Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Poll

Is de wereld veiliger of onveiliger geworden in de nasleep van 9/11

Veiliger
6.7%
1 (6.7%)
Onveiliger
60%
9 (60%)
Onveranderd
33.3%
5 (33.3%)
Weet niet

0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 15

"9/11" alweer 6 jaar geleden

Discussie gestart

B-man

Er is natuurlijk een hoop gebeurd na 9/11, spanningen tussen geloven, allerlei maatregelen op vliegvelden, oorlogen, etc. Is de wereld erop vooruit gegaan of heeft dit alles er voor gezorgd dat de kans op aanslag, zoals die bijv. 6 jaar geleden in NYC en Washington plaatsvond, alleen maar groter is geworden?
Wat vinden de forumleden van "hun" huidige wereld?
#1 - 11-09-2007, 14:43 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2007, 14:45 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

hollandranch

Er is natuurlijk een hoop gebeurd na 9/11, spanningen tussen geloven, allerlei maatregelen op vliegvelden, oorlogen, etc. Is de wereld erop vooruit gegaan of heeft dit alles er voor gezorgd dat de kans op aanslag, zoals die bijv. 6 jaar geleden in NYC en Washington plaatsvond, alleen maar groter is geworden?
Wat vinden de forumleden van "hun" huidige wereld?

Denk dat er weinig is veranderd behalve dat de wereld vast zit met 2 oorlogen waar bijna niet uit te komen is. De dreiging is hetzelfde gebleven, we hebben alleen wat mazzel gehad dat er geen echt grote succesvolle aanslagen zijn geweest maar kan elke dag weer veranderen, zie Baghdad. De mooiste oplossing zou zijn dat we niet meer afhankelijk zouden zijn van olie, troepen weghalen en laten ze het zelf maar uitzoeken, in landen zoals Iran en Irak zal je nooit kunnen winnen, de verschillen zijn te groot.
#2 - 11-09-2007, 16:07 uur

bgroeneveld

'Dankzij' George Bush is de wereld onveiliger geworden na 9/11.

In plaats van Bin Laden te blijven najagen, heeft de man een gat van meer dan $600 miljard gegraven in een land, waar nou niet bepaald de meest sympathieke man de scepter zwaaide, maar dat geen bedreiging was voor de VS (de kapers van de vliegtuigen kwamen uit Saoedi Arabie, nog steeds een dikke vriend van de huidige regering). Door die domme zet -- aangemoedigd en niet voldoende (nog steeds niet) kritisch gevolgd door de media en politici van beide partijen -- heeft Al Quaida er een oefenterrein bij en mooie beelden voor hun propaganda.

Helaas ziet het er niet naar uit dat de Huidige Bewoner (van het Witte Huis) de afgelopen zes jaar iets geleerd heeft. We zitten dus nog anderhalf jaar met die ellende.

En wat de jongste toespraak van de Grote Generaal Petrayus (betray us, zoals hij in een paginagrote advertentie in de New York Times genoemd werd), de generaals die het bevel voerden over de oorlog in Vietnam, hadden het ook steeds over 'licht aan het einde van de tunnel.' Voorbijgaande aan het feit dat dat licht kwam van de koplampen van een naderdenderende trein.

#3 - 11-09-2007, 17:54 uur

Anouk

Het is en het blijft erg.. Ik heb gisteren die documantaire gezien van die Fransen en het is nog steeds erg om te zien.. Laten ze de echte verantwoordelijken voor 9/11 eens oppakken - Bush en co.


Bush is the allergrootste terrorist hier.. Hij heeft meer doden op zijn geweten dan andere terroristen.. De aanvallen met gifgas van Saddam zijn hier niks bij..
#4 - 11-09-2007, 18:40 uur

B-man



Bush is the allergrootste terrorist hier.. Hij heeft meer doden op zijn geweten dan andere terroristen.. De aanvallen met gifgas van Saddam zijn hier niks bij..

Dat er zware kritiek geuit zou gaan worden op de regering Bush had ik wel verwacht maar dit is wel een zware beschuldiging/vergelijking naar mijn mening. Maar goed, iedereen is (gelukkig) vrij om zijn mening te geven.
#5 - 11-09-2007, 19:11 uur
« Laatst bewerkt op: 11-09-2007, 19:15 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

hollandranch

Denk niet dat je Bush mag vergelijken met figuren zoals Hussein. Dat Bush fouten maakt en misbruikt van zijn macht is bekend en dat er weinig tegen wordt gedaan ook. Maar om Bush een terrorist te noemen dan noem je al zijn volgelingen zoals Balkenende ook terroristen, dat gaat mij te ver.
#6 - 11-09-2007, 19:20 uur

