Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waar waren jullie op 11 September 2001???

Discussie gestart

Moenkou

Ik was onderweg naar huis vanaf mijn werk. Toen ik het huis in stapte vertelde mijn zus (die ziek in de bank lag) over de aanslagen. Het tweede vliegtuig was toen net het WTC ingevlogen. De rest van de dag gekluisterd aan de tv gezeten.
#136 - 26-03-2006, 17:57 uur
'04 San Francisco-Las Vegas; '05 New York-Washington DC-Boston-New York; '06 New York-Seattle by Amtrak; '07 Las Vegas; '08 (1) Atlanta, Memphis, Las Vegas; '08 (2) San Francisco; '08 (3) New Orleans-Miami; '09 (1) Indianapolis (Indy 500) en Chicago; '09 (2) Las Vegas-San Francisco; '10 New York; '11 Washington DC, San Francisco en Miami; '12 (1) Orlando (Daytona 500)-Key West; '12 (2) Los Angeles-Las Vegas-Death Valley-Sequoia NP-Los Angeles; '13 (1) New York; '13 (2) Washington DC-Kill Devil Hills-Charleston-Gatlinburg-Nashville-Memphis-New Orleans; '14 (1) San Francisco (+1/2 marathon), Las Vegas, San Diego; '14 (2) Hawaii (Oahu, Big Island, Maui en Kauai); '14 (3) Las Vegas (+1/2 marathon); '15 (1) New York, San Francisco (+1/2 marathon), Seattle, Los Angeles; '15 (2) Dallas (?), Las Vegas (+1/2 marathon), Key West

marleencolorado

Ik was toen voor een highschool year in Colorado. Ik stond net op het punt samen met mijn Duitse hostsister naar school te gaan. We hebben eerst tv gekeken, maar gingen toen toch maar naar school. Daar stond overal de tv aan. Bij de eerste les hebben we alleen maar gekeken. Het was onwerkelijk. In de tweede les (pottery) deed de leraar de TV uit en zei dat we allemaal aan wat anders moesten proberen te denken en moesten werken aan ons project. Je zit tussen Amerikaanse leerlingen, waarvan er sommige familie hebben wonen in New York. Het greep me erg aan. De weken erna werd er veel aandacht besteed aan terrorisme op school en alle vorige aanslagen (waarvan ik sommige niet eens kon) werden op een rijtje gezet en geanalyseerd in de les Oligies and Isems (terrorism)

Mijn hostsister werd bang toen haar moeder vanuit Duitsland belde in paniek en die wilde eigenlijk dat ze naar huis kwam, dit was wel weer een beetje te overdreven omdat ze in Colorado waarschijnlijk net zo veilig zat al in Frankfurt. We kregen een paar dagen later wel officeel een brief van de organisatie dat zij het niet noodzakelijk vonden dat wij naar huis gingen.
#137 - 27-03-2006, 09:39 uur
Begonnen met een super leuke baan hier in Edwards, CO. Helemaal happy met mijn hubby

Dodge

Blijft vreemd dat die datum je niet los laat, waar was ik ik zal het nooit vergeten ik was werk aan het opnemen toen mijn zoon belde dat er een vliegtuig op het WTC was gestort, ik dacht dat hij het WTC in Amsterdam bedoelde, kort daarna belde hij weer dat er nog een vliegtuig op het WTC was in gevlogen, ik dacht dat hij de boel in zeik nam maar aan zijn stem te horen was het goed mis.

Wij hebben de hele avond tv gekeken wie niet, maar het blijft vreemd dat je nog alles weet in detail van die dag, ons rest nog foto's toen wij in het WTC hebben geluncht het blijft verschrikelijk.

