Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

StemWijzer goes for President

Discussie gestart

Wop

Vanaf heden is de enige echte StemWijzer weer online. Deze keer niet voor de Nederlandse verkiezingen, maar voor de presidentsverkiezingen in de Verenigde Staten. In opdracht van en in samenwerking met de actualiteitenrubriek EénVandaag heeft het Instituut voor Publiek en Politiek (IPP) een speciale  StemWijzer USA ontwikkeld.
#1 - 04-01-2008, 18:32 uur
« Laatst bewerkt op: 04-01-2008, 18:37 uur door Wop »

Wop

Mijn resultaat:

U heeft de meeste overeenstemming met:

John Edwards (D) , met Hilary als goede tweede...

(is wel wat ik had verwacht  ;) )
#2 - 04-01-2008, 18:36 uur

jerbia

#3 - 04-01-2008, 19:50 uur

Wop

Heeee, dat lijkt mijn uitslag wel  :-\  :afro:
#4 - 04-01-2008, 19:55 uur

babarage

ik heb zowat de zelfde uitslag als jerbia.  bij kiescompas van dag kwam ik overigens uit op Richardson maar ja die is zo 'klein' dat hij bij eenvandaag blijkbaar niet meedoet ;))

overigens, ik neig nog het meest richting Obama als ik kijk naar hoe sympathiek ik iemand vind.
#5 - 04-01-2008, 19:59 uur

bgroeneveld

Tot mijn verbazing, maar wel prettig, kwam ik uit bij Edwards.

Hoewel ik het ook eens was met Obama, tenminste de meeste van de stelling waarover hij een mening heeft, of de samenstellers van de stemwijzer een mening hebben kunnen vinden.

Ik geef echter toch de voorkeur aan Obama, trekt meer aanhang en zou een doorbraak zijn in het Amerikaanse systeem.

Waar Nederland nog van zou kunnen leren. Wanneer wordt een vrouw premier of een tweede generatie buitenlander?

 
#6 - 04-01-2008, 22:25 uur

Wop

Dat is dus al 4 x maal Edwards hier op het usa4all forum....
#7 - 04-01-2008, 22:56 uur

PetraVS

Hm, ik ook en ik zou ook echt voor hem stemmen, helaas denkt men niet, dat hij verder komt, dan New Hampshire :(:   Klopt deze stemwijzer trouwens wel, het is toch wel heel vreemd, als iedereen hetzelfde rijtje heeft?
Mate van overeenkomst per kandidaat
Kandidaat Overeenkomst
John Edwards (D)     
Hillary Clinton (D)     
Barack Obama (D)     
Rudy Giuliani (R)     
Mitt Romney (R)     
John McCain (R)     
Fred Thompson (R)     
Mike Huckabee (R)     
   
#8 - 05-01-2008, 04:32 uur

Wop

Klopt deze stemwijzer trouwens wel, het is toch wel heel vreemd, als iedereen hetzelfde rijtje heeft?


We wachten met ze allen op de eerste forummer met een ander uitslag ;-)


Volgens de totoale stemresulaten komen ook erg veel mensen op John Edwards uit.

Citaat
Partij   Verstrekte adviezen
Barack Obama (D)   1318
Fred Thompson (R)   417
Hillary Clinton (D)       3894
John Edwards (D)   20342
John McCain (R)            43
Mike Huckabee (R)      100
Mitt Romney (R)           737
Rudy Giuliani (R)   1007
#9 - 05-01-2008, 11:24 uur

MiamiHeat

Ik heb de test nu 4 keer gedaan en kom iedere keer op Edwards uit!!! Volgens mij klopt er niets van......en op Edwards stemmen zou ik dan ook niet doen want die waait dus met alle winden mee!!
#10 - 05-01-2008, 13:51 uur

B-man

Het is bij mij wel duidelijk dat ik een echte Democrat ben  :D
#11 - 05-01-2008, 14:13 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Wop

Ik heb de test nu 4 keer gedaan en kom iedere keer op Edwards uit!!! Volgens mij klopt er niets van......en op Edwards stemmen zou ik dan ook niet doen want die waait dus met alle winden mee!!

Ik heb het geheel even getest en geheel tegenstrijdige antwoorden ingevuld en krijg dan toch echt een ander uitslag  ::)
#12 - 05-01-2008, 15:33 uur

MiamiHeat

Ik heb hem nogmaals gedaan met de gekste antwoorden.......en idd...........een andere uitslag!!!
#13 - 05-01-2008, 16:45 uur

sweatbox

Krijg je deze melding:

Citaat
U hebt onvoldoende serieuze antwoorden op de stellingen van de StemWijzer gegeven, waardoor geen betrouwbaar advies verstrekt kan worden.

(alles eens, alles oneens, om-en-om eens en oneens)
#14 - 05-01-2008, 16:47 uur

sandrochka

Kandidaat Overeenkomst
John Edwards (D)     
Hillary Clinton (D)     
Barack Obama (D)     
Rudy Giuliani (R)     
John McCain (R)     
Mitt Romney (R)     
Mike Huckabee (R)     
Fred Thompson (R)     
   
Maar als ik kijk bij bijv. Obama dan zie ik bij hem vaak weet niet staan. Dus dan krijg je daar nooit een punt voor.
Bij Edwards is alles een helder eens/oneens.
Tja dan vind ik het niet zo'n geweldige stemwijzer.......

#15 - 05-01-2008, 20:27 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15