Bij daglicht was er toch een andere sfeer, vooral bij dat kerkje met al die foto's, teksten, knuffels, etc. Vergeten zal ik het in ieder geval nooit meer!

B-man
#128 - 13-02-2006, 23:26 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Kinneret

Ja dat is een van de vele verhalen. Ze zouden zijn neergeschoten is een versie maar dat zouden ze niet verteld hebben omdat het heldenverhaal de moraal van het Amerikaanse volk op zou krikken. Er wordt nu ook beweerd dat de passagiers nooit in de cockpit geweest zijn. Wat er allemaal van waar is...???

B-man

Bron: Nathional Geographic, een van de vele documentaires over 9/11

en ze waren waarschijnlijk nog niet in dew cockpit, maar ze hadden al een groepje van 4/5 gemaakt  en ze waren dus ook voor de cockpit de deur aan het proberen open te  beuken.
#129 - 14-02-2006, 14:36 uur

Poison ArroW

kwam van school terug en kzat aan de tv gekluisterd  :'(
#130 - 15-02-2006, 03:45 uur

usaxtreme

B-man

Bron: Nathional Geographic, een van de vele documentaires over 9/11

en ze waren waarschijnlijk nog niet in dew cockpit, maar ze hadden al een groepje van 4/5 gemaakt  en ze waren dus ook voor de cockpit de deur aan het proberen open te  beuken.

Zoals al die verhalen weet ik niet wat ik van dit verhaal van national geographic moet denken en hoe hun weer aan deze informatie komen dus ik blijf bij hetgeen wat verteld is.
#131 - 15-02-2006, 13:57 uur

USvsNL

Er was toch ook een vliegtuig wat ze op een nucleaire fabriek wilde laten neerstorten? Tja dat is nogal moeilijk, of dat vliegtuig neerschieten of ze de terroristen hun gang laten gaan.
#132 - 15-02-2006, 18:28 uur

mattiasc

Ik zat op kot in leuven toen ik er voor beroeps muzikant studeerde. In de cafetarie kwam iemand ons melden dat de derde wereld oorlog uitgebroken was. dat iemand Amerika had aangevallen. Dus zoals ik al zei zat ik op kot geen tv enkel radio dus het duurde toto het weekend voor ik de beelden zag. Ongeloofljik, ik kon mijn ogen niet geloven.

:o
#133 - 15-02-2006, 22:20 uur
Amerika is great, But Kansas stole my heart

henky

Wij kwamen binnen op de sportschool, waar op dat moment de TV aanstond. Wij zijn gaan zitten en hebben met ongeloof zitten kijken hoe op dat moment de 2e toren neer ging. Na een half uutrje zijn we naar huis gegaan, we konden op dat moment echt niet sporten, door de verschrikkelijke beelden die we net hadden gezien waren we nergens toe in staat.  :-[
#134 - 20-02-2006, 14:24 uur
Altijd plannen aan 't maken om naar de USA op vakantie te gaan

Annique & Maarten

Ik was onderweg van Amsterdam naar Sharm El Sheikh in Egypte en hoorde het nieuws toen ik geland was en mijn GSM weer inschakelde.
vervolgens heb ik uren op de hotelkamer, vol verbazing, naar CNN zitten kijken.

Ik kan niet ontkennen dat deze ramp een veel besproken onderwerp van de vakantie werd.
#135 - 26-03-2006, 17:46 uur
De USA blijft geweldig! Er is nog zoveel moois te zien!
In juli 2016 voor de 17e keer naar de USA!

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15