Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Waarom is een vlag op een brievenbus rood?

Discussie gestart

Bakvet

Een sfeerrapportage over de Amerikaanse verkiezingen in het AD van een paar dagen geleden opent zo:



Kan het zijn dat hier iets niet klopt?
#1 - 12-09-2008, 17:57 uur

PetraVS

Het vlaggetje op de brievenbus doe je alleen omhoog, als jij aan de postbode wilt laten zien, dat er post is om mee te nemen.   De postbode doet dan bij het bezorgen van de post het vlaggetje omlaag.  Dus niemand weet of McCain al dan geen post had ;).
#2 - 12-09-2008, 21:53 uur

bgroeneveld

Volgens mij klopt het bericht in het AD wel. Ik heb altijd begrepen, dat de postbode dat vlaggetje omhoog doet als zij post achterlaat. Dat bespaart je de noodzaak om telkens naar de brievenbus te lopen om te kijken of de post al geweest is en of je wat ontvangen hebt.

Rood is gewoon een opvallende kleur.
#3 - 15-09-2008, 19:50 uur

MissFluffy

Dat zal dan wel van staat tot staat anders zijn .In West Virginia gebruikt men dat vlaggetje ook alleen maar als de bewoner post achterlaat voor de postbode .Zo weet hij of zij dat er iets ligt dat mee moet .IK was ook van de veronderstelling dat men dat vlaggetje gebruikt om je kenbaar te maken dat je post hebt ,bleek dus niet zo te zijn  . ;)
#4 - 15-09-2008, 20:08 uur

Pieter79

Volgens mij ook voor uitgaande mail, tenminste zo doen ze het bij m'n schoonfamilie in New Jersey...
Hier ook nog een link over de Mailbox Flag Etiquette: http://www.mahvelousmailboxes.com/accessories/mailbox_flag_rules.htm

Gr. Pieter
#5 - 15-09-2008, 20:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Volgens mij klopt het bericht in het AD wel. Ik heb altijd begrepen, dat de postbode dat vlaggetje omhoog doet als zij post achterlaat. Dat bespaart je de noodzaak om telkens naar de brievenbus te lopen om te kijken of de post al geweest is en of je wat ontvangen hebt.

Rood is gewoon een opvallende kleur.


Dit lijkt me niet te doen voor postbodes en dus zeer onwaarschijnlijk. Ze moeten al honderden brievenbussen af en dan ook nog overal dat vlaggetje rechtop zetten... :-\

Gr. Pieter
#6 - 15-09-2008, 20:58 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

PetraVS

Nee, hoor, het is als je post achterlaat voor de postbode.  Dat is ook logisch. Je bent tenslotte wel vrijwel iedere dag verzekert van post, maar de postbode moet weten, dat er wat voor hem/haar is om mee te nemen, zodat hij/zij de nieuwe post er niet per ongeluk bovenop gooit.  Trouwens, ons vlaggetje is goudkleurig ;).
#7 - 15-09-2008, 21:47 uur

Bakvet

PAGE SPRINGS/SEDONA - Vijf gedeukte postbussen markeren de ingang naar John McCains ranch, net buiten Sedona, Arizona. Vandaag geen post voor de presidentskandidaat, want de rode vlaggetjes wijzen naar beneden.


Meer onzin, die vlaggetjes wijzen niet naar beneden. Ze kunnen omhoog wijzen of naar achteren geklapt zijn. Dan de foto die als illustratie bij het artikel staat. Telt u even mee...



Gelijk maar even bij John McCain binnen gluren via: http://www.hgtv.com/hgtv/dc_home_tours_other/article/0,,hgtv_3460_1384975,00.html

Mijn vraag: kan iemand met zo'n interieur gewoon president worden?
#8 - 20-09-2008, 23:29 uur

sweatbox

Ik vind het nog best wel een acceptabel interieur. Beetje TexMex en niet zo poenerig. Hoe zien de andere zeven huizen eruit?
#9 - 21-09-2008, 11:46 uur

Sjaai

Toen ik vorige jaar in de US kwam te wonen dacht ook ik dat het rode vlaggetje omhoog betekende dat er nieuwe post was, maar ook in Montana doe je alleen het rode vaantje omhoog als je post wilt versturen. Wij hoeven dus nooit meer naar de "algemene" brievenbus te lopen :afro:!
#10 - 23-10-2008, 22:06 uur

bgroeneveld

Het wordt overigens afgeraden om uitgaande post in je brievenbus te doen. Misdadigers weten dan dat er post is, mogelijk met checks om rekeningen te betalen. Ze stelen dan je post, nemen de checknummers over en maken hun eigen checks met jouw nummer (software en blanco checks zijn bij iedere kantoorboekhandel te krijgen voor een dollar of dertig). Lang leve het Amerikaanse betaalsysteem, dat 50 jaar achter ligt op Europa, zodat velen hier nog met papieren checks betalen.

In het algemeen is het beter om je post naar een echte brievenbus te brengen.

#11 - 22-11-2008, 22:09 uur

Hans B

Lang leve het Amerikaanse betaalsysteem, dat 50 jaar achter ligt op Europa, zodat velen hier nog met papieren checks betalen.
Zeer herkenbaar.
Onze Amerikaanse kennissen stonden ons vol verbazing aan te kijken toen we bij hun thuis in Phoenix per computer geld overmaakten en betalingen deden.
#12 - 22-11-2008, 22:13 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Loek

Het ligt ook aan de persoon denk ik.  Ik heb verschillende automatische betalingen, en de meeste andere betalingen doe ik middels online banking.  Mijn checkboekje gaat al 6 jaar mee omdat ik zo weinig checks uitschrijf.  Maar ik ken genoeg mensen hier die dat online gedoe niet vertrouwen en denken dat checks uitschrijven "veiliger" is. 
#13 - 23-11-2008, 01:42 uur

PetraVS

Inderdaad, Loek,  Dat is onze manier van bankieren ook.  Alles online.  De enige keren, dat ik een check uitschrijf, is als er een particulier iets voor ons doet. Steeds meer bedrijven doen ook aan automatische afschrijvingen.  Zo ben je nooit te laat met een rekening betalen, want dat kan weer gevolgen hebben voor je credit history.
#14 - 23-11-2008, 02:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15