Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Invoerrechten voor goederen uit VS

Discussie gestart

ned in MO

Ik ga hier geen ellenlange discussie aan. Echter maar wat neerkalken en onzin neerpennen?
Vorig jaar stuurde ik echt niet een paar doosjes uit mijn garage hoor. Ik had daar gewoon een kantoor voor.
Ik heb dit jaar 2000sq ft bij mijn huis laten aanbouwen waaronder een grote ruimte waar een garagedeur in zit(maar ook gewoon airco en verwarming. Je hebt denk ik geen idee wat er hier allemaal in en uit gaat maar dat terzijde.
Zoals H de weert al aangaf is datgene dat op de douane website dat gene waar je op moet rekenen en dat is belasting betalen als je daar voor in aanmerking komt. Zoals al eerder opgemerkt is dit niet 100% zo maar meer regel dan uitzondering
Als je dan op je website neerzet dat je de kans loopt dat je moet betalen dan is dat naar mijn inzicht misleiding.

Als het werkelijk zo zou zijn als jij dit schetst zou de overheid Miljoenen en Miljoenen euros mislopen elk jaar.
Ik denk dat met alle bezuinigingen die gaande zijn er heus wel mensen aan de bel zullen trekken die bijv zeggen waarom bezuinigen in de bejaardenzorg als de overheid "vergeet" miljoenen euro's te innen aan belasting geld op import goederen?

#16 - 30-11-2010, 15:33 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Johan

Ik gun je alle drukte van de wereld Mark, jij schermt constant met dat je het allemaal weet door jou ervaring met het verzenden van goederen terwijl je de realiteit niet kunt inschatten door het werk wat je doet. En als dat al wel zo zijn dan vraag ik je daar concreet voorbeelden van te geven waaruit dan blijkt dat je gelijk hebt in wat je zegt. Dat kun je echter niet! Jij kunt alleen maar de regelgeving benoemen en blijft daar mee schermen terwijl dat geen beeld geeft van de werkelijkheid. Daarnaast roep je allerlei andere zaken die los staan van hetgeen waar we het over hebben. Ik pretendeer daarnaast niet de wijsheid in pacht te hebben, ik constateer slechts en vertel hier anderen hoe men er mee om kan gaan, das alles! Zoals je zelfs in mijn eerdere postings hebt kunnen zien heb ik de ervaringen van mijn eigen klanten in eerste instantie buiten beschouwing gelaten. Als eigenaar van dit forum wil ik mijn zakelijke belangen niet laten meetellen in hetgeen ik hier doe. Dat is ook de reden waarom ik leden van dit forum niet naar mijn website verwijs ook al zou ik daar maar snel de kans voor hebben! Als je bovendien eens goed rond kijkt op internet naar mensen die veel verzenden vanuit het buitenland dan zie je onder die club met mensen veelal dezelfde reactie als hetgeen ik beweer. Dus nogmaals de feiten spreken voor zich. Jou ongeloof over hoe stom de overheid wel niet is als dat gebeurt en alle eurootjes die ze mislopen ten spijt is dat een hard gegeven. Doe je onderzoek voordat je iets uitkraamt en blijf je niet alleen vasthouden aan de regeltjes, dat zou je sieren!

Over de miljoenen die de rijksoverheid jaarlijks laat schieten kan ik je wel meer vertellen. Zoals je weet heb ik (nou komt mijn  ervaring om de hoek) jaren voor diezelfde rijksoverheid gewerkt en kan je vertellen dat het verspillen of mislopen van geld een doodnormale zaak is binnen die club mensen. Ik heb zelf in een project gewerkt (dus ook weer een feit) waar ze in het 1ste jaar van datzelfde project 12 miljoen euro letterlijk hebben weggegooid, en niet eens doordat ze het niet wisten! Maar zelfs dat staat er los van!

Nog vreemder is het dat je geen discussie aan wil gaan maar vervolgens wel diezelfde discussie weer opstart door toch nog te reageren. Als je geen discussie wilt moet je verder je mond dichthouden en niet vervolgens na zo'n opmerking toch nog een reactie geven, dat rijmt niet met elkaar!

Het is inderdaad zoals Harm de Weert aangeeft en ik beweer ook nergens anders dus alleen al het idee van misleiding vind ik erg ongepast van je. Afijn dat heb ik al meermalen gezegd!

Daarnaast zal ik dit deel van deze thread na vandaag verwijderen gezien het allang niets meer bijdraagt aan de vraag van de originele poster! Want 1 ding ben ik met je eens, deze discussie leid nergens toe!
#17 - 30-11-2010, 18:32 uur
« Laatst bewerkt op: 30-11-2010, 19:52 uur door Johan »

Karina

Beste Forumvrienden,

Ik zie dat het een aardige discussie heeft opgeleverd. Ik waardeer jullie betrokkenheid. Ik denk dat de conclusie van dit verhaal is: Dat ik gewoon invoerrechten/belasting moet betalen over de artikelen die ik online in de VS koop. En als dat een keer niet zo is, ben ik door de mazen van het net gevlogen, en heb ik geluk gehad.

