Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerikaanse Dumb Laws !

Discussie gestart

Chiefram

The United State Laws: http://www.dumblaws.com/laws.php?site=laws&cid=184

Moet je voor de grap toch eens kijken, met name waar je van plan bent je te vestigen. Dan sta je zometeen niet voor verrassingen, ik heb je alvast gewaarschuwd!

 ;)
#1 - 04-11-2004, 17:36 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2004, 17:39 uur door Chiefram »

Marc1972

Staan wel hele leuke wetten tussen..... :o
#2 - 02-01-2006, 21:38 uur

petratimmer

Dank je voor de waarschuwing. Er zijn zeker heel intressante wetten bij hoor ::)
#3 - 21-06-2006, 23:17 uur

bgroeneveld

In Bergen County (Noord New Jersey, vlak over de George Washington Bridge) werd een paar jaar geleden iemand bekeurd omdat hij op zondag voor zijn garage aan zijn auto werkte. En de plaatselijke ijzerwinkels mogen wel open zijn, maar geen bouwmateriaal verkopen.

En ja, New Jersey is een van de twee staten waar je niet zelf benzine mag tanken. John Stewart had laatst een interview met een staatsperlementarier die zei, dat dat was om de Newjersians te beschermen, benzine tanken is moeilijk, zo vond hij.
#4 - 22-06-2006, 06:25 uur

USvsNL


Haha, wat een wetten, geweldig. Wie heeft die uitgevonden?  ;D
#5 - 22-06-2006, 07:02 uur

pietervds

In Bergen County (Noord New Jersey, vlak over de George Washington Bridge) werd een paar jaar geleden iemand bekeurd omdat hij op zondag voor zijn garage aan zijn auto werkte. En de plaatselijke ijzerwinkels mogen wel open zijn, maar geen bouwmateriaal verkopen.

En ja, New Jersey is een van de twee staten waar je niet zelf benzine mag tanken. John Stewart had laatst een interview met een staatsperlementarier die zei, dat dat was om de Newjersians te beschermen, benzine tanken is moeilijk, zo vond hij.


Heeft dat met geloof te maken? Onlangs vernam ik dat Joden tijdens hun sabbat ook geen nieuwe dingen mochten creeeren. Daarom blijft ook het licht uit of heel het weekend aan en word er geen tv gekeken en de maaltijd eerder gemaakt.
#6 - 22-06-2006, 09:26 uur

bgroeneveld

Orthodoxe Joden mogen van alles niet, zeker niet op zaterdag. Mijn ouders vertelden wel eens, dat ze in de Amsterdamse Jodenbuurt (dat was dus duidelijk VOOR de oorlog!) naar binnen werden geroepen om bij orthodoxe Joden het licht aan of uit te doen of het fornuis te bedienen. Je mag geen vuur maken die dag (en de avond De zogenaamde 'Sabbath goy" (niet-Joods zaterdaghulpje - goy is een niet-Jood voor mensen die niet in Amsterdam zijn opgegroeid) was een bekend verschijnsel.

Overigens, die beperkende wetten van het orthodoxe Joodse geloof hebben tot veel vindingrijkheid geleid. Bijvoorbeeld: op zaterdag mag je niets buiten je huis dragen of vervoeren. Waarop besloten werd om een 'hek' te zetten rondom de hele stad (vaak een kabel, in Amsterdam zit er volgens mij nog steeds een, evenals in plaatsen waar vele orthodoxe Joden wonen, Teaneck, NJ is zo'n plaats aan het worden). Voila: de hele stad is dan je huis (of 'eruf' (spelling?) -- inderdaad: verwant met 'erf') en je mag dan je kinderen dragen op weg naar de synagoge (of sjoel -- inderdaad: verwant met school).

Verder mag je niet melk- en vleesproducten met elkaar vermengen, geen cheeseburgers dus voor mensen die kosher eten. En dat leidt zelfs tot twee aparte aanrechten/vatenwassers/bestek in de orthodox Joodse keuken.

Verder niet bepaald een erg vrouw-vriendelijk geloof, vrouwen moeten pruiken dragen, omdat alleen hun man hun echte haar mag zien, vrouwen en meisjes zitten ook apart in de synagoge.

Dit alles voor zover deze heiden dat in de loop der jaren heeft opgepikt. In Amsterdam werd net na de oorlog (ik ben in 1947 geboren) weinig over die oorlog en/of de Joden (of liever het gebrek aan --) in de stad gepraat.

