Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

WTF?

Discussie gestart

Skydriver

Jawel, een WTF- momentje vandaag wat ik graag even wil delen;
Op mijn werk ontspon het volgende gesprek;
Collega (C): waar ga je heen op vakantie?
Ik: naar Canada en Amerika
C: Amerika? Waardeloos land en een ontzettend dom volk!
Ik: Oh, ben je er ook al eens geweest dan? Of heb je met Amerikanen gesproken?
C: Nee hoor, nog nooit, maar ik zie het wel op tv! Canada is stukken beter!
Ik: Oh, ben je daar wel geweest dan?
C: Nee hoor, maar lijkt me zo dat het daar veel beter is dan  in Amerika, en dat Canadezen ook veel slimmer zijn, want Amerikanen zijn gewoon dom!

Tja, tegen zóveel onzin op 1 vierkante meter kon ik niet op, dus nadat ik verteld heb dat wij er al 13x geweest zijn, en de Amerikanen beschouwen als een vriendelijk, gastvrij volk, en dat het een enorm mooie en divers land is, ben ik maar verder gegaan met mijn werk!

Ik sta vast niet alleen in deze ervaring...

#1 - 25-06-2014, 20:30 uur
The USA....What else?

TondeG

Ik sta vast niet alleen in deze ervaring...

Inderdaad, ik hoor vaak mensen klagen over Amerikanen zonder in de USA geweest te zijn. Is dit een eigenschap van Nederlanders?
#2 - 25-06-2014, 21:11 uur

Yessica

Ja, dat klinkt mij enorm bekend in de oren. Het zijn met name mensen die er nog nooit geweest zijn die de grootste vooroordelen hebben. Waar ik enorm van baal is de op erkingen altijd over 'nep' en 'oppervlakkig'. Amerikanen maken nou eenmaal graag een praatje, vragen waar je vandaan komt en ja, daar blijft het dan misschien bij, maar je gaat toch ook niet met een wildvreemde je diepste geheimen bespreken, wel dan?  Het is gewoon een soort vriendelijkheid die er bij ons al is uitgesleten vrees ik. Zegt dus meer over ons dan over hen.
#3 - 25-06-2014, 21:14 uur



Pieter79

Ja heb dit ook vaker meegemaakt. De reacties waren nog heftiger toen ik vertelde voorgoed naar de States te gaan...

Gr. Pieter
#4 - 25-06-2014, 21:15 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Jez

Net terug van 2 weken rondreizen door Lapland. De eerste en zo'n beetje enige aardige, spontane persoon die we daar ontmoetten en waar we hele leuke gesprekken mee hadden was een....... Amerikaan. We hebben verscheidene malen vergelijkingen gemaakt met Amerika en de Amerikanen (en met Ierland en de Ieren, let's be honest) en die wonnen telkens ruimschoots. Bah, wat was iedereen daar chagrijnig! En niet alleen de "Laplanders", maar ook de toeristen daar. Niemand die elkaar groet, lacht of spontaan een praatje maakt. Wij deden dat natuurlijk wel, verAmerikaanst als we zijn. Daar schrokken mensen wel een beetje van.....

Geef ons maar "oppervlakkig", da's veel gezelliger. Heimwee!!!
#5 - 25-06-2014, 21:25 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Skydriver

Ik sta vast niet alleen in deze ervaring...

Inderdaad, ik hoor vaak mensen klagen over Amerikanen zonder in de USA geweest te zijn. Is dit een eigenschap van Nederlanders?
Blijkbaar, want mijn collega is helaas niet de enige die ik ongefundeerde kritiek op Amerika en de Amerikanen hoor uiten.. 
Wellicht het "Calimero-syndroom"?
#6 - 25-06-2014, 23:03 uur
The USA....What else?

Yessica

Haha Jez, dat doet me aan Japan denken. Ik was compleet verdwaald in Hiroshima en ik stond met een plattegrond in mijn handen verwilderd om me heen te kijken, in de verwachting dat iemand me wel snel zou aanspreken met de vraag of ik verdwaald was en ze me konden helpen. Maar nee hoor.

In Helsinki had ik precies dezelfde ervaring. Iedereen liep stug door. Maar toen we ooit verdwaald waren in Amerika werden we gelijk aangesproken of we hulp konden gebruiken.
#7 - 26-06-2014, 01:08 uur



MiamiHeat

Nee wij Hollanders zijn zo slim  ;)
#8 - 27-06-2014, 18:24 uur

Skydriver

Haha Jez, dat doet me aan Japan denken. Ik was compleet verdwaald in Hiroshima en ik stond met een plattegrond in mijn handen verwilderd om me heen te kijken, in de verwachting dat iemand me wel snel zou aanspreken met de vraag of ik verdwaald was en ze me konden helpen. Maar nee hoor.

