Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie heeft er ervaring met reisverzekering langer dan 3 maanden

Discussie gestart

Verelle

De hele toestand met de zorgverzekering maakt het er niet makkelijker op, er zijn nog een hoop onduidelijkheden maar naar ik heb begrepen ben je ook al ga je voor een jaar op reis, dan ben je nog verplicht in Nederland een zorgverzekering aan te houden. Daar naast is het verstandig om een goede reisverzekering te hebben.

 
Wij zijn opzoek naar een reisverzekering voor Amerika, die langer dan 3 maanden geldig is. Met de gemiddelde doorlopende reisverzekering mag je niet langer dan 3 maanden wegblijven. Ik heb op het internet een aantal verzekeraars gevonden. Maar heeft er iemand ook daadwerkelijk ervaring met zo'n verzekering? En zo ja welke is aan te bevelen. prijzen lopen nogal uiteen.
#1 - 05-12-2005, 08:09 uur
In april terug naar Amerika

sturky

er waren en zijn in ieder geval 2 verzekeringen waarbij een primaire vezkering niet nodig is:

1.de globetrotter van elvia
2.de lang op reis verzekring van de Europeesche.

Hier heb je vele mogelijkheden zonder dat je een primaire verzekering nodig hebt.

Als je in het buitnland bent heb je ook niet te maken met wettelijke hefingen etc.

succes
#2 - 05-12-2005, 08:41 uur

MiamiHeat

Wij hebben al sinds jaar en dag de Wereld Verzekering van de Nederlandse Ski Vereniging. Hier zit alles op een aan. We hebben er twee keer gebruik van moeten maken en alles was tot in de puntjes verzorgt.

We hebben een keer ziekte gehad en we zijn een keer van de berg gehaald door een reddingshelicopter!!

Bij ingesloten zit ook meteen een annuleringsverzekering. Das veel goedkoper ipv bij iedere reis een verzekering af te sluiten.

Voordeel ten opzichte van 3 maanden is ook dat wij nooit een verzekering vergeten af te sluiten. Of we nu voor een lang weekend naar Brussel of op vakantie naar Amerika gaan.

Cheerzzz
#3 - 05-12-2005, 12:39 uur

Verelle

Wij hebben al sinds jaar en dag de Wereld Verzekering van de Nederlandse Ski Vereniging.

Ik heb deze verzekering ook in het verleden gehad, maar er is een verschil tussen een doorlopende reisverzekering en een langlopende verzekering. Met de eerste mag je maximaal 3 maanden achter elkaar in het buitenland zijn. En met de laatste zoals de Globetrotter verzekering 2 jaar. Dus ik kom voor de meeste verzekeringen niet in aanmerking, omdat ik een jaar weg ga.

1.de Globetrotter van elvia
2.de lang op reis verzekering van de Europeesche.
Hier heb je vele mogelijkheden zonder dat je een primaire verzekering nodig hebt.

Ik heb met deElvia gebeld en die zeggen dat je hier dus wel een verzekering dient aan te houden, omdat je anders voor een aantal zaken niet verzekerd bent. Ik bel ze toch nog maar een keer om zeker te zijn.
#4 - 05-12-2005, 13:53 uur
In april terug naar Amerika

sturky

Ik hehb de globetrotters verkocht aan mensen die langere tijd weggingen zonder verzekering. Zelf heb ik een keer voor de lang op reisverzekering(europeesch) gekozen. Moest een paar dagen naar het ziekenhuis in Bangkok. Het leek wel een 5 sterren hotel!. Alles ging automatisch., hoefde niets voor te schieten etc. Het eigen risico zijn te vergeten in rekening te brengen ;). En... een regul;iere verzekering had ik niet, en dat hoefde ook niet.

tips:
* elvia en de europeesche werken in principe met tussenpersonen. die hebben er vaak meer verstand van dan iemand bij elvia. de prijs blijf hetzelfde.
* als je een doorlopende reisverzekering hebt bij de europeesche(4 seizoenen) kan je eenmalig verlengen naar max. 6 maanden aaneengesloten in het buitenland. Ik geloof dat dit niets extra's kost. Eeen primaire ziektekostenverzekering dient wel aangehouden te worden.

