Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste presidentsdebat

Discussie gestart

bgroeneveld

National Public Radio (NPR) heeft het hele debat van maandagavond uitgetikt en van commentaar voorzien. Lang, maar voor de echte liefhebbers de moeite waard.

http://www.npr.org/2016/09/26/495115346/fact-check-first-presidential-debate
#1 - 27-09-2016, 14:26 uur

Pieter79

Heb het gisteravond live gevolgd; Hillary had erg goed gerepeteerd (zelfs haar grapjes), en verteld precies wat iedereen horen wil. Het feit dat zij (zoals een goed lawyer betaamt) graag woorden verdraait en terugkomt op haar statements maakt mij dat ik hoop dat zij niet gekozen wordt als president.

Tijd om eens te kijken of het niet anders kan, geen ouwe geijkte garde meer, en zeker niet een Clinton.

Gr. Pieter
#2 - 27-09-2016, 19:55 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Nee, dan liever iemand zoals Trump, die een uur nadat hij duidelijk gezegd had dat hij zo slim was geweest om geen belasting te betalen, al weer ontkende dat hij dat gezegd had.

Een gesjeesde "zakenman" die een paar keer failliet is gegaan, mensen die voor hem gewerkt hadden, niet betaald heeft, geen idee heeft van hoe de wereld in elkaar zit. En zich niet voorbereidt op een debat en daarom maar wat roept dat volgens hem "geweldig" klinkt. En dat snuiven en water drinken, ziek, iets door zijn neus opgesnoven?
#3 - 28-09-2016, 02:08 uur

Pieter79

Ik had ook liever iemand anders dan Trump gezien, maar voor mij is het niet diegene die er staat, maar voor welke partij hij of zij uitkomt.

Gr. Pieter
#4 - 28-09-2016, 12:32 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Amerika heeft geen politieke partijen zoals die in Nederland (en elders) bestaan. Iedereen kan zich Republikein of Democraat noemen (en doet dat ook). Er zijn geen leden, er is geen jaarvergadering, er is zelfs geen echt partijprogramma. Het 'partij programma' dat opgesteld wordt tijdens de nationale conventie 1 keer in de vier jaar, is een floddertje papier. Ik heb het een paar keer nagevraagd toen ik nog conventies versloeg en iedereen, inclusief de kandidaten, zei dat niemand zich daaraan hoefde te houden als zij dat niet wilden. Het is alleen een soort ideaal wat men wel of niet kan nastreven.

Stemmen op een Democraat of een Republikein moet je in de VS doen gebaseerd op wat die persoon zelf zegt, niet wat de partij zegt.

Beste voorbeeld: sommige Republikeinen in vooral het Noordoosten van de VS (New York bijvoorbeeld) zijn progressiever dan sommige Democraten in het zuiden van de VS.
#5 - 28-09-2016, 20:08 uur

Wop

Het voelt voor een outsider een beetje als kiezen tussen de beste van de twee slechtste...
#6 - 30-09-2016, 14:13 uur

Terpies

Dan in ieder geval Clinton.... wat Trump allemaal verkondigt raakt kant noch wal....
#7 - 01-10-2016, 02:24 uur

Pieter79

Even enkele quotes:
Citaat
Hillary Clinton. She’ll say anything, and change nothing.
[Obama 2008 ad]

Citaat
“Because while Warren is standing up for a fairer tax code, Trump wants to cut taxes for the super-rich,” said Clinton. “Well, we’re not going there, my friends. I’m telling you, right now — we’re going to write fairer rules for the middle class and we are going to raise taxes on the middle class!
[Hillary tijdens campagne August-2016]

Citaat
“The people … out there busting it, sometimes 60 hours a week, wind up with their premiums doubled and their coverage cut in half,” Clinton said. “It’s the craziest thing in the world.”
[Aldus Bill Clinton vandaag over ObamaCare]
http://www.foxnews.com/politics/2016/10/04/dems-turn-on-obamacare-amid-premium-hikes-bill-clinton-laments-crazy-system.html

Ik geloof dat ik hier ook al genoeg negatieve commentaren heb geleverd op ObamaCare, maar nu dat Bill en de meeste Democraten dit ook vinden zegt genoeg over waartoe ze in staat zijn.

Gr. Pieter
#8 - 04-10-2016, 19:04 uur
« Laatst bewerkt op: 04-10-2016, 19:11 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Trump: ik ben zo'n succesvol zakenman, dat ik in 1 jaar bijna een miljard dollar verlies heb geleden. Maar ik zal Amerika besturen als ik een bedrijf bestuur, dus ik zal alles beter maken in Amerika.
#9 - 05-10-2016, 15:36 uur

Pieter79

Trump is altijd nog beter dan een leugenaar en iemand die er alles aan zal doen om aan de macht te komen zoals Hillary. Om nog maar te zwijgen van de op zijn allerminst twijfelachtige afkomst van de donaties aan de Clinton Foundation. Ze zegt alles wat iedereen maar horen wil, maar de realiteit heeft uitgewezen dat ze zo onbetrouwbaar als de pest is (met haar comments als "under sniperfire", "Chelsea was een rondje om de Twin Towers aan het joggen op 9/11", en dat ze "dead broke" waren toen ze het Witte Huis verlieten). Het persoonlijk gewin door vriendjespolitiek als Secretary of State (met belastinggeld) is wat mij betreft de nummer 1 reden om haar niet meer in het Witte Huis te hebben.

