Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Nog 1 maand tot aan de verkiezingen 2012

Discussie gestart

B-man

Het einde nadert en zowel Obama als Romney hebben nog een maandje om de kiezers te overtuigen. Met een sterk optreden in het eerste debat zou Romney de strijd nog wel eens spannend kunnen maken, ondanks dat de polls aangeven dat er nog een verschil van zo'n 5 punten in het voordeel van Obama is.

Wat zijn jullie ideeen en meningen? Wie gaat er, met alle informatie die het Amerikaanse volk tot nu toe al hebben verzameld, winnen en waarom? Krijgt Obama het voordeel van de twijfel? Is Romney te gematigd voor een steeds conservatiever wordende GOP met Tea Party-bemoeienis? Laat het weten.
#1 - 08-10-2012, 17:16 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Pieter79

Laat Romney maar komen. We hebben iemand nodig die verantwoordelijk met geld kan omgaan, iemand die America Inc. kan leiden.

Obama heeft, sinds hij president werd, elke dag meer dan 4 miljard dollar aan staatsschuld toegevoegd. Oftewel, in 4 jaar tijd ongeveer 75% extra staatschuld dan dat we hadden.

Ik ben zelf helaas net te laat met m'n Amerikaanse paspoort (citizenship) om te mogen stemmen, maar hopelijk gaat het daar niet van af hangen.

Romney for President 2012!
#2 - 08-10-2012, 19:03 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

B-man

Het gaat afhangen van de komende 2 debatten maar ik denk dat het erg lastig wordt voor Romney om de achterstand nog goed te maken. Zijn plannen zijn nog niet duidelijk/specifiek genoeg en ik betwijfel hoe hij in zo'n korte tijd nog veel kiezers voor zich weet te winnen. De meeste hebben namelijk al lang hun keuze gemaakt en geven aan deze niet meer te zullen veranderen. Of hij in het in de swing states dan gaat redden met de kiezers die hij wel weet over te halen....zal erg lastig worden.
#3 - 10-10-2012, 17:02 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

martinm

Ik wordt een beetje moe van al die stomme reclames, de hele avond door elkaar afzagen.........
Mijn inziens zal Romney het niet veel beter doen.....
#4 - 10-10-2012, 17:14 uur

B-man

Ik wordt een beetje moe van al die stomme reclames, de hele avond door elkaar afzagen.........
Mijn inziens zal Romney het niet veel beter doen.....

Ja het is wel vermoeiend.
#5 - 10-10-2012, 18:06 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mississippi


#6 - 11-10-2012, 20:33 uur

Old Faithful


 sterke geboortebeperking bij lager opgeleiden /

Hoe?  Verplichte sterilisatie bij mensen zonder High School diploma?  :o
#7 - 12-10-2012, 01:17 uur
Groet,

Old Faithful

Yessica

Zo zie ik niet, dat hij ze meer geld wil geven, hij wil ze minder afnemen. Superrijken werken natuurlijk vaak zelf voor dat geld of hebben zelf iets opgebouwd. En het zijn ook over het algemeen de rijken die de banen verstrekken.
#8 - 12-10-2012, 05:27 uur



Wallstreet

En zo komen we steeds dichter bij de elections.
't Wordt Obama volgens mij, alhoewel het best spannend wordt.
Ik ben in mijn hart republican, maar dan gematigd. Maar om eerlijk te zijn vond ik Obama
het niet zo slecht doen als zijn voorganger.

Amerika heeft een nieuwe leider nodig, iemand die sterk betrokken is met het volk.
En dat volk bestaat nu eenmaal uit een mengelmoes van culturen en het komt erop aan
om iedereen te doen inzien dat het 5 voor 12 is. USA moet terug het exportland worden
en iedereen moet zijn steentje bijdragen. Als je denkt dat China zo zal blijven groeien dan
heb je het mis. Ze hebben het zelf kapot gemaakt door kwantiteit te verkopen voor
lage prijzen en het uitbuiten van de bevolking.