Groet John,   
#138 - 30-03-2006, 02:17 uur

amerikagek

tis nu dan alweer bijna 5 jaar geleden......
maar het lijkt voor mij nog als de dag van gisteren. :'(

en zeker nu de 11de september weer erg dichtbij is.

hoe voelen jullie dat??
#139 - 03-09-2006, 12:05 uur

Mr_America

Ben het helemaal met je eens amerikagek ik steek ieder jaar op 9-11 een grote amerikaanse kaars aan en luister naar herdenkings liedjes van Lee Greenwood en Garth Brooks. :'(
Vindt het tot op de dag van vandaag nog steeds verschrikkelijk
#140 - 03-09-2006, 17:15 uur

MiamiHeat

Ben net 5 jaar getrouwd en ieder jaar tijdens onze trouwdag komt 11 september ter sprake........we zaten ook in de States op 11/9. Huwelijks reis.....

Lees mijn verhaal maar op pagina 5
#141 - 03-09-2006, 18:56 uur

persianBrit

Het blijft vreselijk..Ik denk dat iedereen zowel de jaartal en datum precies kan herrineren.. alswel waar ze op dat moment waren en wat ze voelden...

Hoewel.. wonderbaarlijk genoeg zijn heel veel Amerikanen de jaartal alweer vergeten.. Zoals dit artikel illustreert.

]]http://forum.verenigdestaten.info/index.php?action=post;topic=4464.msg47077http://

#142 - 03-09-2006, 19:25 uur
« Laatst bewerkt op: 03-09-2006, 19:29 uur door persianBrit »

XcIsIoN

Ik zat thuis op de bank wat rond te zappen. Ik kwam toevallig langs de bbc en daar zag ik hoe een vliegtuig een gebouw invloog. Er stond geen tekst bij maar opeens kwam het gebouw me bekend voor. Ik ben er nota bene een jaar eerder in geweest.
Heb toen mijn vader gebeld om het te vertellen. Die zat met een hoop amerikanen op een project. Die werden lijkbleek toen ze het hoorde en gingen als gekken bellen.
#143 - 03-09-2006, 20:41 uur

PetraVS

Het blijft vreselijk..Ik denk dat iedereen zowel de jaartal en datum precies kan herrineren.. alswel waar ze op dat moment waren en wat ze voelden...

Hoewel.. wonderbaarlijk genoeg zijn heel veel Amerikanen de jaartal alweer vergeten.. Zoals dit artikel illustreert.

]]http://forum.verenigdestaten.info/index.php?action=post;topic=4464.msg47077http://

Jeetje, je concentreert je wel heel erg op dat kleine gegeven, ondanks het feit, dat er al heel wat anderen hebben geantwoord, dat dat zo vreemd niet is.  Ik erger me een beetje aan je gezeur hierover.  Ik kan je verzekeren, dat vrijwel iedere Amerikaan rond deze datum zich nerveus voelt en zich precies herinnert, wat zich die dag heeft afgespeeld.  Nog duidelijker, dan voor Europeanen.  Ik heb in ieder geval geen jaartal nodig, slechts 11 september brengt de hele narigheid al terug.  Hou eens op met je op stomme kwisjes te concentreren, het jaartal is triviaal, de gebeurtenis en de nagedachtenis zijn feit.  Vooral een week voor de herdenking vind ik het gezeur hierover super irritant!
#144 - 04-09-2006, 04:31 uur
« Laatst bewerkt op: 04-09-2006, 04:34 uur door PetraVS »

GoGriz

Ik zat op een vliegtuig tussen Brussel en Milaan toen het eerste vliegtuig in de WTC torens is gevlogen.  Ik vond het raar dat er zo veel security en geweren in de terminal van Linate waren, maar heb er niet verder over gedacht.  Tijdens onze rit naar ons appartement zeiden ze op de radio wat er gaande was, maar we dachten dat het weer 1 of andere domme grap van dat radio programma was.  Ze bleven er nochtans over praten, en op een gegeven moment zeiden dat er zelfs een 2e vliegtuig ingeslagen was.  We vonden het toch maar een wansmakelijke grap.  Thuisgekomen hebben we onmiddelijk de TV opgezet en toen werden we toch wel even lijkbleek!   :o
#145 - 05-09-2006, 17:56 uur

sweatbox

Planet Internet heeft zich door ons topic laat inspireren:
http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=753554/sc=af0fe1
#146 - 05-09-2006, 21:15 uur