Tekkel

Inderdaad, niks mis mee met die Saddam;
Citaat
Although the Iraqis initially used chemical weapons to prevent defeat and to reduce battlefield losses, they later integrated CW attacks into combined-armed operations designed to regain lost territory and to gain the offensive. Iraq's use of CW in the war with Iran can be divided into three distinct phases:
1983 to 1986--used in a defensive role; typically to deflect Iranian human-wave assaults. In 1984 Iraq became the first nation to use a nerve agent on the battlefield when it deployed Tabun-filled aerial bombs during the Iran-Iraq war. Some 5,500 Iranians were killed by the nerve agent between March 1984 and March 1985. Tabun kills within minutes. Some 16,000 Iranians were reported killed by the toxic blister agent mustard gas between August 1983 and February 1986.
1986 to early 1988--iraq adapts use against Iran to disrupt Iranian offensive preparations.
early 1988 to conclusion of the war-- Iraq integrated large nerve agent strikes into its overall offensive during the spring and summer of 1988 leading to the ceasefire.
Iran used chemical weapons late in the war, but never as extensively or successfully as Iraq. The success of Iraqi offensive operations in the southern sector in mid-1988 ultimately caused the Iranians to cease hostilities. The use of chemical weapons contributed to the success of these operations.

The first chemical attacks by Saddam Hussein against civilian populations included attacks launched by Iraqi aircraft against 20 small villages in 1987.


Saddam Hussein's forces reportedly killed hundreds of Iraqi Kurds with chemical agents in the Kurdish town of Halabja in March 1988. The poison gas attack on Halabja was the largest-scale chemical weapons (CW) attack against a civilian population in modern times. Halabja had a population of about 80,000 people who was predominantly Kurdish and had sympathised with Iran during the Iran-Iraq war in the 1980s. Troops from the Kurdish Patriotic Union of Kurdistan (PUK) entered Halabja on 15th March 1988, accompanied by Iranian revolutionary guards. The Iraqi CW attack began early in the evening of March 16th, when a group of eight aircraft began dropping chemical bombs; the chemical bombardment continued all night. The Halabja attack involved multiple chemical agents -- including mustard gas, and the nerve agents SARIN, TABUN and VX. Some sources report that cyanide was also used.


Je kunt beter niets doen en blijven wachten, totdat hij een paar onderdanen zo gek heeft gekrgen om bij je langs te komen, met een gasflesje.

Ik zeg niet dat Bush het helemaal goed heeft aangepakt, maar dit soort idioten moet je hard aanpakken, heeeel hard.

Bart
#7 - 11-09-2007, 19:22 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

XJ

Tekkel, je vergeet alleen dat Saddam heel lang gesteund is door de USA. En nog belangrijker, de meeste chemische wapens gebuikt in de Irak-Iran oorlog van 1980-1988 waren van Amerikaanse afkomst. De meeste conflicten van de laatste jaren zijn allemaal een beetje dubbel, zoals de ex-CIA agent Bin Laden die tot op de dag van vandaag (indirect) connecties heeft met de familie Bush.

Dit neemt niet weg dat 9/11 een drama was, ik vond het heel erg vooral voor de onschuldige slachtoffers. Alhoewel ik ook dit weer dubbel vind, er vinden ook erge dingen plaats in bijv. Darfur. Maar hier hoor je niet zo veel over.

Ook heb ik nog mijn twijfels over het hele gebeuren op 9/11. Zo kun je je afvragen waarom er nog steeds geen officiele verklaring is gegeven over het instorten van WTC gebouw 7 dat best wel ver weg stond van het WTC . Waarom zijn de camera beelden van het hotel dat het vliegtuig gezien moet hebben dat in het Pentagon is gecrashed nooit vrijgegeven? Dan neem je gelijk de twijfels weg. Kortom ik denk er maar niet al te veel over na en maak me er maar niet al te druk over, er is zoveel informatie die voor je verborgen wordt gehouden of op een bepaalde manier aangepast wordt, zodat je geen goed beeld kunt vormen.

De huidige wereld is nog lang niet veilig of veiliger, als iemand echt kwaad wil dan kan hij of zij dit nog steeds doen.  Vliegen vind ik wel veiliger geworden en dat juich ik alleen maar toe :) Verder vind ik de media zwaar in kwaliteit afnemen.
#8 - 11-09-2007, 23:10 uur

Willem goes Miami

Hoe zit het met dit spul Agent Orange
http://en.wikipedia.org/wiki/Agent_Orange

Dat heeft nog meer slachtoffers gemaakt. En nog steeds.
#9 - 12-09-2007, 05:38 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

hollandranch

Denk als je aan de kant staat van diegene die de wapens gebruikt het makkelijk goed praat of misschien liever snel vergeet. Oorlog is verschrikkelijk en vaak onnodig, het is een machtspel waar de gewone man wordt geslachtofferd voor geld, religie of whatever. 9/11 was misschien eigenlijk het begin van het einde, want hoe komen we er ooit weer uit? Ik zou geen oplossing weten, Bush kan het niet en aan de andere kant weten ze het helaas ook niet.
#10 - 12-09-2007, 05:58 uur

Willem goes Miami

Kettingreactie dus.
#11 - 12-09-2007, 05:59 uur
Florida here we come, of toch naar Denver of Winston

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15