Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar waren jullie op 11 September 2001???

Discussie gestart

Chiefram

Toen wij Nederland definitief de rug toekerden, moesten wij van de belastingdienst een reden opgeven waarom wij Nederland gingen verlaten.

ik heb er geen doekjes om gewonden...

Hebben ze ook verteld waarom ze in hemelsnaam een reden voor je vertrek moesten hebben? Wat hadden ze gedaan als ze jouw reden niet goed genoeg vonden? Je abonnement op de belasting niet opgezegd?

Haha... Geen idee waarom, ik denk dat ze dit nodig hebben voor de statistieken. Ik heb mijn steentje in iedergeval bijgedragen aan de werkelijke reden.

:P
#46 - 17-07-2005, 18:09 uur

amerikagek

mensen als chiefram zouden er meer moeten zijn, misschien dat de regering hier dan eens doorheeft dan het helemaal fout gaat met öns"NEDERLAND"

#47 - 21-08-2005, 15:12 uur

Pieter79

Ik was net met m'n 2de of 3de week HTS bezig. Toen ik via een klasgenoot hoorde wat er gebeurd was (eerste vliegtuig in de toren) toen ben ik naar huis gereden om naar het nieuws te kijken. Helaas reed ik toen iets te hard naar huis (111 km/h op een 80 km/h weg) en kreeg toen mijn eerste bekeuring van 400 gulden (183 euro). Sinds jan. 1998 ben ik in het bezit van het rijbewijs en een auto en tot nu toe pas 1 bekeuring gehad, net op die beruchte zwarte dag. Een dag om noooooiit te vergeten...... :(
#48 - 21-08-2005, 15:41 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

sweatbox

Ik zat op mijn werk en kreeg toen een sms-je van mijn broertje. Hij schreef dat er vliegtuigen het WTC en het Pentagon binnenvlogen. Internet zat dicht. Uiteindelijk heb ik het nieuws gelezen in een krant uit India, The Hindu. (http://www.thehindu.com/)

De 12e heb ik een sollicitatiegesprek afgebeld en laten verzetten. Ik had door de gebeurtenissen niet geslapen.
#49 - 21-08-2005, 15:56 uur
« Laatst bewerkt op: 21-08-2005, 15:57 uur door sweatbox »

Chiefram

Ik was net met m'n 2de of 3de week HTS bezig. Toen ik via een klasgenoot hoorde wat er gebeurd was (eerste vliegtuig in de toren) toen ben ik naar huis gereden om naar het nieuws te kijken. Helaas reed ik toen iets te hard naar huis (111 km/h op een 80 km/h weg) en kreeg toen mijn eerste bekeuring van 400 gulden (183 euro). Sinds jan. 1998 ben ik in het bezit van het rijbewijs en een auto en tot nu toe pas 1 bekeuring gehad, net op die beruchte zwarte dag. Een dag om noooooiit te vergeten...... :(

Nee, dat zeker niet! :(

400 Euro... zijn ze gek geworden. Staat niet bepaald in verhouding met andere overtredingen. Alleen hierom zal ik die dag al niet kunnen vergeten als het mij zou zijn overkomen.
#50 - 21-08-2005, 17:09 uur

stinger

ik kan me die dag ook nog goed herinneren.Ik werkte toen bij een van de grootste diveshops op het eiland.90%van de toeristen is Amerikaan!!We hadden toen een groep van New York binnen.Dat was echt verschrikkelijk hoor!!Al die Amerikanen waren aan het huilen !Wilden graag naar huis,maar er vlogen geen vliegtuigen,moesten langer blijven.Ze waren zo verdrietig!!Normaal gesproken als mensen langer moeten blijven om wat voor reden dan ook,dan krijgen ze nog een paar dagen gratis duiken,maar deze mensen wilde gewoon niks,ja graag naar huis!!!
Dat was echt een hele verdrietige dag.Kan je je voorstellen,zo'n 4.000 Amerikanen hier op een klein toeristisch eiland,en kunnen niet weg !!Nee,die dag zal ik ook niet snel meer vergeten.

