Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste debat.

Discussie gestart

heivalido

Na het eerste debat wordt al gezegd dat Kerry als winnaar van dit debat uit de bus is gekomen. Ik heb het debat grotendeels gevolgd en ben het hier niet mee eens, ondanks dat ik het met enkele standpunten van Kerry wel eens ben, vond ik hem niet overtuigend en vond ik dat Bush ook voldoende standpunten had waar ik het mee eens kan zijn. Daarbij vind ik ook nog dat de beide heren erg "mellow" naar elkaar waren. Ik kan me debatten uit het verleden herrineren waarbij de beide kandidaten elkaar tot de schoenveters afbranden. Voor mij is de stand dus nog gewoon 0-0. Ik ben zeer benieuwd naar de volgende 2 rondes.
#1 - 01-10-2004, 11:25 uur

marvi

Ik heb maar een klein stukje gezien van het debat,

Maar ik vond het inderdaad ook erg "mellow" zoals jij dat beschrijft.
Ik had ook het idee dat ze zich aan het inhouden waren, om misschien bij een later debat echt toe te slaan.
Ik kan me nog wel een debat herinneren van 4 jaar geleden waar Bush behoorlijk tekeer ging, en daarmee Gore toch behoorlijk stil kreeg.

Ik ben ook erg benieuwd naar het tweede debat, en hoop dan wel op wat meer spektakel. :D
 
#2 - 01-10-2004, 11:34 uur

Frank S

De polls op CNN.com en MSNBC.com wijzen Kerry overduidelijk als winnaar aan (resp. 77% en 72% voor Kerry). Aan de CNN-poll hebben al ruim 235.000 mensen deelgenomen...
Aangezien 29% van de potentiële kiezers heeft aangegeven hun uiteindelijke stem te laten afhangen van de debatten lijkt Kerry al een goede slag te hebben geslagen.
#3 - 01-10-2004, 12:01 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Dan horen we toch hele tegenstrijdige berichten, maar goed, dat heb je altijd gedurende de campagne tijd. Ik vond persoonlijk dat Bush zich goed staande kon houden tegen de kritiek van Kerry, en in sommige gevallen had hij gelijk. Maar ook Kerry had bepaalde punten waar hij wel gelijk in had. En ze waren hoe dan ook heel erg Mellow terwijl het Nederlands journaal sprak over hard tegen hard ???
Ik zou na dit debat in ieder geval nog geen voorspelling durven doen over wie de strijd gaat winnen.
#4 - 01-10-2004, 16:51 uur

Frank S

Ik heb de polls zelf gezien, dus dat zijn keiharde feiten.
#5 - 01-10-2004, 20:27 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

Ik twijfel niet aan wat je zegt Franks, maar als je het debat gezien hebt, dan zal je met mee eens zijn dat Kerry het nou echt niet zo geweldig deed denk ik. Maar goed, er volgen er nog 2, en zeker de laatste over de binnenlandse zaken heeft mijn interesse want dat kan allemaal ook wel eens voor ons gaan gelden. ;D ;D
#6 - 01-10-2004, 22:15 uur

marvi

Inderdaad zijn er veel tegenstrijdige berichten,
want op de site van CNN staat dat een meerderheid Kerry als winnaar van het debat uit de bus zag komen, maar het stem gedrag was gewijzigd in het voordeel van Bush.

CNN:

Overall, 53 percent of Thursday's debate watchers interviewed said Kerry did the better job, compared with 37 percent who favored Bush

Before the debate, 52 percent of those interviewed said they planned to vote for Bush, 44 percent for Kerry and 2 percent for Ralph Nader.
By contrast, the last CNN/USA Today/Gallup poll, taken September 24-26, had 53 percent of all registered voters choosing Bush, 42 percent preferring Kerry and 3 percent favoring Nader.

#7 - 02-10-2004, 08:51 uur

Ebelix

Het zit hem altijd in de vraagstelling. Winaar van het debat is nog niet hetzelfde als op wie ga je stemmen.

We wait and see.  :)
#8 - 02-10-2004, 09:58 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

Frank S

Ik twijfel niet aan wat je zegt Franks, maar als je het debat gezien hebt, dan zal je met mee eens zijn dat Kerry het nou echt niet zo geweldig deed denk ik. Maar goed, er volgen er nog 2, en zeker de laatste over de binnenlandse zaken heeft mijn interesse want dat kan allemaal ook wel eens voor ons gaan gelden. ;D ;D

Het gaat er niet om wat jij en ik daarvan vinden, maar wat de (zwevende) Amerikaanse stemmer ervan gevonden heeft. En inmiddels hebben al meer dan 800.000 mensen gestemd op CNN.com en nog steeds 72% heeft voor Kerry gekozen.

Toch zullen er ook deze keer weer veel stemmers pas in het stemhokje hun definitieve keuze maken...
#9 - 02-10-2004, 13:53 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

heivalido

We gaan het wel zien als het zover is, ik ben zeer benieuwd
#10 - 02-10-2004, 20:19 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15