Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat mag je niet vergeten op vakantie naar Amerika?

Discussie gestart

usa4all

Wat mag je absoluut niet vergeten als je voor werk of plezier naar Amerika vertrekt? Uiteraard zijn er ook minder noodzakelijke aandachtspunten maar wel erg handig om te weten. Plaats hier je tip / opmerking en wij maken er een mooie lijst van!


- Je bankpas op werelddekking zetten.
- Paspoort
- Bekijk ook deze handige checklist

Etc.
#1 - 29-03-2014, 15:17 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Cees A

Die checklist lijkt me meer dan compleet.   :afro:
Als dat allemaal mee moet weegt je koffer meer dan 23 kg.
 
Het enige dat ik nog mis op je lijst is zo'n verlengsnoer met stekkerdoos zodat je met één verloopstekker meerdere dingen tegelijk kunt opladen.
Wat ik zelf wel handig vind is zo'n kunststof schijfje (o.a. bij Halfords verkrijgbaar) dat je op je dashboard plakt en waar je de zuignap van je gps op kunt bevestigen.
Bij moderne auto's zit de voorruit zo schuin gemonteerd en zover van de bestuurdersstoel dat je iedere keer half op je dashboard moet gaan liggen om de zuignap op de voorruit te bevestigen.
Zo'n kunststof schijfje, op de juiste plaats op je dashboard geplakt, zit veel dichter bij en is veel gemakkelijker bereikbaar.

O ja, sommige dingen op de lijst, zoals bv fotorolletjes, lijken me niet meer van deze tijd.  :D

#2 - 29-03-2014, 16:52 uur

jhbechthum

De lijst is inderdaad heel compleet, sommige dingen staan zelfs onder meerdere kopjes, maar zo vergeet je het in elk geval niet.

Voor het wegen van de bagage heb ik altijd een unster bij me. Ikzelf heb een ouderwetse veerunster, maar er zijn er ook modern digitaal ;)
Het is me 1 keer overkomen dat we koffers moesten overpakken (gelukkig had ik nog een lege rugtas die als ruimbagege mee kon) en dat wil ik graag voorkomen.

Johan
#3 - 30-03-2014, 10:26 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

Wop

Fijn dat het een complete lijst is! fotorolletjes is inmiddels aangepast  ;D

Maar ik zie toch nog wat tips voor bij komen...

Dus, blijf ze melden!
#4 - 30-03-2014, 21:07 uur

Cees A

Voor het wegen van de bagage heb ik altijd een unster bij me. Ikzelf heb een ouderwetse, maar er zijn er ook modern digitaal ;)
Johan

Naar aanleiding van Johan z'n bericht wil ik iedereen er even op wijzen dat deze week Lidl digitale kofferweegschalen aanbiedt  ( 5,99 € )
#5 - 03-04-2014, 11:13 uur

Dirc

En bij action hebben ze koffers  >:D
#6 - 03-04-2014, 15:49 uur

Cees A

Bij Lidl ook  ;)  De eerder genoemde kofferweegschaal was slechts een van de reisartikelen die men deze week had
Er is bv ook een set koffers (een van 90 liter en 1 van 60 liter) met TSA sloten en 4 wieltjes voor 99,99 euro.
Kofferriemen en hangslotjes met TSA cijferslot en een compact ehbo reissetje (dit alles per stuk 3,99 euro)

PS;  Ik werk niet bij of voor Lidl en heb er ook geen aandelen in. .......................  :D
#7 - 03-04-2014, 16:34 uur

jhbechthum

Kofferriemen en hangslotjes met TSA cijferslot...

Ik heb zo mijn eigen ervaringen met de combinatie douane en sloten.
Diverse keren is er een hangslotje doorgeknipt om de koffer (tas) te inspecteren. Zo ook een TSA-slot  >:(

Ik heb er toen een topic aan gewijd: TSA-slot te openen door Nederlandse douane?

Voor mij heeft een TSA-slot alleen zin als je binnen/vanuit de USA vliegt.

Johan.
#8 - 04-04-2014, 21:49 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

AntoonMakay

Kurkertrekker en reis wijnglazen  ;)
#9 - 27-04-2014, 20:09 uur

Skydriver

Wat mag je absoluut niet vergeten als je voor werk of plezier naar Amerika vertrekt?
Mijn vrouw! ;)
#10 - 25-06-2014, 10:21 uur
The USA....What else?

Jez

Wat mag je absoluut niet vergeten als je voor werk of plezier naar Amerika vertrekt?
Mijn vrouw! ;)

Want dat risico bestaat?  ;D
#11 - 25-06-2014, 20:12 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Skydriver

Nee hoor, tenzij ik het met opzet zou doen... ;)
#12 - 26-06-2014, 17:04 uur
The USA....What else?

eb(Ed)

Voor ons Creditcard met aangepaste limiet...

Check ;-))
#13 - 23-07-2014, 09:34 uur

Amarilisvos

In de rubriek medicijnen: brandwondenzalf. In België kan je die vrij verkrijgen. Vorig jaar in Iowa moesten we daarvoor eerst naar een geneesheer gaan om een voorschrift.
#14 - 25-08-2014, 10:33 uur
2007 - VA en DC / 2009 - DC, PA, DE en VA / 2010 - IL, KY en IN / 2011 - MD, DC, DE en VA / 2012 - GA en SC / 2013 - IL, IA, WI
Onze reisverslagen kan je bekijken op onze  website

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15