Dank voor jullie antwoorden. ;)
#18 - 30-11-2010, 22:17 uur

Yessica

Ik denk dat de conclusie van dit verhaal is: Dat ik gewoon invoerrechten/belasting moet betalen over de artikelen die ik online in de VS koop. En als dat een keer niet zo is, ben ik door de mazen van het net gevlogen, en heb ik geluk gehad.

Ik heb een keer samen met een collega hetzelfde product besteld (een potje nachtcreme van een duur merk) bij dezelfde site, op dezelfde dag. Ik had het 6 dagen later in huis, zij pas na 2 weken met een factuur voor invoerrechten. Lijkt me inderdaad dat het steeksproefgewijs gaat.
#19 - 30-11-2010, 22:23 uur



Pieter79

Het lijkt erop dat je altijd moet betalen, zie de website van de douane.nl:
http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen.html#P0_0

Klik op de 'links' aan de linkerkant van de pagina met tarieven en rekenvoorbeelden.

Er valt te lezen dat het koeriersbedrijf vrijwel altijd aangifte doet. Ook lees ik op de website:
Citaat
Overtreding strafbaar
De Douane en andere opsporingsdiensten controleren of u zich aan deze regels houdt. Houdt u zich niet aan deze regels? Dan bent u strafbaar en kunt u worden vervolgd.

Ga er dus altijd vanuit dat je moet betalen, afhankelijk van de waarde van de aankopen. Tot 22 euro inderdaad geen belasting etc en tot 150 euro beperkt. Zie alle rekenvoorbeelden.

In voorbeelden die hiervoor in de posts genoemd zijn, bijv. Johan zegt dat hij over 20% van alle pakketjes die hij ontving belasting moest betalen, waren misschien voor het overgrote deel aankopen van minder dan 22 euro.

Mijn conclusie is dus dat je altijd rekening zou moeten houden met wat op de douane website staat.

Gr. Pieter
#20 - 01-12-2010, 00:05 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Ik heb een keer samen met een collega hetzelfde product besteld (een potje nachtcreme van een duur merk) bij dezelfde site, op dezelfde dag. Ik had het 6 dagen later in huis, zij pas na 2 weken met een factuur voor invoerrechten. Lijkt me inderdaad dat het steeksproefgewijs gaat.

Het gaat inderdaad al jaren steekproefsgewijs dus dat klopt maar zoals Pieter aangeeft, je moet inderdaad rekening houden met hetf eit dat je moet betalen. Want officieel moet je gewoon betalen!
#21 - 01-12-2010, 02:08 uur

Johan

In voorbeelden die hiervoor in de posts genoemd zijn, bijv. Johan zegt dat hij over 20% van alle pakketjes die hij ontving belasting moest betalen, waren misschien voor het overgrote deel aankopen van minder dan 22 euro.
Gr. Pieter

Nee Pieter, dat waren geen aankopen van 22 euro, dan zou ik ze echt niet noemen! Ik heb voor tienduizenden euro's van Amerika naar Nederland gehaald toen ik nog in NL woonde dus weet echt wel waar ik over praat! Ik ken de regelgeving ook heel goed en formeel klopt het dus helemaal. De praktijk is zoals al gezegd echter anders. En opvallend is dat je dat, alleen al hier naar aanleiding van deze discussie, anderen ook hoort zeggen.
#22 - 01-12-2010, 02:15 uur

Pieter79

Johan, maar hoe zit dat dan met het citaat van de douane website:
Citaat
In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.
en het citaat op jouw website:
Citaat
De douane controleert steekproefsgewijs de uit Amerika afkomstige pakketjes wat betekent dat u altijd het risico loopt op een naheffing van btw en/of invoerrechten.

Het lijkt erop dat de douane steekproefsgewijs alleen maar controleert als het label verdacht is, in alle andere gevallen wordt er automatisch accijns en belasting etc gerekend zonder dat de douane het pakketje zelf in handen krijgt. Zoals je op de website zegt 'risico lopen' lijkt mij niet terecht aangezien het gewoon afhankelijk is van de waarde en soort goederen die je invoert. Niet meer en niet minder, de douane website is hier lijkt me redelijk duidelijk in.

Overigens heb ik nooit (toen ik nog in NL woonde) zaken in de US via internet besteld, maar als ik dat gedaan zou hebben dan had ik wel even een berekening voor de totale kosten gemaakt.

