Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie van jullie zou graag immigreren naar de Verenigde Staten?

Discussie gestart

wim put

Wie van jullie zou graag wonen in Amerika?
In Nederland is alles vol, geen ruimte meer, alles wordt duurder, geen respect voor mekaar, meer belastingen betalen, geen promotie op het werk,.......
Heb je daar ooit aan gedacht?
Het is heel moeilijk om daar binnen te geraken. Je moet eerst werk vinden of sponsers zoeken om je te beschermen. Na aantal maanden zou je een security number krijgen en als je een goede werkgever heb zou je van hun een green card krijgen.
Als je een amerikaanse partner heb, is het geen probleem, krijg je automatisch een groene kaart.
Wie van jullie doen mee met de Green Card Lottery? Heb zelf al een paar keer geprobeerd maar je moet geluk hebben. Vrienden van mij hebben wel een groene kaart gewonnen en wonen nu lekker in Florida. Ze hebben hier alles verkocht en daar een nieuw leven begonnen. In het begin was het wel heel moeilijk om werk te vinden maar ze hebben hard gevochten. Nu leven ze in een American Dream.
Wim
******
#1 - 16-08-2008, 09:16 uur
usa.eigenstart.nl

Anouk

Ikke ikke :P

En met mij dit hele forum ;D Behalve dan diegenen die al lekker in de States zitten..
#2 - 17-08-2008, 14:51 uur

wim put

Ik denk dat er veel mensen willen, maar ze willen hun familie/vrienden niet achterlaten.
Wim
#3 - 17-08-2008, 15:13 uur
usa.eigenstart.nl

Mrjn

Ik denk dat er veel mensen willen, maar ze willen hun familie/vrienden niet achterlaten.
Wim

Ik denk eerder dat veel mensen wel willen, maar gewoon niet in de positie zijn om die kant op te trekken, tenzij ze illegaal gaan. En dat wil inderdaad (bijna) niemand.
#4 - 17-08-2008, 15:34 uur

vana

Ikke ikke :P

En met mij dit hele forum ;D Behalve dan diegenen die al lekker in de States zitten..

Nee hoor, ik niet. Ik vind het heerlijk om naar Amerika op vakantie te gaan. Maar ik zou er nooit willen wonen.

Marjon
#5 - 17-08-2008, 16:22 uur
REISVERSLAG 2004: http://wunnik.web-log.nl/
USA ZW

LIVE VERSLAG 2006: http://backtotheusa.web-log.nl/
USA Zuid en Midwest

REISVERSLAG 2008:
http://wunnik2008.web-log.nl

Canada en NW USA

jerbia


Nee hoor, ik niet. Ik vind het heerlijk om naar Amerika op vakantie te gaan. Maar ik zou er nooit willen wonen.


Voor mij geldt hetzelfde  ;)
#6 - 17-08-2008, 20:44 uur

wim put

Op vakantie gaan of daar blijven wonen is een groot verschil. Daar ben ik met je eens.
Maar ik zie in dat land meer voordelen dan nadelen.
Wim
#7 - 17-08-2008, 23:35 uur
usa.eigenstart.nl

PetraVS

Vroeger dacht ik nooit hier in de VS te willen wonen, maar ik woon er nu alweer 25 jaar met heel plezier.  Ik heb geen minuut spijt van mijn emigratie gehad.  Met de komst van het internet is het wel leuk om ook weer meer contact met Nederland te kunnen hebben.  Dat had ik meer dan tien jaar lang helemaal niet en dat was prima, maar voelde toch meer als echte emigratie.  Nu lijken de afstanden zoveel minder tussen familie en vrienden door alle electronische mogelijkheden.
#8 - 18-08-2008, 04:21 uur

