Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar waren jullie op 11 September 2001???

Discussie gestart

Reba

ik was met m,n vriendin en haar zus bij m,n oma m,n oma paste altijd opme(ik was nogmaar 10) want dan aten m,n ma en ik altijd bij haar opeens komt die zus van m,n viendin de kamer waar ik zat ingerend en zget: er is een vliegtuig in het WTC gebots ik weet nog dat ik heel erg hard NEE! ik was namelijk die zomer naar New York geweest k liep de kamer in en ben toen dusz naar de tv gaan kijken naar eht nieuws
#61 - 23-08-2005, 13:32 uur
XxX_XxX

Annemiek

Volgens mij was ik een van de laatsten die van de aanslagen hoorden. De hele ochtend was ik buiten bezig geweest, het was zo'n mooi weer. Om 11 uur was ik binnen en ging de telefoon, een vriendin uit Duitsland die vroeg wat er hier toch aan de hand was. Hoezo? Toen kwam het verhaal en zette ik de tv aan. Het was alsof ik de wind uit me geslagen kreeg. De gebouwen waren toen al ingestort.
#62 - 23-08-2005, 14:03 uur

Coyote

Ik was die dag bezig op het werk twee nieuwe collega's in te werken toen plotseling mijn broer mij rechtstreeks op het werk belde. In eerste instantie dacht ik "Er is wat met de familie". Wij bellen elkaar eigenlijk alleen in noodgevallen op het werk.

Hij vertelde me dat er een vliegtuig in één van de WTC torens was gevlogen. Ik heb gelijk de tv op het werk aangezet en wat ik toen zag zal ik mijn leven lang niet meer vergeten. Toen het tweede vliegtuig zich in één van de torens boorde, heb ik echt gedacht "Dit draait uit op een derde wereldoorlog". Op zo'n moment is er nog zoveel onduidelijk en veel berichten spraken elkaar tegen.

Op het werk waren we allemaal bezorgd om een collega die die dag zou terugkomen uit Amerika. Uiteindelijk kon ze enkele dagen later toch naar huis.

De rest van de dag (en de dagen erop ook) heb ik echt in een roes meegemaakt. De hele avond en tot diep in de nacht zat ik voor de tv. Het kwam allemaal zo onwerkelijk over. In de dagen erna zijn de tvbeelden van het bezoek van voormalig president Clinton aan New York één van de dingen die mij nog het meest bijgebleven zijn. Huilende mensen zochten troost bij hun voormalige president en hij kon op dat moment niet veel meer doen dan hen een troostende omhelzing geven.

Roland
#63 - 28-08-2005, 11:10 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2005, 11:18 uur door Coyote »

Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

sturky

Ik was in Bursa, Turkije, op vakantie.

Ik stond in een electronicawinkel en een of meerdere tv's vertoonden beelden van torens waar wat loos mee was. Ik weet nog dat ik dacht ''zijn dit echte beelden of is het een gemanipuleerd filmpje?''.
Ik weet niet meer of ik gelijk zag dat het New York was. Tevens weet ik niet meer exact het moment dat ik zeker wist dat het ECHT  was. De mensen  op straat in Bursa bleven naar mijn mening heel rustig.

Ik was zeer onder de indruk maar niet angstig. Ik dacht aan mijn ouders(vooral mijn moeder!).
Vervolgens ben ik vrij snel naar een internetcafe gegaan, kon gelukkig een mail versturen(alhoewel er ook een hoop plat lag), met de mededeleing dat met mij alles goed ging, dat ik niet bang was voor een eventuele vervolgaanslag in Turkije, en dat zij zich geen zorgen hoefden te maken.

