Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

anit-Bush regering is anti-Amerikaans?

Discussie gestart

towncar59

Eeeeeh, dat is en beetje kort door de bocht, niet 'de bevolking' heeft hem gekozen, maar een gedeelte van de bevolking dat gestemd heeft, dus dat is zeker niet de meerderheid van de Amerikanen...

Ron
#31 - 12-04-2006, 14:59 uur

Amsterican



  Ik ben Amerikaan (en alleen Amerikaan!, maar dat is ook besides the point) maar ik geloof ook echt dat je kritiek kan hebben op de Bush regering, niet alleen van de Iraq Quagmire (a political and strategic Viet-Nam, while Viet-Nam was mostly political (cold war - anti-communism)), maar inderdaad de Katrina-disaster ("doing a heck of a job, Brownie!"), Harriet Miers supreme court nomination, de flip-flop on the immigration reform bill (Bush flip flops around issues like this all the time, worse than John Kerry: Bush innitially wanted illegal immigrants to have a guest worker visa with a path to permanent residency and U.S. citizenship, and then flip flopped and when the bill failed he immediately blamed the democrats!!!) ) , and the failed No-Child-Left Behind act and questionable actions from administration people and Bush himself in regards to CIA agent Valerie Plame (wife of Wilson) that border or actually might be treason; the continuous pandering to the religious right, (no federal research on stem cells (even existing lines!!).  Deze administratie heeft gefaald en is heading to lame duck presidency zoals de below 40% approval ratings die nu al meer dan een half jaar de populariteit van Bush and his administration aantonen.

Over Iraq: Ik vraag me af hoe enthousiast die blindelingse Pro-War mensen zijn als een van die nu bijna 2500 US casualties of maimed 16653+ US Soldiers hun kind of familie lid zou zijn? 

Ik heb neven en nichtjes (US marines) die nu in Iraq zijn, eentje die echt continue onder attack is (he patrolls part of the border Iraq-Iran); het is nogal makkelijk voor iemand voor de oorlog te zijn en blindelings facts te negeren over de questionable redenen om naar Iraq te gaan, wanneer men geen familieleden heeft die actief en in dagelijks gevaar voor hun leven in Iraq zitten; het is makkelijk om een sticker met "I support our Troops" op je auto te hebben, wanneer men niet echt een familie lid, zoon, dochter, man, vrouw, neef, nicht verliezen zal; Ik heb zo'n sticker (I support our Troops) samen met een anti-Bush regering sticker op mijn auto.  Ik kom van een Republican (vaders kant) en Democrat familie en allebei de families zijn hevig teleurgesteld in onze president en administratie.

Ik ben blij dat (as I understand) fellow American Bgroeneveld patriotisch genoeg is om de huidige regering te bekritiseren (you are from a saner part of the country (MN)!!)
#32 - 21-04-2006, 20:46 uur

ProUSA-Ewout-



  Ik ben Amerikaan (en alleen Amerikaan!, maar dat is ook besides the point) maar ik geloof ook echt dat je kritiek kan hebben op de Bush regering, niet alleen van de Iraq Quagmire (a political and strategic Viet-Nam, while Viet-Nam was mostly political (cold war - anti-communism)), maar inderdaad de Katrina-disaster ("doing a heck of a job, Brownie!"), Harriet Miers supreme court nomination, de flip-flop on the immigration reform bill (Bush flip flops around issues like this all the time, worse than John Kerry: Bush innitially wanted illegal immigrants to have a guest worker visa with a path to permanent residency and U.S. citizenship, and then flip flopped and when the bill failed he immediately blamed the democrats!!!) ) , and the failed No-Child-Left Behind act and questionable actions from administration people and Bush himself in regards to CIA agent Valerie Plame (wife of Wilson) that border or actually might be treason; the continuous pandering to the religious right, (no federal research on stem cells (even existing lines!!).  Deze administratie heeft gefaald en is heading to lame duck presidency zoals de below 40% approval ratings die nu al meer dan een half jaar de populariteit van Bush and his administration aantonen.

Over Iraq: Ik vraag me af hoe enthousiast die blindelingse Pro-War mensen zijn als een van die nu bijna 2500 US casualties of maimed 16653+ US Soldiers hun kind of familie lid zou zijn? 

