Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

UN Arms control

Discussie gestart

USvsNL



Wat vinden jullie ervan? Ik lees net het magazine Soldier of Fortune, en daar is men razend. Ze spreken van schande dat de VN Amerika probeert te beheersen. Ze noemen het trouwens ook een schande van hun vrijheid en Second Amendment.


Website: http://stopungunban.org/
Filmpje: http://stopungunban.org/stopungunban/video/introvideo.php?t_xml=
#1 - 13-06-2006, 22:32 uur

bgroeneveld

De NRA in de bocht: Jazeker: de VN soldaten zullen op 5 juli uit hun zwarte helicopters stappen en bij alle Amerikanen huiszoekingen gaan doen om al die vuurwapens weg te halen.

Gelukkig heb ik geen wapens in huis en ons grasveldje is te klein, zelfs voor een zwarte VN helicopter.

Een paar jaar geleden, toen de "macht" van de VN en een dreigende invasie van de VS erg in de belangstelling was, heb ik eens een 'bezorgde' Amerikaan horen beweren, dat er wel degelijk al VN soldaten in de VS waren, een groep Belgische commando's was in zijn streek aan het oefenen voor die inval. Hoe wist de man dat het Belgen waren? "Nou, ze wilden geen Amerikaans bier drinken".

De VN heeft wel wat anders te doen. Al staat het ontwapenen van de gezagsgetrouwe inwoners van Amerika natuurlijk op het "te doen" lijstje. Vlak na het oplossen van de situatie in Darfur, een einde maken aan de oorlog in Irak, Iran van kernwapens afhouden, het oplossen van het conflict tussen de Palestijnen en de Israelis, een vreedzame hereniging van Cyprus en nog een paar van die "problemen" die "natuurlijk" in het niet vallen bij het schenden van het tweede amendement op de Amerikaanse grondwet.
#2 - 14-06-2006, 05:01 uur

ProUSA-Ewout-

Ik ben een voorstander van het hebben van je eigen vuurwapen binnenshuis.......
1) Niet iedereen heeft de spierkracht om zich te verdedigen tegen inbrekers of misdadigers
2 Als je iemand wilt ombrengen , dan kan dat ook met een mes ( het argument dat wapens vermoorden gaat dus nooit op vind ik )
3) Je moet op kunnen komen voor jezelf, je moet je binnen je eigen gebied volledig op noodweer kunnen beroepen waarbij je je van alle middelen zou moeten kunnen gebruiken om jezelf te verdedigen
#3 - 15-06-2006, 11:55 uur
God bless the USA

MetalPig

dat de VN Amerika probeert te beheersen.
Da's dan wederzijds toch?  8)
#4 - 15-06-2006, 14:02 uur

bgroeneveld

Ewout:

De meeste vuurwapens in huis worden NIET gebruikt om inbrkers te verjagen maar worden door kinderen gevonden, met alle gevolgen van dien, of worden gebruikt voor zelfmoord. Of ze worden gestolen en dan gebruikt in misdaden.

Als je veilig een vuurwapen in huis wilt hebben, moet het ongeladen zijn. Zodat als er een boef je huis binnenkomt, dat vuurwapen nutteloos is.

En de kans dat een vuurwapen in huis TEGEN je gebruikt wordt, is er groot.

Een argument dat de NRA en kornuiten vaak gebruiken is de 'analogie' met Duitsland in de jaren dertig. 'Als de Joden thuis vuurwapens hadden gehad, dan hadden ze zich kunnen verdedigen en zou de geschiedenis anders gelopen zijn', is hun redenering. Waarbij ze voor het gemak maar niet melden, dat een gemiddelde politiemacht in de VS meer dan genoeg wapens heeft om zelfs een groepje zwaar bewapende mensen uit hun huis te krijgen. En dat je natuurlijk helemaal niets uitricht tegen een leger dat in zo'n geval zeker ingezet zou worden.

Kortom: hoe meer wapens, hoe meer doden, en die slachtoffers zijn lang niet altijd de boeven.
#5 - 15-06-2006, 14:10 uur

USvsNL


Deels ben ik het wel met Ewout eens, omdat ik ook vindt dat iedereen het recht heeft zichzelf te verdedigen. Dat daarbij meestal vuurwapens worden gebruikt is natuurlijk niet heel erg leuk (voor de boef en de schieter).

Maar criminelen kunnen toch makkelijk aan vuurwapens komen (in nederland ook!), dus zorg dan teminste nog dat de gemiddelde burger zich kan beveiligen tegen dit soort.

