Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

sport supporters.

Discussie gestart

bartensharon

De beste club van Nederland........PSV Eindhoven!!  >:D
Daar is het altijd redelijk rustig in het stadion zoals ik al zei (gelukkig maar). In de stad gebeurt wel eens iets...maar ja kleinigheidje blijf je houden!
#16 - 05-10-2007, 09:37 uur

Anouk

Ok, maar dat ligt ook redelijk "afgelegen", mijn stad Deventer ligt nogal in het midden van Nederland, en de clubs waarmee de niet-supporters (aka hooligans) mot mee maken komen uit steden niet ver hier vandaan, Zwolle en Almelo, dus het gereis is wat makkelijker, treinen lopen hier rechtstreeks naartoe enzo en elke stad is een half uurtje rijden met de auto..

Maar goed, ik moet toegeven dat afgelopen zondag toen GAE tegen Zwolle hier voetbalde het aardig rustig was, en dat terwijl onze slimme gemeente ook koopzondag had.. Na die rellen met Ajax hooligans hebben ze nog niets geleerd van risico wedstrijden ::) Er geld hier nou een hooligan verbod zelfs, op wedstrijddagen mag je niet met een team shirtje of sjaaltje of wat dat ook de stad in ::) Alsof dat iets uitmaakt, dan komen ze wel zonder sjaaltje..

Onze gemeente is een beetje dom, maar ja, wat doe je er aan?
#17 - 05-10-2007, 13:56 uur

bartensharon

De nieuwe voetbalwet, die er nu eindelijk na al die jaren gaat komen, is een goede oplossing!!  >:D Moeten hooligans zich melden tijdens de wedstrijd!!  ;D

#18 - 05-10-2007, 15:01 uur

Anouk

Huisarrest op wedstrijddagen is een nog betere ;)

Die gasten zijn echt zo dom dat ze geeneens doorhebben hoezeer ze de hele sfeer voor iedereen verknallen.. Harde maatregelen moet er komen zodat voetbal misschien weer leuk kan worden, want ik vind er geen reet meer aan, zelfs het Nederlands elftal boeit me niet zoveel meer..
#19 - 05-10-2007, 16:35 uur
« Laatst bewerkt op: 05-10-2007, 16:37 uur door Anouk »

thieske

Ik heb geen enkel idee over hoe de sport in America is. Ik heb toch anders aardige knokpartijen gezien waaronder zelfs sporters en supporters onderling.

Ik ben zelf ook voetbalsupporter van een ploeg uit de eerste divisie. Ik ben al 7 jaar naar alle uit en thuiswedstrijden van mijn ploeg aan het gaan (volgend jaar wegens USA trip voor het eerst ga ik er een paar missen   :'( 8)) maar erg veel agressie heb ik nog niet meegemaakt.
Het is allemaal relatief en om het nou georganiseerde misdaad te noemen gaat weer wat ver. Bendes heb je overal en in alle verschillende smaken.

Overigens ben ik ook van plan om eens een basketball of baseball wedstrijd te gaan bekiujken
#20 - 12-10-2007, 09:54 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Bill

Vannacht nog is er flink met flessen gegooid bij de Diamondbacks, zeker ook iets waar we een voorbeeld aan moeten nemen. innocent
#21 - 12-10-2007, 11:02 uur

hollandranch

Ik heb geen enkel idee over hoe de sport in America is. Ik heb toch anders aardige knokpartijen gezien waaronder zelfs sporters en supporters onderling.

Ik ben zelf ook voetbalsupporter van een ploeg uit de eerste divisie. Ik ben al 7 jaar naar alle uit en thuiswedstrijden van mijn ploeg aan het gaan (volgend jaar wegens USA trip voor het eerst ga ik er een paar missen   :'( 8)) maar erg veel agressie heb ik nog niet meegemaakt.
Het is allemaal relatief en om het nou georganiseerde misdaad te noemen gaat weer wat ver. Bendes heb je overal en in alle verschillende smaken.

Overigens ben ik ook van plan om eens een basketball of baseball wedstrijd te gaan bekiujken

Ik heb diverse documentaires gezien over hooligans is deze mannen zijn goed georganiseerd en doen aan misdaden, dus vandaar mijn opmerking. Wie herinnert zich niet die verchtpartijen tussen Ajax en Feyenoord "Fans" en hoe vaak zijn clubhuizen niet aangevallen. Ik hoop voor je dat je met je club niet veel zal meemaken, maar de kans is groot dat je er een keer midden in zit  >:(
#22 - 12-10-2007, 15:09 uur

thieske

Reeds enkele malen mee gemaakt. Ook in de eerste divisie...

