Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Arnold

Discussie gestart

sweatbox

Maar zo gaat het nu eenmaal in de Amerikaanse politiek (en elders ook), Bush wint in 2004 ruim maar heeft de laatste tijd de laagste approval ratings ooit. Wordt tijd dat de mensen is als een blok achter hun gekozen President gaan staan en ophouden met zeiken misschien gebeurt er dan nog eens wat! Niet eerst op iemand stemmen en daarna gaan zeiken dat het financieel zo slecht gaat met de staat, er meer geld moet komen om de problemen aan te pakken, etc etc. maar dan wel gaan zeuren als de miljonairtjes opeens een paar dollar meer aan belasting moeten betalen.

Maar das mijn mening natuurlijk.

B-man  8)

Tuurlijk B-man, vooral in New Orleans mogen ze niet zeiken, zucht.
#31 - 07-10-2005, 18:25 uur

schorp

Ja maar als ik heel eerlijk moet zijn vind ik dat ze in California nooit tevreden zijn al zet je daar de uberpoliticus neer. Dan is het weer te rechts dan weer te links. Persoonlijk vind ik dat hij het goed doet als je kijkt naar het zooitje wat zijn voorgangers hebben achtergelaten, dat herstel je niet in 1 a 2 jaartjes.

Maar zo gaat het nu eenmaal in de Amerikaanse politiek (en elders ook), Bush wint in 2004 ruim maar heeft de laatste tijd de laagste approval ratings ooit. Wordt tijd dat de mensen is als een blok achter hun gekozen President gaan staan en ophouden met zeiken misschien gebeurt er dan nog eens wat! Niet eerst op iemand stemmen en daarna gaan zeiken dat het financieel zo slecht gaat met de staat, er meer geld moet komen om de problemen aan te pakken, etc etc. maar dan wel gaan zeuren als de miljonairtjes opeens een paar dollar meer aan belasting moeten betalen.

Maar das mijn mening natuurlijk.

B-man  8)

B-man, als ik jou was zou ik eerst duidelijk weten waarom Californiers (inclusief veel republikeinen) niet blij zijn met Schwarzenegger!!!  Het heeft allerminst met belastingen te maken.  In CA, gaat het niet over te links of te rechts, we worden gerepresenteerd door beiden republikeinen en democraten dus dit zijn onze klachten niet.  De main klacht is education!

Overigens, het enige juiste wat Schwarzenegger gedaan heeft in CA is de stem-cell research bill (de reden waarom ik voor hem stemde!), voor de rest is het de same old song!!!  Welke voorgangers heb je het over trouwens?  Pete Wilson, Gray Davis (who was a failure, I agree)?

Bush heeft 2004 trouwens niet ruim gewonnen.  minder dan 3% (2.4 %) popular vote en Bush had een electoral overwinning met maar 35 electoral votes.  (Bush 286 vs. Kerry 251 electoral votes) dit is een minimale overwinning, zeker niet ruim.

Reagan-Mondale of Bush-Dukakis kunnen als ruime overwinningen beschreven worden:

Electoral college Reagan-Mondale:

Reagan (525)
Mondale (13)

Popular vote: 18% verschill

Electoral college Bush-Dukakis:

Bush (426)
Dukakis (111)
Bentsen (1)

Popular vote difference between Bush and Dukakis: around 13%.

Ik hou mij aan het recht, als Amerikaan, dat ik van gedachten kan veranderen als een president/senator/house representative/mayor/fill in the blanc, op wie ik gestemd heb (of niet, for that matter!!!) niet zijn beloftes nakomt en niet goed regeert (volgens mijn mening).  It's one of the foundations of FREEDOM, the ability to change your mind and express yourself,  it's also covered in our (USA) Bill of Rights:

Amendment I

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.  8)



#32 - 07-10-2005, 21:34 uur
« Laatst bewerkt op: 07-10-2005, 21:35 uur door schorp »

Dusza

Ik hou mij aan het recht, als Amerikaan, dat ik van gedachten kan veranderen als een president/senator/house representative/mayor/fill in the blanc, op wie ik gestemd heb (of niet, for that matter!!!) niet zijn beloftes nakomt en niet goed regeert (volgens mijn mening).  It's one of the foundations of FREEDOM, the ability to change your mind and express yourself,  it's also covered in our (USA) Bill of Rights

Schorp, heel duidelijke uiteenzetting, met sprekende voorbeelden.!

Trouwens, JIJ bent niet eens diegene die zijn gedacht veranderd, maar diegenen die je gekozen hebt, die willen na de verkiezing nogal eens windhaantje spelen.  >:(
#33 - 07-10-2005, 22:09 uur

PetraVS

Ik hou mij aan het recht, als Amerikaan, dat ik van gedachten kan veranderen als een president/senator/house representative/mayor/fill in the blanc, op wie ik gestemd heb (of niet, for that matter!!!) niet zijn beloftes nakomt en niet goed regeert (volgens mijn mening).  It's one of the foundations of FREEDOM, the ability to change your mind and express yourself,  it's also covered in our (USA) Bill of Rights:

Amendment I

Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.  8)


Hear, hear!  Goed gezegd!
#34 - 07-10-2005, 23:27 uur

B-man

Nieuw!
Ho ho, rustig!!!