MissCali

 :D
Ik zou ook heel graag willen emigreren naar de States. Liever gisteren dan vandaag...
Zoals ik het nu kan overzien wil ik vanaf volgend jaar meedoen aan de DV (kan de komende 3 jaar nl. nog niet weg uit NL) en ondertussen netwerken voor een baan in Amerika... (ik vind de optie om op de bonnefooi naar Amerika te gaan zonder een goede baan in het vooruitzicht op dit moment (nog) geen prettige optie), al realiseer ik me heel goed dat netwerken/solliciteren vanuit NL heel moeilijk is.
#9 - 24-08-2008, 22:16 uur

hdeweert

Emigreren houd voor mij in dat ik om economische reden Nederland zou willen verlaten dat is niet het geval, dus zou ik niet naar Amerika emigreren.
Wat het wonen betreft kom ik overal op de wereld plekken tegen waarvan ik zeg dat ik er graag zou willen wonen dus geld dat ook voor Amerika.
Verder is er m.i. niks mis met wonen in Nederland, behalve dat er wat veel Nederlanders wonen.
Harm
#10 - 25-08-2008, 09:38 uur

Loek

Emigreren houd voor mij in dat ik om economische reden Nederland zou willen verlaten dat is niet het geval, dus zou ik niet naar Amerika emigreren. Wat het wonen betreft kom ik overal op de wereld plekken tegen waarvan ik zeg dat ik er graag zou willen wonen dus geld dat ook voor Amerika. Verder is er m.i. niks mis met wonen in Nederland, behalve dat er wat veel Nederlanders wonen.

Toen ik naar Amerika verhuisde deed ik dat niet om economische redenen, alhoewel ik er econonmisch op vooruit ben gegaan.  Wij zochten gewoon minder mensen, meer ruimte en een beter klimaat, en toegegeven dat kun je in veel andere landen vinden.  In Nederland had ik het idee dat je zo langzamerhand overal voor in de rij moest staan als het ging om recreatie.  Tel daarbij op dat ik in Nederland een eigen ondernemer was en het belastingklimaat voor mij destijds erg onvriendelijk was.  Als ondernemer die 80 uur per week werkte verdiende ik na belasting aftrek net zoveel als een buurman verderop die op een heftruck reed bij transport onderneming, 38 uur per week.  Amerika was ook niet onze eerste keus, dat was Australië, maar het was voor ons praktisch gezien het makkelijkst om ons in de US te vestigen.  Destijds waren de immigratieregels voor Australië dusdanig streng dat het land er voor ons niet inzat.  Vandaar Amerika, eigenlijk de tweede keus maar nog steeds geen spijt.  Het land heeft zijn voor- en nadelen zoals ieder land, maar voor ons valt de balans positief uit.
#11 - 25-08-2008, 17:47 uur
« Laatst bewerkt op: 25-08-2008, 17:48 uur door Loek »

Satin13

Soms zeg ik ja en soms zeg ik nee. Ik heb een hekel aan de Belgische mentaliteit. Sorry lieve landgenootjes, maar iedere keer weer als ik van de VS terugkom, dan denk ik "wat een onhouwen gestampte boeren zijn we toch!". Ik heb ook een gruwelijke hekel aan ons klimaat.
Langs de andere kant hebben we lekker eten, manlief en ik nog steeds een (goede) baan en een goed sociaal vangnet. En niet te vergeten heel veel cultuur. Dus zullen we nog heel wat jaartjes over en weer pendelen denk ik......
#12 - 25-08-2008, 20:57 uur
USA rocks!




frans410

Op zeker dat ik er wil wonen. Nederland met al zijn regeltjes...ik kan er niet meer tegen. Ik voel mij ook niet meer thuis wanneer ik buiten loop ik moet mij overal aan aanpassen, zelfs in mijn eigen woning...ik ben het wel redelijk zat.
#13 - 02-09-2008, 14:08 uur
When it is obvious that the goals cannot be reached, don't adjust the goals, adjust the action steps.

wim put

Nederland is een regeltjesland en daar geraken de mensen gefrustreerd van
Wim
#14 - 04-09-2008, 09:18 uur
usa.eigenstart.nl

hdeweert

Het is natuurlijk wel een beetje of Topik als de vraag is “wie er wil emigreren”
en men het gaat hebben over “de regels in Nederland”.
Het zijn over het algemeen degene die een hekel aan regels hebben die juist voor die regels zorgen.
Zij houden zich er meestal niet aan en dus worden er weer regels gemaakt om de overtreders aan banden te leggen.

Amerika is een prima vakantieland maar de behoefte om te emigreren is bij mij niet aanwezig.
En als ik toch zou emigreren zijn er nog een groot aantal plaatsen op deze aardkloot waar ik zou kunnen verblijven.

Harm
#15 - 04-09-2008, 11:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15