Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

America ontdekt de Smart

Discussie gestart

Bakvet

Wij weten ondertussen al lang dat je nooit een Smart moet kopen, want handig: het is een modulaire auto. Als er bijvoorbeeld iets stuk is aan de motor wordt meteen het hele motorblok omgeruild. Reparaties daar doet men niet aan.

Amerika heeft nu ook de Smart ontdekt meldt de opening in de San Francisco Chronicle vandaag. Quote: Now, in the latest Hollywood extravaganza “The Da Vinci Code,” Tom Hanks and Audrey Tautou can be seen zipping down Parisian sidewalks in the tiny Smart car. Good gas mileage (60 mpg) and easy parking have made the vehicle ubiquitous in Europe.


Fotobijschrift: Steven Schneider, whose company imports the Smart car, says U.S. demand for the auto zoomed after Tom Hanks drove one in “The Da Vinci Code.”

En wat mag zo'n originele European import vierwieler dan kosten in de VS? Price: Mid-$20.000s!!!!

#1 - 19-06-2006, 23:41 uur

Dusza

Het zal inmiddels een jaar of 6 (7?) geleden zijn, toen we met een Amerikaanse vriend op wandel waren in Hasselt, en er daar op de markt zo'n Smart stond opgesteld ter promotie. Onze vriend vond dit toen heel erg grappig, en dacht niet dat je zo'n karretje ooit verkocht zou krijgen in Amerika.
Nu moet ik zeggen, toen ik de Chrysler PTCruiser in 2000 in Chicago zag rondrijden, vond ik dat ook best een eigenzinnig model van auto. Het had wel wat, vond ik, ik zag er onmiddellijk Al Capone uitstappen, hahaha. Maar mijn reactie was toen ook dat je zo'n auto (model) niet in België verkocht zou krijgen. Maar ondertussen kom ik ze hier haast dagelijks tegen...
Zo zie je maar!

Het moet wel een vreselijk grappig zicht zijn: zo'n piepkleine Smart die men parkeert op zo'n giga-grote Amerikaanse parkeerplaats... Hoeveel van die Smartjes zou je trouwens op zo'n parkeerplaats krijgen? Als ze dwars gaan staan, misschien wel 4!
#2 - 20-06-2006, 07:50 uur

BbimmerR

In grote drukke steden als bijv NY en SF, waar ze te kampen hebben met parkeerproblemen, is zo'n Smart zeker een uitkomst, maar buiten die grote steden is zo'n auto volgens mij echt een flop. Wie wil er nu 3 uur rijden in zo'n klein oncomfortabel auto-tje waar je ook nog eens bijna geen bagage in kan stoppen  :D
#3 - 20-06-2006, 08:58 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

bgroeneveld

Als ik me goed herinner heeft Martha Stewart ooit zo'n auto/ding gekocht en naar de VS gehaald. Wat Martha doet wordt meestal een rage, maar dit keer (nog) niet dus.

Heb overigens onlansg een man hier in Minnesota geholpen een Lelijk Eendje naar de VS te halen door het registratiebewijs te vertalen. Als een auto ouder is dan 25 jaar, hoeft-ie niet te voldoen aan luchtvervuilingseisen en zo. Heb hem aangeraden om maar een valhelm op te zetten in dat ding, een botsing tussen een Eend en een SUV zal waarschijnlijk slecht uitpakken voor de Eend!

#4 - 20-06-2006, 15:43 uur

sweatbox

Heb hem aangeraden om maar een valhelm op te zetten in dat ding, een botsing tussen een Eend en een SUV zal waarschijnlijk slecht uitpakken voor de Eend!

Met een Eend geef je fietsers en voetgangers een eerlijke kans.
#5 - 20-06-2006, 15:54 uur

Chiefram

Ik weet niet meer waar het was, maar de afgelopen maand heb ik ergens in Amerika voor het eerst in mijn leven een Citroen 2CV (Lelijk Eendje) zien rijden. Ik wist niet wat ik zag, dacht dat dit niet mocht rijden in Amerika in verband met de zeer zwakke konstruktie, maar hij reed toch echt op de snelweg!!!

