Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Zeven op tien Amerikanen positief over Obama

Discussie gestart

usa4all

Dat blijkt uit een opiniepeiling die zaterdagavond laat (lokale tijd) werd gepubliceerd door de krant The Wall Street Journal.

Ongeveer zeven op de tien Amerikanen zien het beleid van Obama met vertrouwen tegemoet. De manier waarop Obama de machtsovername voorbereidt, krijgt de goedkeuring van liefst driekwart van de circa duizend respondenten.


Republikeinen

Onder Republikeinen is de stemming ook positief. Bijna zes op de tien Republikeinen oordelen positief over de activiteiten van Obama in de aanloop naar 20 januari. Op die dag staat zijn inauguratie als president op het programma.

Meer dan de helft van de Amerikanen (55 procent) denkt dat de opvolger van George Bush een positief effect zal hebben op de economie, die nu in het slop zit.

En 64 procent denkt dat Obama erin zal slagen om de Amerikaanse troepen terug te trekken uit Irak.
#1 - 21-12-2008, 13:54 uur
USA4ALL brengt Amerika dichterbij Nederland!

Word lid van USA4ALL op Facebook!

persianBrit

Ik ben natuurlijk blij dat het Obama is geworden en niet Mcsame, maar vind het wel erg vroeg om nu al te gaan juichen.  De  beste man moet nog beginnen.  Wel ben ik positief gestemd over de mensen in zijn team: Hillary Clinton, Rahm Emmanuel, Bill Richardson etc..
Het gaat goed komen, maar hij is geen Messiah: laten we eerst maar eens zien wat hij kan doen.
#2 - 21-12-2008, 19:18 uur

B-man

Ik ben natuurlijk blij dat het Obama is geworden en niet Mcsame, maar vind het wel erg vroeg om nu al te gaan juichen.  De  beste man moet nog beginnen.  Wel ben ik positief gestemd over de mensen in zijn team: Hillary Clinton, Rahm Emmanuel, Bill Richardson etc..
Het gaat goed komen, maar hij is geen Messiah: laten we eerst maar eens zien wat hij kan doen.

Je hebt op zich wel gelijk, de huid moet niet verkocht worden...

Maar het is natuurlijk wel goed dat zoveel mensen weer vertrouwen hebben in hun president, zeker nu. Alleen al het positieve gevoel en de hoop op betere tujden kan een heel groot verschil gaan maken en ik denk dat de meeste Amerikanen dat wel "even" konden gebruiken.
#3 - 23-12-2008, 12:03 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Oyolaluiijf

Ik was ook blij dat Obama gekozen werd. Heb zelfs vrijwilligerswerk voor hem gedaan.
Over zijn team ben ik niet zo tevreden. Hij predikte heel zijn campagne voor CHANGE, maar bijna alle mensen die in zijn regering komen zijn oud gedienden die al jaren in Washington rondlopen en dus zeker geen geweldige veranderingen gaan brengen. Het blijft waarschijnlijk allemaal hetzelfde met iets andere accenten. Tis jammer maar helaas ! Geld en lobbyisten regeren dit land en niets anders !
#4 - 24-12-2008, 17:46 uur
Kom eens op de koffie in Plantation of bezoek onze website

bgroeneveld

Aan de andere kant: de 'oude rotten' komen allemaal uit de goede kant, voornamelijk Clinton. En ze kunnen nu een nieuwe generatie op gaan leiden. Zodat we na acht jaar Obama een stel nieuwe oude rotten zullen hebben, die de politiek van Obama kunnen doorzetten onder zijn opvolger, natuurlijk ook een Democraat.
#5 - 24-12-2008, 18:31 uur

Hans B

Het is misschien wel zo dat Obama enkele "oude rotten" om zich heen verzameld, maar kijk eens om je heen in Nederland naar diegenen die een nieuwe partij proberen op te richten LPF, TON, ze willen veel veranderen, maar uiteindelijk wordt het niets. Dan maar met een aantal "oude" door de wol geverfde "rotten" de strijd aan gaan, mensen die weten hoe het politieke wereldje werkt.
Het hoeft geen TGV te zijn, zolang de kolen nog niet niet opgestookt is, komt een oude stoomlok er ook.
#6 - 24-12-2008, 18:52 uur
« Laatst bewerkt op: 24-12-2008, 18:53 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bakvet

Zojuist op een internet radiozender naar de 'Opening inaugural celebrations at the Lincoln Memorial' geluisterd. Halverwege wat lopen zappen op dat werkloze apparaat in m'n huiskamer om te zien of het ook ergens op  TV was. Toen bleek dat dat de beelden gewoon op de Nederlandse TV vertoond werden (met een kleine vertraging vanwege de live ondertiteling - good job!). Tja, achteraf had ik er best wel bij geweest willen zijn in die vrieskou, want zoveel kans om zoiets van dichtbij mee te maken heb je toch niet in je leven.
#7 - 18-01-2009, 23:32 uur

Hans B

Tja, achteraf had ik er best wel bij geweest willen zijn in die vrieskou, want zoveel kans om zoiets van dichtbij mee te maken heb je toch niet in je leven.

