Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

wie wil nederlandstalige muziek uitwisselen?

Discussie gestart

Chiefram

Waarom download je niet gewoon met Kazaa??!!!

Ik lees net dat dat illegaal is, Cheif  ;D ;D ;D
Enneh, Kazaa? Wil je graag virussen oplopen? Heel fout, hoor Cheif!! (Geloof mij, heb pubers in huis en ben met een it-er getrouwd!) Wat wel veilig is, is Bit-torent of via nieuwsgroepen, maar da's wat ingewikkelder.
Niet meer doen hoor Cheif, met Kazaa!

Haha, je, ik weet dat het illegaal is, maar ach... er is zoveel wat niet mag. Ik download meestal wat mp3'tjes en beluister die dan als ik aanhet werk ben. Speel ze af via mijn komputer en na 10 keer beluisterd te hebben, verwijder ik ze meestal weer, omdat ik weer nieuwe songs heb gedownload. Ik brand er (bijna) nooit CD's van en zal die muziek die ik download ook nooit kopen. Als ik echt een CD wil hebben van iemand, dan koop ik liever de originele CD met alles erop en eraan. En zeker in de USA, hier is het spot goedkoop!

Daarnaast heb ik ook Kazaa Lite en die is vrij van virussen en spyware. Ik heb dat al jaren. Ook mijn komputer is zeer goed beveiligd tegen virussen enzo, ik weet wat ik doe en mocht ik per ongeluk een virus in ons netwerk hebben hier thuis (mijn zoon is er ook op aangesloten), dan moet het wel heel gek zijn, wil ik de virus er niet zonder schade uit krijgen.

Ik ben niet bang, maar dat komt omdat ik weet waar ik mee bezig ben, hihi...
#16 - 27-04-2005, 22:29 uur

Stinger

Bedankt Jez,

Ik hoor altijd van mijn man dat kazaalite veilig is,en je kan geen virussen krijgen en bla bla bla.

Dus ik zit lekker altijd muziek te downloaden ,maar...............daarna is mijn p.c super langzaam!!!

Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben???

Ik ben geen p.c expert hoor,en mischien kraam ik wel onzin uit,maar mischien weet jij het???
#17 - 27-04-2005, 22:32 uur

Chiefram

Dat langzame kan meerdere oorzaken hebben dan Kazaa. Mijn komputer is nog nooit langzaam geweest door het gebruik van kazaa. Tenminste, ik gebruik Kazaalite... en dat is echt veilig.
#18 - 27-04-2005, 22:41 uur

Jez

Dat denk ik dus wel, Stinger! Ik ben ook geen super-expert, hoor, maar mijn man wel; die heb ik net even geciteerd.......... :-[

Maar hij zegt dat dat zeker door kazaa zal komen. Niet om te overdrijven ofzo, maar mijn man is een behoorlijke internet-goeroe, door beroep en hobby, en hij raadt het ten stelligste af. Er zijn veiliger programma's dan kazaa, zoals bit-torent wat ik eerder schreef.
#19 - 27-04-2005, 22:43 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Stinger

ja zie je nou wel,ik heb het altijd al gedacht hoor,en mijn man maar zeggen nee dat kan niet!!!

Nu zit ik hier natuurlijk ook op een apen eiland,waar de internet verbinding,en snelheid niet optimaal is  ;Dja ik blijf er maar om lachen,maar soms wordt ik er echt gek van hoor!!
Soms heb ik dagen geen internet.server weg!!!!!

#20 - 27-04-2005, 22:53 uur

Jez

Oei, dat is hier in huis ondenkbaar, geen internet! Ik leef met je mee, Stinger!
#21 - 27-04-2005, 22:52 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Stinger

ja,maar ik heb hoop dat het ooit nog goed komt.

Jez,dus bittorent is wel o.k,nou dan ga ik deze even downloaden,alhoewel even.........dat duurt wel even ja!!!!!!
#22 - 27-04-2005, 23:22 uur

Jez

Succes dan. Ach, jij kan tenminste tijdens het downloaden koffie gaan zetten, douchen/in bad, je hele garderobe-kast nog even passen, etc. Hier gaat het zo snel, je komt nergens meer aan toe. Hahahaha  ;D ;D ;D
#23 - 27-04-2005, 23:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Stinger

 ;D ;D ;D,ja alles op z'n tijd !!