Ik heb neven en nichtjes (US marines) die nu in Iraq zijn, eentje die echt continue onder attack is (he patrolls part of the border Iraq-Iran); het is nogal makkelijk voor iemand voor de oorlog te zijn en blindelings facts te negeren over de questionable redenen om naar Iraq te gaan, wanneer men geen familieleden heeft die actief en in dagelijks gevaar voor hun leven in Iraq zitten; het is makkelijk om een sticker met "I support our Troops" op je auto te hebben, wanneer men niet echt een familie lid, zoon, dochter, man, vrouw, neef, nicht verliezen zal; Ik heb zo'n sticker (I support our Troops) samen met een anti-Bush regering sticker op mijn auto.  Ik kom van een Republican (vaders kant) en Democrat familie en allebei de families zijn hevig teleurgesteld in onze president en administratie.

Ik ben blij dat (as I understand) fellow American Bgroeneveld patriotisch genoeg is om de huidige regering te bekritiseren (you are from a saner part of the country (MN)!!)

Ik hoop dat je neven en nichtjes niks overkomt in Irak. Verder ben ik het wel eens met je post, neemt niet weg dat je toch pro kan zijn als er geen familie van je in het leger zit, ik denk dat het even moeilijk is. Juist als er familie van je in het leger zit, kan je meer achter datzelfde leger staan. Voor je neven en nichten is het zwaar, maar kozen zij er niet zelf voor om het leger in te gaan ? Als ze het overleven en turgkomen, dan zijn ze helden, en verdiend !
Veel sterkte !
#33 - 21-04-2006, 22:46 uur
God bless the USA

Amsterican


Ik hoop dat je neven en nichtjes niks overkomt in Irak. Verder ben ik het wel eens met je post, neemt niet weg dat je toch pro kan zijn als er geen familie van je in het leger zit, ik denk dat het even moeilijk is. Juist als er familie van je in het leger zit, kan je meer achter datzelfde leger staan. Voor je neven en nichten is het zwaar, maar kozen zij er niet zelf voor om het leger in te gaan ? Als ze het overleven en turgkomen, dan zijn ze helden, en verdiend !
Veel sterkte !


Maar omdat men tegen de oorlog is, betekent dat niet dat men het leger niet steunt.  Er zijn zat mensen die tegen de oorlog zijn en dagelijks het leger steunen, (writing letters, sending movies, money, medicine, etc.) om against the war te zijn heeft niets te maken dat het leger niet gesteund wordt.  Zelfs als mijn neef en 2 nichtjes niet terugkomen dan zijn ze nog helden.  Het is niet even moeilijk voor een persoon die geen familie heeft die in het leger served en in Iraq is, They would not understand the constant dread and fear of hearing that your son/daughter/brother/father/mother/nephew/niece has died in the Iraq war, dan dat het is voor iemand die wel family serving in Iraq heeft. 
#34 - 21-04-2006, 23:34 uur

ProUSA-Ewout-


Ik hoop dat je neven en nichtjes niks overkomt in Irak. Verder ben ik het wel eens met je post, neemt niet weg dat je toch pro kan zijn als er geen familie van je in het leger zit, ik denk dat het even moeilijk is. Juist als er familie van je in het leger zit, kan je meer achter datzelfde leger staan. Voor je neven en nichten is het zwaar, maar kozen zij er niet zelf voor om het leger in te gaan ? Als ze het overleven en turgkomen, dan zijn ze helden, en verdiend !
Veel sterkte !


Maar omdat men tegen de oorlog is, betekent dat niet dat men het leger niet steunt.  Er zijn zat mensen die tegen de oorlog zijn en dagelijks het leger steunen, (writing letters, sending movies, money, medicine, etc.) om against the war te zijn heeft niets te maken dat het leger niet gesteund wordt.  Zelfs als mijn neef en 2 nichtjes niet terugkomen dan zijn ze nog helden.  Het is niet even moeilijk voor een persoon die geen familie heeft die in het leger served en in Iraq is, They would not understand the constant dread and fear of hearing that your son/daughter/brother/father/mother/nephew/niece has died in the Iraq war, dan dat het is voor iemand die wel family serving in Iraq heeft. 

