Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

**WILMAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA**

Discussie gestart

MiamiHeat

Fred Flinstone zal  met deze Wilma zeker niet blij zijn................

It's been confirmed: Hurricane Wilma, with a pressure of 882 mb, is the most intense hurricane on record in the Atlantic Basin. Wilma, after undergoing a stunning intensification overnight, is now a potentially catastrophic Category 5 hurricane packing sustained winds of 175 mph. The eye of the violent storm continues to follow a wobbling WNW track through the western Caribbean with a turn toward the NW expected during the next 24 hours.

Lees de rest op http://www.weather.com/newscenter/tropical/?from=wxcenter_news

De Florida Keys zijn zich (alweer) aan het opmaken voor een evac....vrienden van ons in Miami houden hun hart vast.

#1 - 19-10-2005, 19:27 uur

wiepster

Ik zit nu in Florida, vlakbij Cape Canaveral...de staart van Wilma komt over dit gebied as zaterdag???? :-[
#2 - 19-10-2005, 23:56 uur

Jez

Oeps...........

Volgens mij zit je daar nog wel goed; Key West moet zich opmaken voor Wilma. En dan is het de vraag of ze naar links (Tampa) of rechts (Orlando) afbuigt............

Succes in elk geval!!
#3 - 20-10-2005, 10:16 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

usaxtreme

Succes mensen.
Ben benieuwd hoeveel kracht wilma verliest tot zaterdag  :-[
#4 - 20-10-2005, 11:20 uur

B-man

Hij zal nu zeker kracht verliezen maar zodra hij richting Florida gaat en over zee reist zal hij weer in kracht toenemen, vraag is of dat een 3, 4 of 5 gaat worden. Ik denk dat de Keys het het zwaarste zullen krijgen.

Hopelijk gaat het meevallen, ze hebben wel genoeg ellende gehad wat betreft orkaangeweld dit jaar.

Trouwens een recordaantal orkanen in 1 jaar. Dit was de de laatste letter ("W"). De volgende zal overgaan in het Griekse alfabet en dat heb ik nog nooit meegemaakt.

B-man
#5 - 20-10-2005, 12:47 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

B-man

Nou ik zal je gerust stellen Wiepster, het gebied waar jij nu ongeveer zit heeft vanaf nu t/m zondag een kans van 3% om binnen 65 Nautical Miles van het oog van de orkaan te zitten. Zeer kleine kans dus.

"Grootste kanshebbers" op een hit zijn op dit moment: Marathon, Marco Island en Key West met zo'n 8 a 9% om binnen 65 Nautical Miles van het oog van Wilma te zitten. Geen grote kans op een "full hit" tot nu toe (wat niet wil zeggen dat er nog behoorlijk hoge windsnelheden in die regio's kunnen voorkomen).

Hopen dat dat zo blijft want Wilma blijkt een monster te zijn, nog nooit zo'n lage druk gemeten bij een orkaan in die regio. Een hoge 5-categorie was/is het dus!

B-man
#6 - 20-10-2005, 13:04 uur
« Laatst bewerkt op: 20-10-2005, 13:06 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

sweatbox

Dit was de de laatste letter ("W"). De volgende zal overgaan in het Griekse alfabet en dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Zit er dan een systeem in de naamgeving van de orkanen?
#7 - 20-10-2005, 13:38 uur
« Laatst bewerkt op: 20-10-2005, 13:39 uur door sweatbox »

Frank S

Ja, er circuleren 6 lijsten met mannen- en vrouwennamen die afwisselend gebruikt worden. Als een bepaalde orkaan veel schade heeft veroorzaakt, of veel doden, dan wordt die naam nooit meer gebruikt en wordt er een nieuwe naam bedacht voor op die lijst. Bepaalde letters (o.a. X, Y & Z) worden nooit gebruikt.
#8 - 20-10-2005, 13:44 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

B-man

Ja elke 6 jaar begint de lijst weer opnieuw. Maar Andrew, Katrina en nog een aantal namen zijn er uiteraard uitgehaald. De eerste van het seizoen 2006 zal "Alberto" zijn de tweede "Beryl" en zo verder. In 2011 krijgen we dus de lijst met de namen van dit jaar weer maar daar zal de K(atrina) dus een andere naam krijgen maar het blijft een meisjesnaam. Alvast inzetten welke ?!? Ik zet in op Kimberly  ;D

B-man
#9 - 20-10-2005, 14:02 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

wiepster

Nou ik zal je gerust stellen Wiepster, het gebied waar jij nu ongeveer zit heeft vanaf nu t/m zondag een kans van 3% om binnen 65 Nautical Miles van het oog van de orkaan te zitten. Zeer kleine kans dus.

B-man

Ben ook niet echt bang, zit tussen " ervaringsdeskundigen"  en die zien geen problemen.
De problemen zullen bij Naples zijn, waar Wilma aan land komt, als ze al over Florida komt.
Nu is het al zondagavond ipv zaterdag afgezwakt tot een categorie 2 of 1.
De benzineprijzen zijn wel alvast omhoog gegaan  :-X  ???.
#10 - 20-10-2005, 15:39 uur

MiamiHeat



De benzineprijzen zijn wel alvast omhoog gegaan  :-X  ???.

Prachtig excuus toch!!!
#11 - 20-10-2005, 15:46 uur

B-man

Dat ie al zondagavond ipv zaterdag afgezwakt tot een categorie 2 of 1 klopt, die 3% kans voor jouw regio geldt alleen nog maar voor zondag, de dagen ervoor is ie minder dan 1%. Met een beetje mazzel merk je er bijna niets van dus!

Zal wel meevallen. En wat betreft die olieprijzen...die gaan tegenwoordig al omhoog als er iemand in het Midden-Oosten niest.

B-man
#12 - 20-10-2005, 16:24 uur
« Laatst bewerkt op: 20-10-2005, 16:32 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Jez


En wat betreft die olieprijzen...die gaan tegenwoordig al omhoog als er iemand in het Midden-Oosten niest.

B-man

Moeten we dan misschien anti-grieppine sturen? Stel je voor dat 'ie ècht ziek wordt...........
#13 - 20-10-2005, 16:57 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

MiamiHeat

Valt me nog mee dat de prijzen in NL nog niet zijn gestegen
#14 - 20-10-2005, 18:05 uur

B-man

Roep maar niet te hard!  ;)

B-man
#15 - 20-10-2005, 18:06 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15