Gr. Pieter
#23 - 01-12-2010, 02:46 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Johan, maar hoe zit dat dan met het citaat van de douane website:
Citaat
In vrijwel alle gevallen doet het post- of koeriersbedrijf dat het transport uitvoert aangifte bij de Douane.
en het citaat op jouw website:
Citaat
De douane controleert steekproefsgewijs de uit Amerika afkomstige pakketjes wat betekent dat u altijd het risico loopt op een naheffing van btw en/of invoerrechten.

Het lijkt erop dat de douane steekproefsgewijs alleen maar controleert als het label verdacht is, in alle andere gevallen wordt er automatisch accijns en belasting etc gerekend zonder dat de douane het pakketje zelf in handen krijgt. Zoals je op de website zegt 'risico lopen' lijkt mij niet terecht aangezien het gewoon afhankelijk is van de waarde en soort goederen die je invoert. Niet meer en niet minder, de douane website is hier lijkt me redelijk duidelijk in.

Overigens heb ik nooit (toen ik nog in NL woonde) zaken in de US via internet besteld, maar als ik dat gedaan zou hebben dan had ik wel even een berekening voor de totale kosten gemaakt.

Gr. Pieter

Op het moment dat koeriersbedrijven ook daadwerkelijk doen wat er op de site van de douane staat is het tijd om mijn eigen website direct aan te passen. Zaak dus om dat goed te volgen! Het probleem op dit moment is nog steeds dat de koeriersdiensten GEEN goed werkend geautomatiseerd systeem gebruiken (bron: Fedex accountmanager & de regio manager van UPS). Ze proberen dat weliswaar al jaren goed van de grond te krijgen maar dat lukt niet. Dat betekend dat alle commercial invoices nog steeds letterlijk als papiertje worden meegezonden. Je snapt natuurlijk wel dat de douane website dat jou niet verteld!

Op dit moment wordt er dus ook nog steeds gecontroleerd op pakketten die NIET verdacht zijn en op zeker worden de pakketten gecontroleerd waar een luchtje aan zit Het verschil is dat dit echter nog steeds steekproefsgewijs gebeurt, althans op z;'n minst tot voor kort! Klein voorbeeld is toen ze de drugscontroles gingen aanscherpen van vliegtuigen die uit de ABC gebieden kwamen, werden er een stuk minder belastingen geheven over internetaankopen vanuit Amerika maar ook vooral Azië. Want das nog veel erger dan Amerika!

Inderdaad het citaat wat je aanhaalt over strafbaarheid klopt ook! Immers als je opzettelijk verkeerde informatie geeft over hetgeen je verzend ben je strafbaar en kan het OM besluiten tot vervolging over te gaan of de belasting kan je aan aanslag achteraf opleggen indien je wordt betrapt. Je moet dus ook eerlijk zijn en niet liegen over hetgeen je verzend. Beter is het, zoals Mark en ikzelf terecht opmerken, om slim je spullen te verzenden met legale truukjes.

Ik hield in het begin, net zoals jij zou doen, rekening met extra kosten voor belastingen als ik goederen via Amerika bestelde. Het werd mij echter al snel duidelijk dat ik die berekening naar beneden kon bijstellen. Maar zoals al gezegd niemand hoeft op mijn ervaring te varen echter alleen al twee andere postings in deze thread wijzen erop dat het bij lange na niet goed loopt bij de douane. Alleen al dit bewijst dat het niet om fouten gaat maar puur om het niet kunnen opvolgen van de regelgeving vanuit de douane.

Realiseer je verder dat de douane geen onpartijdige informatie verstrekt. Immers hun problemen kunnen leiden tot ophef want feitelijk is het wel zo dat er veel geld wordt misgelopen, wat ook terecht door Mark wordt gemeld. Men kan dit echter niet oplossen met het aanstellen van meer ambtenaren. Het digitale systeem zal eerst vlekkeloos moeten gaan lopen.

Zaak is dus goed in de gaten te houden wanneer het veranderd want 1 ding is zeker: het betreft hier slechts een kwestie van tijd voordat de douane alles wel op rolletjes heeft staan zoals het hoort, inclusief de digitale weg om alles geautomatiseerd te laten verlopen!
#24 - 01-12-2010, 03:04 uur

snoodaard

Ik kocht enkele jaren terug een hertenschedel en liet deze opzenden via us post.Van de belgische post(woon in vlaanderen)kreeg ik een briefje dat ik mijn pakje kon ophalen in een postdepot maar wel 10 € moest betalen en dat voor een voorwerp dat amper 50 dollar(amper 35 € toen) had gekost.
#25 - 02-12-2010, 21:14 uur

Freddytex

Deze 10€ zijn geen invoerrechten maar vaste administratiekosten wanneer deze niet betaald zijn door de afzender.Op artikels zoals deze schedel worden volgens mij geen invoerrechten of BTW geind
#26 - 04-12-2010, 21:58 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15