Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wie weet hier raad op te geven

Discussie gestart

Tijgetje

Hallo
Ik ben Corry en mijn vriend is amerikaan en zit in Irak. Hij heeft daar nu ontslag genomen om naar nederland te komen.
Nu is hij het kamp uit gezet en een collega heb zijn geld gestolen voor een vliegticket. Maar hoe zit dat nu? Als je uitgezonden
bent en je neemt ontslag dan moeten ze je toch ook terug sturen? Ik snap hier ff helemaal niks van.
Dus wie kan mij vertellen hoe dit in elkaar zit.
#1 - 11-08-2009, 16:01 uur

hdeweert

Hallo Corrie
Het verhaal komt op mij nog al vreemd over. Persoonlijk lijkt het mij een verhaal dat niet klopt,
maar ik kan je er geen advies in geven. Het enige wat ik je kan adviseren is “houd je geld in je zak “.
Succes
Harm
#2 - 11-08-2009, 16:59 uur

FreezeM

Corry, wat een vervelend verhaal. Het is natuurlijk al lastig genoeg dat je zo ver van je vriend afzit en dan ook nog eens in een oorlogsgebied. Het verhaal roept bij mij ook wat vragen op en ik zou je graag willen helpen. Voor zo ver dat kan via een forum als dit.

Ten eerste het ontslag nemen. Je kan tijdens een uitzending natuurlijk niet zo maar 'ontslag' nemen. Je hebt getekend, je zit daar, als je dan ontslag zou kunnen nemen zou dat erg lastig worden voor Defensie! Ik sluit me aan bij Harm, het verhaal klopt ergens niet.

Dan hoop ik dat je vriend niet bedoeld dat hij AWOL is gegaan: "Absent Without Leave." Of in goed Nederlands: gedeserteerd is. Dat is strafbaar. Dus als je dan naar de VS wordt gevlogen is het om voor een court-martial te verschijnen. Niet om vrolijk naar Nederland door te reizen. Het klopt dan wel dat hij het kamp niet meer op kan gaan, dan loopt hij de kans gearresteerd te worden.

Overigens denk ik niet dat je vriend dat gedaan heeft. De meeste deserteurs doen dit niet in Irak. Je neemt dan nogal wat risico's, want probeer Irak maar eens veilig uit te komen als Amerikaan terwijl je gezocht wordt voor een strafbaar feit. De ruime meerderheid van deserteurs is zo 'slim'  om dit in de VS te doen voordat ze in een vliegtuig naar Irak stappen.

Dat een collega het geld gestolen heeft snap ik ook niet. Zijn salaris komt toch gewoon op een bankrekening? Had hij het geld voor dat ticket dan contant bij zich en geen enkel geld meer op de bank? Vreemd. Want als militair op uitzending heb jij weinig kosten voor levensonderhoud en zou je verwachten dat hij wat spaargeld achter de hand zou hebben. Helemaal als hij van plan was naar Nederland te komen.

Misschien kan je ons meer vertellen? Of kan je je vriend nog eens om opheldering vragen? Ik zou inderdaad terughoudend zijn met het aanbieden van financiële hulp.
#3 - 11-08-2009, 17:23 uur

bgroeneveld

Zit je vriend daar als Amerikaans militair of als burger-werknemer (niet zo ongewoon, het Amerikaanse leger heeft veel uitbesteed, inclusief het verzorgen van het eten voor de soldaten). Maar in geen geval kan zelfs een burger-employee zomaar ontslag nemen. Als dat kon, dan zouden er heel wat minder Amerikanen in Irak zitten dan er nu zitten (het Amerikaanse ministerie heeft bijvoorbeeld zijn diplomaten moeten bedreigen met ontslag om ze naar Irak te krijgen).

Dat er veel gestolen wordt, zou mij niets verbazen. Maar in zo'n geval geef je dat aan bij de (militaire) politie en dan zal daar wel iets aan gedaan worden.

Verder: een vliegticket hoef je niet te kopen, dat krijg je van Uncle Sam, of van je (voormalige) baas.

Lijkt mij een zeer vreemd verhaal, dat rammelt aan alle kanten. Ik vermoed dat je 'vriend' nu bij je aan gaat kloppen (of dat al gedaan heeft) om hem uit de pinarie te helpen. NIET DOEN. Als hij echt je vriend is, dan zal hij zelf een oplossing kunnen vinden, via het leger of zijn baas. Of via familie in de VS (al zou het me niets verbazen als hij een 'arme wees' is, of dat hij 'ruzie' heeft met zijn familie).

#4 - 12-08-2009, 01:31 uur

ned in MO

mag ik vragen hoe je je vriend hebt leren kennen? Dit om uit te sluiten dat het geen nigeriaan is ;) Daar ruikt het een beetje naar
#5 - 13-08-2009, 05:22 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

FreezeM

Corry, ik hoop dat we nog een reactie/update van je mogen verwachten?
#6 - 19-08-2009, 15:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15