Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

What makes New york so special?

Discussie gestart

persianBrit

wat ik me afvroeg is wat New york zo speciaal maakt voor jullie (mensen die er geweest zijn).
een vriendin van mij vertelt me "you've got america and you've got New york"

in hoeverre verschilt de stad New york van andere steden zoals San diego, Dallas etc... , en wat is het dat jullie als typisch "new yorks" ervaren?

 ;)
#1 - 18-03-2005, 18:09 uur

towncar59

Ik heb een tijdje in New York gezeten, maar het is heel moeilijk om een antwoord op je vraag te geven...je kan dit alleen begrijpen als je er zelf geweest ben.
Het is ..zeg maar..een combinatie van sfeer en het gevoel dat je erbij hebt.
New York City is eigenlijk met niets te vergelijken...en wat er zo speciaal aan New York is..alles  :-\    Misschien dat anderen je het beter kunnen vertellen.
Ik probeer het wel eens aan mijn vrouw uit te leggen, maar zelfs dat lukt niet.

Ron
#2 - 18-03-2005, 19:07 uur

Ebelix

Het is heel moeilijk om in woorden uit te leggen wat met deze uitdrukking bedoeld wordt.

Ik ervaar als typisch New York (Manhattan) de drukte op straat. In plaats van alles met de auto te doen gebeurt in New York alles te voet of met het openbaar vervoer. De gedrevenheid die de New Yorkers uitstralen. Een stad die nooit slaapt. De leuke eettentjes die je overal vind. De snelheid waarmee alles gaat in New York. Dit is echt nog 5 keer zo snel als in andere steden van Amerika.

Je merkt het verschil tussen New York en de rest van Amerika als je alleen maar de Hudson oversteekt naar New Yersey. Je ziet en voelt het verschil gelijk.

Ga er een keer heen, maak een stopover in New York en je ziet gelijk wat ik probeer duidelijk te maken. Je krijgt er geen spijt van.  
#3 - 18-03-2005, 19:13 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

persianBrit

indien mensen nog bijzondere fotos uit New york hebben kunnen deze natuurlijk ook hier geplaatst worden...
alle bijzondere fotos uit NYC kunnen hier geplaatst worden!  ;)
#4 - 01-04-2005, 17:01 uur

newengland

Hierbij dan een aantal foto's van (wat mij betreft) een van de mooiste plekken op aarde...














#5 - 21-04-2005, 15:07 uur
« Laatst bewerkt op: 21-04-2005, 15:10 uur door newengland »
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

Kinneret

Ik heb een tijdje in New York gezeten, maar het is heel moeilijk om een antwoord op je vraag te geven...je kan dit alleen begrijpen als je er zelf geweest ben.
Het is ..zeg maar..een combinatie van sfeer en het gevoel dat je erbij hebt.
New York City is eigenlijk met niets te vergelijken...en wat er zo speciaal aan New York is..alles  :-\    Misschien dat anderen je het beter kunnen vertellen.
Ik probeer het wel eens aan mijn vrouw uit te leggen, maar zelfs dat lukt niet.

Ron

Weer een goede reden om naar de VS en in dit geval NYC te gaan  ;D ;D
#6 - 21-04-2005, 17:03 uur

Rogier

Mooie foto's, mijn broer was er een tijdje geleden ook geweest en vertelde mij ook wat zijn eerste indruk was, namelijk dat alles zo groot en massaal is. Een hele mooie stad in ieder geval, ik ben er zelf nog niet geweest, maar ga er zeker een keer heen. ;D
#7 - 21-04-2005, 17:53 uur

persianBrit

prachtige fotos...  :o

thanks for posting the pics....
keep them coming guys... 8)

ik zal NYC zeker een keer willen bezoeken...
het schijnt echt anders te zijn en het ziet er ook nog s prachtig uit..

wat zijn zoal de attracties/bezienswaardigheden waarvan nedforum bezoeker vind dat ze zeker een bezoekje waard zijn waneer je in NYC ben??