Over 4 jaar weer een kans   ;)
#8 - 21-01-2009, 19:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hollandranch

Denk dat nu 5 op 10 Obama nog ziet zitten  ^-^
#9 - 28-02-2009, 06:18 uur

sweatbox

Denk dat nu 5 op 10 Obama nog ziet zitten  ^-^

Schijnt wel mee te vallen volgens een New York Times / CBS News poll.
#10 - 28-02-2009, 08:28 uur

MiamiHeat

Vorige week toen wij in de States waren zag ik op FOX News een uitzending met die vreselijke Gretha van Susteren waar werd medegedeeld dat een Poll (uitgevoerd door FOX) aantoonde dat 25% vd Amerikanen vonden dat Obama niets had gedaan aan al zijn beloftes. Hij zat er net een maand!!!!!!! En die Gretha was ook van mening dat de Democraten weinig hadden laten zien......ach ja....FOX en Gretha (lees Republikeinen)......het is nu eenmaal makkelijker geld over de balk te gooien (Bush) dan die hele puinhoop weer op te ruimen (Obama).

#11 - 28-02-2009, 13:31 uur

hollandranch

#12 - 28-02-2009, 14:26 uur

sweatbox

Approval index is de hele maand al 60% volgens Rasmussen. Gallup is is met een kleine 70% iets positiever. Geen van beiden geeft de neergaande lijn aan.
#13 - 28-02-2009, 15:04 uur

hollandranch

Das mooi voor Obama dat de polls positief zijn, misschien hebben ze wat bailout money gekregen  ;)    De mening op straat word steeds negatiever, gisteren heeft hij weer laten zien dat hij veel beloftes heeft maar erg weinig waarmaakt. Hij zou de troepen snel uit Irak halen, was erg belangrijk in de campagne en nu voert hij dezelfde politiek als McGain???  Ik vrees dat Obama gigantisch op zijn snuit gaat eerdaags, kan niet anders.

Als je de meeste approval ratings leest zoals deze

http://www.foxnews.com/politics/elections/2009/02/28/obama-tells-powerful-lobbies-bring/100days/

dan is duidelijk dat men Obama een kans geeft maar wel vind dat hij het land de verkeerde kant op stuurt met al zijn onzinnige uitgaven.
#14 - 28-02-2009, 15:13 uur
« Laatst bewerkt op: 28-02-2009, 15:31 uur door hollandranch »

bgroeneveld

Fox is natuurlijk een heel objectieve bron, 'fair and balanced' en zo.

Obama wil 'bipartisan' zijn en nodigt de Republikeinen uit om mee te denken, maar de Republikeinen weigeren, en dan maar roepen dat Obama niet echt 'bipartisan' is. Net zoals met de lobbyisten, wel willen dat Obama hen tegemoet komt, maar zelf geen poot uitsteken, behalve dan wat vaag geroep. Gelukkig laat Obama zien dat hij snel geleerd heeft en gaat er nu hard tegenaan.

Ik heb echt geen medelijden met de lobbyisten voor ziekteverzekeraars en met de ziekteverzkeraars zelf, die hebben het de afgelopen acht jaar veel te makkelijk gehad, het wordt tijd dat ze al hun mooie prietpraat (bijvoorbeeld 'de VS heeft het beste medisch systeem in de wereld' -- behalve als je de premies niet kan betalen, en zelfs dan nog) waar moeten gaan maken.

Ik snap al dat gebral niet over 'Obama is een mislukking, doet niet wat hij zegt' nu de man 'al' krap vijf weken in het Witte Huis zit. Kritisch zijn is prachtig, maar geef de man minstens een half jaar de kans.

En in die vijf weken heeft Obama overigens al meer gedaan en voor elkaar gekregen dan menig van zijn voorgangers.

Vraag me daarnaast altijd af wat al die kritici gezegd zouden hebben na vijf weken president McCain.

#15 - 01-03-2009, 03:44 uur

leden:

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15