Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wal*Mart

Discussie gestart

Heivalido



Er zijn veel mensen hier die de WM een crimineel bedrijf vinden.
Omdat de WM namelijk bijna alle kleine zelfstandige winkeltjes de grond in concureert met bodemprijzen waar niet tegenop te vechten valt.
Ik persoonlijk stoor me hier niet zo aan, al kan ik me de frustratie van de kleinere ondernemers wel voorstellen.
Wat denkt de gemiddelde forumbezoeker van deze situatie die te vergelijken is met de "broodmoord" in Nederland, waar de kleine ambachtelijke bakkers niet tegen de AH, Edah etc op kunnen boxen.
#1 - 17-07-2005, 19:43 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Chiefram

Ik heb maling aan de kleine bedrijven. Jammer dan... als WM goedkoper is voor hetzelfde, dan denk ik aan mijn eigen wallet en niet aan die van die onbekende zelfstandige. Moet hij maar beter nadenken voordat hij een eigen zaak begint.

Hard he? Zo is de wereld ook... met name tegen mij!  :-\
#2 - 17-07-2005, 19:46 uur

Jez

Tja, de wereld verandert continue en als de ambachtelijke bedrijven niet mee doen, dan gaat het aan hun neus voorbij.

Van die Nederlandse bakkers snap ik best. Probeer jij na 2 uur 's middags maar eens brood te krijgen bij de warme bakker. Kan niet, alles op. Of oud, omdat die bakker denkt om 5 uur 's ochtends te moeten bakken. Bij mijn supermarkt heb ik ook 's middags nog vers gebakken brood. En nog goedkoper ook. Mij zie je dus niet meer bij de warme bakker.
#3 - 17-07-2005, 20:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Chiefram

Ik heb niets tegen ambachtelijke winkels, zeker niet! Mocht de service er beter zijn, met name de vriendelijkheid, dan wil ik er niet alleen terug komen om te kopen, maar zelfs nog voor omrijden ook als dat zou moeten. Ja, ook al zijn ze soms wat duurder.

#4 - 17-07-2005, 23:50 uur

Bakvet

Ik heb er mixed feelings over. Ik was pas geleden in Frankrijk. Een baguette in de supermarkt, daarvoor betaalde je 80 eurocent. Zo'n zelfde baguette in de winkel van de Camping kostte maar 70 cent. Je kon daar zelfs een halve baguette nemen: 35 cent.

In California hetzelfde meegemaakt. Een klein winkeltje in een dorpje van niks, ver van alle grote steden. Een verzorgingsgebied van bijna geen omvang, maar je betaalde voor alles hetzelfde als in de grote stad bij de supermarkt. Ik zei dat tegen de eigenaresse en ze bedankte me ervoor. Ze zei: ik zie niet in waarom ik aan de mensen hier in de buurt meer zou moeten vragen, ik verdien er genoeg aan.

Kortom: ik denk dat als er helemaal geen concurrentie meer over is, je in de supermark net zoveel gaat betalen als wat je bij die kleine middenstand kwijt bent, misschien nog wel meer. Maar het is wel makkelijk dat je snel in een winkel klaar bent.
#5 - 18-07-2005, 00:01 uur

schorp

Er zijn meerdere redenen dan de redenen die boven genoemd zijn waarom vele mensen Walmart haten:

http://www.pbs.org/wgbh/pages/frontline/shows/walmart/
#6 - 18-07-2005, 01:46 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2005, 03:28 uur door schorp »

Frank S

Hoge bomen vangen nu eenmaal veel wind. Een bedrijf van de omvang van Wal*Mart is vanzelfsprekend betrokken bij outsourcings en off-shoring, maar zolang de consument dat geen aanleiding vindt om te stoppen met er kopen blijft dat bestaan - en terecht.

Ik ben persoonlijk erg tevreden over Wal*Mart qua assortiment, prijs en behulpzaamheid van het personeel.

Waar ik minder tevreden over ben is hun Internet-service (Wal*Connect); ik ben 3 maanden bezig geweest om mijn proefabonnement daarop te annuleren, maar men bleef mijn creditcard belasten. Ik heb gebeld ("ik zie uw abonnement wel staan in mijn scherm, maar het is grijs, dus ik kan er niets aan veranderen"), gemaild (geen of standaard antwoord) en uiteindelijk pas succes gehad toen ik mijn creditcard geblokkeerd heb en een nieuwe gekregen.
#7 - 18-07-2005, 09:14 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2005, 09:15 uur door Frank S »
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Johan

Dat noemen ze nu marktwerking!
#8 - 18-07-2005, 16:03 uur

Dusza

Die 'kleine zelfstandige' moet gewoon zorgen dat ze een meerwaarde hebben:
ik koop mijn brood bij die 'kleine zelfstandige', om volgende reden:
hij heeft variëteiten die de supermarkt niet heeft (en ik hou nogal van afwisseling).
zijn brood blijft 2 dagen vers, dat van de supermarkt haast een week (en dat geeft mij niet zo'n comfortabel gevoel als ik aan die bewaarmiddelen denk).

Maar sommigen hebben het gewoon niet door dat ze hun best moeten doen als ze klanten willen winnen: wij organiseerden onlangs een weekje eurodisney Parijs. Ging brochure halen in reisbureau. Wij wilden een dagje vroeger vertrekken dan onze vrienden, maar de bedoeling was wel dat we een kamer hadden in elkaars buurt, en als we de Thalys terug naar huis namen, dat we bij elkaar zouden zitten. Dit alles was niet mogelijk via het reisbureau. Hebben we het maar zelf online gedaan: alles is nu zoals we het zelf wilden (en nog goedkoper ook!!!).