Traveller

Ik was eerder die dag ziek naar huis gegaan vanuit mijn werk en ben in bed gekropen. Pas in de namiddag, toen ik onder de douche stond en mijn vriend thuiskwam, vertelde hij mij het nieuws. Dat is dan wel even schrikken, vooral omdat we familie hebben wonen aan de oostkust. De rest van de avond keer op keer die ongelovelijke beelden op tv gezien. Vreselijk, dat zo iets kan gebeuren.
#147 - 06-09-2006, 12:05 uur

persianBrit

Jeetje, je concentreert je wel heel erg op dat kleine gegeven, ondanks het feit, dat er al heel wat anderen hebben geantwoord, dat dat zo vreemd niet is.  Ik erger me een beetje aan je gezeur hierover.  Ik kan je verzekeren, dat vrijwel iedere Amerikaan rond deze datum zich nerveus voelt en zich precies herinnert, wat zich die dag heeft afgespeeld.  Nog duidelijker, dan voor Europeanen.  Ik heb in ieder geval geen jaartal nodig, slechts 11 september brengt de hele narigheid al terug.  Hou eens op met je op stomme kwisjes te concentreren, het jaartal is triviaal, de gebeurtenis en de nagedachtenis zijn feit.  Vooral een week voor de herdenking vind ik het gezeur hierover super irritant!

Jammer dan. Het was puur informatief bedoeld. Ik denk dat we het best beschaafd kunnen houden.. Jij dus ook als je het niet met me eens bent; woorden als 'stomme' en 'gezeur' zijn een beetje onbeleefd.

Het ondermijnt de narigheid op geen enkel manier. en het is inderdaad 'een klein gegeven' zoals jij het noemt als je het vergelijkt met de Nare gebeurtenissen die op de datum hebben plaatsgevonden.  Let's let it rest.!

Ok; Hier in Nl Zullen er overigens ook veel services plaats vinden; alleen al in den Haag en hier in mijn eigen stad (leidschendam) hebben veel Amerikaanse organisaties plannen om Services te organiseren. dit gebeurt grotendeels in de kerk, maar ook Budhisten, Joden en andere geloven hebben al voorbereidingen getroffen. Dit zal uiteraard veel minder uitgebreid zijn dan in Amerika.. but it's good to remember..

#148 - 08-09-2006, 09:54 uur

Anouk

Ik was net een paar maanden weer thuis na 2 jaar in Amerika te hebben gewoont en was vrij van werk dus zat thuis wat tv te kijken en te zappen.. Toen ik bij CNN kwam was het eerste vliegtuig al in het WTC gevlogen en toen kwam de 2e er net aan.. Ik zat daar gewoon met m'n mond open en toen ik weer kon bewegen ben ik naar beneden gesprint, de tv daar aangezet en m'n moeder geroepen.. Ik heb echt uren gekeken naar CNN, ongelofelijk gewoon.. Ik heb ook gelijk m'n oude hostparents in Louisiana gebelt, natuurlijk waren ze daar ok, maar goed, ff checken..
#149 - 08-09-2006, 16:16 uur

hollandranch

Ik was onderweg voor mijn werk en hoorde het in de auto, aangekomen op de zaak boorde zich het 2e vliegtuig in de andere toren. Raar, als je het jaar ervoor nog foto's hebt staan maken vanaf het vrijheidsbeeld. 2 weken later zat ik in het vliegtuig naar Miami, laat me niet tegenhouden door een paar malloten.
#150 - 13-09-2006, 16:14 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15