Vervolgens heb ik op  financiele sites gekeken i.v.m. de beurskoersen. Hoe wrang ook, dat was spannend. Ik gekoof dat ik nog een order met een zeer scherpe limiet heb opgegeven. Of die order is uitgevoerd weet ik ook niet meer,
#64 - 28-08-2005, 12:08 uur

SheiKra

Ik kreeg een smsje van mijn vriend "vliegtuig in Twin Tower" en heb daarna bij de receptie van mijn werk naar de verbijsterende beelden gekeken. Een aantal collega's waren net samen een weekje gaan shoppen in NYC, een extra reden tot zorg. Die avond hebben we maar eens flink de bloemetjes buitengezet onder het motto "carpe diem".
#65 - 28-08-2005, 17:19 uur

MiamiHeat

Op huwelijksreis in .................Amerika!!!!! :o :o

We reden 's morgens in Miami en gingen richting Key West. Om 08.45 uur wilden we een cd aangooien toen we op de radio hoorden dat er een ongeluk was gebeurt bij WTC.........toch maar even luisteren dachten we. Toen we hoorden dat het om een vliegtuig ging heb ik direct een NEWS Channel opgezocht. Op het moment dat de verslaggever aan het vertellen was dat er een vliegtuig naar binnen was gevlogen, sloeg het tweede vliegtuig in de andere toren!!!

Mijn vrouw en ik wisten meteen dat het om een aanslag ging. Onderweg op de auto piloot gereden, niets van de omgeving gezien en alleen maar naar de radio geluisterd. Gestopt bij een wegrestaurant en daar zagen we eerste beelden......op dat moment stortte de eerste toren in en ik dacht bij mezelf; Dat kan niet!!!

De hele nacht tv gekeken in ons motel en natuurlijk ook naar huis gebeld.

Tja..een huwelijksreis die we nooit meer zullen vergeten.
#66 - 01-09-2005, 18:41 uur

coulthard

Kwam net thuis van mijn werk, en zoals altijd gelijk de televisie aan; op dat moment vloog het tweede vliegtuig de toren in. Had gelijk in de gaten dat het heel serieus was en belde mijn beste vriend op om te kijken of hij het ook al gehoord had; was eigenlijk al aardig in paniek want was tot 2001 nog nooit in Amerika geweest   :'(  , maar ben al mijn hele leven een Amerika-freak, en NY in het bijzonder, had zelfs een poster in mijn woonkamer hangen van de skyline by night van twee bij een meter. Kreeg hem dus aan de lijn, en vertelde in alle emotie wat er aan de hand was maar hij zat op dat moment in de auto, in de file, en had er nog niks van gehoord. Ik moest hem op de hoogte houden en hij ging natuurlijk gelijk radio luisteren; hij heeft zelf niks met Amerika maar weet dat het voor mij nogal een schok was. Dus ik opgehangen om de berichtgeving verder te volgen, tot ze meldden dat er een vliegtuig in het Pentagon gevlogen was en er een op weg was naar het Capitol/Witte Huis. Op dat moment kwamen de eerste tranen, want er was nog een andere reden (en in eerste instantie de hoofdreden om naar Amerika te gaan) nl Elvis Presley. Ben al zo'n 24 van mijn 29 jaar Elvis fan en moest, al was het het laatste wat ik deed naar Graceland. En op die dag dacht ik dat ik er nooit meer zou komen. Meteen mijn vriend weer gebeld en die raakte toch ook een beetje in paniek, want het was niet duidelijk waar het zou eindigen. We hadden allebei zoiets van, Amerika kan dit niet over zich heen laten gaan en zullen waarschijnlijk weten waar het vandaan komt en met nucleare wapens gaan terugslaan en de derde wereldoorlog was een feit. Beetje irrealistisch achteraf, maar op dat moment leek het net of de wereld verging. Heb als een klein kind door mijn woonkamer lopen ijsberen met de tranen in mijn ogen, kon niet bevatten wat er aan de hand was. Zeker met de beelden van zakenmensen die vastzaten in de gebouwen en met aktetas en al uit de ramen sprongen zal ik mijn leven niet meer vergeten. De wereld zal vrees ik nooit meer echt veilig zijn van dit soort idioten, maar ben gelukkig in 2004 eindelijk naar Amerika geweest en heb een behoorlijk stuk van de East Coast gehad en natuurlijk naar Graceland geweest. En ondanks dat ik er geweest ben en het een prachtige stad vind, elke keer als ik weer naar die poster van NY kijk mis ik ze toch wel.      
#67 - 03-09-2005, 13:35 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

