Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Hillary Clinton wordt minister Buitenlandse Zaken'

Discussie gestart

usa4all

WASHINGTON - Hillary Clinton wordt de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken van de Verenigde Staten.

Ze heeft ingestemd met een verzoek van de aanstaande president Barack Obama om toe te treden tot diens regering. Dat meldt de New York Times vrijdag.
Clinton, de vrouw van oud-president Bill Clinton, is nu senator namens de Democraten voor de staat New York. Tijdens de laatste verkiezingen won ze voldoende stemmen voor een tweede termijn.


Wonden
Volgens waarnemers zou een benoeming van Clinton kunnen helpen de wonden binnen de Democratische Partij te helen.
Menig Hillary-aanhanger is verbolgen over het feit dat Obama haar passeerde bij de aanwijzing van een vicepresidentskandidaat, en dat hij koos voor Joe Biden.


#1 - 21-11-2008, 22:09 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

Marcel87

Wow , ben benieuwd hoe dat gaat lopen....

Ben wel blij dat Hillary toch een belangrijke plaats gekregen heeft ( eigenlijk had ze president moeten worden , maar das mijn mening)
#2 - 21-11-2008, 22:20 uur

Harry

Ik ben ook heel blij dat ze een rol gaat spelen in de nieuwe regering, ze zal als minister van buitenlandse een grote rol spelen bij het herstellen van het vertrouwen in de VS bij de rest van de wereld, geen eenvoudige taak lijkt me.

Harry
#3 - 21-11-2008, 22:23 uur

Pieter79

Opvallend veel oudgedienden uit het Clinton tijdperk komen terug in zijn regering... Wat tovert hij nog meer uit z'n hoge hoed??!
#4 - 21-11-2008, 22:42 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Ruud2004

Goede zaak. Ik heb wel wat met die Clinton's.   :afro:
#5 - 21-11-2008, 22:48 uur
Kijk eens op onze reisverslagen http://ruud2004.com/

PetraVS

Ook ik vind het een goede zaak (want had voor Hillary gestemd, als zij presidentskandidate was geweest).  Maar ik las net iets verontrustends (althans voor Hillary fans).  Reagan gaf ook zijn tegenstanders allerlei posities, maar toen hij eenmaal president was, zette hij die af.  Hopelijk zal Obama niet hetzelfde doen!
#6 - 22-11-2008, 05:08 uur

Clint

Ik vind het best een slimme zet van Obama. Naast het feit dat Clinton m.i. best goed zal zijn als minister van BZ, zorgt hij op die manier ook dat ze niet te fel tegen zijn beleid in zal gaan, ze is immers onderdeel van zijn regering. Hierdoor kan ze niet op alles kritiek zou hebben, om op die manier wellicht in 2012 een voorsprong voor zichzelf te creëren (beetje 'I told you so', mocht er iets misgaan)..
#7 - 22-11-2008, 14:15 uur


ned in MO

Ik vind het best een slimme zet van Obama. Naast het feit dat Clinton m.i. best goed zal zijn als minister van BZ, zorgt hij op die manier ook dat ze niet te fel tegen zijn beleid in zal gaan, ze is immers onderdeel van zijn regering. Hierdoor kan ze niet op alles kritiek zou hebben, om op die manier wellicht in 2012 een voorsprong voor zichzelf te creëren (beetje 'I told you so', mocht er iets misgaan)..

Dat kan normaal gesproken niet volgens mij.
Over 4 jaar runt Obama weer als president (er zullen geen voorverkiezingen zijn) alleende republikeinen zullen een nieuwe kandidaat kiezen. Hillary zal dus tot 2016 moeten wachten, tenzij Obama dood mocht gaan
#8 - 22-11-2008, 16:18 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

persianBrit

Ik vind het best een slimme zet van Obama. Naast het feit dat Clinton m.i. best goed zal zijn als minister van BZ, zorgt hij op die manier ook dat ze niet te fel tegen zijn beleid in zal gaan, ze is immers onderdeel van zijn regering. Hierdoor kan ze niet op alles kritiek zou hebben, om op die manier wellicht in 2012 een voorsprong voor zichzelf te creëren (beetje 'I told you so', mocht er iets misgaan)..

Dat kan normaal gesproken niet volgens mij.
Over 4 jaar runt Obama weer als president (er zullen geen voorverkiezingen zijn) alleende republikeinen zullen een nieuwe kandidaat kiezen. Hillary zal dus tot 2016 moeten wachten, tenzij Obama dood mocht gaan

Nee. laten we hopen dat dat niet gebeurt natuurlijk.
Maar goed,  Ik vind het een slimme zet. Beste zet van Obama na Rahm Emmanuel.
Scherpe mensen in zijn team..
#9 - 22-11-2008, 17:22 uur

Clint



Dat kan normaal gesproken niet volgens mij.
Over 4 jaar runt Obama weer als president (er zullen geen voorverkiezingen zijn) alleende republikeinen zullen een nieuwe kandidaat kiezen. Hillary zal dus tot 2016 moeten wachten, tenzij Obama dood mocht gaan

Ook niet als, en ik hoop het echt niet, Obama zulke fouten maakt dat de Amerikanen hem zeker niet zouden herkiezen? Bv. stel dat Bush een derde termijn had mogen dienen, de kans dat hij opnieuw was gekozen was nihil, met 4% van de Amerikanen die nog achter hem stond. Zou in zo'n geval (dus als Obama zo on-populair wordt als Bush nu is), Clinton niet voor het presidentschap kunnen gaan?

Niet dat ik denk of hoop dat zoiets gebeurd, maar ik vroeg het me meer af :)
#10 - 22-11-2008, 20:20 uur


bgroeneveld

Het leukste is, dat mw. Rodham (Clinton) nu in de rij van opvolgers van de president komt (moge de goden verhouden dat dat nodig wordt). Uit het hoofd: president, vice president, voorzitter (-ster in dit geval), minister van buitenlandse zaken.

Rodham krijgt nu een sterkere positie dan als ze senator was gebleven.

Ook leuk: net als die andere president uit Illinois (Lincoln) heeft Obama een groot aantal tegenstanders in zijn cabinet opgenomen (Biden, Rodham, mogelijk Richardson). 1 of 2 progressieve/competente republikeinen (zeldzaam, maar niet onmogelijk) en Obama is serieus bezig met het 'oversteken van het gangpad' zoals ze dat hier zeggen. Een heel verschil met nog-steeds-president Bush die veel beloofde, maar zoals zoveel Republikeinen vindt dat samenwerken tussen de partijen betekent, dat de Democraten maar gedwee moeten volgen wat de Republikeinen hen voorschotel/aandoen.

#11 - 22-11-2008, 22:20 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15