Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

2008: Clinton vs. Rice

Discussie gestart

PetraVS

Kijken wie de Republikeinen daar tegenover zetten: de flip-flopper John McKain (ik ben tegen de oorlog, ik ben voor de oorlog, ik ben tegen het sturen van meer soldaten, ik steun de president) of een stelletje onnozele senatoren.

Nou ja, zeg, dat zelfde kun je van de meeste Democraten ook zeggen (het is trouwens McCain (sorry, voor een journalist vind ik dat een slordige fout).  Jim Gilmore (R, Virginia) wil meedoen.  Niet zeker wat ik daarvan moet denken.  Ik ben dus absoluut in het midden, zoals het gros van de Amerikanen en stem op de kandidaat, die ik als beste zie, ongeacht de partij. 
#31 - 21-01-2007, 04:28 uur
« Laatst bewerkt op: 21-01-2007, 04:30 uur door PetraVS »

MiamiHeat

Kijken wie de Republikeinen daar tegenover zetten: de flip-flopper John McKain (ik ben tegen de oorlog, ik ben voor de oorlog, ik ben tegen het sturen van meer soldaten, ik steun de president) of een stelletje onnozele senatoren.

Nou ja, zeg, dat zelfde kun je van de meeste Democraten ook zeggen (het is trouwens McCain (sorry, voor een journalist vind ik dat een slordige fout).  Jim Gilmore (R, Virginia) wil meedoen.  Niet zeker wat ik daarvan moet denken.  Ik ben dus absoluut in het midden, zoals het gros van de Amerikanen en stem op de kandidaat, die ik als beste zie, ongeacht de partij. 

Maar je stemt toch ook op een partij programma neem ik aan en niet alleen op de kandidaat?
#32 - 21-01-2007, 14:04 uur

PetraVS

Nee, dus, het is met twee grote partijen niet zoals in Nederland.  Er is geen vast omlijnd partij programma.  Over het algemeen zijn er overeenkomsten tussen alle Republikeinen en alle Democraten, maar lang niet zoals met meerdere kleine partijen.  Je kiest dus de persoon, die jij denkt, dat het land het beste kan besturen (en soms is dat een super moeilijke keuze!).
Overigens om terug te komen op het originele onderwerp van dit topic.  Hillary mag zich kandidaat stellen, maar Condoleeza Rice heeft duidelijk en stellig verkondigd het presidentschap absoluut niet te ambieren.
#33 - 21-01-2007, 23:38 uur

bgroeneveld

McCain, McKain, ik zit hier wat te tikken, niet een doorwrocht artikel te schrijven (dan zoek ik dat soort dingen heus wel op!)

De Democraten hebben in ieder geval een sterke kandidaat, wat er ook gebeurt.

En inderdaad, er zijn Republikeinen die niet zouden misstaan in de linkervleugel van de PvdA en Democraten die rechts van de SGP zitten. Het gaat erom, dat je zelf een stel mensen om je heen kan verzamelen die voldoende in je geloven om zich een jaar lang uit de naad te werken. Heeft voordelen, je moet je dan echt bewijzen, niet voldoende vergaderingen bijwonen om een plaatsje op de verkiezingskijst te bemachtigen.

#34 - 23-01-2007, 14:48 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15