Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerika gaat mensen met HIV en aids weer toelaten

Discussie gestart

ned in MO

Ku je de link even plaatsen?
#16 - 04-11-2009, 03:18 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

bgroeneveld

Is het tweede bericht in deze draad. Maar voor alle zekerheid:

http://www.nytimes.com/2009/10/31/us/politics/31travel.html?_r=2&ref=politics
#17 - 04-11-2009, 03:41 uur

Johan

AIDS (eigenlijk HIV) is niet overdraagbaar door op dezelfde wc bril te gaan zitten die even daarvoor bezet werd door een HIV geinfecteerde, of erger nog iemand die de ziekte AIDS al heeft ontwikkeld. Of inderdaad een flinke verse plas bloed niet ouder dan een minuut moet op die bril liggen en jij gaat daar intensief overheen wrijven met een flinke wond op je billen zodat het in je bloedbaan kan komen. Een druppeltje bloed is daarvoor niet voldoende want HIV is een zeer zwak virus waarvan door de bank genomen heel veel van nodig is om iemand anders te infecteren. Tenzij er risicoverhogende factoren spelen zoals een ontstoken wond waarmee je op diezelfde bril gaat zitten in toch nog iets meer dan een druppel bloed die ook weer niet ouder is dan een paar minuten!

Overigens vond en vind ik het belachelijk dat mensen met hiv/aids niet op reis kunnen naar Amerika dus ik ben blij dat het weer mogelijk wordt voor mensen met een dergelijk ernstige ziekte, dat het weer mogelijk is vakantie te houden in Amerika.

Mensen die willen emigreren moeten in mijn opinie vrij zijn van een dergelijke ziekte omdat het voor henzelf voor grote problemen kan zorgen, inderdaad voor wat betreft ziektekosten die niet gedekt worden. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat het niet mogelijk zou moeten zijn maar verstandig is wat anders ;-)

En inderdaad nltexan, ik weet hoe je hiv kunt oplopen. Heel veel mensen weten dat echter niet goed, gezien de vele misverstanden die er over die ziekte bestaan. Maar wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen dan? Is het belangrijk hoe je dat hebt opgelopen in de bepaling of iemand wel/geen kans moet hebben om naar Amerika te kunnen gaan? Of wil je zeggen dat mensen met HIV voor een fikse verspreiding gaan zorgen door onveilige seks met Amerikanen? (ik heb namelijk de indruk dat je dat wilt zeggen)
#18 - 09-11-2009, 21:17 uur
« Laatst bewerkt op: 09-11-2009, 21:22 uur door Johan »

nltexan


En inderdaad nltexan, ik weet hoe je hiv kunt oplopen. Heel veel mensen weten dat echter niet goed, gezien de vele misverstanden die er over die ziekte bestaan. Maar wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen dan? Is het belangrijk hoe je dat hebt opgelopen in de bepaling of iemand wel/geen kans moet hebben om naar Amerika te kunnen gaan? Of wil je zeggen dat mensen met HIV voor een fikse verspreiding gaan zorgen door onveilige seks met Amerikanen? (ik heb namelijk de indruk dat je dat wilt zeggen)

Ik had het inderdaad over de verspreiding door onveilige seks met Amerikanen.

Ed
#19 - 10-11-2009, 17:27 uur

hdeweert

Persoonlijk ervaar ik de verspreiding even anders. Een aantal jaren geleden is een familielid overleden aan de ziekte,
die hij in Amerika had opgelopen. De ziekte is al jaren in Amerika aanwezig, het is dus zinloos om te proberen om een
ziekte die je al in ruime mate binnen de landsgrenzen hebt buiten de deur te houden.

Harm
#20 - 10-11-2009, 19:11 uur

Johan

Ik had het inderdaad over de verspreiding door onveilige seks met Amerikanen.

Het spijt me dat ik het zeg maar dit is wel zo ongeveer het grootste kul argument wat er maar kan bestaan om geen visa toe te staan aan mensen die met hiv besmet zijn. Om te beginnen zijn er voor onveilige seks twee (of meer) mensen nodig! Daarnaast zijn mensen die besmet zijn met hiv, voor het overgrote deel zeer begaan met het lot van anderen en zullen niet vlug aan onveilige seks doen. Of je moet het natuurlijk hebben over de seksfeesten die steeds meer in trek komen onder homofiele mannen, waarbij bewust aan onveilige seks wordt gedaan. Dat, overigens uit Amerika overgewaaide, fenomeen heb je geen immigrant of vakantieganger met hiv voor nodig. Mensen die bewust voor dergelijk risicovol contact kiezen hebben daarvoor genoeg aanbod bij de Amerikanen zelf.
#21 - 10-11-2009, 20:00 uur

Jez

Of je moet het natuurlijk hebben over de seksfeesten die steeds meer in trek komen onder homofiele mannen, waarbij bewust aan onveilige seks wordt gedaan. Dat, overigens uit Amerika overgewaaide, fenomeen heb je geen immigrant of vakantieganger met hiv voor nodig.

Daarvoor hoef je niet eens naar Amerika, Groningen is ver zat. Misschien moet er voor Groningen een visumplicht komen en moet iedereen bij de grens een test doen, om verdere verspreiding in Nederland door onveilige seks met Groningers te voorkomen.
#22 - 10-11-2009, 22:04 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15