Ik denk dat je dat niet zomaar kan vaststellen,  ik ben redelijk gevoelig en kan in bepaalde mate wel andermans verdriet aanvoelen iets dat ver kan gaan. Het leger ingaan brengt vele gevaren met zich mee, maar ook kansen, mensen die wat voor elkaar kunnen betekenen, voor de wereld !... Je familie leden in de oorlog zijn inderdaad altijd helden, wat er ook gebeurd.... Maar je kan niet zomaar zeggen dat mensen die niet iemand in de oorlog als familie lid hebben, niet kunnen inbeelden hoe zwaar het is. Velen kunnen zich misschien niet goed in iemand verplaatsen, maar er zijn er ook diegene die dat wel kunnen.  Tot slot, er zijn ook vele andere beroepen waarbij mensen hard moeten werken en om het leven kunnen komen. Neme bijvoorbeeld de bruggenbouwers, hoog boven de brug zetten zij hun leven op het spel voor een goede verbinding. Vreemde vergelijking misschien, maar deze mensen worden al veel minder geeerd/ gehaat dan het leger. Ik denk dat we dingen soms moeten relativeren, uiteindelijk is het ook een baan. Bij het leger, dmv een dienstcontract etc.
#35 - 21-04-2006, 23:43 uur
God bless the USA

Amsterican


Ik hoop dat je neven en nichtjes niks overkomt in Irak. Verder ben ik het wel eens met je post, neemt niet weg dat je toch pro kan zijn als er geen familie van je in het leger zit, ik denk dat het even moeilijk is. Juist als er familie van je in het leger zit, kan je meer achter datzelfde leger staan. Voor je neven en nichten is het zwaar, maar kozen zij er niet zelf voor om het leger in te gaan ? Als ze het overleven en turgkomen, dan zijn ze helden, en verdiend !
Veel sterkte !


Maar omdat men tegen de oorlog is, betekent dat niet dat men het leger niet steunt.  Er zijn zat mensen die tegen de oorlog zijn en dagelijks het leger steunen, (writing letters, sending movies, money, medicine, etc.) om against the war te zijn heeft niets te maken dat het leger niet gesteund wordt.  Zelfs als mijn neef en 2 nichtjes niet terugkomen dan zijn ze nog helden.  Het is niet even moeilijk voor een persoon die geen familie heeft die in het leger served en in Iraq is, They would not understand the constant dread and fear of hearing that your son/daughter/brother/father/mother/nephew/niece has died in the Iraq war, dan dat het is voor iemand die wel family serving in Iraq heeft. 

Ik denk dat je dat niet zomaar kan vaststellen,  ik ben redelijk gevoelig en kan in bepaalde mate wel andermans verdriet aanvoelen iets dat ver kan gaan. Het leger ingaan brengt vele gevaren met zich mee, maar ook kansen, mensen die wat voor elkaar kunnen betekenen, voor de wereld !... Je familie leden in de oorlog zijn inderdaad altijd helden, wat er ook gebeurd.... Maar je kan niet zomaar zeggen dat mensen die niet iemand in de oorlog als familie lid hebben, niet kunnen inbeelden hoe zwaar het is. Velen kunnen zich misschien niet goed in iemand verplaatsen, maar er zijn er ook diegene die dat wel kunnen.  Tot slot, er zijn ook vele andere beroepen waarbij mensen hard moeten werken en om het leven kunnen komen. Neme bijvoorbeeld de bruggenbouwers, hoog boven de brug zetten zij hun leven op het spel voor een goede verbinding. Vreemde vergelijking misschien, maar deze mensen worden al veel minder geeerd/ gehaat dan het leger. Ik denk dat we dingen soms moeten relativeren, uiteindelijk is het ook een baan. Bij het leger, dmv een dienstcontract etc.

Ik heb nooit gezegd dat mensen die geen familie leden in Iraq hebben (who are serving) de verschrikkingen of de zwaarte van oorlog niet kunnen inbeelden; mijn bewering is dat hoogstwaarschijnlijk mensen zoals ik die wel familie leden, mensen waar ik mee opgegroeid ben, heb en die nu in Iraq zitten (Marines) dat die het wel zwaarder hebben.  Jij kan het je inbeelden, maar je weet niet hoe het voelt om bang te zijn voor het leven van een neef of nicht waar je close mee bent en mee bent opgegroeid.  Jij zei dat het even moeilijk was, mijn mening is dat dat niet zo is...  Mijn neef en nichten serve their country, they question the motive for going to war (as many of US soldiers now do!) but they serve our country anyways, I support the troops, thank every soldier I see for their service and put my money where my mouth is in terms of support. 

