Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Weer terug

Discussie gestart

Chris

Ik ben weer terug uit Amerika en ik wil iedereen waarschuwen!!!1DOE HET NIET....GA ER NIET HEEN!!!!
Want voordat je het weet ben je er aan verslaafd en wil je MEER!!!!
Wat een heerlijk land is het toch!!!
#1 - 29-09-2006, 23:43 uur

Anouk

Hihi.. Volgens mij is het al te laat voor de meesten hier hoor wink
#2 - 30-09-2006, 01:28 uur

Chiefram

Ja, daar was ik ook de aller eerste keer dat ik naar Amerika ging achter gekomen. Het gevolg is dat ik er nu woon! LOL!
Het is inderdaad levens gevaarlijk, Amerika... Families worden hierdoor uit elkaar gerukt en vriendschappen verwateren... Ik weet er alles van.

:)
#3 - 30-09-2006, 05:05 uur

jaborg

Bij mij duurde het iets langer, maar door schuld van dit forum  ;) heb ik het ook gekregen. En er is niets meer aan te doen.  2006-05 

Maar ik moet en zal terug, al duurt het nog wel een paar jaar. maar het zit elke dag wel in mijn hoofd (en de computer)  :D


#4 - 30-09-2006, 09:36 uur

hollandranch

Er zijn ergere verslavingen  ;) Zou me benieuwen als we er wonen of het dan ook nog zo leuk is?  ECHT WEL  2006-01
#5 - 30-09-2006, 09:40 uur

B-man

Misschien moet je maar andere mensen gaan waarschuwen ik denk dat je daar hier net ietsje te laat mee komt!  ;) :D
#6 - 30-09-2006, 11:20 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Bren

hoi

wij zijn  ook al aangestoken door het wel bekende virus....het "we love The States virus".

te laat..... ;)

 groetjes harold en Bianca
#7 - 30-09-2006, 14:25 uur



Chiefram

Gek eigenlijk... Er zijn mensen die echt helemaal gek zijn op alles wat met Amerika te maken heeft en mensen die alles wat met Amerika te maken heeft haten. Die laatste groep is er schijnbaar nog nooit geweest.

#8 - 30-09-2006, 15:51 uur

B-man

Gek eigenlijk... Er zijn mensen die echt helemaal gek zijn op alles wat met Amerika te maken heeft en mensen die alles wat met Amerika te maken heeft haten. Die laatste groep is er schijnbaar nog nooit geweest.



Die laatste groep is er helaas wel ja maar vaak baseren ze die haat op dingen waar ze eigenlijk niets van af weten en omdat ze er dus idd ook nog nooit zijn geweest. Als Bush een oorlog begint en de halve wereld is daar tegen dan gaan die mensen ook meteen roepen dat alles wat Bush doet meteen fout is en vaak zie je dan ook dat dat overslaat op alles wat Amerikaans is. Je hoort toch vaak genoeg mensen zeggen dat Amerikanen cowboys zijn die alleen maar oorlogje willen spelen, ze geen cultuur hebben, arrogant zijn, dom zijn, etc. Dit zijn dus vaak ook mensen die kuddegedrag vertonen en er van houden om ergens tegenaan te schoppen en maar al te graag meelopen met het grote volk.

En dan hier de checklist voor die mensen:
Zij beweren;
1. Amerikanen zijn oorlogszuchtig
2. Cultuurbarbaren die alleen maar fastfood eten
3. Dom zijn/ geen kennis van de wereld buiten de VS
4. Arrogant zijn

Maar dan...;
1. Moet je ze eens vragen of ze weten wat Nederland een paar honderd jaar geleden (en korter) allemaal heeft uitgevreten op het wereldtoneel. En natuurlijk het cliché (maar waarom wordt iets een cliché...juist) dat ze even moeten nalezen wie er op D-Day op die Franse stranden stonden.
2. Wanneer ze voor het laatst een traditioneel Europees gerecht hebben gekookt of toch maar gewoon een Big Mac hebben gehaald (ik denk dat ik weet welk antwoord daar uit gaat komen). En dat halen van die Big Mac was echt niet op weg naar het museum hoor!
3. Waar ze allemaal al op vakantie zijn geweest (waarschijnlijk elk jaar hetzelfde Spaanse strand met de Nederlandse snackbar erbij want het lokale voedsel daar beginnen we natuurlijk niet aan) en of ze dat dan even in de Grote Bosatlas kunnen aanwijzen, "Ja daaro want daar is ook de zee dat moet het weeze" en intussen zit je dan naar een mooi stukje Noorpool te staren. Oh ja, de caravan moet natuurlijk ook volgestopt worden met zakken aardappelen, hagelslag en pindakaas want lekker eten kan je natuurlijk niet in Spanje/Frankrijk/Italie.
4. Arrogant zijn, hmmm, arrogant zijn...misschien moeten we die mensen dan even uitleggen dat zij net zo arrogant zijn door neer te kijken op de Amerikanen en zichzelf als "beter" te beschouwen.

P.s. Ik gebruik natuurlijk een paar extreme voorbeelden om het wat beter te illustreren. Ik beweer dus absoluut niet dat iedereen die een Big Mac eet, naar Spanje op vakantie gaat of met de caravan gaat touren een Amerika-hater is of dat die mensen dom zijn!!!
#9 - 30-09-2006, 16:58 uur
« Laatst bewerkt op: 30-09-2006, 17:03 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Susanne1976

Vrijwel iedereen die ik ken en naar Amerika is geweest, is er verliefd op geworden. En collega van mij kwam eens helemaal euforisch terug op kantoor, nadat hij er twee weken was geweest voor cursus. Dat was zo mooi. Die reactie zal ik echt nooit vergeten. Hij wil alleen maar terug nu, maar dan ook voor behoorlijk wat weken om lekker veel te kunnen zien.

