Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat voor werk doe jij in amerika?

Discussie gestart

ned in MO

Als je gaat emigreren zul je toch moeten gaan werken

Ik zou graag willen weten wat voor werk jullie doen, of het nog steeds met Nederland te maken heeft(ned werkgever of import export naar ned of zoiets.
Als laatste ben ik benieuwd of je opleiding daarbij past?

Ik zal zelf even aftrappen

Ik ben zoals dat heet realtor en eigenaar van een klein kantoor.
Heeft dus niks met Nederland te maken
Daarbij heb ik vrijetijdskunde gedaan en dat heeft dus weinig of niets met huizen verkopen te maken. Ik ben er bij toeval ingerold

Mijn vrouw dus wel
Ze is Fysiotherapeut. Heeft haar eigen bedrijfje in fysiotherapie en werkt part time voor het ziekenhuis
Geen business relaties met nederland
#1 - 14-12-2006, 23:49 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Chiefram

Toen wij de green card kregen heb ik mijn werk ik Nederland opgezegd. In Amerika wilde ik beginnen met wat ik kon aanpakken, al was dit boekenverkoper in een boekenwinkel of speelgoed in een speelgoedwinkel en als het nodig mocht zijn zouik 's avonds wel hamburgers gaan staan bakken bij de McDonalds. Zolang ik maar werk en inkomen zou hebben.

Met toeval kwam ik drie weken voor vertrek naar Amerika een Amerikaanse kollega tegen. Ik kende hem al wat langer, maar zag hem slechts eens per twee jaar in Duitsland. (Ik werkte in Nederland voor een Duits bedrijf). Ik vertelde hem dat ik naar 'zijn' land ging emigreren, definitief. Hij wilde mij graag in Amerika hebben en heeft er alles aan gedaan om mij daar aan te nemen.

Dit is de reden dat ik zonder het zelf geregeld te hebben bij hetzelfde bedrijf werkzaam ben als ik in Nederland/Duitsland werkzaam was. Mijn bedje was dus gespreidt, zoals ze dat zeggen.

Ons bedrijf is een beetje te groot om even snel uit te leggen wat we allemaal doen. We hebben ontzettend veel divisies maar in het kort komt het er op neer dat wij fabrikant zijn van bouwbeslag tot en met automatische (schuif)deuren. In Nederland was ik Product & Marketing Manager. Hier in Amerika doe ik de Sales, ook al doe ik niets wat met verkopen te maken heeft. Ik bezoek architekten om training te geven en bestaande klanten om te ondersteunen bij vraagstukken.

Het past enigszinds wel bij mijn opleiding bouwkunde (MTS/HTS). Het enige nadeel merk ik dat de bouw in Amerika totaal anders is dan in Nederland, dus hier gaat er een geheel nieuwe wereld voor me open en leer ik nog elke dag over de verschillen en denkwijze van bouwen.

Ik heb bewust een baan in de bouwnijverheid gekozen, omdat het in onze familie (makelaars, projektontwikkelaars, fabrikanten van bouwmaterialen, etc.) zit, de bouwwereld en hiermee goed geld verdient kan worden. Dit terwijl ik eigenlijk chirurg had willen zijn, zoals mijn opa (hersenchirurg). Ik weet het, dit is een totaal andere kant, maar toch heeft het mij dit ook altijd getrokken en nog steeds trouwens. De reden dat ik niet hiervoor gestudeerd heb is dat ik moeite heb met mensen die klagen en met hun 'ziekte' verhaaltjes bij me komen. Ik zou een heel slechte arts zijn als het op persoonlijk vlak komt. De patienten zullen zich niet zo lekker voelen bij mij, omdat ik ze niet de aandacht zal kunnen geven die ze nodig hebben terwijl ik wel de precisie heb en het geduld om ingewikkelde operaties te kunnen uitvoeren.

In de bouw kun je je gewoon harder en gevoellozer opstellen en dat ligt mij uitstekend. :)
#2 - 15-12-2006, 00:23 uur

bgroeneveld

Ik ben 30 jaar geleden (30 juni 1976) in New York aangekomen om correspondent te worden. Oorspronkelijk voor De Groene AMsterdammer, na een jaar doorgeschoven naar Het Parool, een jaar later voor "Nieuwsnet", wat een soort Nederlandse versie van Time en Newsweek had moeten worden, opgezet door de VNU. Had toen ook contact met de Wereldomroep, TROS Radio en wat indertijd de BRTN (en nu de VRT, als ik goed begrepen heb) heet in Belgie.

Een groene kaart gehaald, op eigen kracht -- een persbureautje opgericht samen met een kennis -- toen met een Amerikaanse getrouwd.

In de Amerikaanse journalistiek gerold: zes maanden bij Discount Store News (schrijven over de Hema's en V&Ds in de VS, afschuwelijk, ik houd niet van verkopen en kan er ook niet over schrijven), toen vier jaar bij Chemical Week gewerkt als maker van een dagelijkse nieuwsbrief.

