Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar waren jullie op 11 September 2001???

Discussie gestart

Willem goes Miami

Op Schiphol, mijn werk. Werkend aan de vliegtuigen. Met tranen in onze ogen hebben we staan kijken in de wachtruimte wat ze hadden gedaan.

They attacked my second home. :'(
#166 - 12-09-2007, 05:45 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

Nynke

Tja, ik weet het ook nog goed.. Ik was net zwanger van de oudsten (tweeling) -ze zijn nu 5 1/2 en erg vrolijk ging ik naar een dagje uit/workshop van ons werk (ik werkte bij het National Cancer Institute en woonde in Gaithersburg MD, vlakbij DC). Halverwege het informatierondje van iedereen kregen mensen telefoontjes en vond iemand een tv die snel werd aangezet.. iedereen dacht in het begin dat het niet echt was, maar al snel bleek het echt te zijn en was iedereen verbijsterd. Een collega  was helemaal in shock omdat ze wist dat haar man op dat moment in het Pentagon was (hij bleek later in het goede gedeelte te zijn dat niet werd getroffen..). De workshop werd afgelast en iedereen ging naar huis.. ik werd thuis afgezet en voelde me ontzettend alleen -mijn man was net in Connecticut voor zijn werk en ik kende niemand in Gaithersburg waar we nog niet zo lang woonden. Het was best eng met alle rondcirkelende helicopters. Ik heb maar naar het nieuws gekeken de rest van de dag en kon niet wachten tot mijn man er weer was.. hij was met de trein gegaan en ging via NY city terug waar hij de rook nog boven de stad kon zien hangen een paar dagen later. Brr.. wat een tijd.. ik was wel blij dat we een aantal maanden later naar Maine gingen verhuizen (dat voelde veiliger).

Trouwens.. net een documentaire gezien over "Global dimming". iemand heeft onderzoek gedaan naar "contrails" van vliegtuigen.. er was geen vliegverkeer boven de VS in de 3 dagen na de aanslagen.. en het temperatuur verschil tussen dag en nacht werd gemiddeld meteen een heel stuk hoger (en daarom was het dus ook zulk mooi weer..).. de "contrails" zorgen namelijk voor het dimmen van de zon omdat de wolken die door vliegtuigen worden veroorzaakt het zonlicht weerkaatsen.. Door deze wolken en andere wolken die ontstaan door andere vervuiling wordt het koeler op aarde (het gaat dus het broeikaseffect tegen).




#167 - 13-09-2007, 02:44 uur

PetraVS

Jeetje, Nynke, als ik had geweten, dat jij zo dichtbij was had je hier kunnen komen!  Raar, hoor, te denken, dat je zo'n twintig kilometer hiervandaan was.  Die helicopters vond ik ook doodeng (ik was die dag ziek) en ook toen ik nog een vliegtuig hoorde, nadat er een luchtstop was ingesteld.  Wat een paniek, toen!  En ik moet zeggen, ik ben er nog steeds niet overheen, gisteren heb ik toch weer herhaalde malen hard moeten slikken.  Ik probeer mijn hoofd altijd in het zand te steken op 11 september, maar in dit gebied lukt dat nooit helemaal.
#168 - 13-09-2007, 02:48 uur

Bakvet

Trouwens.. net een documentaire gezien over "Global dimming". iemand heeft onderzoek gedaan naar "contrails" van vliegtuigen.. er was geen vliegverkeer boven de VS in de 3 dagen na de aanslagen.. en het temperatuur verschil tussen dag en nacht werd gemiddeld meteen een heel stuk hoger (en daarom was het dus ook zulk mooi weer..).. de "contrails" zorgen namelijk voor het dimmen van de zon omdat de wolken die door vliegtuigen worden veroorzaakt het zonlicht weerkaatsen.. Door deze wolken en andere wolken die ontstaan door andere vervuiling wordt het koeler op aarde (het gaat dus het broeikaseffect tegen).

Onbewolkte nachten zijn bijna altijd veel kouder dan bewolkte nachten. Dus eigenlijk zou er niet gevlogen moeten worden want die contrails en wolken die door andere vervuiling ontstaan houden de nachtelijke afkoeling van de aarde tegen.
#169 - 15-09-2007, 22:07 uur

sandrochka

Ik was net 2 dagen terug van een paar maanden werken in Amerika.

Kwamen vanaf New York.
Nadat ik dus een paar maanden gewerkt had is mijn moeder overgekomen vanuit NL en hebben we drie weken rondgetrokken. Eindstation was New York, maar omdat we al zo vermoeid waren zijn we NY niet in geweest. Daar heb ik dus nu wel spijt van.

Maar ik zat dus thuis uitgebreid nog te vertellen van alle avonturen die ik had meegemaakt toen ik op de TV zag wat er gebeurd was......
#170 - 20-01-2008, 11:15 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

babarage

ik zat in het vliegtuig op weg naar Miami.....  we werden naar Bermuda gestuurd (waar de piloot vertelde wat er gebeurd was wat nauwelijks te bevatten is als je de beelden er niet bij hebt) en zijn daarna via de Dominicaanse Republiek naar Costa Rica gevlogen.  De volgende dag zat ik weer terug in het vliegtuig naar Nederland...
#171 - 20-01-2008, 11:42 uur

Freddytex

Ik was met de auto op weg van cincinati naar talahasa en had geen benul van het gebeurde.Toen ik om 19 h de TV opzette dacht ik eerst dat het weder een stunt was van die gekke amerikanen die een nieuwe film aan het opnemen waren.De 2 weken die volgden had ik constant kontakt met europeanen die niet thuis geraakten.Ikzelf had nog 3 weken de tijd en heb dan ook geen moeilijkheden gehad
#172 - 21-01-2008, 21:18 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2008, 21:22 uur door Freddytex »

Meresankh

Ik zat in de eerste klas van de Havo. Het was de eerste keer dat ik een vriendinnetje van die school mee naar huis
nam. We kwamen bij mij thuis aan, mijn moeder opende de deur en zei: 'Kom snel kijken!'
We hebben de hele dag (en de daarop volgende dagen) voor de televisie gezeten!.. Wat was dat een surrealistisch
beeld zeg! Het was net een film.

Ik kan me nog goed herinneren dat de volgende dag wij een les geschiedenis hadden. Onze leraar had zijn hele les
aangepast en de daarop volgende lessen allemaal aan 11 september gewijd. Hij heeft alle banden qua terrorisme
uitgelegt. Dat was ook heel indrukwekkend.
#173 - 27-03-2008, 16:56 uur

Going to Maryland - September till November!

Dikkie

Ik zat in het vliegtuig  :-\ en was net aan het landen. Dat was wel een vlucht naar Italie. Omdat toen mijn vakantie begon had ik weinig meegekregen (wel wat natuurlijk) en het was een vreemde gewaarwording om in alle rust te vertrekken en terug te vliegen waarbij je binnenste buiten werd gekeerd en bijna niets meer mocht meenemen.
#174 - 28-03-2008, 09:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15