Om weer terug naar de stelling, Anti-Bush is anti-Amerikaans?  misschien moeten we de vragen stellen, Anti-Clinton (Bill) is Anti-Amerikaans? (because probably a large part of the state of Texas would have been considered Anti-amerikaans, of Anti-Reagan is Anti-Amerikaans?, Anti-Roosevelt (both Teddy and Franklin) is Anti-Amerikaans; Anti-Kennedy is anti-Amerikaans?  Pro-Bush, Anti-Amerikaans?

Ik heb het gevoel wanneer ik zulke stellingen lees (die meestal door Pro-Bush mensen gesteld worden!!! (FoxNews) dat als je tegen Bush bent dat je dan inderdaad anti-Amerikaans bent which is of course stupid.
#36 - 22-04-2006, 00:50 uur
« Laatst bewerkt op: 22-04-2006, 00:53 uur door Amsterican »

ProUSA-Ewout-


Ik hoop dat je neven en nichtjes niks overkomt in Irak. Verder ben ik het wel eens met je post, neemt niet weg dat je toch pro kan zijn als er geen familie van je in het leger zit, ik denk dat het even moeilijk is. Juist als er familie van je in het leger zit, kan je meer achter datzelfde leger staan. Voor je neven en nichten is het zwaar, maar kozen zij er niet zelf voor om het leger in te gaan ? Als ze het overleven en turgkomen, dan zijn ze helden, en verdiend !
Veel sterkte !


Maar omdat men tegen de oorlog is, betekent dat niet dat men het leger niet steunt.  Er zijn zat mensen die tegen de oorlog zijn en dagelijks het leger steunen, (writing letters, sending movies, money, medicine, etc.) om against the war te zijn heeft niets te maken dat het leger niet gesteund wordt.  Zelfs als mijn neef en 2 nichtjes niet terugkomen dan zijn ze nog helden.  Het is niet even moeilijk voor een persoon die geen familie heeft die in het leger served en in Iraq is, They would not understand the constant dread and fear of hearing that your son/daughter/brother/father/mother/nephew/niece has died in the Iraq war, dan dat het is voor iemand die wel family serving in Iraq heeft. 

Ik denk dat je dat niet zomaar kan vaststellen,  ik ben redelijk gevoelig en kan in bepaalde mate wel andermans verdriet aanvoelen iets dat ver kan gaan. Het leger ingaan brengt vele gevaren met zich mee, maar ook kansen, mensen die wat voor elkaar kunnen betekenen, voor de wereld !... Je familie leden in de oorlog zijn inderdaad altijd helden, wat er ook gebeurd.... Maar je kan niet zomaar zeggen dat mensen die niet iemand in de oorlog als familie lid hebben, niet kunnen inbeelden hoe zwaar het is. Velen kunnen zich misschien niet goed in iemand verplaatsen, maar er zijn er ook diegene die dat wel kunnen.  Tot slot, er zijn ook vele andere beroepen waarbij mensen hard moeten werken en om het leven kunnen komen. Neme bijvoorbeeld de bruggenbouwers, hoog boven de brug zetten zij hun leven op het spel voor een goede verbinding. Vreemde vergelijking misschien, maar deze mensen worden al veel minder geeerd/ gehaat dan het leger. Ik denk dat we dingen soms moeten relativeren, uiteindelijk is het ook een baan. Bij het leger, dmv een dienstcontract etc.

Ik heb nooit gezegd dat mensen die geen familie leden in Iraq hebben (who are serving) de verschrikkingen of de zwaarte van oorlog niet kunnen inbeelden; mijn bewering is dat hoogstwaarschijnlijk mensen zoals ik die wel familie leden, mensen waar ik mee opgegroeid ben, heb en die nu in Iraq zitten (Marines) dat die het wel zwaarder hebben.  Jij kan het je inbeelden, maar je weet niet hoe het voelt om bang te zijn voor het leven van een neef of nicht waar je close mee bent en mee bent opgegroeid.  Jij zei dat het even moeilijk was, mijn mening is dat dat niet zo is...  Mijn neef en nichten serve their country, they question the motive for going to war (as many of US soldiers now do!) but they serve our country anyways, I support the troops, thank every soldier I see for their service and put my money where my mouth is in terms of support. 