In Helsinki had ik precies dezelfde ervaring. Iedereen liep stug door. Maar toen we ooit verdwaald waren in Amerika werden we gelijk aangesproken of we hulp konden gebruiken.
Dit hebben wij zo vaak meegemaakt in Amerika, je staat even met een kaart of boekje in de hand en kijkt wat om je heen, en heel vaak was er meteen de vraag van "can I help you?" Echt geweldig!
#9 - 28-06-2014, 10:36 uur
The USA....What else?

Yessica

Wij waren ooit op zoek naar ons hotel in Niagara Falls en we konden het čcht niet vinden (bleek aan de Canadese kant te zijn, dat wisten we niet). We stonden voor het stoplicht en de automobilist naast ons draaide zijn raampje open en zei "it looks like you're lost. Can I help you? Zo aardig. Als dat nep is, dan geef mij dan maar nep hoor  :)

Ik weet ook nog hoe suspicious (heel erg, maar ik kan effe niet op het Nederlandse woord komen) ik het vond als Amerikanen aanboden een foto van ons te maken. Ik was altijd bang dat ze er met onze camera vandoor zouden gaan. Dat wij zo achterdochtig zijn zegt waarschijnlijk ook iets over ons.
#10 - 29-06-2014, 01:02 uur



Wop

suspicious = verdacht  ^-^


Maar heel herkenbaar. Als ik vraag of men er al is eens geweest en het antwoord is nee, dan stop ik gewoon met discussiëren. Ga eerst zelf maar eens kijken en kom dan nog maar eens terug... 
#11 - 29-06-2014, 09:59 uur

Wop

Heb er op onze facebookpagina even een vraagstelling van gemaakt..

Amerikanen zijn dom en oppervlakkig
#12 - 29-06-2014, 10:11 uur

Skydriver


Ik weet ook nog hoe suspicious (heel erg, maar ik kan effe niet op het Nederlandse woord komen) ik het vond als Amerikanen aanboden een foto van ons te maken. Ik was altijd bang dat ze er met onze camera vandoor zouden gaan. Dat wij zo achterdochtig zijn zegt waarschijnlijk ook iets over ons.
Een paar jaar geleden vertelde een Amerikaan ons dat toen hij Amsterdam bezocht dit hem daadwerkelijk overkomen was! Op zo'n moment had ik echt even (plaatsvervangende) schaamte hoor!
#13 - 29-06-2014, 11:37 uur
The USA....What else?

Skydriver

Nooit vergeet ik weer die ene keer, járen geleden, toen we in een Amerikaanse plaats (weet zo echt even niet meer waar) toen we aan de kant bij een rode lijn gestopt waren om even op de kaart te kijken. Er stopte een motoragent, en die wees ons er streng op dat we in een red zone geparkeerd stonden. Maar al heel snel zag hij dat we toeristen waren die ee nbeetje verdwaald waren en op zoek waren naar een hotel, en in plaats van ons een bekeuring te geven zei hij "follow me", reed voor ons uit en bracht ons keurig voor de deur van het hotel! Nadat hij ons het een en ander had uitgelegd over red en yellow zones, wenste hij ons een fijne vakantie, en nam zo hartelijk afscheid!  Kom daar hier maar eens om!!
#14 - 29-06-2014, 11:48 uur
The USA....What else?

Wop

Nooit vergeet ik weer die ene keer, járen geleden, toen we in een Amerikaanse plaats (weet zo echt even niet meer waar) toen we aan de kant bij een rode lijn gestopt waren om even op de kaart te kijken. Er stopte een motoragent, en die wees ons er streng op dat we in een red zone geparkeerd stonden. Maar al heel snel zag hij dat we toeristen waren die ee nbeetje verdwaald waren en op zoek waren naar een hotel, en in plaats van ons een bekeuring te geven zei hij "follow me", reed voor ons uit en bracht ons keurig voor de deur van het hotel! Nadat hij ons het een en ander had uitgelegd over red en yellow zones, wenste hij ons een fijne vakantie, en nam zo hartelijk afscheid!  Kom daar hier maar eens om!!

**Vind ik leuk**  ;D
#15 - 29-06-2014, 12:13 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15