En over Trump; bij het doen van zaken zit ook het risico om verlies te lijden, en dan in ieder geval doet hij dat met zijn eigen geld. Ik denk dat over het algemeen bekend is dat hij een succesvolle zakenman is.
#10 - 05-10-2016, 19:21 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Terpies

Was het niet zo dat je aan Trump moet vragen hoe je miljonair kunt worden.....?

Het antwoord van Trump op deze vraag is: om miljonair te worden moet je beginnen met een miljard....
#11 - 05-10-2016, 19:36 uur

bgroeneveld

Niet om in een welles-nietes discussie te vervallen, maar het verschil tussen de Clinton Foundation en de Trump Stichting is dat de Clinton organisatie geld geeft aan zeer goede doelen (inentingen overal in de wereld bestrijding HIV, en nog wat andere goede doelen) en die van een organisatie die stichtingen volgt een hoger cijfer krijgt dan het Rode Kruis voor wat ze doen.

Trump geeft al sinds 1998 geen geld aan de Trump Stichting en wat ze hebben wordt gebruikt voor zulke "goede" doelen als het betalen voor enorme portretten van De Man, het betalen van huur voor activiteiten georganiseerd in Trump zalen en golfbanen en het betalen van "steun" voor de verkiezingscampagne voor een minister van justitie van Florida die "toevallig" een onderzoek naar Trump University afkapt.  En niet te vergeten de boete die Trump kreeg om zonder toestemming van de gemeente een enorme ('yyuuuge') vlaggenpaal bij zijn onroerend goed in de stad te zetten.

Ik zou mijn geld liever uitgeven aan zo'n stichting dan aan een man die miljoenen schuldig is aan Russische en Chinese banken.

Maar ja, dat hoor je niet op Fox "nieuws"

#12 - 05-10-2016, 19:45 uur

Pieter79

Het lijkt wel verkiezingstijd.... Nu zegt de democratische gouverneur van de staat waar ik woon ook al dat ObamaCare een grote puinzooi is:
http://www.foxnews.com/politics/2016/10/12/democratic-minnesota-governor-says-obamacare-no-longer-affordable.html

Het lijkt erop dat ik een flinke stijging ga zien volgende week, wanneer ik me moet inschrijven voor de verzekering in 2017  :'(
Citaat
Health care insurance shoppers will see premium increases that range from 50 percent to 67 percent on their plans for next year.

Ze doen er ook echt alles aan om Hillary in the White House te krijgen. We moeten niet vergeten welke partij deze wet er doorheen heeft gedrukt, en wie er voor gestemd hebben . Bedankt Democrats, tijd om dit debacle te laten opruimen door de Republikeinen.

Trump for President!
#13 - 12-10-2016, 23:34 uur
« Laatst bewerkt op: 12-10-2016, 23:36 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

En nu we toch bezig zijn: welke partij heeft in het Congress altijd dwars gelegen en altijd volledig geweigerd om ook maar iets te veranderen aan Obamacare? Zelfs Obama heeft toegegeven dat Obamacare maar een begin is. Maar als de andere kant volledig weigert om er zelfs maar over te praten, dan kom je natuurlijk nergens.
#14 - 13-10-2016, 15:02 uur

Pieter79

En nu we toch bezig zijn: welke partij heeft in het Congress altijd dwars gelegen en altijd volledig geweigerd om ook maar iets te veranderen aan Obamacare?
Dit slaat natuurlijk nergens op; zeg maar een afleidingsmaneuvre om de aandacht van het echte probleem af te leiden. Het gaat erom wie deze wet erdoor heeft gedrukt, en nu het niet blijkt te werken, wil diezelfde partij het proberen op te lossen met allerlei veranderingen. De Republikeinen willen er helemaal vanaf, en niet met probeersels iets recht proberen te maken van wat krom is. Sorry, maar dit debacle komt op het conto van de Democraten. Ik heb hier op het forum eerder al eens aangegeven hoe slecht ik het idee vond, en het is uitgekomen.

Zelfs Obama heeft toegegeven dat Obamacare maar een begin is.
Daar komt hij nu ook laat mee, nu het blijkt dat het niet werkt, zoals al voorspeld is voordat hij de wet tekende.

Ik ben er nu ook achter dat ik volgend jaar weer 25% meer ga betalen. De premie is met 200% omhoog gegaan van 2010 tot 2017, met dank aan Obama.
#15 - 13-10-2016, 23:33 uur
« Laatst bewerkt op: 13-10-2016, 23:34 uur door Pieter79 »
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15