Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

US presidentsverkiezingen 2016

Discussie gestart

bgroeneveld

Als Trump inderdaad zo open is en zegt wat hij denkt, waarom maakt hij dan zijn belastingformulieren niet openbaar (zoals al vele tientallen jaren gedaan wordt door presidentskandidaten, inclusief Nixon, toen de Amerikaanse belastingdienst zijn aangiften aan het besnuffelen was)? Heeft hij soms iets te verbergen (dat hij niet zo rijk is als hij roept, een heel klein percentage aan belasting betaalt -- een stuk minder dan de midden en lagere klassen procentueel van hun inkomen betalen)?

En: waarom is hij zo'n draaikont: voor abortus, tegen abortus, drie keer getrouwd, plus vele avontuurtjes, vier keer failliet gegaan, gesjoemel met geld dat hij zogenaamd voor veteranen bij elkaar had gehaald, misbruik van uitkeringen voor de gevolgen van orkaan Sandy, enz., enz. enz.

Duidelijkheid, en goed uitgewerkte plannen, ho maar. Maar goed klinkende kreten slaken is natuurlijk erg makkelijk en blijkt veel steun en aandacht te trekken. Maar ik moet er niet aan denken dat de man echt in het Witte Huis komt.
#16 - 25-05-2016, 14:29 uur

Skydriver

Ik wel! Voor Amerika, voor Europa, en voor de wereld!
#17 - 25-05-2016, 23:52 uur
The USA....What else?

Skydriver

Heb je het artikel inhoudelijk gelezen? Of reageer je alleen op de kop van het artikel? Het is een artikel geschreven door een Amerikaanse journalist in de Washington Post.

Het is geen inhoudelijke reactie van mij op de (in mijn ogen) prietpraat van Trump, maar een constatering en een waarschuwing van een goed in de amerikaanse politiek ingevoerde journalist.

Iemad die dingen zegt die in hem opkomen is in mijn ogen iemand die iets beter na zou moeten denken, en zeker niet authentiek, en bovendien al helemaal niet verstandig. Het gaat niet om de kat een kat noemen maar om zijn "probeerseltjes qua statements" om te kijken wat aanslaat onder het volk, en dan vervolgens de vermoorde onschuld spelen alsof hij het nooit gezegd heeft, nooit zo bedoeld heeft, of dat hij het slecht verstaan heeft. De banden met de KKK bewijzen genoeg over de politieke standpunten van de heer Drumpft.
Je lult uit je nek, de banden met de KKK zijn nooit aangetoond! En die "waarschuwing" lijkt mij grotendeels ingefluisterd door het Clinton-kamp, die geen mogelijkheid onbenut laat om Trump in een kwaad daglicht te stellen. En ik heb wel de indruk dat Trump staat voor wat hij zegt, en ik hoop persoonlijk van ganser harte dat hij de volgende president word!
#18 - 25-05-2016, 23:56 uur
The USA....What else?

Skydriver

The USA....What else?

bgroeneveld

De banden met de KKK zijn inderdaad nooit aangetoond. Wat WEL bleek, is dat Trump vaak geen idee heeft waarover hij praat. Toen David Duke, een bekende, beruchte en beroemde racist, zijn steun uitsprak voor Trump, was "de Donalds" eerste reactie: wie is dat? Een beetje vreemd voor iemand die president van de VS wil worden, want Duke is bepaald niet onbekend in de VS, zeker niet vanwege zijn uitspraken.

Zoals veel van Trump: geen idee waar hij het over heeft, niet bereid om concrete plannen op te stellen en daarover te praten of om met deskundigen te praten en daarvan te leren. Hij rekent op het onderbuik gevoel van de mensen die denken dat een 'miljardair' (als hij dat inderdaad is, heeft nooit meer gedaan dan roepen dat hij dat is), die meerdere keren failliet is gegaan, wereldvreemd is, enz., enz. het inderdaad goed zou voorhebben met de armen, de immigranten, de middenklasse en het land.
#20 - 26-05-2016, 14:01 uur

Skydriver

Kun je dat allemaal bewijzen, of komt de linkse activist weer even bovendrijven, mijn beste? Maar zoals he ter nu voorstaat is er een zeer gerede kans dat Trump de volgende president gaat worden, bij ons zal dan in ieder geval de vlag uit gaan. De Amerikaanse vlag, wel te verstaan. Jij gaat naar Canada verhuizen in dat geval neem ik aan?  ;D
#21 - 26-05-2016, 15:21 uur
The USA....What else?

Terpies

@Skydriver : wat me opvalt in je posts is dat je enorm op de man (lees: de posters in dit topic) aan het spelen bent: zeggen dat ik *******, dat @bgroeneveld een linkse activist is..... misschien kun je de toon van je posts een beetje matigen en je beperken tot feiten en objectief de mensen te benaderen, in plaats van ze (en hun mening) af te doen als onzin....