Om weer terug naar de stelling, Anti-Bush is anti-Amerikaans?  misschien moeten we de vragen stellen, Anti-Clinton (Bill) is Anti-Amerikaans? (because probably a large part of the state of Texas would have been considered Anti-amerikaans, of Anti-Reagan is Anti-Amerikaans?, Anti-Roosevelt (both Teddy and Franklin) is Anti-Amerikaans; Anti-Kennedy is anti-Amerikaans?  Pro-Bush, Anti-Amerikaans?

Ik heb het gevoel wanneer ik zulke stellingen lees (die meestal door Pro-Bush mensen gesteld worden!!! (FoxNews) dat als je tegen Bush bent dat je dan inderdaad anti-Amerikaans bent which is of course stupid.
Hmm, ik kan me zo goed inleven dat ik ook dingen voel die andere niet voelen.... Maarja zo kunnen we eeuwig door blijven gaan, ik benadruk wel nog is dat ik wat dit betreft echt anders ben dan de meeste.
#37 - 22-04-2006, 01:19 uur
God bless the USA

bgroeneveld

Dank voor de bijval, landgenoot Amstericam (ik ben EN Amerikaan EN Nederlander, hoewel ik langer in de VS woon-- 30 jaar--, dan in Amsterdam-- 29 jaar).

Maar: ik val een beetje over dat: mensen in het leger zijn helden. Je gaat tegenwoordig vrijwillig het leger in en je hoort dan te weten wat je vak is: bevelen opvolgen en mensen doden. Dat maakt je geen held, dat maakt je een arbeider. Die bovendien weinig te zeggen heeft over zijn of haar lot.

Waar waren de weigeringen om onwettige bevelen uit te voeren? (in de Abu Graib gevangenis, de uitzending naar de onwettige oorlog -- namelijk niet duidelijk door het Congress verklaard, alleen het Congress kan oorlog verklaren, de president mag dat niet) Waarom hebben de generaals die nu kritiek hebben, niet hun ontslag ingediend toen het erop aan kwam? Waarom heeft de "held" Colin Powell nooit openlijk zijn twijfel tegen Gulf War I en II uitgesproken? (Twijfel die hij wel degelijk had, zie Woodwards boek).

Waar ik elke keer weer bij terug kom: als je militair wilt worden, of blijven, kun je een hoop geld krijgen plus steun voor je studie. Als je onderwijzer of leraar wilt worden, dan zoek je het zelf maar uit. En zijn onderwijzers en leraren (onder de term versta ik natuurlijk ook de vrijwelijke versie) niet even grote, zo niet grotere helden?
#38 - 22-04-2006, 23:17 uur

Amsterican

Benno:

De context in which ProUSAEwout de woord helden gebruikte was dat als mijn neef en/of nichten terugzouden komen uit Iraq, dat zij dan helden zouden zijn, ik vond dat een vreemde opmerking dus daarom antwoordde ik dat zij helden (in my eyes) zijn ook al komen ze niet terug; wanneer mijn familie leden terug zullen komen, kan ik garanderen dat bijna niemand in mijn familie als eerste zullen denken wat een helden zij zijn, maar G.d danken omdat onze familieleden weer heelhuids (hopelijk) terug zijn.  De helden gedoe is meestal politiek geblaat, Soldiers don't give a shit about being viewed as a hero...  Ik weet trouwens veel verhalen van soldiers die niet blindelings bevelen uitvoeren, maar met hun conscious in Iraq zijn en het beste ervan proberen te maken, be careful how you judge soldiers.  Don't make the same misstake with Vietnam, by spitting on them, spit on the freaking politicians who sent them there...  Ik vind ook dat mensen zoals Lindsey Graham (Abu G. scandal) geen helden zijn, maar meer schaamte opbrengt voor mij en de military en mijn land.   