#7 - 22-06-2006, 17:34 uur

Chiefram

Inderdaad mogen de Joden niets doen op zaterdag, dat eigenlijk al begint op de vrijdagavond tot zaterdagavond. Zelfs het roken van een sigaret is niet toegestaan, zelfs niet het bellen met de telefoon of autorijden of eten (warm) maken. Maar ook, zoals bgroeneveld zegt mag zelfs het lichtknopje niet aan of uitgezet worden.

Inderdaad hebben ze daar allemaal truukjes voor. Zo hebben de meeste Joodse families een warmhoudt plaatje in de keuken. Vrijdagmiddag wordt daar dan het eten opgezet en kunnen ze zaterdag toch warm eten. Sorry hoor, maar ik vind dit behoorlijk hypokriet en het slaat totaal nergens op. Ik ken ook een Orthodox meisje. Ze had een keer op een zaterdag de overbuurman gevragd om de TV aan te zetten en later uit te zetten, omdat ze dat op zaterdag zelf niet mogen doen. Dan heb ik zoiets van dan kijk je maar geen TV.

Inderdaad hebben de meeste Orthodoxse Joden twee keukens. Een voor de vleesgerechten en een voor de melk/kaas produkten. Dus ook voor alles een apart bestek en een aparte vaatwasmachine. Het eten van varkensvleesprodukten is al helemaal uit den boze, evenals het kombineren dus van kaas/melk met vlees, zoals de cheeseburger.

Het leuke is dat dit dus nergens in de Tora staat dat er geen varkensvlees gegeten mag worden. Varkens zijn voor het Joodse geloof totaal niet onrein. Het is ontstaan in de tijd dat er geen koelkasten waren en varkensvlees eerder aan bederving onderhevig is dan bijvoorbeeld rundvlees.

Vrouwen moeten inderdaad een pruik dragen (beter dan een hoofddoekje moet ik zeggen, want vaak zie je niet eens dat ze een pruik op hebben) en lange jurken of broeken om de benen te verbergen.

Nee, als je achter je geloof staat moet je ook die truukjes niet toepassen, zoals het eten op een elektrisch kookplaatje bewaren.

Mijn vrouw is ook Joodse, maar die eet meer cheeseburgers dan ik en doet totaal niet aan de regels die op shabat gelden. Sterker nog, er wordt niet eens iets aan de Joodse feestdagen gedaan maar wel aan de Christelijke feestdagen, zoals Kerstmis. Ja, wij hebben dan ook een kerstboom in huis, wat volgens het Joode geloof ook helemaal niet mag. We hebben ook gewoon 1 keuken en daar wordt gewoon gegeten wat we zelf willen.

Ik heb 1 keer een Joodse bruiloft meegemaakt, die van haar broer die in Amerika woont. Inderdaad moeten de mannen en vrouwen gescheiden van elkaar het feest vieren. Bespottelijk om de mannen met elkaar te zien dansen omdat het niet gemengd mag zijn. Ik was al helemaal een buitenbeentje in de Synagoge, omdat ik 'heiden' was. Kon dus lekker helemaal in mijn eentje de plechtigheid bijwonen, ver weg van de rest van de familie. Nee, ik mocht zelfs niet bij de mannen zitten. Voor mij dan ook een reden om NOOIT meer een Joodse bruiloft bij te gaan wonen. Zelfs mijn vrouw vond het verschrikkelijk hoe zoiets gaat.
#8 - 22-06-2006, 17:56 uur

GoGriz

hehe interessante website :D  Voor mijn staat (montana):

One may not pretend to abuse an animal in the presence of a minor.
It is illegal to have a sheep in the cab of your truck without a chaperone.
It is a felony for a wife to open her husband's mail.
It is a misdemeanor to show movies that depict acts of felonious crime.
In Montana, it is illegal for married women to go fishing alone on Sundays, and illegal for unmarried women to fish alone at all.
It is illegal for a man and a woman to have sex in any other position other than missionary style.  :o
Seven or more indians are considered a raiding or war party and it is legal to shoot them. ???
#9 - 22-06-2006, 19:26 uur

USvsNL

Inderdaad mogen de Joden niets doen op zaterdag, dat eigenlijk al begint op de vrijdagavond tot zaterdagavond. Zelfs het roken van een sigaret is niet toegestaan, zelfs niet het bellen met de telefoon of autorijden of eten (warm) maken. Maar ook, zoals bgroeneveld zegt mag zelfs het lichtknopje niet aan of uitgezet worden.