Ik zit hier precies op het goeie eiland,hier gaat ook alles op het gemakkie!!!!

maar,heel mijn garderobe kast even passen dat zie ik niet zitten hoor!!

veel te heet man,ik neem liever een douche ;)
#24 - 27-04-2005, 23:40 uur

arjen

Hoi Iedereen,

Dank voor jullie tips, ga ze proberen. Ik heb een Mac en gebruik Limewire. Hier geen last van virussen....Maar ik ga de NL online radio's beluisteren,

mazzel, Ar
#25 - 29-04-2005, 15:06 uur

BbimmerR

Dat is het mooie van Mac! Er zien hier bijna/geen virussen voor.

Kazaa is niet meer wat het was. Ten 1e moet je uitkijken of je geen virus/adware/spyware mee download en ten 2e moet je maar afwachten of je ook daadwerkelijk download wat je wil, want er zijn van die grapjassen die het leuk vinden om een bestand een andere naam te geven. Ik snap de lol hier niet van. Nee, geef mij maar bittorrents. What you see is what you get en het is stukken betrouwbaarder!
#26 - 29-04-2005, 15:34 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

persianBrit

Stinger, geloof me, ook kazaalite is super-onveilig. Je krijgt alleen geen spy-ware hierbij. Kazaa is per definitie onveilig en kazaalite is hier gewoon een afgeleide van. Helaas is niet alles waar wat je leest.

Sorry PersianBrit, ook Winmx is niet veilig. Ga er maar vanuit dat alle p2p software  onveilig is.

http://www.winmx.com/download/

lees de description op de link nogmaal eens zou ik zeggen  ;)  ;D

"WinMX from winmx.com does not contain ANYTHING besides WinMX.
No spyware or other parasite programs will ever be in our software.  We respect your privacy and security."

to tell you the truth, de computer van mensen die winmx gebruiken wordt er helemaal niet langzamer van na de installatie van the program.
verder gaat het downloaden helaas wat langzaam, maar is de applicatie zeer goed voor het vinden van rare files (zoals sommige liedjes van Guns n roses die ze echt niet meer op andere applications (imesh ,Kazaa etc...) kunnen vinden.

in amerika is the meest gebruikte programma naar mijn weten gewoon Kazaa inderdaad,maar het is zeker niet aan te raden om dat stuk spyware te installeren...




#27 - 29-04-2005, 19:16 uur
« Laatst bewerkt op: 29-04-2005, 19:18 uur door persianBrit »

thornberrys

#28 - 30-04-2005, 13:13 uur

newengland

De normale Kazaa word geleverd met een aantal spyware programma's die al ingebakken zitten in de installatie. Deze raad ik dus sterk af om te installeren. Kazaa lite was altijd een goede vervanger daarvoor. Dit pakket word door een aantal studenten o.a uit nederland gemaakt. Dit is zeg maar een ge-tweakte kazaa versie zonder spyware. Het nadeel aan het kazaa netwerk is dat de RIAA en BREIN enz. er zeer actief op zijn. Dit betekent dus dat als je nieuwe (TOP40) liedjes download meestal gekras of erge harde rare geluiden hoord. Dit ligt niet aan het kazaa netwerk zelf dit komt doordat die RIAA enz. express deze liedjes uploaden met een zeer snelle upload zodat iedereen ze download.

Voor de rest is het eigenlijk allemaal om het even.
Met Torrents moet je een goede site hebben waarvan je de torrents kan downloaden (meestal eerst lid worden). Het nadeel van torrents en ook van newsgroepen is dat je niet makkelijk kan zoeken en dat je meestal downloade waar je tegenaanloopt.

Wat betreft virussen en spyware is het over het algemeen gelijk gesteld. De kans om het Kazaa(Lite) Limewire Bittorrent noem ze maar op een virus te krijgen is allemaal even groot.
De spyware komt meestal mee in het installatie pakket.
Zo niet dan wordt er meestal software gedownload. Spyware kan niet in muziek verpakt zijn en spyware installeerd zich ook nooit zonder interactie van de gebruiker.

Wat ik zelf aanraad voor een beginnende gebruiker is Limewire.
Spyware vrij en vind erg veel, ook nieuwe top 40 nummers.

Hoop dat het nu wat duidelijker is.

#29 - 04-05-2005, 07:41 uur
You have to recognize when the right place and the right time fuse and take advantage of that opportunity. There are plenty of opportunities out there. You can't sit back and wait.

Chiefram

Kijk, daar heb ik tenminste wel iets aan! THANKS !!!

 ;)
#30 - 04-05-2005, 15:46 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15