Wat betreft mensen zoals Colin Powell, etc. ik heb ze nooit als held ervaren, ik ben alleen maar meer gefrustreerd en heb alleen maar meer bewezen gezien met mensen zoals Powell en McCain (en Bush overigens) dat zij flip-flopping politicians zijn.  Ze komen nooit op voor Amerika where it counts, only after the fact or when it suits their further future plans (You can see this clearly in McCain and Bill Frist, dit geldt natuurlijk ook voor sommige Democrats; maar de Republicans pleiden altijd dat ze zo rechtdoorzee zijn (remember Contract of America???).  Dus de vragen die jij stelt zijn denk ik meer gemeend tegen politici en zeker niet tegen mij of familie leden die in Iraq serven. 

De opinie van PrUSA-Ewout "Als ze het overleven en turgkomen, dan zijn ze helden, en verdiend!" was what I reacted on.  I view every soldier with respect, even though I am against this horrible war; I am not interested in viewing soldiers as arbeiders and mitigate whether they're heroes based on the fact that joining the army is voluntary or not, that sort of thinking (at least for me) would direct my anger towards the military while I find my anger about the war to be most useful if directed towards the people who chose to start this war on questionable pretenses.  My nephew has told me horrific stuff of what's happening in Iraq; the reaction of pro-war people is always to quickly thank him and go about their business, they do not want to hear possibilities of us (the US) being wrong in having invaded Iraq especially from people currently serving there; my more liberal friends seem to be more appreciative, quiet and trying to understand what it means to be a US soldier in Iraq, the ugliness of killing or seeing killings (images we do not see). 

Teachers, je hebt gelijk voor mij zijn leraren grote helden, ik wil geen vergelijking maken tussen soldiers and leraren, ze hebben allebei mijn respect. 
#39 - 23-04-2006, 01:57 uur

bgroeneveld

Dank voor de verdere uitleg, mooie bijdrage aan deze discussie.

Wel even een 'urban myth' rechtzetten: er is NOOIT op Amerikaanse soldaten gespuugd nadat ze teruggekomen waren uit Vietnam. Dat is uitgebreid onderzocht en is gewoon niet waar. Het Pentagon zelf heeft verder onderzocht of de pers de oorlog verloren heeft, zoals vele revisionists vaak zeggen, en dat is ook niet waar.

En nu we het toch over Vietnam hebben: er was indertijd een redelijk actieve anti-legerbeweging in het Amerikaanse leger. Ik heb zelf wel eens geschreven over die beweging en soldaten geinterviewd. Denk maar aan 'fragging', het opblazen van niet-populaire officieren met behulp van fragmentatiegranaten. En lang niet iedereen in de anti-oorlogsbeweging was anti-Amerikaans, wij steunden vaak het 'andere' Amerika, de not-so-silent majority'.

Indertijd was het moediger om dienst te weigeren, of naar Canada of Zweden uit te wijken dan in het leger te gaan via de draft. Tegenwoordig vind ik dat het kiezen voor het vak van militair weinig te maken heeft met moed of met vaderlandsliefde. Een leger als in Zwitserland, basistraining en dan elk jaar twee weken komen oefenen -- daar heb ik geen bezwaar tegen, met zo'n leger kun je alleen je eigen land verdedigen, geen veroveringstochten ondernemen. Maar al die vrijwilligerslegers zijn ondingen. Als er orde bewaard moet worden (of via de VN vrede gesticht), stuur dan politie-agenten.
#40 - 23-04-2006, 05:43 uur

Skydriver

Beste meneer Groeneveld; Militairen die slechts 2 weken per jaar oefenen zijn geen militairen, dat zijn niet eens padvinders!
Militairen, (iets dat ikzelf tot mijn trots, ook jarenlang ben geweest) dienen voor de vervulling van hun taak een gedegen opleiding te hebben gevolgd!
En dan maakt het niet uit wat je taak is, infanterist, tankcommendant, scherpschutter, marinier of commando, offensief of defensief óf, en dat wordt nogal eens vergeten, hulpverlenend.
Als een militair slecht opgeleid is, en dat ben je met slechts 2 weekjes per jaar, is hij een niets meer of minder dan een  potentonele gesneuvelde.
Verder ben ik van mening dat een vrijwilligersleger veelal bestaat uit goed gemotiveerde mensen, die bewust kiezen voor het vak van militair,en die ook wel degelijk bewust zijn van alle risico's die het meebrengt. En politieagenten zijn per definitie NIET geschikt voor militaire taken. (Andersom is dat trouwens ook het geval.)
#41 - 23-04-2006, 10:52 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2006, 10:56 uur door truckman »
The USA....What else?