Dus: meerwaarde, extra service. Als die kleine zelfstandige dat niet begrijpt, dan kan hij zijn deuren gaan sluiten. Spijtig voor hem.
#9 - 18-07-2005, 23:14 uur

Heivalido

Ik kan me de gevoelens van enkele WM slachtoffers echt wel voorstellen maar ik ga bij de WM met een volle kar boodschapen naar buiten en betaal $77, daar kan alleen de Save-a-lot aan tippen, bij de rest betaal ik dan minstens $120 voor diezelfde kar.
Wij vinden trouwens ook dat de kwaliteit van het WM huismerk, Sams choice cola bijvoorbeeld of producten van Great Value erg goed is, ik ben zelfs van de coca cola af omdat de Sams gewoon lekker is.....het smaakt niet als coca maar het is wel erg lekker (en VEEL goedkoper)
#10 - 19-07-2005, 05:39 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Dusza

ik ga bij de WM met een volle kar boodschapen naar buiten en betaal $77, daar kan alleen de Save-a-lot aan tippen, bij de rest betaal ik dan minstens $120 voor diezelfde kar.

't Is zo'n beetje de Aldi van Amerika dan, maar alleen 'much bigger'?   :)
Ga best veel spullen in de Aldi kopen: hun water vind ik heel erg lekker, en hun koekjes en dessertjes ook, en nergens hebben ze zo'n lekker zacht toiletpapier voor zo'n belachelijk lage prijs.
Walmart en Save-a-lot, dat moet ik dus onthouden!

Ik las vorige week ook in een blaadje van de vakbond een artikel over Walmart: dat mensen zich niet aan mogen sluiten bij de vakbond. Men stelde er ook dat de vakbond in aantal leden de laatste jaren heel fel achteruit gegaan is. 'k Weet niet hoe het systeem in USA zit in vergelijking met België, maar hier hebben de vakbonden heel erg veel leden. Weet je waarom? Omdat je je werkloosheidsuitkering aan moet vragen via de vakbond! Veel werklozen = veel vakbondsleden. En ik die dacht dat de vakbond opkwam voor de werkmens???  :-\
#11 - 19-07-2005, 08:04 uur

Chiefram

Wij zitten hier ongeveer 20 minuten autorijden van de Amerikaanse ALDI af. Eens in de zoveel tijd gaan wij daar boodschappen doen om met name repen chocolade in te slaan, suiker (2 kilo pakken voor totaal 1 Amerikaanse dollar!), spotgoedkope blikje limonade (bijna gratis(!!) voor Shay (onze zoon), want die drinkt 3 slokken en gooit de rest toch altijd weg.

Ook heeft de ALDI hier bijvoorbeeld in plakjes gesneden bacon (lekker als ontbijt met een paar gebakken eieren) voor 1/3 van de prijs als in de 'normale' supermarkt hier om de hoek en nog van hetzelfde merk ook!

En wat dacht je van de blikjes 'brood'/'rolls', die je thuis nog even moet uitrollen en bakken in je eigen oven! Is ook hier 1/3 van de prijs in vergelijking met de supermarkt om de hoek. Al deze dingen bij elkaar slaan we dan groot in en verlaten de ALDI met een volle kar aan boodschappen voor (net als Heivalido) ongeveer $77 dollar! Dan liggen we helemaal dubbel in de auto opweg naar huis. Echt een afgeladen kar waar niets meer bij kon...
#12 - 19-07-2005, 14:34 uur

Heivalido

het enige dat ik weet over de vakbonden hier in de VS, is dat ze ongelovelijk veel macht hebben, ze worden dan ook vaak vergeleken met de Maffia.  8)
#13 - 23-07-2005, 03:21 uur
Vanuit Vlissingen, Zeeland, Nederland.
http://dutchinflorida.web-log.nl

Johan

Hoe kom je daarbij? Vakbonden in Amerika zijn juist relatief zwak. Vakbonden proberen al jaren binnen te komen bij Walmart wat ze nog steeds niet voldoende gelukt is. Das ook logisch gezien het feit dat individuele werknemers niet zomaar lid kunnen worden van een vakbond. Er moet eerst gestemd worden in het bedrijf zelf. Er is zelfs een actief anti vakbond beleid bij Walmart.

Groet

Johan
#14 - 23-07-2005, 07:52 uur

KKop

Nou, ambachtelijke winkeltjes hebben we allang niet meer hier, alleen maar supermarkten.  Dus wat dat betreft heb ik geen medelijden met de concurrentie van Walmart.

Toch staat WalMart mij tegen.  Het lijkt vaak (en is misschien ook wel zo) dat ze geen enkele rekening houden met de plaats waarin ze zich vestigen.  Hier werd gewoon een half bos kaalgeslagen, Walmart en parkeerplaats neergeplempt, en verkopen maar.  Een paar gemeenten verder was Walmart van plan een grote winkel te sluiten, en dan een mijl verderop ook weer een half bos om te hakken om daar een grotere Walmart neer te zetten.  Dat werd zelfs de lokale bevolking, die meestal heel blij is met een Walmart, te gortig.  Maar het deerde Walmart niets en ze probeerden toch hun plannen door te zetten.

En verder, maar dat is een hele persoonlijke mening, word ik een beetje depressief van winkelen bij Walmart.  De armoe straalt van de winkel en het winkelende publiek af.  Tuurlijk is de rekening bij de kassa lager dan bij de concurrentie.  Maar het kan nog lager: bij Sam's club :-)  (de 'makro' van Walmart), en daar winkelen wij dus...

#15 - 25-07-2005, 03:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15