Ik zie dat mensen zich hier aangevallen voelen. Laat ik ten eerste even iets duidelijk maken aan PetraVS, NATUURLIJK MOETEN die mensen in New Orleans en andere door Katrina getroffen gebieden klagen en terecht want er zijn enorme fouten/blunders gemaakt!!! Excuses mocht mijn antwoord zodanig sarcastisch overgekomen (volgens mij niet overigens) zijn dat ik die mensen van zeiken beschuldigde! Ik zal even uitleggen wat ik precies bedoelde:

Schorp, ik doelde idd op Gray Davis en ten tweede heb ik het niet alleen over belastingen in California want ik neem van je aan dat dat niet het grootste probleem is. Ik gaf meer 1 voorbeeld die ik eigenlijk voor de hele VS gebruikte (en als een voorbeeld in het algemeen ook al gaat ie natuurlijk niet altijd op) wat natuurlijk niet wegneemt dat het in de ene staat erger is dan in de andere. Ik weet dat met name education in California een hot topic is maar dat gaat volgens mij ook nog steeds op voor veel andere staten zo niet voor de hele VS (kijk maar naar het "no child left behind" programma van Bush).

Ok, ik neem mijn antwoord betreft die ruime overwinning wel terug! Zo ruim is het idd niet als je het vergelijkt met andere ruim gewonnen verkiezingen. Wat ik eigenlijk bedoelde te zeggen is dat het ruim is in die zin dat ondanks dat zijn approval ratings voor de verkiezingen laag waren, veel Amerikanen het niet (meer) eens waren met de oorlog in Irak en dat de economie een ramp was/is (kijk alleen al naar de deficits) en dat hij toch redelijk "makkelijk" (als je het zo dan al kan noemen) wint. Nou zal ik wel een van de eerste zijn die moet toegeven dat Kerry nou ook niet bepaald een topper was. En kijk eens naar de US Congress, dat is zo goed als volledig in handen van de Republikeinen!  Er gaan steeds meer mensen klagen over de oorlog in Irak, de economy en "the war on terrorism" wat toch issues waren die zwaar hebben megewogen in de verkiezingen van 2004, zelfs Republikeinen en mensen die voor Bush hebben gekozen verliezen hun vertrouwen en dat al na minder dan een jaar na die verkiezingen. Even een paar poll resultaten ter illustratie:

Het lag niet aan de kandidaten zelf want 66% van de kiezers was tevreden met de kandidaten. Dit is het een-na-hoogste percentage van de laatste 5 verkiezingen (alleen in 2000 lag dit percentage hoger, namelijk 68%)

De 4 belangrijkste redenen waarom men voor Bush heeft gekozen:
1. Morals
2. Iraq
3. Economy
4. Terrorism

Public approval of the president's policies on issues from the economy (35 percent) to the war in Iraq (36 percent) to terrorism and homeland security (46 percent) have suffered. Demonstrating the widespread havoc that Katrina has wrought on the president's political fortunes -- even far from issues of disaster response -- for the first time in the four years since 9/11, more Americans disapprove of Bush's handling of terrorism and homeland security than approve of it.

Reflecting the tarnished view of the administration, only 38 percent of registered voters say they would vote for a Republican for Congress if the Congressional elections were held today, while 50 say they would vote for a Democrat.

Bush's approval ratings zijn gezakt naar 42% onder republikeinen (laten we het al helemaal niet hebben over democraten maar dat lijkt me logisch). Van alle republikeinen zegt: 39% het eens te zijn met de manier waarop Bush Irak behandelt, 40% eens te zijn met hoe hij met de economische situatie omgaat en 46% met de war on terrorism. (bron: Time poll)

Dat zijn toch geen geweldige cijfers als je het mij vraagt, nogmaals zeker niet binnen een jaar na de verkiezingen.

Dat bedoelde ik dus eigenlijk met dat "zeiken op de President/overheid" (dus niet zozeer alleen maar in California) waar ik in mijn vorige bericht op doelde! Men is het nu compleet oneens met 3 van de 4 belangrijkste redenen waarom men voor hem in de eerste plaats heeft gekozen.

Dan nog even dit, ik heb het zeker NIET altijd bij het juiste eind hoor, ook ik maak fouten of trek te snel conclusies. Ik schrijf dit soort stukjes ook meer om een pittige discussie te beginnen en om er zelf ook van te leren. Ik zal altijd eerlijk toegeven als ik fout zit en ik bedoel het al helemaal niet om mensen op de staart te trappen.

B-man



#35 - 08-10-2005, 15:39 uur
« Laatst bewerkt op: 08-10-2005, 16:18 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15