Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

amerikaanse bruiloft??

Discussie gestart

rowel

Hi!!
Tja, over krap twee weken ga ik naar the States en nu ben ik uitgenodigd voor een bruiloft daar....ben nieuwsgierig, hoe gaat dat (ach zal ook wel verschillend zijn) en wat trek ik aan (haha, typisch vrouwenvraag!! ;)). Wie heeft wat informatie voor mij?? De bruiloft vindt plaats in omgeving New York.  
Ciao
#1 - 12-07-2005, 19:08 uur

Ebelix

Wat voor bruiloft is het? een joodse of een christelijke. Wat is de relatie met degene die gaan trouwen?

Normaal gesproken is een smoking typisch iets amerikaans om te dragen op een trouwerij. De vrouwen hebben meestal mooie jurken aan met vaak een hoedje.

Wil je meer info hebben kan je altijd de ceremoniemeester of de weddingplanner bellen. Die kan meestal precies vertellen wat wel en wat niet verlangd wordt.

Succes
#2 - 12-07-2005, 19:16 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

rowel

dank voor je reactie, tja ik ken degene die gaat trouwen niet, mijn vriendin wel, ze zijn niet joods, ongeveer eind twintig...een broek met iets moois erop kan toch ook wel voor een vrouw... ik heb geen jurken (wat een stress!!)gelukkig heb ik nog even tijd in Amerika voordat we erheen moeten, kan idd die weddingplanner aan zijn/haar jasje trekken. Ik wil natuurlijk niet te erg opvallen  ::)
Ik heb trouwens ooit zo´n programma gezien over weddingplanners in New York, voor mensen met geld, tsjonge wat een investering, maar over het algemeen wordt er ook een grote dag van gemaakt he?
We zien het allemaal wel... ;)
#3 - 16-07-2005, 22:33 uur

Chiefram

Ik heb al wel een Amerikaanse bruilof meegemaakt en moet je dan toch wel eerlijk vertellen dat wat je op de TV hebt gezien, wel degelijk typisch Amerikaans is.

Vrouwen in een broek met iets leuks er op kan in Nederland wel, maar in Amerika word je er op aangekeken. Hier wordt toch wel van je verwacht dat je minimaal een avondjurk aan hebt en vlak voor de bruiloft naar de kapper bent geweest om je haar in model te brengen.

Ook van de mannen wordt verwacht dat ze zich formeel kleden, liefst in smoking (zwart) en zwarte glimmende schoenen.

Zelf heb ik een keer (maardat is 17 jaar geleden) de fout gemaakt in met een Nederlands pak (kostuum) in de kleur blauw op een Amerikaanse bruiloft te verschijnen. Ik was nog een pikkie en wist niet beter, maar werd er wel op aangesproken en geloof me, dan is je hele avond verpest, want je voelt je bekeken staan.

Geen idee wat anderen als ervaring hebben opgedaan in Amerika tijdens een bruiloft, maar dit zijn mijn ervaringen.

Of heeft het met de 'klasse' te maken misschien???  ???

Vergeet niet dat inderdaad de Amerikanen ontzettend veel aandacht aan een bruiloft besteden en het mag inderdaad wat kosten. Het is niet zoals in Nederland dat er een zaaltje wordt afgehuurd en iedereen vol met drank een partij onderbroekenlol staan te maken. Hier gaat alles heel formeel met heel veel stijl en klasse, gepaard met een gigantisch luxe dinner vooraf waar IEDEREEN bij is uitgenodigd. Ook wordt in Amerika altijd door een professional gefilmd en wordt van elke elke gast verwacht iets in de kamera te zeggen.

De kado's stuur je ongeveer een week van te voren op naar het 'paar', dat neem je NIET mee op de bruiloft zelf. Het is maar een tip, anders sta je voor schut met je kado in je handen als enige, hahaha
#4 - 17-07-2005, 02:29 uur
« Laatst bewerkt op: 17-07-2005, 02:33 uur door Chiefram »

PetraVS

Wat jij schrijft, Chief, geldt voor degenen, die nauw bij het huwelijk betrokken zijn.  Familie en goede vrienden van het bruidspaar.  Maar als je gewoon als gast gaat is een nette broek met een blouse of iets dergelijks prima, hoor.  En je hoeft dan ook niet speciaal naar de kapper.
Het hangt inderdaad ook allemaal wel van de grootte en sjiekheid van het huwelijk af, maar wij hadden een "typisch Amerikaans" huwelijk en vrij sjiek, maar er was ten eerste een tafel voor cadeaus, dus die kunnen ook met de receptie meegebracht worden en het viel mij niet eens op wat onze gasten (behalve onze bruidsmeisjes en jonkers) droegen!
En zo gauw word je niet op kleding aangekeken hier, tenzij je echt in je dagelijkse plunje verschijnt.
#5 - 18-07-2005, 16:43 uur