De VS kunnen niet in een korte termijn beter worden, maar de neuzen moeten allemaal
in een gelijke richting worden gezet. Dit is een land met zoveel potentieel, nu gaat het minder
maar na regen komt er zonneschijn. Ik vind het zonde dat Amerika zoveel opofferingen doet
in andere landen. Jongeren die perfect ingezet konden worden in de arbeidsmarkt gaan ofwel
verloren omdat ze buitenlandse missies niet overleven ofwel omdat ze mentaal gebroken zijn.
De kost van oorlog voeren moet naar omlaag.

Het wordt hoogtijd dat made in USA op alle verpakkingen komt te staan. Dit is zo een sterke natie,
het zou zonde zijn mocht het zo blijven verder gaan.
Als buitenlander ben ik te weinig betrokken bij wat het betreft het presidentschap en kan ik eerlijk
gezegd geen naam plakken op mijn ideologie. Feit is gewoon dat er fouten zijn gebeurd in het verleden
maar daar moeten we maar van leren en zeker niet ter plekke blijven trappelen en schulden door te verschuiven.
Nu moet het gebeuren, want als het zo verder gaat dan hebben we binnen enkele jaren enkel nog de NP's.
#9 - 12-10-2012, 09:32 uur

B-man

Leuk om te zien dat de discussie losbarst!  :afro: :)
#10 - 12-10-2012, 15:43 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

hollandranch

Obama geeft inderdaad veel geld uit. Maar de oorlogen in Afghanistan en Irak heeft hij van Bush gekregen. Ook willen de Republikeinen de inkomsten (lees: belastingen en terugdringen aftrekposten) niet vergroten. Ook heeft Obama de wereld gered van een totale depressie en het teruggebracht tot de Grote Recessie. De Republikeinen hebben de zaak bedonderd door het toezicht op Walstraat, hypotheken en ga zo maar door enorm te ondermijnen. En ga zo maar door. Alle voorstellen van Obama zijn door de Republikeinen dogmatisch en categorisch tegengewerkt waardoor het land in feite al 4 jaar lang vrijwel stil staat.

Dat meen je toch niet echt, veel dan de ellende is ook veroorzaakt door de Democraten, al vanaf Clinton en toen Obama aan de macht kwam had hij een meerderheid in het Senaat en het Congress, dus sorry, maar dit is gewoon gezwets van de Obama propaganda sites en wat zijn nu de plannen van Obama, Forward met hetzelfde, dus meer dan een trillioen deficet per jaar, meer werklozen, meer armen, meer voedselbonnen en dat zij feiten.
#11 - 18-10-2012, 05:05 uur

Wallstreet

Ik las onlangs nog een artikel dat enkele grote bedrijven hun werknemers vroegen om te kiezen voor voor hun job,
dit kon enkel door op Romney te stemmen. 't Wordt wel spannend als je het mij vraagt. Ik denk dat Obama nipt wint.
#12 - 18-10-2012, 11:50 uur

hollandranch

Ik las onlangs nog een artikel dat enkele grote bedrijven hun werknemers vroegen om te kiezen voor voor hun job,
dit kon enkel door op Romney te stemmen. 't Wordt wel spannend als je het mij vraagt. Ik denk dat Obama nipt wint.


Waar een aantal grote bedrijven voor waarschuwen is dat als Obama herkozen word ze door de hoge Belastingdruk en ObamaCare waarschijnlijk moeten gaan korten op personeel om dit te kunnen betalen. een bedrijf kan natuurlijk nooit vragenm voor wie men gekozen heeft.
#13 - 18-10-2012, 14:31 uur

Yessica

Niet alleen is Obamacare duur voor de bedrijven, ook de consument zal meebetalen. Wij kennen een aantal mensen met eigen bedrijven (o.a. iemand met een eigen restaurant) die de kosten van Obamacare hebben laten doorberekenen en het komt erop neer dat die salade van $6,79 dadelijk $11,49 kost. Dat zal veel mensen ook vies tegenvallen.
#14 - 18-10-2012, 14:39 uur



hollandranch

Obama's grootste economische succes is GM, GM heeft nog 35 biljoen schuld, ze betalen geen Belasting en de waarde van de aandelen zijn gehalveerd. De verwachting is dat ze binnen 2 jaar weer failliet gaan, wat heeft Obama positief bijgedragen aan de economie en waar zijn de 4 miljoen beloofde "Green' Jobs?
#15 - 18-10-2012, 14:55 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15