Ondertussen probeer je heel hard om mensen te overtuigen van jouw mening: prima, maar net zoals jij een mening mag hebben, mag ik (en anderen dat ook).

Bovendien is het weinig realistisch om alle bronnen die anderen aanhalen af te doen als partijdig en propaganda, terwijl je zelf artikelen post van iemand die volgens jou gerenommeerd is, en tot in detail kennis van zaken heeft. Het opvoeren van een artikeltje van een onbekende Nederlandse journalist (??) doet het bij mij overkomen als een willekeurige mening (is het een gerenommeerde persoon? werkt hij bij een gezaghebbende krant/medium??) van een willekeurige persoon die een blog schrijft en een persoonlijke mening optekent op een pagina op het web.

Nogmaals, ook jij mag je mening hebben, alleen als je het zo op de man gaat spelen is het meer dan alleen ongefundeerd, maar ook beledigend...

Graag wat meer respect voor (de mening van) anderen...dank je.
#22 - 26-05-2016, 16:24 uur

bgroeneveld

Ach, mij uitmaken voor een linkse activist is niet zo moeilijk -- daar kom ik graag voor uit. En het doet me ook niet veel. Vooral omdat het waar is, ik ben politiek actief geworden in de strijd tegen de oorlog in Vietnam en ben nog steeds een (ouderwetse - vadertje Drees, Max van der Stoel, Den Uyl) sociaal-democraat.

Wat Trump betreft hoef ik niet te steunen op analyses van anderen, ik draai al een tijdje mee in de Amerikaanse politiek/het campagne voeren (eerst als toeschouwer, sinds 2003 als Amerikaan). Ik hoef alleen maar zijn uitspraken te horen en te bekijken (doe ik overigens ook via Fox, waar de man werkelijk alle tijd krijgt om zijn lege woorden en beloften te spuien -- dus niet gefilterd via "linkse" media).

En volgens mij zou president Trump fataal zijn voor Amerika. EN voor de rest van de wereld.

Als dat links is, dan zij het zo.

PS. Als Trump president wordt, dan ga ik serieus denken over Zuid-Frankrijk. Ik heb gelukkig mijn Nederlandse paspoort nog.

#23 - 26-05-2016, 18:50 uur

bgroeneveld

Voor alle Trump aanhangers: wie is Trump nou eigenlijk? Waar is hij voor of tegen? En hoe serieus is hij over de kreten die hem zoveel succes hebben opgeleverd (geen Moslems, muur tussen de VS en Mexico, enz.)?

Lees hier wat de campagneleider van Trump over zijn Grote Leider zegt.

https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2016/05/26/paul-manafort-just-made-an-amazing-admission-about-donald-trump/
#24 - 26-05-2016, 21:27 uur

Pieter79

Mooi, het lijkt om een strijd tussen Trump en Clinton te gaan later dit jaar. Ik ga er vanuit dat Trump wint, hij heeft mijn voorkeur. Na 8 jaar disaster, een democratische runner for president die alles bij elkaar liegt (zelfs CNN vindt het https://www.youtube.com/watch?v=-dY77j6uBHI), ben ik overtuigd dat Trump de nieuwe president wordt.
#25 - 26-05-2016, 21:40 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

bgroeneveld

Dat snap ik nou nooit: de afgelopen acht jaar is de werkeloosheid gehalveerd, miljoenen Amerikanen hebben in ieder geval wat aan ziekteverzekering, er zijn geen nieuwe landen binnengevallen, 'andere' Amerikanen (holebi's) hebben meer rechten gekregen, de economie is aan het opkrabbelen, er een een sterke stroom om het minimumloon wat te verhogen, een juriste met een Spaanstalige achtergrond is in het Hooggeerechtshof gekomen en nog meer.

Iedereen die een beetje verder kijkt dan Fox moet toch wel minstens een paar goede dingen kunnen vinden.