De Smart hebben we hier in Fort Collins, CO al meerdere keren zien rijden. Heel vreemd zo tussen als die grote SUV's. Maar er zit wel een Smart dealer in Loveland, CO (onze 'buren'). Dus we zullen ze meer gaan zien denk ik, ook al is het nog wel even wennen die mini autootjes hier te zien rijden.

Overigens zijn de nieuwe Mini's en (nieuwere) VW Beatles (ook cabriolet) wel heel populair hier. Die zie je dan ook meerdere keren per dag wel ergens rond rijden. De Amerikanen zijn echt wel prijsbewust, zeker als het om het benzineverbruik gaat.
#6 - 20-06-2006, 17:16 uur

Hans B


Gespot juli '05 in Edmonton Canada
Hans
#7 - 20-06-2006, 19:13 uur
« Laatst bewerkt op: 20-06-2006, 19:17 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat


En wat mag zo'n originele European import vierwieler dan kosten in de VS? Price: Mid-$20.000s!!!!


$$20.000$$ Holy Money.....dan ga ik de SMART van mijn vrouw direct exporteren.............ruilen voor een DODGE CALIBER mag natuurlijk ook!!!!
#8 - 20-06-2006, 19:42 uur

Hans B

THE GROVE   :
dan ga ik (..) mijn vrouw direct exporteren.............ruilen voor een DODGE CALIBER         ;D  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   :'(
===========
vergeet niet dat de goedkoopste Smart + rijklaar kosten in NL 13500 euro kost = omgerekend 17500 dollars    2006-05
+ verzendkosten
#9 - 20-06-2006, 19:49 uur
« Laatst bewerkt op: 20-06-2006, 20:15 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

BAKVET :
dan ga ik mijn vrouw direct exporteren.............ruilen voor een DODGE CALIBER         ;D  !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!   :'(
===========
vergeet niet dat de goedkoopste Smart + rijklaar kosten in NL 13500 euro kost = omgerekend 17500 dollars    2006-05
+ verzendkosten

hahahaha............maar vergeet ook niet dat een Dodge Caliber in de US $16.000 kost............is toch een superdeal. Je doet iets kleins weg en je krijgt er iets groots voor terug!!!
#10 - 20-06-2006, 19:55 uur

Nynke

Chiefram,

Ik weet denk ik wie er in die eend zaten.. ik ken namelijk mensen in Boulder die wel drie lelijke eendjes hebben! -Het zijn Belgen.

Groetjes, Nynke
#11 - 20-06-2006, 21:08 uur

Chiefram

Ik zit me werkelijk suf te piekeren waar ik die eend gezien heb. Volgens mij was het in Los Angeles, CA... maar omdat ik laatst ook in Denver, CO geweest ben, zou het best goed kunnen dat ik die eend daar ergens gezien heb. Als dat zo is, dan heb ik jullie kenissen gezien! LOL!
#12 - 20-06-2006, 22:45 uur

Chiefram

Ja, ik weet het! Het was in de omgeving van Denver, zeker weten... Mijn vrouw was erbij en die ging toen mee die dag. Dan heb ik ze dus gezien, die mensen die jij kent.
#13 - 20-06-2006, 22:46 uur

Dusza

ik ken namelijk mensen in Boulder die wel drie lelijke eendjes hebben! -Het zijn Belgen.

Hahaha, die Belgen!

Ik 'ken' trouwens ook iemand in Boulder: Dorothy Knopper. Een kranig oudje dat ooit heel veel voor bepaalde groepen kinderen gedaan heeft, en die nu als zeventiger nog halve marathons loopt!
#14 - 21-06-2006, 00:02 uur

jaborg

Vorig jaar sprak ik in het vliegtuig een man uit Houston die een Smart wilde kopen. Een beer van een vent.
Hij vond de wagen zo grappig, maar ook erg handig voor kleinere stukjes (benzine)

#15 - 21-06-2006, 08:24 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15