Afgelopen avond is van onze bus een raam beschadigd omdat een Haarlem "fan" het nodig vond een steen ertegenaan te smijten.
Desalniettemin is het relatief. Het varieert van bendes tot georganiseerde matpartijen daags voor een wedstrijd. Ik heb er zelf gelukkig weinig mee te maken en om de paralel naar de sport te maken... het een hangt wel samen met het ander maar is in mijn mening geen gevolg van elkaar. De sociaalmaatschappelijk minder bedeelden onder ons vinden het jammer genoeg noodzakelijk zich in dit soort praktijken te mengen en of dat nu getriggerd wordt vanuit een groepsproces of een individuele uitbarsting van emoties is verder niet relevant.

Wat ik me dan wel af vraag dit in een americaanse context plaatsende, zijn er americaanse sporten waarbij men geweld mee maakt? Ik heb al enkele voorbeelden gezien. Is het alleen beperkt tot europa of zijn toeristen die naar America reizen en eens een sportevenement als baseball of basketball gaan zien dan in het topsegment waarin minder onderlinge emoties een rol spelen? Ik weet het niet. Kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld bij ijshockeywedstrijden goed kan knallen.
#23 - 13-10-2007, 14:13 uur
For Boston, For Boston, We sing our proud refrain

Anouk

Vannacht nog is er flink met flessen gegooid bij de Diamondbacks, zeker ook iets waar we een voorbeeld aan moeten nemen. innocent


Dat zag ik ook op NASN!! Nou ja, niet echt gezien, maar net toen ik daarheen zapte kwam er veel gefluit en lawaai van de tribunes.. Ik vroeg me al af wat er gebeurd was, maar nu wete ik het dus :P
#24 - 13-10-2007, 14:59 uur

chocovla

Reeds enkele malen mee gemaakt. Ook in de eerste divisie...

Afgelopen avond is van onze bus een raam beschadigd omdat een Haarlem "fan" het nodig vond een steen ertegenaan te smijten.
Desalniettemin is het relatief. Het varieert van bendes tot georganiseerde matpartijen daags voor een wedstrijd. Ik heb er zelf gelukkig weinig mee te maken en om de paralel naar de sport te maken... het een hangt wel samen met het ander maar is in mijn mening geen gevolg van elkaar. De sociaalmaatschappelijk minder bedeelden onder ons vinden het jammer genoeg noodzakelijk zich in dit soort praktijken te mengen en of dat nu getriggerd wordt vanuit een groepsproces of een individuele uitbarsting van emoties is verder niet relevant.

Wat ik me dan wel af vraag dit in een americaanse context plaatsende, zijn er americaanse sporten waarbij men geweld mee maakt? Ik heb al enkele voorbeelden gezien. Is het alleen beperkt tot europa of zijn toeristen die naar America reizen en eens een sportevenement als baseball of basketball gaan zien dan in het topsegment waarin minder onderlinge emoties een rol spelen? Ik weet het niet. Kan me voorstellen dat het bijvoorbeeld bij ijshockeywedstrijden goed kan knallen.

Heb tot nu toe alleen meegemaakt dat een stel MVV "fans" het nodig vonden mij en wat vrienden op te wachten (ondanks hun 4-0 overwinning notabene.) Buiten dat altijd redelijk rustig geweest. Gelukkig helpt het een hoop dat de club waar ik supporter van ben nou niet direct om zijn hardcore hoolie element bekend staat. Ga zelf wel regelmatig naar Engeland om wedstrijden te zien en heb daar vooral bij de Manchester derby af en toe het gevoel gehad dat ik me rap uit de voeten moest maken bij bepaalde groepen (vooral nadat City had gewonnen hihihi.)

Ik volg de Amerikaanse sporten redelijk op afstand maar als een NY Yankees fan vrolijk tussen de Red Sox fans gaat staan kan ik me welhaast niet voorstellen dat men de persoon in kwestie verder rustig laat zitten. Ik kan het ook volledig verkeerd hebben natuurlijk.
#25 - 13-10-2007, 19:05 uur



leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15