Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

N.a.v. het boek van Max Westerman.

Discussie gestart

Heerda

Als enthousiast Amerikaliefhebber  ... heeft dit boek mij hevig teleurgesteld. Misschien tegen beter weten in want dit boek brengt gewoon de gebruikelijke negatieve informatie over Amerika... Max was verslaggever voor rtl niet mijn favoriete tv station zodat ik niet op was voorbereid  op bijna alleen maar negatieve informatie. Het beeld is beslist niet positief maar dat het alleen vooroordelen zijn kan ik helaas ook niet zeggen.
De politiek is inderdaad vreselijk... Wij hebben een vriend (Engelsman) die al 30 jaar in Amerika woont die ons iedere keer mailt dat hij zodra hij gepensioneerd is de USA de rug zal toekeren. Niet om de mensen natuurlijk... maar daar rekenen wij de meeste politici niet meer onder. Wij wandelden de Appalachian Trail en kennen dus een beetje New England i.c. New Hampshire... Daar wonen vrijwel geen zwarte mensen!!! Als Obama daar bijna hetzelfde aantal stemmen krijgt als Hillary dan  is dat  absoluut een enorm succes. Maar voordat er verkiezingen zijn kan er nog veel veranderen.
Omdat het boek van Max ons een beetje gedeprimeerd heeft zijn we voor ons vertrek (vakantie) naar de USA op zoek naar een boek dat een positiever beeld van de USA geeft...
#1 - 13-01-2008, 14:16 uur
« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 14:19 uur door Heerda »

babarage

ik vond het boek Bush is dom en 37 andere clichés een goed boek.  niet blind positief maar een stuk realistischer

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_DisplayProductInformation-Start?BOL_OWNER_ID=1001004002492225&Section=BOOK

ik ben nu amerikanen zijn niet gek van charles groenhuijzen aan het lezen en die vind ik ook behoorlijk realistisch
#2 - 13-01-2008, 14:32 uur

hdeweert

Het boek van Max Westerman “In alle Staten “is een compilatie van verslagen die Max tijdens zijn verblijf daar heeft gemaakt. Ik heb de DVD bekeken en ben met het boek bezig. Jij ziet een en ander als negatief, ik kijk daar wat anders tegen aan en vind hem een goede verslaggever met een realistische kijk op de Amerikaanse samenleving. In Amerika is niet alles koek en ei en dat geeft hij m.i. goed weer. Ik denk dat je jezelf eens af moet vragen waarom je vriend daar zo graag weg wil. Om je wat op te  vrolijken zou  je een van de boeken van Charles Groenhuijsen kunnen lezen. Deze zet zich vaak wat af tegen de Nederlandse samenleving. Vandaar dat hij er ook is blijven wonen.
Harm
#3 - 13-01-2008, 14:40 uur
« Laatst bewerkt op: 13-01-2008, 14:45 uur door hdeweert »

Heerda

Nieuw!
Lijkt een beetje op meer van hetzelfde. Ik zal eerst nog maar eens 'Travels with Charley' van John Steinbeck lezen (ook in het Nederlands vertaald). Een heerlijk verhaal over zijn rondreis in Amerika met zeg maar een prototype van een  camper.

Of we lezen ons eigen verhaal nog een keer: http://verweg.de/verslag_california_coastal_trail%20fotos.htm
#4 - 13-01-2008, 20:23 uur
« Laatst bewerkt op: 15-01-2008, 13:37 uur door Heerda »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15