Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Heel veel toevalligheden tussen Lincoln en Kennedy? (bizar!)

Discussie gestart

Dusza

Ik kreeg vandaag een mailtje van een kennis (zo'n powerpointpresentatie). De inhoud vond ik toch heel verrassend. Ofhet allemaal waar is, dat weet ik niet, maar ik wou het toch even met jullie delen:


Abraham Lincoln werd in het congres gekozen  in 1846.
John F. Kennedy werd in het congres gekozen in 1946.

Abraham Lincoln werd president in 1860.
John F. Kennedy werd president in 1960.

Beiden waren zeer gehecht aan de mensenrechten.

De namen Lincoln en Kennedy bestaan uit 7 letters.
De naam van ieder van hun opvolgers bestond uit 7 letters,
beide heetten Johnson.
Andrew Johnson, die Lincoln opvolgde, werd geboren in  1808.
Lyndon Johnson, die Kennedy opvolgde, werd geboren in 1908.

Beide presidenten stierven op een vrijdag.

Beide presidenten werden gedood door een kogel in het hoofd.

John Wilkes Booth, die Lincoln vermoordde, werd geboren in 1839.
Lee Harvey Oswald, die Kennedy vermoordde, werd geboren in  1939.
Beide moordenaars waren bekend  onder hun 3 namen.
Het totaal aantal letters van hun respectievelijke namen bedroeg 15.
John Wilkes Booth trachtte te ontsnappen vanuit een theater
En werd aangehouden in een flatgebouw.
Lee Harvey Oswald trachtte te ontsnappen vanuit een flatgebouw
en werd aangehouden in een theater.
Booth en Oswald werden vermoord voor hun proces ...

Lincoln stierf in een theater met de naam ”Kennedy”.
Kennedy stierf in een limousine met de naam “Lincoln”.

De echtgenote van beide presidenten
verloren ieder een kind tijdens hun verblijf in het Witte Huis.

De secretaresse van Lincoln heette Kennedy.
De secretaresse van Kennedy heette Lincoln.

Eén week voor hij vermoord werd, was Lincoln met vakantie in Monroe, Maryland.
Eén week voor hij vermoord werd, was Kennedy met vakantie met Marilyn Monroe.

Beide presidenten werden vermoord door “zuiderlingen”.
Beide presidenten hadden als opvolger een “zuiderling”.
#1 - 04-12-2005, 12:52 uur

Chiefram

Dit is inderdaad bizar, maar er zijn wel meer van dit soort vergelijkingen op andere zaken. Ik blijf me er altijd over verbazen en telkens weer moet er ergens een 'link' in dit leven te vinden zijn, waardoor je de toekomst zou moeten kunnen voorspellen. Overigens heel knap dat iemand de tijd en moeite neemt dit soort overeenkomsten en vergelijkingen bij elkaar te zoeken.

Dat er meer tussen hemel een aarde is, is zeker.

Zelf heb ik een keer naar aanleiding van een TV programma het boek: 'de bijbel code' gekocht. Heel eng als je dat boek leest en de feiten voor je ziet. Ik was best behoorlijk onder de indruk en ook best wel een beetje 'bang' na het lezen van dat boek.
#2 - 04-12-2005, 18:22 uur

Wop

De Lincoln – Kennedy toevalligheden:
http://www.verenigdestatenvanamerika.com/politiek/jfk-lincoln.html

Martin van Neck schreef een leuk stukje over op onze site.
#3 - 05-12-2005, 16:41 uur

Jez

En volgens mij zijn het allemaal controleerbare feiten, dus moet het wel waar zijn.

Er was ook ooit zoiets over 9-11, met betrekking tot het aantal dagen, de datum, etc. Ben alleen even vergeten wat; misschien vind ik het nog.
#4 - 05-12-2005, 16:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dusza

De Lincoln – Kennedy toevalligheden:
http://www.verenigdestatenvanamerika.com/politiek/jfk-lincoln.html
Martin van Neck schreef een leuk stukje over op onze site.