#26 - 26-05-2016, 22:38 uur

Pieter79

de afgelopen acht jaar is de werkeloosheid gehalveerd
Unemployment is gewoon weer bijna terug naar wat het was in begin 2008. Onder Obama is het opgelopen tot 10% en nu gaan we weer richting de 5% (tijdens Bush was het altijd tussen de 4-6%). Obama heeft geloof ik zelfs het record gebroken met die 10% sinds WW2. Hij heeft ook het aantal mensen verdubbelt dat aan de foodstamps is (van 8% naar 15%, meer inwoners dus zo goed als verdubbeling). Hij heeft trouwens ook de staatsschuld weten te verdubbelen, van 10 triljoen naar 20 triljoen. Wat betreft al deze zaken zie ik weinig goeds.

miljoenen Amerikanen hebben in ieder geval wat aan ziekteverzekering
Kosten ziekenhuizen en medicatie is flink omhoog gegaan. Jan Modaal in de US, de overgrote groep (die al ziektenkostenverzekering had) is flink meer gaan betalen. De vrijheid om zelf te beslissen of je een verzekering wil is er niet meer.

er zijn geen nieuwe landen binnengevallen
Hij heeft grote vluchtelingenstromen op gang gebracht. Europa gaat het voelen. Verder is hij wel degelijk flink aan het huishouden in het MO.

er een een sterke stroom om het minimumloon wat te verhogen
Dit is de grootste onzin die bestaat. Denk aan het volgende statement en je weet waarom deze overheidsbemoeizucht niet werkt: "laten we het minimumloon op 1 miljoen dollar per uur zetten en iedereen is rijk en hoeft nooit meer te werken."

Ik heb het gehad met die Democraten. Tijd om weer een Republikein in het Witte Huis te hebben.

#27 - 26-05-2016, 23:59 uur
"I pledge allegiance to the flag of the United States of America and to the Republic for which it stands, one Nation under God, indivisible, with liberty and justice for all."
Inventor ***9 Patents Granted*** (Update Oct-2023)

Skydriver

Juist! Ik geloof dat Dhr. Groeneveld niet goed op de hoogte is, of zaken door een rood-roze bril bekijkt!
Clinton zou een enorme ramp voor Amerika, Europa, en zelfs de wereld worden! Ze zal, door haar zwakheid en onbekwaamheid, een regelrechte uitnodiging zijn voor een krachtmeting met Poetin, en die zal aan die prachtkans niet kunnen weerstaan. Trump wil juist goede relaties opbouwen met Rusland en zich vooral richtten op economisch problemen waar de VS mee kampen. Hij wil banen scheppen en de middenstand versterken. De media en establisment haten Trump en proberen de mensen ,via valse berichtgeving, tegen hem op te stoken. Maar gelukkig kijken veel mensen door deze gekleurde berichtgeving van veel media heen en begrijpen hoe anti-Trump de media zijn. Vergeet ook niet dat Trump eigen kapitaal heeft en niet afhankelijk is van grote geldschieters die "gunsten" vragen in ruil voor steun.
Maar blijf vooral geloven dat Obama is de beste Amerikaanse President ooit is...(en republikeinen zijn sowieso dom en slecht, toch?)
#28 - 27-05-2016, 05:24 uur
The USA....What else?

Skydriver

@Skydriver : wat me opvalt in je posts is dat je enorm op de man (lees: de posters in dit topic) aan het spelen bent: zeggen dat ik *******, dat @bgroeneveld een linkse activist is..... misschien kun je de toon van je posts een beetje matigen en je beperken tot feiten en objectief de mensen te benaderen, in plaats van ze (en hun mening) af te doen als onzin....

Ondertussen probeer je heel hard om mensen te overtuigen van jouw mening: prima, maar net zoals jij een mening mag hebben, mag ik (en anderen dat ook).

Bovendien is het weinig realistisch om alle bronnen die anderen aanhalen af te doen als partijdig en propaganda, terwijl je zelf artikelen post van iemand die volgens jou gerenommeerd is, en tot in detail kennis van zaken heeft. Het opvoeren van een artikeltje van een onbekende Nederlandse journalist (??) doet het bij mij overkomen als een willekeurige mening (is het een gerenommeerde persoon? werkt hij bij een gezaghebbende krant/medium??) van een willekeurige persoon die een blog schrijft en een persoonlijke mening optekent op een pagina op het web.

Nogmaals, ook jij mag je mening hebben, alleen als je het zo op de man gaat spelen is het meer dan alleen ongefundeerd, maar ook beledigend...

Graag wat meer respect voor (de mening van) anderen...dank je.
Hij gaf het zelf al toe Terpies. En voor "links" heb ik sowieso geen respect. Wat mijn aangehaald stukje betreft, ga eerst eens iemand googelen voordat je wat kraait! Ik heb het derhalve maar even voor je gedaan:  http://joostniemoller.nl/wie-ben-ik/
En bij mijn weten speel ik het helemaal niet op de man, niet zo gaan jammeren als je tegengas krijgt hoor.
#29 - 27-05-2016, 05:42 uur
The USA....What else?

Wop

@Skydriver

Hans, ook hier geldt dat je best je mening mag geven, maar dat we leden niet persoonlijk op hun politieke voorkeur gaan aanvallen. Dus geen "name calling".


Graag discussiëren op inhoud!
#30 - 27-05-2016, 10:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15