Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Woning huren in Amerika?

Discussie gestart

Ronald

Eigenlijk heb ik een vraag:
Is het mogelijk om een woning te huren in Amerika zonder een permanente verblijfsvergunning? Dus bijvoorbeeld met een Business Visa Waiver?

Ik vermoed zelf van niet, maar kan het niet achterhalen. In welke situatie is het wel mogelijk om een woning te huren?

Ik hoop dat iemand me van informatie kan voorzien

Mvg
#1 - 29-11-2004, 11:07 uur

Sbull

Het is geen probleem om een woning te huren, net zo min  is het een probleem om er een te kopen.
Je moet wel rekeing houden met een borg van 3 maanden.
De meeste huurcontracten zijn voor 1 jaar en als je mazzel heb voor 6 maanden.
Ook wordt er vaak als eis gesteld dat je een bankaccount heb bij een bank in de staat waar je wilt huren.
Ook hiervoor geldt dat het geen probleem is om een rekening te openen bij een bank.
 
#2 - 29-11-2004, 13:30 uur

Ronald

Dank je wel!! Ze vragen dus niet om een SSN of visum?
#3 - 29-11-2004, 13:36 uur

Sbull

Nee alleen waar je de woning voor wilt gebruiken,
het belangrijkste voor hun is of je het kan betalen.
Het zelfde geldt voor de telefoon en elektra en water en kabel cq internet, bij deze maatschappijen wordt wel eens om het huurcontract/koopcontract gevraagd.
#4 - 29-11-2004, 14:06 uur
« Laatst bewerkt op: 29-11-2004, 14:08 uur door Sbull »

Sbull

Zelf hebben wij geen problemen ondervonden om te huren.
Oh ik vergeet nog 1 maatschappij de belangrijkste de reinigingsdienst ook daar moet je nog naar toe anders wordt je afval niet opgehaald en geloof me niet betalen is ook niet ophalen van het huisvuil.
#5 - 29-11-2004, 14:11 uur

heivalido



Komt dit je nog bekend voor Sbull??  ;D ;)

Geef ze op een warme zomerdag een paar blikjes koude ijsthee en ze doen alles voor je hahahahaha
#6 - 05-12-2004, 20:26 uur
« Laatst bewerkt op: 05-12-2004, 20:27 uur door heivalido »

gary787

Die jongens van WM hebben hier ook een dikke vinger in de ( vuilnis) pap.. Ik zie regelmatig van die grote trucks met WM erop rondrijden..

Hoewel, bij ons komt een vuilniswagen van de gemeente. Volgens mij gratis ( ik heb nog nooit een rekening gezien..)  en ze nemen alles mee wat je aan de straat zet. 20 zakken? Geen probleem! Een oude koelkast? Gaat gewoon mee! Zo nu en dan een biertje voor de hardwerkende ophalers; met kerst een fles rum en alles loopt op rolletjes!
#7 - 06-12-2004, 23:46 uur

heivalido

Die jongens van WM hebben hier ook een dikke vinger in de ( vuilnis) pap.. Ik zie regelmatig van die grote trucks met WM erop rondrijden..

Hoewel, bij ons komt een vuilniswagen van de gemeente. Volgens mij gratis ( ik heb nog nooit een rekening gezien..)  en ze nemen alles mee wat je aan de straat zet. 20 zakken? Geen probleem! Een oude koelkast? Gaat gewoon mee! Zo nu en dan een biertje voor de hardwerkende ophalers; met kerst een fles rum en alles loopt op rolletjes!

WM is amerika's grootste vuilverwerker en je ziet ze inderdaad door de gehele VS. Je zou bijna kunnen zeggen dat ze een monopoly positie hebben. Ook een van de werkgevers om mijn sollicitatie verlanglijstje.....als driver uiteraard  ;D
#8 - 09-12-2004, 10:43 uur
« Laatst bewerkt op: 09-12-2004, 10:44 uur door heivalido »

gary787

Heb jij al bekeken of je je rijbewijs kunt omzetten in een Fla rijbewijs, of ga je opnieuw afrijden, Heivalido?