Inderdaad hebben ze daar allemaal truukjes voor. Zo hebben de meeste Joodse families een warmhoudt plaatje in de keuken. Vrijdagmiddag wordt daar dan het eten opgezet en kunnen ze zaterdag toch warm eten. Sorry hoor, maar ik vind dit behoorlijk hypokriet en het slaat totaal nergens op. Ik ken ook een Orthodox meisje. Ze had een keer op een zaterdag de overbuurman gevragd om de TV aan te zetten en later uit te zetten, omdat ze dat op zaterdag zelf niet mogen doen. Dan heb ik zoiets van dan kijk je maar geen TV.

Inderdaad hebben de meeste Orthodoxse Joden twee keukens. Een voor de vleesgerechten en een voor de melk/kaas produkten. Dus ook voor alles een apart bestek en een aparte vaatwasmachine. Het eten van varkensvleesprodukten is al helemaal uit den boze, evenals het kombineren dus van kaas/melk met vlees, zoals de cheeseburger.

Het leuke is dat dit dus nergens in de Tora staat dat er geen varkensvlees gegeten mag worden. Varkens zijn voor het Joodse geloof totaal niet onrein. Het is ontstaan in de tijd dat er geen koelkasten waren en varkensvlees eerder aan bederving onderhevig is dan bijvoorbeeld rundvlees.

Vrouwen moeten inderdaad een pruik dragen (beter dan een hoofddoekje moet ik zeggen, want vaak zie je niet eens dat ze een pruik op hebben) en lange jurken of broeken om de benen te verbergen.

Nee, als je achter je geloof staat moet je ook die truukjes niet toepassen, zoals het eten op een elektrisch kookplaatje bewaren.

Mijn vrouw is ook Joodse, maar die eet meer cheeseburgers dan ik en doet totaal niet aan de regels die op shabat gelden. Sterker nog, er wordt niet eens iets aan de Joodse feestdagen gedaan maar wel aan de Christelijke feestdagen, zoals Kerstmis. Ja, wij hebben dan ook een kerstboom in huis, wat volgens het Joode geloof ook helemaal niet mag. We hebben ook gewoon 1 keuken en daar wordt gewoon gegeten wat we zelf willen.

Ik heb 1 keer een Joodse bruiloft meegemaakt, die van haar broer die in Amerika woont. Inderdaad moeten de mannen en vrouwen gescheiden van elkaar het feest vieren. Bespottelijk om de mannen met elkaar te zien dansen omdat het niet gemengd mag zijn. Ik was al helemaal een buitenbeentje in de Synagoge, omdat ik 'heiden' was. Kon dus lekker helemaal in mijn eentje de plechtigheid bijwonen, ver weg van de rest van de familie. Nee, ik mocht zelfs niet bij de mannen zitten. Voor mij dan ook een reden om NOOIT meer een Joodse bruiloft bij te gaan wonen. Zelfs mijn vrouw vond het verschrikkelijk hoe zoiets gaat.


Hahaha, wat sommige mensen toch raar zijn. Vraag de buurman of hij zn tv wil aanzetten zodat jij kan kijken.... hahaha  ;D
#10 - 22-06-2006, 22:14 uur

USvsNL

It is illegal for a man and a woman to have sex in any other position other than missionary style.  :o

Haha, lopen er veel tegen de lamp  ;)
#11 - 22-06-2006, 22:15 uur

Liberator

Seven or more indians are considered a raiding or war party and it is legal to shoot them.

Whahahaha,.. Je zal maar in zo'n reservaat wonen,.. altijd uitkijken dan je niet te kort bij elkaar staat  ::)

Nu denk ik niet dat al die wetten mocht iemand er aanspraak op maken ook daadwerkelijk recht blijven staan, op zo'n moment worden ze opgeruimd,.. de wetten dan niet de indianen  hierboven. Er zullen ook wetten bijstaan die helemaal geen wetten zijn gok ik zo.
#12 - 05-12-2006, 08:06 uur
American Patriot living in Europe

Satin13

Ik mag zeker niet vergeten mijn paard zijn broek aan te trekken als ik in South Dakota kom.
Friesen staan naarhet schijnt mooi in pistache groen..... ;D
#13 - 05-12-2006, 20:59 uur
USA rocks!




leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15