Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Wie wordt (zou moeten worden) de Democratische presidentskandidaat in 2008?

Hillary Clinton
51.9%
14 (51.9%)
John Kerry
7.4%
2 (7.4%)
Barack Obama
18.5%
5 (18.5%)
Wes Clark

0 (0%)
John Edwards
3.7%
1 (3.7%)
Mark Warner
14.8%
4 (14.8%)
Iemand anders
3.7%
1 (3.7%)

Totaal aantal stemmen: 25

Democratische presidentskandidaat in 2008

Discussie gestart

B-man

Voor de mensen die de Amerikaanse politiek een beetje volgen.

De republikeinse kandidaten staan in een andere poll voor degene die geinteresseerd zijn...

B-man
#1 - 30-11-2005, 11:43 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

FreezeM

Op dit moment zeg ik Barack Obama. John is wat mij betreft afgedaan, heeft de uitstraling van een verliezer. Hilary mag ik niet, volgens mij is het een echte kenau die over lijken gaat. Barack blijft dan over want een ander alternatief zie ik niet. En een zwarte president zou de VS goed doen, zowel nationaal als internationaal.
#2 - 30-11-2005, 12:09 uur

usaxtreme

Doe maar Bill...oh nee  :(

In ieder geval niet kerry..ik denk dat die het inderdaad beetje heeft afgedaan
#3 - 30-11-2005, 12:14 uur

B-man

Op dit moment zeg ik Barack Obama. John is wat mij betreft afgedaan, heeft de uitstraling van een verliezer. Hilary mag ik niet, volgens mij is het een echte kenau die over lijken gaat. Barack blijft dan over want een ander alternatief zie ik niet. En een zwarte president zou de VS goed doen, zowel nationaal als internationaal.

Obama is idd best een goede kandidaat en zou de eerste zwarte president kunnen worden. Alleen denk ik dat hij nog net iets te nat achter de oortjes is om al kans te maken in 2008. Hij wordt in ieder geval zeker genoemd als kanshebber. Als Powel mee zou doen dan zie ik hem eerder de eerste zwarte president worden. Condi Rice is ook kanshebber maar eerste zwarte en eerste vrouwelijke president...ik denk dat ze daar nog net niet klaar voor zijn in de VS. Condi zal eerst wel voor Senator van California gaan denk ik.

B-man
#4 - 30-11-2005, 12:18 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Ik heb nog een naam toegevoegd aan de lijst, John Edwards. Heeft weer wat meer ervaring en heeft zeker uitstraling, dat was al duidelijk in 2004.

B-man
#5 - 30-11-2005, 12:22 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Dusza

Ik heb op Hillary gestemd, maar eigenlijk maar om 1 reden: ik denk dat je onder haar meer kans hebt dat er een degelijke hervorming komt in het onderwijs.
Voor het overige heb ik mij nog niet zo verdiept in het politieke gebeuren op niveau van individuele kandidaten.
#6 - 30-11-2005, 12:52 uur

PetraVS

Ik mis Virginia goeverneur Mark Warner in het rijtje.  Er zijn vele geruchten, dat hij zich kandidaat zal stellen en als hij dat doet heeft hij mijn stem en wie weet zou hij Virginia van een traditioneel Republikeins stemmende staat naar de Democraten kunnen overhevelen, hij genoot tijdens zijn goeverneurschap meer dan 70% goedkeuring, heel hoog voor een politicus.
#7 - 30-11-2005, 14:16 uur

Frank S

Op basis van wat ik gehoord heb denk ik ook Warner.
#8 - 30-11-2005, 15:39 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

B-man

Ik mis Virginia goeverneur Mark Warner in het rijtje.  Er zijn vele geruchten, dat hij zich kandidaat zal stellen en als hij dat doet heeft hij mijn stem en wie weet zou hij Virginia van een traditioneel Republikeins stemmende staat naar de Democraten kunnen overhevelen, hij genoot tijdens zijn goeverneurschap meer dan 70% goedkeuring, heel hoog voor een politicus.