p.s een stel uit new york dat toen hier op vakantie was,woont hier nu ook.Ze hebben na 9/11 de boel verkocht en wonen nu hier op Bonaire.
Ze zeiden,we zijn een beetje meer over het leven gaan nadenken,en niet alles draait om werken en nog eens werken,we willen nu genieten!!!!

leuk he??
#51 - 21-08-2005, 22:49 uur

usfreak

Wij waren in Vancouver, WA  en werden wakker gemaakt!
2e vliegtuig "live" op Foxnews gezien.
Uiteindelijk was dit de minste US vakantie.
#52 - 21-08-2005, 22:53 uur

Kinneret

Nee, dat zeker niet! :(

400 Euro... zijn ze gek geworden. Staat niet bepaald in verhouding met andere overtredingen. Alleen hierom zal ik die dag al niet kunnen vergeten als het mij zou zijn overkomen.

ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen, het is namelijk 400 gulden en tussen haakjes staat 183€, word je al bejaard cheif? Heb je al een brilletje nodig  ;D ::)
#53 - 22-08-2005, 00:07 uur

Chiefram

Nee, bejaard ben ik nog niet. Sterker nog, ik denk dat ik met de Euro juist vooruit liep, hahaha...

Een brilletje, ja... mijn ogen zijn inderdaad slechter geworden dan toen ik nog in Nederland woonde. Die zijn hier inderdaad achteruit gegaan, grrr...

;D
#54 - 22-08-2005, 01:31 uur

Frank S

Een brilletje, ja... mijn ogen zijn inderdaad slechter geworden dan toen ik nog in Nederland woonde. Die zijn hier inderdaad achteruit gegaan, grrr...

;D

Je kunt je daar voor een prikkie laten laseren. Mijn vrouw heeft het gedaan en is van -9 naar 0 gegaan (met 1 herbehandeling)
#55 - 22-08-2005, 09:38 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Chiefram

Wow...

Op zich heb ik nog geen echte problemen met mijn ogen hoor, maar ik merk wel dat ik niet echt zo goed meer van dichtbij meer kan lezen zoals eerst. Dus ze gaan wel langzamerhand achteruit.

Als ik er echt last van gaat krijgen, dan overweeg ik ook wel een laserbehandeling. (Lijkt me heel eng trouwens...)  ???
#56 - 22-08-2005, 16:16 uur

Robert

was die dag toevallig vrij van werk en zat op mijn gemak de krant te lezen in de middag en toen zette mijn pa (die ook vrij was) de tv op het journaal! Toen we de beelden te zien kregen van de tweede inslag, live! Eerst dachten we ook dat het iets met een nieuwe film te maken zou moeten hebben. Hierna ben ik toch traditie getrouw naar de fitness school gereden en daar zat men ook allemaal te kijken. Toen ze in begonnen te storten hebben we niet meer getraind maar alleen maar de beelden bekeken. Ik heb de kranten vd dagen erna bewaard voor later........ 1 vd indrukwekkendste dingen die ik ooit heb mogen aanschouwen. Moet er wel bij zeggen en wil ook niemand voor het hoofd stoten, maar elke dag gebeuren er veel gruwelijke dingen in de wereld en daar word niet zoveel aandacht aan besteed. Zoals dieren leed, kinder leed e.d.
#57 - 22-08-2005, 17:37 uur

Frank S

Ik heb de extra edities van de USA Today en Orlando Sentinel van 11 september 2001 nog thuis liggen...
#58 - 22-08-2005, 19:45 uur

Jez

Op zich heb ik nog geen echte problemen met mijn ogen hoor, maar ik merk wel dat ik niet echt zo goed meer van dichtbij meer kan lezen zoals eerst. Dus ze gaan wel langzamerhand achteruit.

Terwijl in Amerika alles GROTER is, dus zou het lezen juist makkelijker moeten zijn geworden  ;D ;D ;D
#59 - 22-08-2005, 21:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Frank S

Terwijl in Amerika alles GROTER is, dus zou het lezen juist makkelijker moeten zijn geworden  ;D ;D ;D

Chief zijn armen moeten nog naar Amerikaans formaat groeien. Tot die tijd heeft hij een leesbril nodig...  ;) ;D
#60 - 23-08-2005, 12:56 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15