#8 - 22-04-2005, 15:43 uur
« Laatst bewerkt op: 22-04-2005, 15:45 uur door persianBrit »

Ebelix

Een klein begin:

- Natuurlijk het Empire State Building
- Metropolitan Museum
- Guggenheim Museum
- Battery park
- Central park
- Brooklyn bridge
- Intrepid Air and Space museum
- Time square
- Broadway
- Fish and Eddy's
- American Museum of Natural history
- Key west diner
- Little Italy
- Radio Music Hall
- Ground Zero
- Century 21
enz. enz.

Teveel om op te noemen. Ik vergeet zeker nog heel veel dingen.
#9 - 22-04-2005, 22:11 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Heeft er iemand wel eens boottochten rond NY gemaakt? Of gebruik gemaakt van de NY-variant op de "Hop-on-hop-off-bus"?
Wij gaan in september o.a. NY bezoeken, maar kunnen niet teveel lopen. Daarom spraken mij deze middelen van vervoer wel aan!
#10 - 24-04-2005, 11:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

FreezeM

Wij hebben een boottocht gedaan in december. We hadden een tocht die 3 uur duurde, helemaal om Manhattan heen. Mijn vriendin vond het echt te lang. Ik vond het nog we gaan maar omdat het koud was kon je niet te lang buiten op het dek blijven. Dat was wel jammer. Maar op zich zou ik een boottocht zeker aanraden. Helemaal aan het begind van je reis. Je krijgt dan een goed overzicht van waar alles is :)
De "Hop-on-hop-off-bus" hebben wij daar niet gedaan. Wij hebben gewoon een ov kaartje voor een paar dagen gekocht en gebruik gemaakt van metro en stadsbus. Is ons prima bevallen.
#11 - 24-04-2005, 12:00 uur

Ebelix

Heeft er iemand wel eens boottochten rond NY gemaakt? Of gebruik gemaakt van de NY-variant op de "Hop-on-hop-off-bus"?
Wij gaan in september o.a. NY bezoeken, maar kunnen niet teveel lopen. Daarom spraken mij deze middelen van vervoer wel aan!

Jez,

Je kan in combinatie met metro en bus heel veel bereiken wardoor het lopen tot een minimum te beperken is. Alleen in Central Park en Battery park zal je toch moeten lopen om iets te zien.

Metro gaat vrij snel maar de bus kan veel tijd kosten.

Als laatste optie heb je de taxi's nog.
#12 - 24-04-2005, 21:10 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Jez

Ik ken het "Hop-on-hop-off" principe uit Edingburgh, en dat is erg goed bevallen. Zo kon je eerst alle bezienswaardigheden zien en wat je leuk leek, daar stapte je uit. Nu is Edingburgh maar klein, dus je kan eerst een oriëntatierondje maken en op de tweede ronde uitstappen waar je wilt.
Oh, en in Edingburgh is die bus een cabrio, dus bij goed weer heb je prima uitzicht, lekker hoog. En je krijgt een koptelefoon waardoor je de electronische gids (=bandje) hoort, zodat je niks mist.
#13 - 24-04-2005, 21:22 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Ebelix

New York heeft hetzelfde principe. Ik weet alleen niet of er ook een elec. guide is.

Voor meer info moet je maar eens kijken op http://www.newyorksightseeing.com/

Succes
#14 - 25-04-2005, 00:03 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

PetraVS

Mijn New York foto albums:
http://community.webshots.com/album/119168460wocjkf
http://community.webshots.com/album/119185921zVNvOl
http://community.webshots.com/album/196398506TgMhuC

Reisverslagen:
http://nycvalentijns.blogspot.com/
http://nycrncned.blogspot.com/

Het blijft een fascinerende stad, ik hoop er deze zomer weer heen te gaan met de kinderen (het is er ook nog eens heel kindvriendelijk!).
#15 - 25-04-2005, 00:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15