sweatbox

Verder ben ik van mening dat een vrijwilligersleger veelal bestaat uit goed gemotiveerde mensen, die bewust kiezen voor het vak van militair,en die ook wel degelijk bewust zijn van alle risico's die het meebrengt.

De keuze voor het leger heeft vaak weinig te maken met vaderlandsliefde. Het is de manier om een opleiding en een ziektekostenverzekering te krijgen.
#42 - 23-04-2006, 11:42 uur

USvsNL

Verder ben ik van mening dat een vrijwilligersleger veelal bestaat uit goed gemotiveerde mensen, die bewust kiezen voor het vak van militair,en die ook wel degelijk bewust zijn van alle risico's die het meebrengt.

De keuze voor het leger heeft vaak weinig te maken met vaderlandsliefde. Het is de manier om een opleiding en een ziektekostenverzekering te krijgen.

Absoluut niet! Ken je dat verhaal over Patt Tillman? Hij had een aanbod gekregen van de Arizona Cardinals met een jaarsalaris van 3.5 miljoen dollar. Hij was een marinier maar Tillman belande in een vuurgevecht in Afghanistan en werd gedood. Zijn dood veroorzaakte heftige emoties, waarbij bewondering overheerste voor de topatleet die zijn miljoenensalaris opgaf voor een soldatenloon van 30.000 dollar. Hij nam dienst na 11 September, hij besefte dat er belangrijkere dingen waren dan geld, sport en roem.

Ik wil maar aangeven dat bij de ECHTE amerikanen vaderlandsliefde er niet is uit te schoppen. En nee, dat woordje ECHTE is niet perongeluk dikgedrukt. Jullie vergeten dat Democraten en Republiceinen nog allemaal overwegend appentrots zijn op hun land. De rest...... ach laat maar.
#43 - 23-04-2006, 12:07 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2006, 12:10 uur door USvsNL »

bgroeneveld

Tillman is een interessant verhaal. Dat een beetje duidelijk maakt wat er goed en fout is in de VS.

De man is inderdaad bij het leger gegaan in plaats van dat miljoenencontract te tekenen om football te spelen. Maar zijn dood is bepaald geen heldendood geweest. De man is omgekomen door 'friendly fire', doodgeschoten door collega's in de verwarring van een slecht opgezette operatie.

Tillman is daarna door het leger misbruikt doordat werd voorgesteld dat hij door 'de vijand' was gedood. Pas een jaar (!) later, gaf men toe, dat het friendly fire was geweest. De juiste toedracht is nog steeds niet gelemaal duidelijk, het Pentagon wil niet echt meewerken met het onderzoek.

Typerend voor de leiding van ons land op het ogenblik: propaganda voor laten gaan op de werkelijkhied, totaal geen eergevoel hebben en geen begrip dat de familie (en het land) recht heeft op de waarheid.

En nogmaals: als je militair wilt worden (een vak dat uiteindelijk alleen maar gaat om zo efficient mogelijk zoveel mogelijk mensen dood te maken), dan krijg je studiehulp en een ziekteverzekering. Als je het onderwijs in wilt, dan zoek je het zelf maar uit. D'r zit daar iets fout.

#44 - 23-04-2006, 16:56 uur

Skydriver

Verder ben ik van mening dat een vrijwilligersleger veelal bestaat uit goed gemotiveerde mensen, die bewust kiezen voor het vak van militair,en die ook wel degelijk bewust zijn van alle risico's die het meebrengt.

De keuze voor het leger heeft vaak weinig te maken met vaderlandsliefde. Het is de manier om een opleiding en een ziektekostenverzekering te krijgen.
Ik ben van mening dat als iemand om die redenen dienst neemt, hij toch een belangrijk aspect over het hoofd ziet...
#45 - 23-04-2006, 20:34 uur
The USA....What else?

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15