Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar waren jullie op 11 September 2001???

Discussie gestart

Satin13

Ik was op bureel. Mijn echtgenoot belde dat ik de radio moest opzetten en dat ze dachten dat WOIII was begonnen. Op dat moment was het vliegtuig op het pentagon ook neergekomen. Thuisgekomen ben ik als een zoutzak op de leuning van de zetel neergezegen en huilend naar het scherm gekeken. Krijg het nog koud als ik eraan denk.
#91 - 05-11-2005, 01:22 uur
USA rocks!

Verelle

In de kantine op mijn werk, iemand kwam binnen met een mededeling dat er vliegtuig het WTC was binnen gevlogen. Stunned! Meteen mijn partner gebeld, die luistert altijd op zijn werk naar de BBC en hij vertelde dat er al een tweede vliegtuig het gebouw was binnen gevlogen. Tv aangezet op mijn werk en tussen de bedrijven door het nieuws gevolgd.
Het werd opvallend stil in de winkel, want iedereen zat voor de buis.
Voor ons was het even een onzekere tijd aangezien mijn partner toen voor zijn werk in Engeland zat en IBM een vliegverbod had afgeroepen voor hun personeel. Dit was het laatste weekend dat hij zijn spullen kon pakken voor onze vakantie, je begrijpt het al, naar Amerika. Maar alles is goed gekomen en wij vlogen op 22 september naar Amerika.
#92 - 08-11-2005, 17:28 uur
« Laatst bewerkt op: 08-11-2005, 17:59 uur door Verelle »
In april terug naar Amerika

usaxtreme

Ik was eerst op school en toen ik met mijn ex naar haar huis ging kwam ik binnen in haar huis en hoorde ik het en toen keerde ik me om naar de tv..heel raar ik dacht er niet bij na ik stond er niet bij stil..totdat ik om 18:00u naar huis ging en het pas goed besefte.
Toen heb ik de hele avond tv gekeken en met verschrikking de beelden keer op keer gezien  >:( >:( >:(
#93 - 08-11-2005, 17:45 uur

petratimmer

Op 11 september was ik op weg van de ene vestiging op mijn werk naar de andere. (ik werkte toen voor een grote amerikaanse fastfoodketen) ik hoordee het op de radio en in de zaak hebben we naar de  tv gekeken. Om 21 uur ned tijd hebben wij alle 3 önze vestigingen gesloten. 1 ervan ligt in Ede en daar waren in een wijk een groep mensen de straat op gegaan ( ja schrik niet) om feest te vieren, echt misselijk.... enh best ook beangstegend omdat ze in het centrum rond gingen lopen en voor de deure r allerlei leuzen riepen tegen amerika gericht en tegen ons bedrijf.  de gehele nacht is het in Ede onrustig gebleven. wij zijn inmiddels 2x  bij ground zero geweest en al heb je niemand die je er kent, ik vond het heel emotioneel. Als je daar staat en bedenkt wat daar op dat moment gebeurde....als je daar staat en in gedachten die mensen uit die ramen ziet springen rrrrr
#94 - 12-11-2005, 00:13 uur

Chiefram

Dat van die feestvierende jongeren (ja, de bekende groep zoals altijd) is mij ook altijd bijgebleven. Ik heb die avond met open mond en grote verbazing naar die beelden zitten kijken van die feestvierende jongeren, zonder enige vorm van schaamte of respekt voor wie of wat dan ook. Hoe is het mogelijk dat wij dit soort volk in ons land hebben kunnen binnenhalen. Echt ongelooflijk.
#95 - 12-11-2005, 01:55 uur

Pieter79

^2nd that
#96 - 12-11-2005, 12:02 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

usaxtreme

Dat van die feestvierende jongeren (ja, de bekende groep zoals altijd) is mij ook altijd bijgebleven. Ik heb die avond met open mond en grote verbazing naar die beelden zitten kijken van die feestvierende jongeren, zonder enige vorm van schaamte of respekt voor wie of wat dan ook. Hoe is het mogelijk dat wij dit soort volk in ons land hebben kunnen binnenhalen. Echt ongelooflijk.

mijn bloed kookte toen ik dat zag op tv en ik had ze niet tegen willen komen want dan hadden hun en ik een probleem  >:(
#97 - 12-11-2005, 16:18 uur

persianBrit

volledig mee eens.
feit blijft echter dat diegenen die het land al binnen zijn (en dan heb ik het natuurlijk niet over alle mensen van 'de bekende groep'. ) niet zo snel NL zullen verlaten, ze zullen zich gaan voortplanten en er zal een nieuwe generatie komen.
uiteraard zijn ze niet allemaal slecht, maar ik had graag gezien da die kleine groep gewoon NL uitgegooid werd als een teken dat NL dit soort onzin niet duld.
zoals iedereen weet trad de politiek weer (te) soft op, met als gevolg dat vele goede mensen van die wel bekende groep nu de slachtoffer zijn van de 'grappen' van the small minority.