Goede tip, bedankt!
Als nuchtere Belg heb ik me wel een breuk gelachen met jullie oud-voetballer die 'filosoof' genoemd wordt! Hahaha! Misschien moet hij maar eens bij onze 'filosoof' Pfaff op de thee gaan!  :D

En Jez, zelfs al zijn de feiten te controleren als zijnde onwaar, toch zijn er nog altijd mensen die
a) ofwel geen controle doen en het gewoon gemakshalve voor waar nemen
b) mensen die onwaarheden trachten te verkopen als waarheden, want er zijn er altijd van het type zoals genoemd in a) die er in tuinen.  ;)
#5 - 05-12-2005, 17:04 uur

PetraVS

Hmm, het theater waar Lincoln gedood werd heet Ford's Theatre en dat heette het ook ten tijde van zijn moord.    En dat John F. Kennedy op vakantie was met Marilyn Monroe lijkt me ook geen feit.  Sommige mensen hebben te veel tijd omhanden. 
Hier de Engelse versie van dit sprookje met zeer duidelijke uitleg: http://www.snopes.com/history/american/linckenn.htm
#6 - 06-12-2005, 02:50 uur

sweatbox

Hmm, het theater waar Lincoln gedood werd heet Ford's Theatre en dat heette het ook ten tijde van zijn moord.    En dat John F. Kennedy op vakantie was met Marilyn Monroe lijkt me ook geen feit.  Sommige mensen hebben te veel tijd omhanden. 
Hier de Engelse versie van dit sprookje met zeer duidelijke uitleg: http://www.snopes.com/history/american/linckenn.htm

Een warehouse is ook geen flatgebouw.

Het relatie tussen de moordlocaties is: Lincoln werd vermoord in het Ford's Theatre en Kennedy in een Lincoln, wat een merk van de Ford Motor Company is. Wat zal ik er van zeggen.

Dit kan geen toeval zijn. Ik geloof ook niet dat de Amerikanen op de maan zijn geweest.
#7 - 06-12-2005, 07:02 uur

PetraVS


Kinneret

Citaat
Ik geloof ook niet dat de Amerikanen op de maan zijn geweest.

En je bent niet de enige, nadat ik de tegen-bewijzen had gezien ben ik toch erg sterk gaan twijfelen.
#9 - 07-12-2005, 16:09 uur

Chiefram

Dan zit er maar een ding op: Wij gaan met z'n alleen mee op de eerstvolgende maan-missie met de Amerikanen. Dan kunnen ze ons de Amerikaanse vlag aanwijzen die ze destijds op de maan hebben geplaatst.

Staat die er niet, dan hebben jullie gelijk en zijn wij de eerste die op de maan zijn geweest...  :D
#10 - 07-12-2005, 16:12 uur

Kinneret

Ben benieuwt of die er nog zal staan dan.  ;D
#11 - 07-12-2005, 21:04 uur

B-man


En Jez, zelfs al zijn de feiten te controleren als zijnde onwaar, toch zijn er nog altijd mensen die
a) ofwel geen controle doen en het gewoon gemakshalve voor waar nemen


Ben bang dat ik er zo 1 ben............. Niet gemakshalve, meer goedgelovig  :-[ :-[ :-[ Je kan mij (bijna) alles wijs maken!

Ik geloof meer in toevalligheden dan dat ik geloof dat er iets "anders" achter dat soort overeenkomstigheden zit. Neem Clinton en Kennedy bijv., als je iemand een maand alles over die 2 laat uitzoeken en naast elkaar leggen, dan zullen er vast ook veel toevalligheden zijn. I believe it when I see it, en zelfs dan (als ik het zie zoals dit voorbeeld) ben ik vaak niet overtuigd dat er iets "groters" achter schuilt.

"Occam's Razor" zegt: "when you have two competing theories which make exactly the same predictions, the one that is simpler is the better."  Oftewel de simpelste verklaring is meestal ook de juiste, ga er niet te veel achter zoeken.

B-man
#12 - 08-12-2005, 13:22 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15