Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Woning kopen? Pas op voor cowboys!!!!

Discussie gestart

PNL

Nieuw!
Ik wil graag even een waarschuwing plaatsen over sommige verkopers/realtors van woningen in de US. Zelf heb ik ervaring met nogal wat mensen in Florida, voornamelijk omgeving Orlando.

Een realtor licentie is nogal makkelijk te verkrijgen in de states, en sowieso zegt het 0 over de integriteit van de makelaar. Die goede man wordt betaald door de verkopende partij en heeft weinig compassie met kopers. Juist nu staan er 500 cowboys te schreeuwen die je "wel even aan een huis willen helpen". Uiteraard met de gebruikelijke amerikaanse nep-lach. Pas op voor dat soort cowboys!!!

#1 - 15-01-2009, 21:13 uur
« Laatst bewerkt op: 20-01-2009, 14:26 uur door Pieter »

ned in MO

Sorry, maar ik vind dit een beetje erg kortzichtig.
Je bent er zelf verwoordelijk voor als je met wazige lieden in zee gaat.
Het is inderdaad niet moeilijk om een real estate license te halen (ben zelf real estate broker in amerika), maar er komt heel wat bij kijken.
Er zijn genoeg goede makelaars in Florida en dat zijn zeker geen cowboys.
Ik weet niet wat voor beroep jezelf doet maar daar vertrouw je toch ook niet iedereen blindelings?
Als je een auto koopt kijk je toch ook wat ie waard is en stuur je hem naar de dekra?


Leuk dat je mensen wilt waarschuwen en eigenlijk heb je ook gelijk. Boeren op klompen vragen erom om door cowboys uitgekleed te worden. :hilarious:
Ik zou trouwens op het moment niet in Florida kopen als investment. Dat is bijna gegarandeerd geld verliezen
#2 - 18-01-2009, 00:07 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Een hoge functie voor de Nederlandse regering? En makelaar in Florida? Je hebt het hopelijk niet over de plaatselijke honorair consul, want dat zou op verschillende manieren een grove inbreuk zijn op allerlei dingen, waarbij belangenverstrengeling nog het minste probleem is.

Blij dat je blijkbaar een betrouwbaar persoon bent tegengekomen, maar je moet erg voorzichtig zijn, als je dit soort dingen zegt, je moet in dit soort gevallen nog eens extra uitkijken, zodat mensen niet verkeerde conclusies gaan trekken (trek ik een verkeerde conclusie?). En wie garandeert jou dat dit ook geen gladjanus is.

En zoals Ned in MO al zegt: je hebt geluk gehad dat je maar een jaar verloren hebt en niet erg veel geld. Zoals in domme Nederlanders in het verleden wel gedaan hebben, bijvoorbeeld de hoge heren van de scheepswerf Verolme indertijd, die miljoenen hebben gestort in een gat gegraven door een slimme Amerikaan, die misbruik kon maken van het vertrouwen dat zelfs domme hoge heren hebben voor gladde praatjes vanuit de VS.

Dom, erg dom allemaal. Inclusief je bericht.

#3 - 18-01-2009, 04:15 uur

PBBI

Toen ik het las kreeg ik meer het gevoel van sluikreklame ;
Citaat
Uiteindelijk kwam ik een vent tegen die MIJN belangen verdedigde en hij bleek ook nog een hoge functie voor de Nederlandse regering te hebben (en zo iemand kan geen ontevreden klanten gebruiken!!)
#4 - 18-01-2009, 13:30 uur

ned in MO

Ik denk juist dat een goede reputatie opbouwen heel belangrijk is. Eerlijk zijn en je klanten blij maken levert nog altijd veel meer op dan met gladde praatjes iemand geld afhandig maken. Dit geldt voor iedere beroepsgroep trouwens.
Florida is een staat met vele high's en dus ook veel low's
Op het moment is dit een neergaande spiraal en het is niet duidelijk wanneer die weer omgedraaid kan worden en positief wordt.
Daarbij is belasting er hoog en de kosten van verzekering (property insurance) ook erg hoog.

Persoonlijk vind ik het er erg heet en vochtig in de zomer (dan moet je er niet wezen)
Winter is een ander verhaal. Dan zou ik er best willen zijn.
De boel verhuren? Zou ik ook vraagtekens bij zetten. Economie is momenteel nu niet echt geweldig en dat zou wel eens tot veel vacancies kunnen leiden.

Als je gewoon teveel geld hebt en gewoon een huis daar wilt hebben dan zeg ik niks maar als investering?........................... slapen
#5 - 19-01-2009, 06:04 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15