#98 - 12-11-2005, 19:01 uur

petratimmer

inderdaad, ik vond het heel beangstigend, te zien dat dergelijke groeperingen "gewoon"hun gang kunnen gaan en de politie stond erbij en keek ernaar. Terwijl mijn personeel bedreigd wordt omdat wij toevallig voor een Amerikaans bedrijf werken. En erger is nog dat dergelijke groeperingen niet eens weten waar ze het over hebben. Als je het dan over amerikanen hebt die niet weten wat er buiten hun landgrenzen gebeurd.. dan heb je hier een nog ergere groep die totaal niet weten wat ze roepen en dan te bedenken dat er blagen van 10/12 jaar bijl liepen. Walgelijk gewoon. Zelf mensen die bij ons aan het werk waren op dat moment van die van de zelfde nationalteit waren als degene buiten, schamen zich op zo'n moment voor hun eigen landgenoten
#99 - 13-11-2005, 02:07 uur

amerikagek

er is trouwens sinds 2 weken een hele mooie documentaire te zien over 9/11 op National Geographic Channel. elke dinsdagavond 22.00uur.

Over hoe al qaeda is ontstaan, en hoe het zover heeft kunnen komen.
is echt een tip!

i will always remember 9/11/2001 :'(
#100 - 14-11-2005, 23:40 uur

Chiefram

Gisteren was op History Channel de gehele avond "9/11" gereconstrueerd te zien. Ik zat op het puntje van mijn stoel van het begin tot het eind. (Nee, ik lieg.. ik lag lekker in mijn bed te kijken, maar wel met ingehouden adem)!

Alles komt dan ineens weer naar boven, alsof het gisteren gebeurd was... Ik ben er nog steeds sprakeloos van en je voelt echt alle woede weer naar boven komen. Ik zou eigenhandig deze vuile terroristen om zeep hebben kunnen helpen. Hun manier van denken... ja, dan ben ik tot moorden in staat!

Wat een achterlijk volk!  >:(
#101 - 15-11-2005, 01:38 uur

amerikagek

Op de site van de nos (nos.nl) kun je op nog zo'n beetjuh de hele maand je "favoriete" journaalfragmenten van de afgelopen 50 jaar kiezen.

Bij buitenlandsnieuws is de stand op dit moment:

1. Aanslagen 11 september 2001 in de VS
2. Val Berlijnse muur in 1989
3. Moord op president John F. Kennedy in 1963
4. Tsunami Zuid-Oost Azie
5. Vietnamoorlog in de jaren "60
#102 - 17-01-2006, 11:19 uur

USvsNL

Ikzelf ga op 11 September met een aantal sympathisanten meestal naar de Amerikaanse ambassade om daar een bloemetje neer te leggen en even een tijd met de Amerikaanse vlag staan, om onze steun te betuigen aan de Amerikaanse samenleving en de slachtoffers van de ramp. Jammer genoeg zijn we al een keer uitgemaakt voor 'rechtse ballen', 'fascisten', 'nazi's' etc. omdat wij pro-Amerika zijn. Een ding is zeker dat ik altijd Amerika zal steunen en   nooit maar dan ook nooit zal ik 11 September vergeten! Want de aanslag heeft niet alleen Amerika beschadigt maar ook de rest van de wereld.....

Volgens mij is dit best een oud topic maar ik moet hier gewoon even reageren. Dit komt mij zo bekend voor, zelf zit ik in Amsterdam op school en rij elke dag langs de amerikaanse ambassade op museumplein en daar hangt de mooiste vlag ter wereld altijd in top. The American Flag! Misschien ligt het aan mij maar sinds 11 September is de vlag voor mij iets heel speciaals gaan betekenen.....

#103 - 20-01-2006, 23:15 uur
« Laatst bewerkt op: 20-01-2006, 23:19 uur door American4ever »

coulthard

Wat een prachtige tekst!  :o Ik kan mij ook enorm storen aan die mensen die op straat feest gaan staan vieren (in Nederland dan). Ze moeten namelijk niet vergeten dat wij in de Westerse wereld (vooral West Europa) onze vrijheden en rijkdommen hebben verkregen doordat Amerikaanse jonge mannen hun leven hebben gegeven in WOII (+ het geld van het Marshall plan). En dat deze t...lijers (sorry voor het taalgebruik) als tweede (of derde) generatie in dit land in alle vrijheid en met alle kansen voor een mooi bestaan kunnen zorgen. We hadden op dit moment ook Duits kunnen praten of misschien zelfs Rusisch met alle ellende en beperkingen vandien. 

Land of the proud and home of the brave

cheers
#104 - 26-01-2006, 05:35 uur
‘Without a song, the day would never end; without a song, a man ain’t got a friend; without a song, the road would never bend - without a song.' So I keep singing a song. Goodnight. Thank you.”

nieuwenoord

Citaat
Precies toen ik naar de eerste beelden keek kwam het tweede vliegtuig eraan en vloog zich ook in een van de twee torens

Hier ging het net zo. We hadden in de auto op de radio gehoord van het eerste vliegtuig (nou ja, vliegtuigje, zeiden ze). Dus we kwamen binnen, hup tv aan, hoppa, daar ging nummer 2. Vreselijke ontzetting hier, zoals overal wel denk ik. We hadden net die donderdag ervoor geboekt voor onze droomreis naar Amerika ....
#105 - 26-01-2006, 09:01 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15