Ik kon mijn Duitse rijbewijs ( wat ik kreeg toen ik naar Duitsland verhuisde en mijn NL rijbewijs omgezet heb ) hier in PR omzetten naar een PR rijbewijs. Overigens alleen voor 'gewone' auto's ( het NL  BE rijbewijs )
Mijn motor rijbewijs en vrachtwagen rijbewijs werd niet omgezet. Als ik dat nodg zou hebben, moet ik opnieuw afrijden. Stelt niets voor hier - een simpel theorie examen en een blokje rijden ( 10 minuten of zo ) en hoppa! Als je zakt mag je de volgende dag opnieuw afrijden..
#9 - 09-12-2004, 22:59 uur

heivalido

Ik heb mijn Florida license al, het is alleen al een tijdje verlopen, maar ik kan het gewoon opnieuw laten verlengen, betaal ik alleen een boete van een dollar of 15 of zo omdat ik een beetje laat ben. Ook in dit geval geldt dit alleen voor mijn gewone rijbewijs. Die van de Vrachtauto en E achter C zal ik opnieuw moeten halen denk ik.
#10 - 11-12-2004, 00:44 uur

Chiefram

Moet je trouwens als je al een Nederlands rijbewijs hebt de volledige test in Amerika doen, of heeft men een verkorte versie voor wat betreft de theorie?

En als wij onze US rijbewijzen halen, dan duurt het toch nog een week of 6 voordat je je rijbewijst krijgt opgestuurd? Wat kan/mag je dan in de tussentijd doen? Ik zal toch moeten 'rijden' naar mijn werk en kan niet 6 weken thuis gaan zitten wachten tot ze eindelijk dat 'ding' opsturen. Of krijg je een tijdelijk rijbewijs?

Heeft iemand hier ervaring in trouwens?
#11 - 11-12-2004, 01:40 uur

xerxesc

Moet je trouwens als je al een Nederlands rijbewijs hebt de volledige test in Amerika doen, of heeft men een verkorte versie voor wat betreft de theorie?

En als wij onze US rijbewijzen halen, dan duurt het toch nog een week of 6 voordat je je rijbewijst krijgt opgestuurd? Wat kan/mag je dan in de tussentijd doen? Ik zal toch moeten 'rijden' naar mijn werk en kan niet 6 weken thuis gaan zitten wachten tot ze eindelijk dat 'ding' opsturen. Of krijg je een tijdelijk rijbewijs?

Heeft iemand hier ervaring in trouwens?

Je krijgt een bewijs (printout).  de test is heel makkelijk, je hoeft geen rijtest volgens mij.  
#12 - 11-12-2004, 07:56 uur

Chiefram

Ok, nu maar wachten op de SSN Cards zodat we kunnen gaan beginnen!  ;D
#13 - 11-12-2004, 16:51 uur

enny

In elke state is het anders wat het rijbewijs betreft. Hier in New Jersey moesteh we alleen het theoretische gedeelte doen en dan kreeg je daar meteen je nieuwe rijbewijs. Alles bij alles zo'n twee uur kwijt aan theory, oogtest en foto voor je rijbewijs maken (in de DMV).
Ik had trouwens geen SSN (L2 visa), en kreeg een exempt van de Social Security office om toch het rijbewijs te halen. Misschien kan je met de stempel op je paspoort een vrijstelling krijgen.
#14 - 11-12-2004, 17:22 uur
« Laatst bewerkt op: 11-12-2004, 17:24 uur door enny »

Chiefram

Wij zijn vorige week bij "Secretary of State" geweest en die zeiden dat we zowel onze Green Card, Paspoort en SSN mee moesten nemen.

Zijn we eigenlijk wel naar het juiste adres gegaan dan?
#15 - 11-12-2004, 17:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15