Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Wat zijn jullie ervaringen met de TSA op de vliegvelden

Discussie gestart

Mickeymaro

Als geroutineerde Amerika ganger (15 x) vind ik het steeds minder leuk worden in de States. Vooral op de vliegvelden wordt je tegenwoordig argwanend bekeken en behandeld :(  Nu ben je ook verplicht om door de Back Scatter X-Ray machines te gaan, waar ik niet voor verkies en dus voor een Opt Out moet kiezen, maar dit is tegenwoordig nog erger omdat je dan een agressieve pat-down krijgt. Dit wil ik ook niet.  Dus voor mij voorlopig even geen America :'(

Wat zijn jullie ervaringen met de TSA?

Mickeymaro
#1 - 24-12-2010, 22:03 uur

hdeweert

Ik zie je probleem niet ik heb nergens problemen mee ik heb niets te verbergen en onderga alle onzin dingen met scanners etc. gelaten.
Wij gaan op vakantie en dat schijnt er bij te horen, en vinden het dus geen probleem zolang wij maar op de plaats van bestemming aan
komen. Wij ervaren wel dat mensen die er wel  een probleem van maken door Amerika als lastig gezien worden en argwanend bekeken
en behandeld worden. Je kan dar natuurlijk  veel over praten en het niet leuk vinden, maar een ding is zeker je kunt er niets aan doen
om het te veranderen. Ondanks dat reizen wij met veel plezier naar Amerika en zien de door jou genoemde ongemakken als kleine
obstakeltjes die we nu eenmaal moeten ondergaan als we naar Amerika willen. Wij hebben dan ook nooit echte moeilijkheden gehad.
Behalve de keer dat er bij ongeluk een instapkaart van mijn voorganger aan mijn papieren was geniet. Mijn voorganger had ook nog
een oosters aandoende naam dus werd ik even apart verwerkt maar dat was ook zo weer geregeld.
Harm
#2 - 25-12-2010, 11:50 uur

Johan

Nou vergeet die vakanties naar Amerika dan maar voortaan want volgens mij wordt het alleen maar erger in de toekomst!

Ben wel met je eens dat het behoorlijk klote is maar je doet er nou eenmaal niets tegen, niet vliegen is de slechtste optie denk ik. Er klagen overigens ook veel Amerikanen over de TSA en alle controles en hier was laatst op het nieuws dat de TSA mensen op een speciale cursus moeten om hun menselijke vaardigheden weer wat bij te spijkeren, dus wellicht blijven de controles net zo erg in de toekomst maar met een beetje geluk wel lachend!

#3 - 25-12-2010, 12:22 uur

Skydriver

Tja, een alternatief is Canada! Vriendelijke, goedlachse douane, met ongevraagd een paar tips van hun m.b het vervoer!
#4 - 25-12-2010, 12:33 uur
The USA....What else?

Jez

Of via Dublin vliegen. TSA zit al in Dublin, zodat je eenmaal in Amerika gewoon door kunt lopen!
#5 - 25-12-2010, 14:21 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Tja, een alternatief is Canada! Vriendelijke, goedlachse douane, met ongevraagd een paar tips van hun m.b het vervoer!

Maar als je vanuit Canada de States in wilt, kun je op problemen stuiten, die in mijn beleving vele malen erger zijn dan die op het vliegveld! Afgelopen september zijn we aan een kruisverhoor van 45 minuten onderworpen, terwijl ondertussen onze auto gestripsearched werd.
#6 - 25-12-2010, 14:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Tja leuk is het niet maar het is helaas gewoon hedendaagse realiteit. Liever een scan dan een idioot die het vliegtuig probeert op te blazen. Ik wou dat het anders was maar ik leg me er gewoon bij neer. De VS blijven een geweldig land en ik laat me niet door een scan weerhouden om erheen te gaan. Ik zou het daarnaast dan eigenlijk ook nog een overwinning voor het terrorisme vinden ook en daar ga ik al helemaal niet aan toegeven.
#7 - 25-12-2010, 16:23 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Mickeymaro

Als je voor vakantie een keer door deze ellende heen moet bijten zou ik het ook gelaten over me heen laten komen. maar als je voor je werk  4,5 of 6 x met een binnenlandse vlucht dit elke keer moet ondergaan. gaat de lol er toch echt al snel af.   >:(      Hoef gelukkig niet meer voor mijn werk naar de States. 
#8 - 25-12-2010, 16:48 uur

Freckles49

Ik zeg ja en nee. Dit jaar gingen wij met onze kleindochter van 1.5 jaar. Wij hebben ons via internet en Schiphol georienteerd over het feit of je nou wel of geen drinken voor zo'n kleintje mag meenemen. Schiphol gebeld en zij vertelden ons dat als we diksap in een klein 100ml flesje meenamen dit geen probleem zou zijn.
Nou op de heenweg was dat ook geen probleem. Geen problemen op Schiphol en geen problemen in Atlanta. Maar dan terug. Bij verlaten Orlando een hufterige dame die helemaal over haar water ging over het 100ml flesje met diksap. Wij uitgelegd dat dit toegestaan is volgens de regels en dat bij binnenkomst in the US niemand commentaar had. Hier ging ze helemaal van over de piss en kwam werkelijk met een grote bek dat ze met niemand ook maar iets had te maken en dat zij dan wel even zou uitmaken of het wel of niet was toegestaan. Daar sta je dan. Een vlucht van 10 uur tegemoet en geen drinken, ja water, maar daar gaat het niet om. Wij hebben ons aan de regels gehouden. Nadat ze was uitgeraasd kregen we dan toestemming om de diksap mee te nemen maar alleen omdat ZIJ een uitzondering maakte en niet anders. Hier hadden wij wel een vieze smaak in onze mond, want wat hadden we dan verkeerd gedaan? Juist, niets. Bij thuiskomst nog even langs geweest op Schiphol en daar haalden ze hun schouders op met de mededeling er maar om te lachen omdat ze "daar" een beetje vreemd zij soms. Als toetje kreeg ik dan ook nog een speciale behandeling in de vorm van scan en wat al dan niet meer. Ach ja, boos worden heeft geen zin want winnen doe je nooit dus hebben we in het vliegtuig er maar om gelachen. En 2 september 2011 gaan we gewoon weer. Effe doorbijten het duurt maar even. ;)   
#9 - 27-12-2010, 20:18 uur

Johan

Wat je moet doen bij zo'n ervaring?