Dusza

...een broek met iets moois erop kan toch ook wel voor een vrouw... ik heb geen jurken (wat een stress!!)gelukkig heb ik nog even tijd in Amerika voordat we erheen moeten,

Ik weet niet hoe het in die regio zit, maar ik heb in Michigan City (Indiana) eens 3 prachtige avondjurken gekocht! Kon er echt niet aan weerstaan, alhoewel ik eigenlijk zelden een rok of kleed draag (behalve als het héél erg warm is in de zomer).
Mijn vriendin maakt kleding voor musicals en toneelstukken, en zij sleurde me mee naar een 'sale' in een winkel van bruidskleding. Ze verkochten de jurken waar de mode-shows mee gelopen waren. Ik kocht iets goudkleurigs (niet te fel), en ook nog een lange zwarte jurk, heel klassiek, en voor beiden tesamen betaalde ik iets van een 50 dollar!
Misschien loop je dus ook wel op zoiets als je ginder bent, en voor dat geld kan het natuurlijk niet laten!
veel plezier op het huwelijksfeest!
#6 - 18-07-2005, 23:27 uur

enny

Als er op de uitnodiging staat dat de dresscode ;black tie is, dan moet je als man in smoking en als vrouw in een lange maxi avondjurk maar als er niets op de uitnodiging staat kan je gewoon gaan zoals je het voelt. Natuurlijk niet in spijkerbroek, maar als vrouw kan je met een nette broek en een leuke nette blouse dan best gaan, en de man gewoon blazertje mee, kan je altijd uit doen.
Mijn man heeft een gruwelijke hekel aan smokings, maar we hadden een black tie event waarvoor hij zo'n ding moest huren. hij voelde zich de hele avond opgelaten.  ;D
#7 - 19-07-2005, 00:59 uur

Chiefram

Ik kreeg laatst van een klant ook een uitnodiging om met mijn vrouw naar een formal dressed dinner te komen. Zwarte smoking voor de man en de vrouw in een zwarte lange avondjurk was verplicht.

Heb keurig netjes een check van $175 gezonden met een bedankje erbij dat wij niet aanwezig konden zijn. Gelukkig was dit echt zo, wij konden echt niet, maar had zo wie zo al niet gegaan als wordt opgelegd om stijf in het zwart te komen opdraven.

Als ik in Nederland wel eens voor mijn werk in pak moest, was dat het eerste dat ik thuis uit trok, nog voordat ik iedereen 'gedag' zei...

"Zo, eerst even mijn apenpakje uit!', waren mijn woorden op zulde dagen. Ben blij dat het in Amerika er wat gemakkelijk aan toe gaat.
#8 - 19-07-2005, 01:14 uur

visuar

Ik ben absoluut geen pakken "man", maar vind het af en toe toch wel leuk. Zeker als je op een officieel evenement bent en dan in black-tie gaat en iedereen zo gekleed is. Dat heeft toch wel wat. Althans, dat vind ik ;)
#9 - 19-07-2005, 16:27 uur
Groetjes! Rob
Geen geluk DV-2006 & 2007. Op naar DV-2008 :)

Dusza

Visuar, ik deel je mening. Ik vind een man met een net pak en das wel iets hebben...
Zeker als hij dan thuis komt en zijn jeans en polo aantrekt, en er ook dan nog leuk uitziet!  ;)
#10 - 19-07-2005, 16:34 uur

Chiefram

Het probleem is dat ik er nooit leuk uit ziet, pak of jeans...

 :-X

 ;D ;D ;D
#11 - 19-07-2005, 17:54 uur

schorp

Het probleem is dat ik er nooit leuk uit ziet, pak of jeans...

 :-X

 ;D ;D ;D

I think you're quite hot (hotheaded too!!!)... :D
#12 - 19-07-2005, 18:17 uur

Dusza

Het probleem is dat ik er nooit leuk uit ziet, pak of jeans...

Tja, als je altijd foto's van andere mensen op je blog plaatst, dan is daar moeilijk over te oordelen. Krijgen we enkel een half naakte Chiefram te zien: http://matosh.web-log.nl/log/2942685
 ;D
#13 - 19-07-2005, 18:51 uur

Chiefram

<BLUSHING RIGHT NOW>
#14 - 19-07-2005, 19:25 uur

Dusza

<BLUSHING RIGHT NOW>

Ha! Die moet ik bijhouden! Ik breng Chiefram aan het blozen!   :D
#15 - 19-07-2005, 19:33 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15