Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zelf kleding maken tijdens verblijf in Amerika

Discussie gestart

manja

Ik weet niet of ik deze vraag op de juiste plaats stel.

Misschien gaan wij voor 3 jaar naar Amerika. Nu heb ik als hobby zelf kleding maken.
Voor jullie misschien een rare vraag: kun je in Amerika ook stoffen kopen om kleding te naaien?.
En hoe zit het dan met de stroomvoorziening voor mijn naai en lock-machine( 220VOLT) ?.

Groetjes Manja
#1 - 17-04-2006, 00:21 uur

Annemiek

Ah, een vraag waar ik eens het antwoord op weet.
Ik heb ook altijd veel kleding gemaakt, en ja er zijn veel stoffen te krijgen. Jo-Ann Fabrics is een grote stoffenwinkel die op veel plaatsen zit. Waar ik woon zijn er ook nog een paar andere kleinere winkels. Een hiervan heeft vooral katoenen stoffen en is gericht op de quilters.

Maak je zelf patronen of haal je ze uit de tijdschriften? Zo'n tijdschriften als Knipmode heb ik hier nog nooit gezien. Jo-Ann Fabrics verkoopt wel patronen, maar ik vindt ze zelf veel te duur en de paar keer dat ik ze gebruikt heb vond ik het heel frustrerend.

Mijn naaimachine van 220 Volt heb ik meegebracht toen we hier kwamen, en ik had er een transformator voor. Dat werkte goed, maar ik geloof wel dat de machine er wat langzamer door liep. Inmiddels heb ik een nieuwe 110V.
Annemiek
#2 - 17-04-2006, 00:55 uur

hollandranch

Ah, een vraag waar ik eens het antwoord op weet.
Ik heb ook altijd veel kleding gemaakt, en ja er zijn veel stoffen te krijgen. Jo-Ann Fabrics is een grote stoffenwinkel die op veel plaatsen zit. Waar ik woon zijn er ook nog een paar andere kleinere winkels. Een hiervan heeft vooral katoenen stoffen en is gericht op de quilters.

Maak je zelf patronen of haal je ze uit de tijdschriften? Zo'n tijdschriften als Knipmode heb ik hier nog nooit gezien. Jo-Ann Fabrics verkoopt wel patronen, maar ik vindt ze zelf veel te duur en de paar keer dat ik ze gebruikt heb vond ik het heel frustrerend.

Mijn naaimachine van 220 Volt heb ik meegebracht toen we hier kwamen, en ik had er een transformator voor. Dat werkte goed, maar ik geloof wel dat de machine er wat langzamer door liep. Inmiddels heb ik een nieuwe 110V.
Annemiek


Hoi, de zogenaamde omvormers om stroom van 110V naar 220V te omvormen kun je het beste hier in Nederland kopen, kijk eens bij http://www.omvormer.net/   Volgens mij ook een stuk goedkoper dan in Amertika bij bijvoorbeeld RadioShack. Stof kan je natuurlijk ook krijgen bij Walmart, maar voor de rest heb ik weinig ervaring met dit soort patronen, in Texas gebruiken we andere ;D Succes Hans
#3 - 17-04-2006, 09:45 uur

Jez

Ha, dat past ook in mijn straatje! Ik ben vorig jaar met een nichtje naar een hele grote stoffenhal geweest, geweldig! Kilometers stof, voor weinig. Dit was ergens in Pennsylvania, maar het lijkt me dat (naast de winkels die Annemiek noemde) je dit ook wel in Utah zult vinden. Het enige dat ik van een tante hoorde, is dat het moeilijk is om aan patroonpapier te komen. Ik stuur daarom wel eens wat op, of ze neemt een voorraad mee als ze hier is.
Ik weet niet of dit algemeen is (ze woont in Folsom, CA), maar je zou voor de zekerheid wat mee kunnen nemen.
#4 - 17-04-2006, 11:19 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Annemiek

Dat klopt, het patroonpapier liet ik ook altijd door Nederlands bezoek meebrengen, maar ik heb nu eindelijk een alternatief gevonden. Bij AC Moore hebben ze rollen dun doordruk papiek, alleen zijn de rollen een stuk smaller dan het patroonpapier van Nederland. Het is een beetje behelpen, maar gaat wel.
Annemiek
#5 - 17-04-2006, 12:19 uur

manja

Hartstikke bedankt voor jullie reactie's.
De patronen teken ik niet zelf, maar dat zie ik dan wel hoe ik dat oplos.
En patroonpapier neem ik gewoon voldoende mee, of laat het
familie/vrienden meebrengen.

Groetjes Manja
#6 - 17-04-2006, 17:32 uur

Hans B

Hallo Manja,
super zeg de kans om enkele jaren naar de VS te gaan wonen en werken.
Wat betreft je hobby zelf kleding maken, heb ik ook 3 van die gekken in huis. Geen enkel bezoek waar we ook gaan, is compleet zonder stoffenzaken gezien te hebben. Zelfs tijdens onze reizen in de VS moest ik er vaak aan geloven. 't Is niet bepaald mijn hobby om uren in stoffenzaken door te brengen. Wat ik er wel van opgestoken heb is dat je prima zelf kleding kunt maken. De beste zaak is zoals iemand al genoemd heeft Jo-Ann. Er zijn 10 zaken in de staat Utah, waarvan 3 in en rond Salt Lake City. Kijk maar even op hun site : http://www.joann.com/.
Verder heb je Michaels, maar dat is iets meer een zaak voor handwerken. http://www.michaels.com/ maar ze hebben ook wel stoffen. Hiervan zijn er 8 in Utah en eentje staat in Salt Lake City.
Ook de WalMart heeft een zeer redelijke collectie.
Alle machines kun je met een 220-110 omvormer zonder problemen laten werken.
Qua maten zit men in de VS heel vreemd toch anders in elkaar. Mijn vrouw had enkele bladen meegenomen, maar de maten kloppen meestal niet. Toch maar even enkele goedzittende grondpatronen meenemen.
Succes in de VS. Hans B.
#7 - 17-04-2006, 17:36 uur
« Laatst bewerkt op: 17-04-2006, 17:39 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

manja

Geweldig dit forum!!!
Ik heb de site van beide toegevoegd aan favorieten.
#8 - 18-04-2006, 11:48 uur

sweatbox

In San Francisco zit een hele grote textiel/stoffen-zaak op Geary, vlak bij Union Sq.

http://www.britexfabrics.com/index.html

Ik weet niet of ze duur zijn en of ze kwaliteit leveren.
#9 - 20-04-2006, 17:41 uur

manja

Het lijkt me  een giga-grootte zaak, met veel keuze!!.
#10 - 23-04-2006, 00:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15