amerikagek

Ja kheb ook een poster van de twin towers in m'n keuken hangen, elke keer ik ik um zie moet ik weer aan 9/11 denken.....
#68 - 04-09-2005, 15:53 uur

amerikagek

vandaag alweer 4 jaar geleden, maar voelt nog als de dag van gisteren..... :'( >:(
#69 - 11-09-2005, 09:21 uur

Coyote

#70 - 11-09-2005, 11:03 uur

Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Wop

Ik was thuis, zoals altijd op dinsdag.
Hoorde op de radio dat we maar beter even naar de tv konden gaan kijken..
En toen stond de tijd hier even stil, heb mijn vrouw gebeld op haar werk om te zeggen wat er aan de hand was.

We waren twee maanden ervoor net nog in NYC geweest..

FF Slikken dus...
#71 - 11-09-2005, 13:47 uur

ilona

Het is nu 4 jaar geleden en mijn gedachten zijn bij alle helden die zijn omgekomen.....  :'(
#72 - 11-09-2005, 23:09 uur

Emigreren USA

Ik was op vakantie in de Franse Pyreneeen met een vriend en we kwamen net terug van een dagje bergwandelen. We zaten om een uur of 5 's middags in de gondel naar beneden en die Franse kikkers hadden keihard de radio aan. Ik hoorde eerst al dat de Franse president zelfs terug kwam van vakantie en dat het allemaal erg serieus was. Pas de volgende dag toen ik de krant zag met voorop de twee brandende Twin Towers kreeg ik echt een idee van de gigantische omvang van de ramp.

In maart dit jaar zaten we in een hotel vlakbij Ground Zero en je kon goed zien dat ze al met de bouw van de Freedom Tower zijn begonnen. Hij wordt 1776 voet hoog (symbool voor jaar waarin de USA onafhankelijk werd. Dit is 541 meter, meer dan 120 meter hoger dan de Twin Towers) en moet geloof ik in 2008 klaar zijn op 4 juli (wederom de datum van de onafhankelijkheid van de Britten). Het zal dan weer het hoogste gebouw ter wereld zijn.
#73 - 12-09-2005, 05:50 uur
http://geocities.com/immigreren
Ervaringen van een Green Card houder...

Frank S

Dit geeft het beste mijn gevoel weer op 9/11:

#74 - 12-09-2005, 11:52 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

ejb

Ik was thuis aan het studeren, mijn (toen nog) vriend (nu inmiddels man) was bij zijn ouders en belde me dat ik de tv op (volgens mij) CNBC moest zetten, want dat er een vliegtuig in één van de Twin Towers was gevlogen. In eerste instantie dacht ik gelijk aan de Bijlmerramp en zei dat ook, maar  terwijl ik nog aan de telefoon was  zag ik een tweede vliegtuig (ik dacht eerst toen ik hem er bijna in zag gaan dat het een vertekening van het beeld was) de andere Twin  Tower in zag vliegen. Toen zei ik meteen dat dit wel een aanslag moest zijn. We konden er niet over uit! Uiteraard zijn we aan de tv gekluisterd gebleven daarna en hebben verbijsterd toegekeken, dat mensen zoiets doen!
Voor de mensen in New York en de mensen die bij deze verschrikkelijke daad familie en vrienden kwijt zijn geraakt moet dit zo ongelofelijk erg geweest zijn, dan kan ik me waarschijnlijk slechts een vage voorstelling van maken.
#75 - 15-09-2005, 01:22 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15