Inderdaad rustig gelaten over je heen laten gaan maar nadat de beslissing is genomen (in dit geval een positieve) haar naam en badge number vragen en een officiële klacht indienen. Niet dat 1 helpt maar meerdere wel en dan met name over de wijze waarop ze tegen je sprak.

Op dit moment is er hier heel veel te doen over de TSA. Zo ongeveer elke week zie ik hier dicsussies over de onbeschoftheid van de TSA personeelsleden. Als niemand iets zegt veranderd er niets maar als je gewoon een klacht indient gaat er misschien ooit eens iets veranderen. Ze hebben daar duidelijk een verander manager nodig die eens flink orde op zaken gaat stellen!
#10 - 28-12-2010, 05:59 uur

MiamiHeat

Net terug uit Miami en eigenlijk geen problemen ondervonden....het was alleen erg druk op het vliegveld toen we aankwamen want het was de laatste dag van het lange Thanksgiving weekend dus vele mensen kwamen terug. Rijen dik bij de paspoorten controle echter een zeer vriendelijke medewerker van TSA (!) verdeelde de mensen over alle loketten....wij mochten zowaar naar de loketten waar je normaal alleen als USA/Canadian Citizen doorheen mag. Geen probleem...vrouwlief had een nw paspoort dus moest linker en rechter handen ff op de scan leggen. Ik alleen 4 vingers en duim van rechterhand...op de foto en klaar.....35 minuten nadat we geland waren stonden we buiten! Ik vond Heathrow op de terugweg veel erger....wat een toestanden daar zeg....kostte ons een uur om door de controle te komen...gekkenhuis! En ach....ik heb niets te verbergen en laat alles over mij heen komen. Collega van mij moet vaak zakelijk naar de USA en heeft nu zo'n Iris scan Paspoort...werkt super zegt hij...bijna geen wachttijden. Kost je 100 eur per jaar geloof ik.
#11 - 28-12-2010, 16:34 uur

Mississippi

...Geen probleem...vrouwlief had een nw paspoort dus moest linker en rechter handen ff op de scan leggen. Ik alleen 4 vingers en duim van rechterhand...op de foto en klaar.....35 minuten nadat we geland waren stonden we buiten!

Haha, als mijn vrouwlief een hand op de scanner legt kunnen we direct naar een apart hok een paar uur gaan zitten wachten todat we onze paspoorten weer terugkrijgen, altijd zonder commentaar. Dat komt omdat die vingerafdruk scanners sinds een paar jaar werken en niet kunnen omgaan met mensen zonder duidelijke vingerafdruk (2% van de bevolking). 4 jaar geleden waren die scanners er kennelijk alleen voor de show en stonden we ook wel eens na 35 min buiten...
#12 - 09-02-2011, 16:54 uur

Mississippi

Ik moet even wat rechtzetten. Vorige week zijn mijn vrouw + dochter (hebben geen duidelijke vingerafdrukken) zonder problemen langs de immigratie in Dallas TX gekomen. Ze moesten wel ALLE vingers + duimen laten scannen op een nieuw model scanner en het was OK. Ik was met 4 vingers al klaar. Uiteindelijk stonden we binnen 30 minuten al buiten met koffers om op de rental car shuttle te wachten....
#13 - 23-02-2011, 02:54 uur

Yessica

Tja, een alternatief is Canada! Vriendelijke, goedlachse douane, met ongevraagd een paar tips van hun m.b het vervoer!

Ik sta hier wellicht alleen in, maar hoe mooi Canada ook is, ik vind het geen alternatief voor Amerika. De mensen zijn er anders, de natuur in het zuidwesten van de VS is uniek, ik ga liever langs een onvriendelijke douanier in Amerika dan langs een vriendelijke in Canada  :)
#14 - 25-02-2011, 10:26 uur



jhbechthum

Een paar jaar geleden, toen ik met mijn zoons en aanhang op Atlanta bij de douane kwam met slechts 1 wit douaneformulier (het Engelse begrip family te Nederlands genomen) was het een gezellige boel bij het invullen van de andere witte formulieren omdat we drie families waren (wel relatives). Hij had geen Nederlandse liggen, maar wel Engels en Spaans die we invulden zonder de Spaanse vragen te begrijpen - reactie van de beambte: Het is allemaal hetzelfde, gewoon de vragen lezen op het Nederlandse formulier.

Toen wij afgelopen zomer bij Detroit naar Canada gingen was de dame in het douanehokje allerminst vriendelijk.

Het is ook niet de taak van de douane om vriendelijk te zijn, maar het is hun taak om iedereen te wantrouwen.
Gewoon de formaliteiten even 'ondergaan' en dan lang genieten van de vakantie.

Johan.
#15 - 25-02-2011, 14:20 uur
Bezocht: AL-AR-CO-FL-GA-HI-ID-MI-MS-NC-NE-NY-PA-SD-TN-UT-VA-WV-WY
2019: UT-AZ-NV-CA-GA-AL

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15