Toen Chemical Week verkocht werd, ben ik weer naar het huiskantoor gegaan en vandaar uit voor allerlei media gewerkt. Toen mijn vrouw een aanbod kreeg om voor het Science Museum in Minnesota te komen werken, ben ik naar St. Paul verhuisd. Vandaar werk ik regelmatig voor Reuters (als 'stringer', onder meer het grote sigarettenproces en de pilotenstaking bij Northwest Airlines), heb vier jaar lang de web site van The Business Journal of Minneapolis/St. Paul volgeschreven. In november 2003 vonden ze dat ik te oud en te duur was en te weinig mijn mond hield. Ik ben toen afgekocht en ben opnieuw terug naar huis gegaan.

Ik schrijf nu nog steeds voor het Agrarisch Dagblad en De Journalist (blad van de Nederlandse Vereniging van Journalisten). Heb dus nog redelijk wat contact met Nederland. Doe naast Reuters ook wat plaatselijk werk, inclusief onbetaald stukjes maken voor een 'community' radiostation (KFAI in Minneapolis -- www.kfai.org). Plus ik vertaal tegenwoordig weer heel veel en ik ben elke avond bezig als telefoontolk, als mensen hun kredietkaart of reischeques kwijt zijn bijvoorbeeld.

Gelukkig werk dat ik heel lang vol zal kunnen houden, ik zie mezelf niet met pensioen gaan.
#3 - 15-12-2006, 06:34 uur

GoGriz

Ik werk hier als Web Developer nu.  Ook ik was bereid om eender welk werk te doen in het begin, als het maar geld in het laadje bracht.  Zo ben ik, in de eerste 2 maanden toen ik mijn werkvergunning nog niet had, bij verchillende mensen wat klusjes gaan doen, zoals schilderen, en behangen enz.  Gelukkig is dat achter de rug  2006-10

Mijn huidige job ligt min of meer in lijn met wat ik aan de universiteit van rome heb gestudeerd (talen + informatica), maar heeft totaal niets met Belgie of andere international relations te maken - iets wat ik in de toekomst misschien wel zou zien zitten (misschien als IT consultant ofzo)
#4 - 15-12-2006, 17:24 uur

ned in MO

Leuk dat soort verhalen.Ik zal de mijne ook wat gedetailleerder vertellen
Mijn laatste jaar op het HBO was stage jaar en toen ik hoorde dat er mogelijkheden waren om naar de states te gaan heb ik meteen ja gezegd.Waarschijnlijk teveel Arendsoog gelezen en teveel Dukes of Hazzard gekeken. Waar ik naar toe zou gaan wist ik niet maar dat boeide niet.
Ik kwam terecht op een super christelijk college waar dames en heren gescheiden woonden. Je mocht niet eens een vriendin in haar kamer bezoeken, en dan ben je 25 jaar oud en hebt al een aantal jaren op jezelf gewoond. Maar goed door wat op de capus te werken kon ik daar gratis verblijven en dat was ook wat waard. Gelukkig had ik een Caprice station en dat was een goed alternatief als je bezoek kreeg hi hi].
Stage gelopen bij de kamer van koophandel waar ik onderzoek heb gedaan naar de mogelijkheden om buitenlandse toeristen naar Branson te krijgen (jaarlijks meer dan 7 miljoen toeristen komen hier).
Om een lang verhaal kort te maken toen mijn stage over was moest ik naar huis maar ik was intussen verloofd met een amerikaanse en moest thuis een fiance visum aanvragen. Ik kreeg toen ook te horen dat er een loterij bestond.
Ik dus meegedaan aan de loterij. Vriendin maakte het uit maar ik kwam door de loting. Zoals sommigen weten bestaat de loterij uit twee delen.
De meeste voorwaarden waaraan ik moest voldoen waren geen probleem, maar ik had geen geld, geen sponsor en geen baan
Ik heb toen iedereen aangeschreven die ik kende en kreeg een reaktie. Het was een man die bezig was met een bedrijfje om Europeanen naar Branson te krijgen. Precies in mijn straatje dus. Hij ging zijn bedrijfje promoten op een country music fan fair in duitsland en vroeg of ik meewilde (ik spreek vloeiend duits) en dat heb ik gedaan. Hij heeft mij toen en baan aanbod geschreven en gelukkig behoorde ik bij de eerste 55000 emigranten.
Een leuke anekdote is dat deze man een van de  3 voormalige drummers is geweest van Elvis Presley. Hij is van het voorjaar overleden
Ik ben niet voor hem gaan werken maar voor Big Cedar Lodge, een uiterst luxueus resort.Het probleem was dat $6.40 per uur niet overhield.
Daarna gaan werken voor Yakov Smirnov, een russische komediant die erg populair is bij de amerikanen.
Daar met 20 man ontslagen omdat het niet zo goed ging. Toen tijdelijk in catering gewerkt, me suf gesolliciteerd maar er kwam niks uit dat een beetje wilde betalen.
Toen een uurtje naar het noorden verhuisd. Gewerkt in de freight brokerage.Dit is het vinden van vrachtwagens voor lading. Als tussen persoon dus.
Daarna in inside sales gewerkt voor een bedrijf in connectoren .
Echter het voor mezelf werken bleef maar knagen.Toen verzekeringsagent geworden (wat haatte ik dat zeg, leuren met verzekeringen)