Ik moet zeggen dat ik hem er ook bijna had ingezet maar ik twijfelde aan zijn bekendheid in Nederland. Ik zal hem er bij deze aan toevoegen!

B-man
#9 - 30-11-2005, 21:31 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Het is een gevaarlijke outsider maar ik weet niet of hij zich genoeg in the picture kan spelen. Hij is niet herverkiesbaar als governeur. Hij zou voor de Senate kunnen gaan natuurlijk.

B-man
#10 - 30-11-2005, 21:36 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

TigersFan

Obama is te jong nog, maar die gaat een hele grote worden in een latere verkiezingsronde. Ik denk aan Hillary, al vind ik haar erg brrrr eng, maar goed ik denk dat ze een kans maakt.
#11 - 01-12-2005, 17:24 uur

Amsterican

Op dit moment zeg ik Barack Obama. John is wat mij betreft afgedaan, heeft de uitstraling van een verliezer. Hilary mag ik niet, volgens mij is het een echte kenau die over lijken gaat. Barack blijft dan over want een ander alternatief zie ik niet. En een zwarte president zou de VS goed doen, zowel nationaal als internationaal.

Obama is idd best een goede kandidaat en zou de eerste zwarte president kunnen worden. Alleen denk ik dat hij nog net iets te nat achter de oortjes is om al kans te maken in 2008. Hij wordt in ieder geval zeker genoemd als kanshebber. Als Powel mee zou doen dan zie ik hem eerder de eerste zwarte president worden. Condi Rice is ook kanshebber maar eerste zwarte en eerste vrouwelijke president...ik denk dat ze daar nog net niet klaar voor zijn in de VS. Condi zal eerst wel voor Senator van California gaan denk ik.

B-man

She would never win the Senate seat in California; she'll return to Stanford if they'l have her!!!
#12 - 08-12-2005, 21:43 uur

Amsterican

Het is een gevaarlijke outsider maar ik weet niet of hij zich genoeg in the picture kan spelen. Hij is niet herverkiesbaar als governeur. Hij zou voor de Senate kunnen gaan natuurlijk.

B-man

Dat is wat wij Amerikanen voor stemmen wanneer de politiek te shitty wordt (zoals nu), een outsider, Clinton was een outsider en gouverneur, ik weet nog hoe Clinton uit het niets te voorschijn kwam en plotseling de keuze van de dag werd en uiteindelijk president.  En George W. Bush werd als een outsider afgeschilderd in 1999/2000
#13 - 08-12-2005, 21:48 uur

B-man

Het is een gevaarlijke outsider maar ik weet niet of hij zich genoeg in the picture kan spelen. Hij is niet herverkiesbaar als governeur. Hij zou voor de Senate kunnen gaan natuurlijk.

B-man

Dat is wat wij Amerikanen voor stemmen wanneer de politiek te shitty wordt (zoals nu), een outsider, Clinton was een outsider en gouverneur, ik weet nog hoe Clinton uit het niets te voorschijn kwam en plotseling de keuze van de dag werd en uiteindelijk president.  En George W. Bush werd als een outsider afgeschilderd in 1999/2000

Dat gaat nog spannend worden dan!  ;D ;)

B-man
#14 - 09-12-2005, 12:48 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Frank S

Het is een gevaarlijke outsider maar ik weet niet of hij zich genoeg in the picture kan spelen. Hij is niet herverkiesbaar als governeur. Hij zou voor de Senate kunnen gaan natuurlijk.

B-man

Mark Warner trekt zich terug uit de race om de kandidatuur voor het presidentschap. Mogelijk dat hij in 2008 wel voor de senaat gaat, of zelfs voor een nieuwe termijn als Gouverneur in 2009.
#15 - 13-10-2006, 10:52 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15