Ik ken maar een stel dat niet onder de indruk was. Het was een leuke vakantie maar ze hoeven er niet meer heen. Nou ja dat kan. Zij zagen hun vooroordelen bevestigd (er is alleen maar IHOP en MickeyD's dus alleen maar slecht eten, je kan niet eens rustig een stuk gaan lopen, mensen zijn vriendelijk maar het is vast allemaal niet gemeend, dat soort dingen). Het is maar net waar je op let denk ik. Ze gingen er eigenlijk ook alleen maar heen omdat ze vonden dat ze er toch een keer geweest moesten zijn. Maar ze zijn er geweest.

Het pakt je of het pakt je niet. Er is volgens mij geen tussenweg.

Ach zo blijft alles mooi verdeeld. En meer ruimte voor ons US lovers  ;)
#10 - 30-09-2006, 17:08 uur

Susanne1976

Citaat

P.s. Ik gebruik natuurlijk een paar extreme voorbeelden om het wat beter te illustreren. Ik beweer dus absoluut niet dat iedereen die een Big Mac eet, naar Spanje op vakantie gaat of met de caravan gaat touren een Amerika-hater is of dat die mensen dom zijn!!!
Citaat

Gelukkig niet. Ik werk (en eet dus) al jaren in de fast food  2006-10 2006-01
#11 - 30-09-2006, 17:13 uur

Chris

Ik ben er al eerder geweest,zes jaar geleden.
Het was destijds al schitterend en nu dus WEER!
Wat me dit keer extra opviel was de vriendelijkheid van de bevolking.Heel vaak werd er ECHT belangstellend gevraagd waar we vandaan kwamen etc etc.
Had ik leuke gesrpekken met de mensen.
Ik werd er als gast behandeld.En dat bedoel ik positief.Dat gebeurt hier in Nederland volgens mij stukken minder.

Tsja ik zou er best willen wonen.Misschien straal ik wel uit dat ik van dat land houd want ik heb hetzelfde in Frankrijk,waar veel mensen hier in Nederland  op lopen te schelden.Ook daar ondevind ik alleen vriendelijkheid en behulpzaakheid van de bevolking.

Helaas ligt het niet in mijn mogelijkheden in Amerika een bestaan op te bouwen.Ik moet het dus van vakanties hebben.
Volgend jaar ga ik als bruin het kan trekken een weekje naar New York met mijn dochter.

Bah ik kan wel janken dat het nog zo lang duurt.Het voelt toch wel een beetje als liefdesverdriet.Stom he!!?!
#12 - 30-09-2006, 22:05 uur

GoGriz

Tot een paar jaar geleden moest ik echt niets hebben van de USA, zelfs al was mijn vriendin (nu vrouw) amerikaanse - totdat ik haar familie ben gaan bezoeken in Montana.  Nog geen jaar later woonde ik er al  ;D
#13 - 02-10-2006, 15:59 uur

Satin13

Wat een bekende verhalen. De terugkeer lijkt iedere keer erger en pijnlijker te worden. Bij ons vertrek vanuit Las Vegas dit jaar heb ik met tranen in m'n ogen gezeten. En bij thuiskomst mezelf maar alle redenen voorhouden waarom ik NIET naar daar zou gaan (hoe erg kan een mens zich voor de gek houden)...Maar ja, de echtgenoot wil ni, ik heb nog twee schoolgaande kinderen (en eentje die een vast vriendje heeft), dus die mogelijkheid bestaat er even niet. Ik heb afgelopen vakantie zoveel lieve mensen ontmoet, een geschenk (totem)gekregen van een sioux vrouw....daar heb ik zelfs om moeten janken. Dat was zo'n mooi gebaar, en ik voelde me er zo welkom. Het was bij Crazy Horse Memorial.
En natuurlijk vind je er af en toe onvriendelijke of oppervlakkige mensen, die hebben we ook in België, hoor! Je hebt in alle landen, in alle bevolkiingsgroepen heb je er goei en heb je er slechte. En natuurlijk, je bent er op vakantie, dat scheelt ook. Ik kan haast niet wachten om volgend jaar 1 juli op het vliegtuig te stappen richting LA.
Ik heb me zelfs alhelemaal op het Amercan football gestort, maar kan hier nauwelijks een wedstrijd volgen. Hééééél frustrerend allemaal!
Misschien, ooit, wie weet........
#14 - 25-11-2006, 23:44 uur
USA rocks!




hollandranch

Een van mijn kennissen kwam onlangs terug uit The States waar hij naar de bekende autoshow in Hershey was geweest. Hij was een autofreak, maar een groot vooroordeel over Amerikanen. Hij heeft het geweten, alleen maar positieve verhalen bij terugkomst, eigenlijk wat bijna iedereen heeft na de eerste reis richting Amerika. Ik ben voor het eerst in 1996 geweest en voelde me als verwacht THUIS. Nu 10 jaar later, 20x Amerika, verhuizen we over 13 dagen naar Texas om naar HUIS te gaan.  cheerb cheerb
#15 - 26-11-2006, 10:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15