Toen ben ik bij toeval in real estate beland en na 6 jaar doe ik dat nog steeds.
Daarbij heb ik fix and flips gedaan(opknappen er weer verkopen van huizen) en ben ik gaan kopen om te verhuren. Vorig jaar mei mijn eigen real estate bedrijf begonnen met een geheel andere visie om real estate te verkopen dan men hier deed en het blijkt te werken.

Volgende stap is nu om  mijn bedrijf uit te breiden en hopelijk word ik ooit een soort Remax. Dromen mag toch nietwaar?

#5 - 15-12-2006, 17:29 uur
« Laatst bewerkt op: 15-12-2006, 17:49 uur door ned in MO »
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Mooi verhaal, MO! Inderdaad, alles mag hier: geen woonvergunningen, verplicht inschrijven in het bevolkinsregister (dat bestaat niet eens) en allerlei baantjes nemen.

Het gaat om je instelleing. Ik heb als werkstudent in Amsterdam eens een keer de roest van een hijskraan helpen afkrabben, en de nodige postzegels geplakt. In de VS heb ik gelukkig nooit taxi hoeven rijden (de eerste baan van vele immigranten), maar zou dat zeker gedaan hebben als dat nodig was geweest.

#6 - 15-12-2006, 18:26 uur

ned in MO

Lol. Taxi chaufeur was mijn laatste baatje VOORDAT ik emigreerde. Ik had geen zin om thuis mijn hand op te houden tijdens het afwachten
#7 - 15-12-2006, 19:18 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Bill

Citaat
buitenlandse toeristen naar Branson te krijgen (jaarlijks meer dan 7 miljoen toeristen komen hier).
Waarom komen er in Godsnaam 7 miljoen toeristen naar Brandson, waar dat ook mag liggen, elk jaar?
#8 - 15-12-2006, 20:47 uur

Hans B

Branson noemt zich de :     Life Entertainment Capital of the World
#9 - 15-12-2006, 21:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ned in MO

Over 50,000  hotel bedden
Talloze campings
busbestemming #1 in de USA
Gelegen aan een van de topmeren in de USA voor Bass fishing

Dit bedoel ik nou. BIJNA geen hollander die hier vanaf weet
Ben je ervaren amerika ganger en wil eens iets anders? bezoek deze website  www.branson.com
Als je route 66 doet kom je er praktisch langs

Mijn eerste amerikaanse werkgever http://www.big-cedar.com/visit/
#10 - 15-12-2006, 21:18 uur
« Laatst bewerkt op: 15-12-2006, 21:41 uur door ned in MO »
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

ned in MO

Oops bijna vergeten

shows, shows en nog meer shows
#11 - 15-12-2006, 21:25 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Bill

Ha, ha nou ik mag mezelf rustig een ervaren VS ganger noemen maar het is totaal onbekend voor mij en dat zal het ook blijven als na even rondkijken op die site. Toch bedankt heren.
#12 - 15-12-2006, 21:27 uur

Hans B

Ho, ho, Ho Ned,
ik ben er in augustus 2003 tijdens een van onze reizen geweest !!!!
Moet gezegd, dat wij geen life shows hebben gezien, was ons veel te prijzig en de kids (toen 12 en 9) deden we er gaan plezier mee.
We zijn nog bij het toerist-info geweest om te vragen naar dingen te doen en te zien.
We hebben twee nachten op een camping gestaan.
Compton Ridge Campground met een leuk klein zwembadje.
Had ik toen geweten dat jij er zat, had ik m'n camper op je driveway geparkeerd.

Ik wist er dus wel van.
Hans
#13 - 15-12-2006, 21:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

ned in MO

Ok hans, Ik heb mijn post gecorrigeerd ;D

De shows zijn soms best wel prijzig, dat klopt maar ik heb er een boel gratis gezien
er is een grote varieteit maar over het algemeen wel patriotistisch

Maar er nog veel meer te doen.
Viseen, zwemmen, wandelen, kano varen(erg mooi op de buffalo river)
Veel lekker eten etc
Heel veel shoppen!!!!
#14 - 15-12-2006, 21:44 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

ned in MO

silver dollar city  is een heel leuk pretpark. Ben je daar nog geweest Hans?  Ik ben daar in 1998 getrouwd!!! In een klein blokhutten kerkje
www.sdc.com
#15 - 15-12-2006, 21:47 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15