succes
#5 - 10-12-2005, 11:03 uur

sturky

gevonden op tunafisch, je krijgt nog 10% korting ook

ELVIA Globetrotter Reisverzekering
Met de ELVIA Globetrotter Reisverzekering kun je minimaal 3 maanden en maximaal 24 maanden op reis gaan. De Globetrotter Reisverzekering biedt een uitgebreide dekking voor reisbagage, medische kosten, reisongevallen. S.O.S.-kosten, aansprakelijkheid en rechtsbijstand. Voorvallen zoals diefstal, ziekenhuisopname of gedwongen terugkeer naar Nederland zijn daarmee verzekerd. Ook als je naar het buitenland gaat voor stage, studie of werk kan je van deze verzekering gebruik maken. Het is bij deze verzekering niet noodzakelijk om tijdens je reis in Nederland tegen ziektekosten verzekerd te blijven. Om de risico's die sommige sporten met zich meebrengen op te vangen kun je je bijverzekeren voor 10% toeslag op de premie. Ongevallen bij winter- en onderwatersport zijn standaard meeverzekerd. In combinatie met de thuiskomstverzekering ben je ook bij terugkomst in Nederland nog 2 maanden verzekerd tegen alle noodzakelijke ziektekosten. Ook bij een eventueel tussentijds bezoek aan Nederland kan je op deze manier tegen ziektekosten verzekerd zijn.
#6 - 10-12-2005, 11:15 uur

XcIsIoN

Okay dit is mijn case:

Ik ga voor 1,5 jaar (of langer) naar de states om daar stage te lopen. Nu moet ik natuurlijk verzekert zijn. Ik ben op dit moment verzekert via mijn vader. Maar natuurlijk omdat ik het buitenland ben voor langer dan 3 maanden heb ik een aparte verzekering nodig. Wat raden jullie me aan?
#7 - 01-08-2006, 13:00 uur

Ebelix

Neem contact op met je huidige verzekering. Die kunnen je verder helpen.
#8 - 01-08-2006, 17:14 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

jaborg

In ieder geval een aansprakelijkheidsverzekering met werelddekking.
En een ziektekosten.
Misschien hebben ze wel speciale pakketten voor zoiets. Ga niet op de eerste de beste af en vraag desnoods naar misschien wel extreme situaties.
#9 - 01-08-2006, 19:07 uur

UStudy

Okay dit is mijn case:

Ik ga voor 1,5 jaar (of langer) naar de states om daar stage te lopen. Nu moet ik natuurlijk verzekert zijn. Ik ben op dit moment verzekert via mijn vader. Maar natuurlijk omdat ik het buitenland ben voor langer dan 3 maanden heb ik een aparte verzekering nodig. Wat raden jullie me aan?

Onderstaande verzekeringsmaatschappijen in Den Haag bieden aantrekkelijke verzekeringspakketten aan voor studenten die voor langere tijd naar de VS gaan. Vooral ook omdat daarin de wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is inbegrepen:

W.B.D. Lippmann Groep B.V.      
Casuariestraat 5
2500 GS  Den Haag
Tel.: (070) 302 8598
E-mail: [email protected]
http://www.ace-ips-nl.com

AON
Postbus 11520
2502 AM Den Haag
Tel.: (070) 3306010
E-mail: [email protected]


#10 - 06-08-2006, 14:00 uur
Studeren in de VS? www.ustudy.nl

Liberator

Ik heb een doorlopende reisverzekering genomen en daarna meteen weer opgezegd. Dit was veel goedkoper dan een verzekering puur alleen voor mijn vakantie.
#11 - 09-08-2006, 07:10 uur
American Patriot living in Europe

SpaceAce

Ik heb een doorlopende reisverzekering genomen en daarna meteen weer opgezegd. Dit was veel goedkoper dan een verzekering puur alleen voor mijn vakantie[

Ik geloof niet dat het hier om een vakantie gaat...
#12 - 09-08-2006, 07:36 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

XcIsIoN

Hahaha nee ik ga er 1,5 jaar wonen  ;D
Ik ga kijken dat zo gauw ik mijn stage plek weet of ik niet via de universiteit een verzekering kan aanschaffen.
#13 - 09-08-2006, 13:56 uur

Gijs en Erna

Informeer eens bij je zorgverzekeraar, niet naar een reis verzekering maar een ziekte- dekking in het buitenlkand.Je moet dan wel een adres in "het buitenland" hebben.
#14 - 22-08-2006, 22:21 uur

XcIsIoN

Ja ik heb even geinformeerd.

De globetrotter verzekering is voor mij het handigst aangezien die tot 1,5 jaar verzekert voor een leuk bedrag per maand. Ik moet mijn zorgverzekering in NL wel laten weten dat ik naar Amerika ga voor langere tijd. Ik moet dus wel mijn zorgverzekering hier in NL aanhouden.
#15 - 23-08-2006, 12:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15