Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerikaans meisje (9) schiet broer dood

Discussie gestart

Ebelix

Amerikaans meisje (9) schiet broer dood

CHICAGO - In Riverdale, een voorstad van Chicago, heeft een 9-jarig meisje per ongeluk haar 13-jarige broer doodgeschoten. Ze was aan het spelen met een semi-automatisch wapen dat ze in de slaapkamer van haar ouders had gevonden. Dat heeft de politie bekendgemaakt.

De moeder was op het moment van het ongeluk vrijdag op bezoek bij een ziek familielid en de vader was op zijn werk. Het wapen lag, geladen en niet vergrendeld, op een boekenplank. Het meisje trok per ongeluk aan de trekker en trof haar broertje met een kogel in de borst. Hij overleed even later in het ziekenhuis.

bron: www.nu.nl
#1 - 19-12-2005, 09:55 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

MiamiHeat

Echt leuk dat je in Amerika gewoon wapens kunt kopen..................
#2 - 19-12-2005, 13:25 uur

Jez

Helaas gebeurd dit niet alleen in Amerika. Vrienden van vrienden hebben op een zelfde manier hun zoontje verloren. En die wonen gewoon in Vinkeveen.
#3 - 19-12-2005, 13:45 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Mississippi

Je kan wapens veilig opbergen in zogenaamed gun safes.
Zeker als er kinderen in huis zijn !



#4 - 19-12-2005, 15:18 uur

Dusza

Ik denk dat veel mensen een wapen in huis hebben voor het geval ze geconfronteerd worden met inbrekers.
en dan is het niet zo handig als je nog effe naar de safe moet lopen, deze moet openen, je geweer moet laden, ...
dus dan maar geladen ergens waar het makkelijk te grijpen is 'voor het geval dat'.   ;-(
#5 - 19-12-2005, 16:17 uur

Dutchman

Mijn reactie heeft weinig te maken met dit voorval, maar toch... Voor mij blijft het toch het grootste minpunt van Amerika, de vrije wapenverkoop. Ik snap dat het bedoeld is ter bescherming, maar zo werkt het gewoon niet. In een opwelling doen mensen toch dingen die ze normaal niet zouden doen. Het is ook niet meer terug te draaien, want dat zal de wapenhandel nooit toestaan, maar ze hadden er gewoon nooit aan moeten beginnen.
#6 - 19-12-2005, 16:26 uur

Chiefram

Ik ben voor de vrije wapenwet, maar vind dat de ouders aangeklaagt moeten worden omdat die zonder toezicht een onvergrendeld en geladen wapen open en bloot in een kast hebben liggen. Dit meisje van 9 jaar zal hier ongevraagd tot haar dood mee moeten leven.

Overigens knap dat ze haar broertje in een keer vol in de borst heeft geschoten. Doe je dit bewust, dan lukt een 9 jarig kind dit normaal niet.

Wel een heel lullig gebeuren, dit...
#7 - 19-12-2005, 16:33 uur

usaxtreme

oops  :(

ik ben ook voor..ik wil later zelf ook wel een wapen kopen omdat ik het wel interessant vind.
Ik zou wel een M16A2 willen hebben 
#8 - 19-12-2005, 16:38 uur

Chiefram

Ik ben niet voor de vrije wapenwet omdat het interessant is hoor!  ;D

Ik ben voor omdat je in dit land toch wel een hoop gekken rond hebt lopen waartegen je jezelf zou moeten kunnen beschermen. Als iemand je huis binnenkomt met de intentie je te vermoorden, dan ben ik toch graag wel de eerste die een schot zou willen lossen.
#9 - 19-12-2005, 16:45 uur

usaxtreme

Ja en dat is toch heel anders in Nederland, maar daar gaat het nu niet over  :icon_wink:
#10 - 19-12-2005, 18:44 uur

Dusza

http://www.wereldexpat.nl/nl/wonen/cultuurverschillen/VS_columntiziane_vuurwerk?view=Standard
Deze kwam gisteren binnen, en laat er nou net een stukje instaan over verboden vuurwerk in Missouri, maar dat je er wle met vuurwapens op zak mag lopen.