Natuurlijk heeft het niet alleen daar ook mee te maken maar ook de vuurwapens in de Amerikaanse cultuur vroeger en tegenwoordig. Amerikanen houden van hun geweren, what are you gonna do about it?
#6 - 15-06-2006, 18:49 uur

bgroeneveld

En ook hier weer: DE Amerikaan bestaat niet. De NRA heeft een groot aantal aanhangers. Maar er zijn genoeg Amerikanen die nooit een vuurwapen in huis willen hebben. Er zijn zelfs mensen die even zeer TEGEN vuurwapens zijn als de NRA VOOR is.

Onder die tegenstanders is Sarah Brade, de vrouw van Brady (voornaam even kwijt), de woordvoerder van president Reagan, die bij een aanslag op de president zwaar gewond is geraakt en nu fel tegen al die vrije vuurwapens is.
#7 - 15-06-2006, 20:16 uur

Skydriver

Ewout:

De meeste vuurwapens in huis worden NIET gebruikt om inbrkers te verjagen maar worden door kinderen gevonden, met alle gevolgen van dien, of worden gebruikt voor zelfmoord. Of ze worden gestolen en dan gebruikt in misdaden.

Als je veilig een vuurwapen in huis wilt hebben, moet het ongeladen zijn. Zodat als er een boef je huis binnenkomt, dat vuurwapen nutteloos is.

En de kans dat een vuurwapen in huis TEGEN je gebruikt wordt, is er groot.


Ondergetekende is ook in het bezit van een vuurwapen, maar munitie en wapen zijn altijd gescheiden. Dat wil zeggen, ik bewaar het wapen ongeladen, met het magazijn er uit dus. Echter, mocht het onverhoopt nodig zijn, is het binnen 5 seconden vuurgereed!
Zolang iemand verstand heeft van vuurwapens én ermee om kan gaan is het een veel betere bescherming dan een waakhond!
#8 - 15-06-2006, 22:32 uur
The USA....What else?

USvsNL

Ewout:

De meeste vuurwapens in huis worden NIET gebruikt om inbrkers te verjagen maar worden door kinderen gevonden, met alle gevolgen van dien, of worden gebruikt voor zelfmoord. Of ze worden gestolen en dan gebruikt in misdaden.

Als je veilig een vuurwapen in huis wilt hebben, moet het ongeladen zijn. Zodat als er een boef je huis binnenkomt, dat vuurwapen nutteloos is.

En de kans dat een vuurwapen in huis TEGEN je gebruikt wordt, is er groot.


Ondergetekende is ook in het bezit van een vuurwapen, maar munitie en wapen zijn altijd gescheiden. Dat wil zeggen, ik bewaar het wapen ongeladen, met het magazijn er uit dus. Echter, mocht het onverhoopt nodig zijn, is het binnen 5 seconden vuurgereed!
Zolang iemand verstand heeft van vuurwapens én ermee om kan gaan is het een veel betere bescherming dan een waakhond!

Leuk, wat voor wapen bezit je? Doe je ook mee aan schietwedstrijden of is het alleen maar voor home-defense en SHTF situaties.
#9 - 18-06-2006, 22:48 uur

Skydriver

Ik bezit een degelijk oude Browning 9mm! Uiteraard is hij bestemd voor de schietbaan, maar wee de inbreker...
#10 - 19-06-2006, 00:14 uur
The USA....What else?

USvsNL

Ik bezit een degelijk oude Browning 9mm! Uiteraard is hij bestemd voor de schietbaan, maar wee de inbreker...

Nooit gedacht aan een ar15?

*plaatje

Welke staat woon je trouwens?
#11 - 19-06-2006, 20:52 uur
« Laatst bewerkt op: 20-06-2006, 07:08 uur door USvsNL »

Skydriver

Ehhmm...ik woon in Nederland.. ;D
#12 - 19-06-2006, 21:33 uur
The USA....What else?

USvsNL

Ehhmm...ik woon in Nederland.. ;D

Hahaha, mijn fout. Dan zou ik hem maar niet gebruiken voor home-defense, krijg je grote problemen mee  ;D
#13 - 20-06-2006, 07:07 uur

Skydriver

Weet ik! Maar geloof me maar, als het (onverhoopt) nodig is, zal ik niet aarzelen!
#14 - 20-06-2006, 18:28 uur
The USA....What else?

USvsNL

Weet ik! Maar geloof me maar, als het (onverhoopt) nodig is, zal ik niet aarzelen!

Liever hij dood, dan ik!
#15 - 20-06-2006, 21:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15