Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Rick Santorum for President 2012!

Discussie gestart

Pieter79

Het lijkt erop dat Rick Santorum zojuist heeft gewonnen bij de Republikeinse voorverkiezingen in Iowa (mijn buurstaat, woon er niet al te ver vanaf). Ik had nog nooit van hem gehoord maar heb kort opgezocht waar hij voor staat en het lijkt erop dat ik 'm graag als president zie! De beste van alle kandidaten die ik tot nu toe aan Republikeinse zijde heb gezien.

Ik geef hem een reele kans om te winnen van Obama!

Rick Santorum for President 2012!!
#1 - 04-01-2012, 04:22 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Het zou inderdaad een goede kans zijn voor Santorium ALS Iowa iets betekende in de Amerikaanse politiek en het politieke circus waarmee een president gekozen wordt hier.

Helaas: Iowa is vrijwel volledig blank, bestaat voornamelijk van de federale subsidies voor mais (het verbouwen en tot brandstof verwerken) en is totaal niet typerend voor de VS.

#2 - 04-01-2012, 05:58 uur

Hans B

Er wordt hier (in NL) op het nieuws gezegd dat Romney met 8 stemmen heeft gewonnen.
#3 - 04-01-2012, 12:04 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

martinm

Klopt Hans, hier in Virginia was het ook vanochtend in het news, Romney heeft net aan gewonnen.

Percent Delegates
 
Romney 30,015 votes 24.6%13
Santorum 30,007 votes24.5%12
Paul 26,219 votes21.4%0
Gingrich 16,251 votes13.3%0
Perry 12,604 votes10.3%0
Bachmann 6,073 votes5.0%0
Huntsman 745 votes0.6%0
Other 341 votes0.3%0

Reporting from Manchester and Des Moines— In the closest finish in the history of the Iowa caucuses, Mitt Romney and Rick Santorum wound up in a virtual dead heat in the first battle for the Republican presidential nomination, with Romney emerging as the apparent winner by a margin of just eight votes.

When results from the last of the state's 1,774 precincts were tallied Wednesday morning, Romney had 30,015 votes to Santorum's 30,007.

Combined, the two accounted for half of the more than 120,000 votes cast at the statewide gatherings of party activists. An apparent glitch in reporting of local results held up announcement of the final result.
#4 - 04-01-2012, 13:51 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2012, 13:53 uur door martinm »

Old Faithful

Maar Rick Santorum wordt wel de morele winnaar genoemd.

Overigens schijnt hij ook gezegd te hebben dat Obama met zijn gezondheidszorgplan de Amerikanen meer afhankelijk van de overheid wil maken en dat dat  juist de reden was waarom grootvader Santorum  het Italië van Mussolini heeft verlaten. Ik houd niet zo van dat soort uitspraken maat het schijnt er in de huidige politiek bij te horen.

Bron: http://nos.nl/radiouitzending/8544-radio-1-journaal-0900-uur.html.html
#5 - 04-01-2012, 14:15 uur
Groet,

Old Faithful

Pieter79

Inderdaad heeft Romney net met 8 stemmen meer gewonnen. Gisteravond zag ik de voorlopige uitslag met Santorum als winnaar. Het maakt eigenlijk niet uit, ze zijn beiden nog in de race.

Ik heb me iets meer ingelezen in Santorum en kan voorlopig alleen zijn visie op de doodstraf niet delen. Verder denk ik dat hij een goede kandidaat is om het op te nemen tegen Obama; hij kan stemmen van democraten afsnoepen omdat hij niet helemaal rechts zit, een jongere kandidaat (helaas telt inderdaad ook de 'frisheid' factor, zeker als je hem vergelijkt met z'n Republikeinse competitie), hij komt uit een grote democratische staat (Massachusetts) die daardoor misschien wel overswitched.

Voorlopig zou hij dus nog mijn stem hebben. Vergelijken van kandidaten kan o.a. op http://2012.presidential-candidates.org/

Gr. Pieter
#6 - 04-01-2012, 18:51 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Johan

Weer een standaard oudbollige presidentskandidaat met God naast zijn zijde (en dat zijn de gevaarlijkste waar ter wereld dan ook)!

En ja het klopt dat is een loze uitspraak want een ander soort zal er nooit worden gekozen ;-)
Kan niet beter alles daar aan de kant worden gezet en worden ingewisseld voor jong & fris nieuw bloed.

Een presidentskandidaat die in zijn programma "het opruimen van alle oude politiek" heeft!
Wow die zou mijn stem hebben als ik hier mocht stemmen ;-)


#7 - 05-01-2012, 13:55 uur

Yessica

Ik zie dat mijn favoriet Rick Perry geen tot weinig kans maakt.

