Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Trump gekozen tot president!!

Discussie gestart

Skydriver

En velen zijn blij! Heel blij zelfs...

Zijn verkiezings grootspraak is inmiddels al aardig gereduceerd...en hij is nog niet eens geinaugureerd....

Ik denk dat er weinig verandert....obamacare blijft overeind, er komt geen muur, de handelsverdragen blijven intact, etc etc.

Volgens mij gaat dit vallen onder kiezers bedrog.

Ik voorzie een impeachment door de republikeinse partij binnen een jaar na het aantreden van Trump.
Droom maar lekker verder...Nog niet hersteld van de nederlaag van Clinton zeker, anders heb je dit soort ontkenningsgedrag niet.  ;D
De veranderingen die Trump teweeg zal brengen zullen op zijn zachtst gezegd  groot(s) zijn.
#16 - 17-11-2016, 05:24 uur
The USA....What else?

Skydriver

Alles komt goed!  :afro:
Laten we daar maar van uit gaan!
#17 - 18-11-2016, 05:24 uur
The USA....What else?

bgroeneveld

En nu komt de aap uit de mouw: geen vervolging van Hillary Clinton, geen volledige opheffing van Obamacare, geen echte muur tussen de VS en Mexico (en Mexico gaat daar niet voor betalen, de Amerikaanse belastingbetaler zal daarvoor opdraaien), niet alle 11 miljoen illegale buitenlanders het land uit (gaat alleen proberen de 2 miljoen 'misdadige' illegale buitenlanders weg te sturen). En een kabinet overlopend van 'verschillende soorten' mensen: lange blanke mannen, korte blanke mannen, oude blanke mannen, dikke blanke mannen, dunne blanke mannen. Niet echt vernieuwend, de meeste kandidaten zijn ervaren politici en lobbyisten en militairen.

Trump gaat niet het moeras in Washington droogleggen zoals hij beloofd heeft, maar krokodillen aan het moeras toevoegen.

#18 - 22-11-2016, 19:08 uur

bgroeneveld

Nog maar heel kort "president-elect". En nu begint hij al uitgebreid terug te krabbelen. In een interview met de New York Times nog wel, waar hij eerst geen goed woord voor over had.

https://www.yahoo.com/news/trump-flip-flops-6-times-in-1-hour-nyt-interview-203417722.html
#19 - 22-11-2016, 22:47 uur

Pieter79

Nog maar heel kort "president-elect". En nu begint hij al uitgebreid terug te krabbelen. In een interview met de New York Times nog wel, waar hij eerst geen goed woord voor over had.

https://www.yahoo.com/news/trump-flip-flops-6-times-in-1-hour-nyt-interview-203417722.html

Hier is zijn contract met de kiezer (https://assets.donaldjtrump.com/_landings/contract/O-TRU-102316-Contractv02.pdf). Wat hij in een interview zegt boeit me niet zoveel, wel waar hij voor staat. Als hij klaar krijgt wat hij in zijn contract zegt dan ben ik tevreden.

Verder zouden Democraten eigenlijk heel blij met het 'terugkrabbelen' moeten zijn, aangezien hij meer naar het midden opschuift. Ook wel logisch, aangezien hij president wordt van alle Amerikanen.

Ik wacht vol verwachting af, het kan niet anders dat het beter wordt met Trump dan dat we 4 jaar Clinton hadden gehad.
#20 - 23-11-2016, 01:07 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Pieter79

Uiteraard had ik ook nog willen vermelden dat vele bekendheden de USA zouden verlaten als Trump gekozen zou worden, die daar ook op terugkomen. Verder zullen we het ook maar niet over het hele flip-flop verhaal van Clinton hebben, alsook haar leugens (net als Bill).

Met een helicopter view kijkende op de politiek zie ik niet zozeer de kandidaat maar de partij die aan de macht komt. Democraten laten velen afhankelijk worden van de staat (Foodstamps onder Obama van 25 naar 45 miljoen of zoiets dergelijks), terwijl de Republikeinen naar een langere termijn oplossing kijken, zoals banen scheppen en minder belasting. Ik denk dat zij het beter voor hebben met Amerikanen dan de Democraten, die alleen maar links l*llen en rechts de zakken vullen.

Verder zijn velen vergeten dat de KKK opgericht is door Democraten om te protesteren tegen het afschaffen van de slavernij door de Republikeinen. Niettemin zie ik regelmatig vals nieuws waarbij de Republikeinen in verband met de KKK worden gebracht.
#21 - 23-11-2016, 01:20 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Nog niet eens president en Trump is nu al aan het terugkrabbelen: overheidssteun aan bedrijven: foei! Tenzij het gaat om $7 miljoen om 730 banen te houden bij Carrier (niet meer dan 1100 banen zoals Trump zei). Geen nieuwe immigranten meer. Maar: een minister van arbeid voorstellen die immigratie juist geweldig vindt: houdt de lonen laag en de arbeiders bang om hun baan te verliezen. Obamacare meteen afschaffen. Maar: er zijn goede punten aan Obamacare en die moeten we houden als we ooit eens zover komen dat we echt met een plan komen. Economie was enorm slecht onder Obama. Maar: toen Obama aantrad was de Dow even onder de 8.000, nu: meer dan 19.000; werkeloosheid was even onder de 8 procent, nu: even onder de 5 procent.

En dan heb ik het nog niet eens over al die belangenverstrengeling die Trump en zijn kinderen zullen hebben de komende jaren. Plus: voor een dienstontduiker (aan de dienstplicht ontkomen tijdens de oorlog in Vietnam) heeft hij wel erg veel militairen in zijn regering, terwijl hij tijdens de verkiezingscampagne uitriep dat hij alles veel beter wist dan de generaals.

Maar goed, we hebben Reagan en Bush jr. overleefd, we zullen Trump ook wel overleven, hoop ik.
#22 - 09-12-2016, 20:51 uur

Skydriver

Afgezien van het gejank wat de democraten en liberalen te berde gaven na de overwinning van Trump, kunnen we nu nog even "nagenieten" van alle onzin die ze over hem verkondigen, zie o.a. bovenstaande post.
Met vreugde zie ik al uit naar het moment dat ze hun doemdenkbeelden zullen moeten inslikken; de  aanzienlijke  stijging van de beurzen na de verkiezing is al een voorproefje..
#23 - 18-12-2016, 10:48 uur
The USA....What else?

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15