(men heeft net op oudejaarsnacht vuurwerk boven gehaald:)

"It's against the law!", roept de jonge advocaat alsof hij voor een jury staat.
Omdat het me toen al irriteerde dat Georgia de slechtste wapenwetten heeft van het land, vraag ik hem of hij een pistool heeft. Dat heeft hij.
"Op zak?", vraag ik voor de goede orde. Daar wil hij zich niet over uitlaten.
"Een jachtgeweer misschien?"
"Vier", antwoordt hij. Ik verhinder dat hij gaat uitwijden over dubbelloops, enkelloops en/of afgezaagde loop…
"Een uzi of een AK47 wellicht?", ondervraag ik hem. Hij moet tegen wil en dank een beetje om me lachen. Al zijn er in het vriendelijke Georgia geen restricties op het kopen van semi-automatische vuurwapens en al zijn ze even makkelijk te verkrijgen als een visvergunning, deze jonge rechtsdienaar heeft geen AK47 op zijn nachtkastje liggen. Nog niet, begrijp ik.
Robbert jaagt een jankende vuurpijl de lucht in en ik stel voor dat Billy Bob zijn pistool dan maar leegschiet boven ons hoofd om zo - op een voor de wet aanvaardbare manier - deel te nemen aan het oudejaarsavond spektakel. Dat vindt hij echter zonde van zijn kogels
#11 - 19-12-2005, 19:53 uur

Frank S

Ik ben niet voor de vrije wapenwet omdat het interessant is hoor!  ;D

Ik ben voor omdat je in dit land toch wel een hoop gekken rond hebt lopen waartegen je jezelf zou moeten kunnen beschermen. Als iemand je huis binnenkomt met de intentie je te vermoorden, dan ben ik toch graag wel de eerste die een schot zou willen lossen.

...en aangezien al die gekken onbelemmerd wapens kunnen kopen...
#12 - 19-12-2005, 20:34 uur
Iedereen heeft recht op mijn mening.

Jez

Ik ben voor de vrije wapenwet, maar vind dat de ouders aangeklaagt moeten worden omdat die zonder toezicht een onvergrendeld en geladen wapen open en bloot in een kast hebben liggen. Dit meisje van 9 jaar zal hier ongevraagd tot haar dood mee moeten leven.


Afgaande op het verhaal van die vrienden van vrienden kan ik je verzekeren dat de ouders wel degelijk gestraft worden. Met dit stel gaat het niet echt goed. Het is alweer een jaar of 8 ofzo geleden, maar zij hebben het behoorlijk zwaar gehad. Er is een enorm schuldgevoel en vooral in de eerste jaren ook enorm verwijt naar elkaar. Niet makkelijk om mee te moeten leven.

Niet dat dat iets goedpraat, want het blijft knap stom!
#13 - 19-12-2005, 21:54 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

B-man

Ik ben voor de vrije wapenwet, maar vind dat de ouders aangeklaagt moeten worden omdat die zonder toezicht een onvergrendeld en geladen wapen open en bloot in een kast hebben liggen. Dit meisje van 9 jaar zal hier ongevraagd tot haar dood mee moeten leven.


Afgaande op het verhaal van die vrienden van vrienden kan ik je verzekeren dat de ouders wel degelijk gestraft worden. Met dit stel gaat het niet echt goed. Het is alweer een jaar of 8 ofzo geleden, maar zij hebben het behoorlijk zwaar gehad. Er is een enorm schuldgevoel en vooral in de eerste jaren ook enorm verwijt naar elkaar. Niet makkelijk om mee te moeten leven.

Niet dat dat iets goedpraat, want het blijft knap stom!

Ja veel stommer kun je niet zijn, zeker niet omdat het al vaak genoeg gebeurt is, maar om die ouders nu te gaan vervolgen...die hebben dit natuurlijk echt niet gewilt en ze moeten er de rest van hun leven mee leven. Dat meisje natuurlijk ook maar denk je dat dat kind er op vooruit gaat als je haar ouders gaat aanpakken en ze eventueel de cel in gaat gooien?! Lijkt me niet

B-man
#14 - 19-12-2005, 22:05 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Chiefram

Persoonlijk vind ik dat de ouders in dit geval wel degelijk aansprakelijk gesteld moeten worden, wegens nalatigheid. Je laat niet zomaar een geladen en onvergrendeld pistool of geweer in een kast liggen waar je kinderen zomaar bij kunnen komen. Zeker niet als je zelf niet thuis bent.

Wat voor straf er gegeven moet worden zou ik ook zo een twee drie niet weten. Ze zijn al zwaar gestraft door een van hun kinderen door deze nalatigheid te verliezen. Iemand nog zwaarder straffen dan dit kan eigenlijk al niet meer, maar op papier zou de verantwoording en schuld wel degelijk bij de ouders moeten liggen. Die hadden met hun gezond verstand het geweesr op een plaats moeten leggen, waar de kids niet bij kunnen komen.

Een kind van 9 kun je hier niet voor aanrekenen. Die kent amper de gevolgen van een trekker overhalen.
#15 - 19-12-2005, 22:36 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15