Nu maar hopen dat een ander ook nog gaat roepen dat Engels en alleen Engels de officiële taal van de VS moet zijn  8)
#8 - 05-01-2012, 14:03 uur



Freddytex

<Veel beloven en weinig geven doet de zotten in vreugde leven> is schijnbaar overal van toepassing en niet allen in Europa
#9 - 05-01-2012, 14:21 uur

rhtx

Het zal nu gaan tussen Romney en Paul, waarbij in godsnaam hoop op de laatste. De financien moeten op orde, en Ron Paul is de enige kandidaat met een serieus
plan daarvoor. Bovendien lijkt hij de enige Republikeinse kandidaat die geen harde plasser krijgt wanneer de woorden 'Iran' en 'bomb' in dezelfde zin vallen.
#10 - 11-01-2012, 11:16 uur

bgroeneveld

Ron Paul en serieus in 1 zin! De man is een anarchistische conservatief. Het enige goede is dat hij geen oorlogen wil voeren, voor de rest is zijn programma even 'buitenaards' als de man eruit ziet. Een heel kleine federale regering, haast geen belasting en voor de rest moet iedereen het zelf maar uitzoeken.

Hoop dat de man het niet haalt bij de Republikeinen en dan als onafhankelijke derde partij mee gaat doen. Dan wordt Obama het helemaal zeker! (vergelijk Ralph Nader die dat indertijd bij de Democraten (Al Gore) deed en ons daarmee Bush jr. heeft bezorgd).
#11 - 11-01-2012, 13:53 uur

Karina

Gisteravond had Twan Huys in De Wereld Draait Door een interessante mogelijke theorie.
Joe Biden geeft het stokje als vice president door aan Hillary Clinton. Joe Biden wordt Secretary of State. En dan na 4 jaar als vice president,  kan Hillary Clinton doorstomen voor het presidentschap. En tijdens die vier jaar zullen er voor het eerst in de geschiedenis van de VS een zwarte president en een vrouw als vice-president zijn.
Ben heel benieuwd!
#12 - 11-01-2012, 15:44 uur

bgroeneveld

Plan is bedacht door Bill Keller, in een column in de New York Times.

Lijkt me onzin. Biden op buitenlandse zaken?! De man is de baan van vice-president op het lijf geschreven. In de schaduw van Obama en weinig echt werk.

Hillary is in een prima positie, ze is vrijwel dagelijks in het nieuws, reist de hele wereld af en is goed als 'gezicht' voor de VS. Plus ze spreekt veel samenhangender dan 'good old Joe.'

ALS ze president zou willen worden, en dat is nog maar de vraag, is de positie van minister van buitenlandse zaken volgens mij een betere plek om als lanceerplatform te gebruiken dan de "baan" van vice-president.
#13 - 11-01-2012, 16:06 uur

Pieter79

Het zal nu gaan tussen Romney en Paul, waarbij in godsnaam hoop op de laatste. De financien moeten op orde, en Ron Paul is de enige kandidaat met een serieus plan daarvoor. Bovendien lijkt hij de enige Republikeinse kandidaat die geen harde plasser krijgt wanneer de woorden 'Iran' en 'bomb' in dezelfde zin vallen.

Ik hoop ook op Paul als het tussen deze 2 gaat; voor mij ook Paul over Santorum. De enige reden waarom ik nu met de Republikeinse voorverkiezingen toch denk dat Santorum het zou moet worden is vanwege het feit dat hij in mijn ogen meer stemmen kan krijgen dan Paul als hij het moet opnemen tegen Obama. En nog een termijn voor Obama hopelijk niet als je mij vraagt.
#14 - 11-01-2012, 18:59 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Waarom geen tweede ambtstermijn voor Obama? De economie trekt weer aan, de auto-industrie is niet ondergegaan en geeft nog steeds werk aan vele mensen. De troepen zijn terug uit Irak (Obama heeft zich gehouden aan de oorspronkelijke plannen van Bush overigens). Het tekort op de begroting is nog wel groot, maar niet zo groot als het onder McCain geweest zou zijn.

En wat is er nou zo verkeerd aan een kleine belastingverhogers voor de top 1%? Wij in de midden- en lagere klassen moeten belasting betalen omdat we in het beste land van de wereld wonen, maar veelverdieners hoeven procentueel gezien niet bij te dragen aan het land waar ze alle kansen gekregen hebben?

Santorium is tegen inmenging van de federale regering, behalve als het om het lichaam van een vrouw gaat, dan mag de overheid abortus verbieden. Romney is voor werkgelegenheid en tegen overheidssubsidies, behalve als het gaat om het ontslaan van mensen als hij en zijn gebdrijf daar beter van kunnen worden en subsidies krijgen voor bedrijven die zij het faillissement injagen terwijl hij zelf geld + overheidsgeld krijgt.

En dan al die blanke mannetjes (inclusief Gingrich, die het niet over zijn hart kon verkrijgen om in dienst te gaan toen de VS een -- ook mislukte -- oorlog in Vietnam voerde -- hij lijkt voormalig vice-president Cheney wel, die had het te druk met "andere dingen" en heeft maar liefst zes keer uitstel en later afstel had gekregen), die verkondigen dat na het "succes" in Irak en de doorlopende "vooruitgang" in Afghanistan en dat zij klaar staan om Iran binnen te vallen. Zij hebben duidelijk niets van de laatste jaren geleerd hebben.

Obama krijgt het steeds makkelijker! Zeker nu zelfverzekerde serie-trouwers als Newt Gingrich (die overigens $1,5 miljoen kreeg voor het geven van "geschiedenislessen" aan Freddie Mac) zich opwerpt als de anti-Gordon Gekko en Romeys activiteiten in het verleden afkraakt.
#15 - 11-01-2012, 20:00 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15