Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amerikaanse Recessie

Discussie gestart

Sandy_US

Wie heeft dinsdag Oprah gekeken. Ik ben er best van geschrokken ...  Het ging over de recessie in Amerika, een reportage van Lisa Ling. Zij ging naar de tentkampen in Sacramento (CA),  die razendsnel groeien omdat de homeless shelters vol zijn, tentkampen (tent cities) die illegaal zijn, maar vanwege de enorme groei waarschijnlijk gelegaliseerd moeten worden.  En de execution sales van huizen in Florida. Lisa Ling liep een dag mee met de 'opruimers' van die huizen. Sommige huizen stonden nog vol met spullen,  de bewoners krijgen dan een maand notice en vertrekken met een aantal persoonlijke spullen en laten de rest achter. Dit wordt allemaal naar de stort gebracht, omdat charity het niet kan bijbenen. Zo'n 15 huizen worden per dag leeggehaald, naar de stort gereden en op naar het volgende huis. Ik vond het erg shocking om te zien ....

Hier op de site van Oprah.com staat een stuk over deze uitzending over de Recessie door Lisa Ling..
http://www.oprah.com/article/oprahshow/20090218_tows_lisa-ling/5
#1 - 23-04-2009, 13:12 uur
« Laatst bewerkt op: 23-04-2009, 13:13 uur door Sandy_US »

Johan

Niet gezien helaas! Had dit uiteraard wel graag willen zien! Trieste zaak wat je hier zo neerzet!
#2 - 24-04-2009, 07:44 uur

hollandranch

Het blijkt dat de meeste initiatieven niet werk of nog niet, deze week worden waarschijnlijk 150.000 mensen werkloos die werken bij autodealers en in California staan de banen ok de tocht van 60.000 leraren, einde recessie is er helaas nog niet.
#3 - 14-05-2009, 05:35 uur

sweatbox

Het blijkt dat de meeste initiatieven niet werk of nog niet, deze week worden waarschijnlijk 150.000 mensen werkloos die werken bij autodealers en in California staan de banen ok de tocht van 60.000 leraren, einde recessie is er helaas nog niet.

60.000 leraren kan moeilijk met de crisis te maken hebben, eerder met wanbeleid van de lokale overheid.
#4 - 14-05-2009, 07:40 uur

Nisandros

De inkomsten van een school zijn in Amerika gekoppeld aan de WOZ-waarde.
De huizenmarkt is door de crisis enorm geraakt.

Dus wordt het ontslag van leerkrachten wel degelijk veroorzaakt door de crisis.
#5 - 14-05-2009, 10:29 uur

hollandranch

De inkomsten van een school zijn in Amerika gekoppeld aan de WOZ-waarde.
De huizenmarkt is door de crisis enorm geraakt.

Dus wordt het ontslag van leerkrachten wel degelijk veroorzaakt door de crisis.

Denk in dit geval beiden, komen een hoop lijken boven drijven in crisis tijden.
#6 - 14-05-2009, 14:31 uur

sweatbox

De inkomsten van een school zijn in Amerika gekoppeld aan de WOZ-waarde.
De huizenmarkt is door de crisis enorm geraakt.

Dus wordt het ontslag van leerkrachten wel degelijk veroorzaakt door de crisis.

Over het algemeen is in Amerika alles iedere tien kilometer anders geregeld.
#7 - 14-05-2009, 18:42 uur

Freckles49

Ik weet niet hoe het nu is, maar vorig jaar in september waren wij in Kissimmee FL en het was eng stil. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Stil in de malls en zelfs stil bij Disney. We gingen winkelen in Down Town Disney en er was niemand alleen mijn man en ik!!! Dat was gewoon eng om te zien, later kwamen er wel wat mensen , maar de drukte die wij gewend zijn was er niet. We zijn naar Epcot geweest en waar we normaal rijen met auto's zien konden we nu bijna voor de deur parkeren. Dit hebben wij echt nog nooit meegemaakt. Dit jaar gaan we weer naar Kissimmee maar eerst 1 week naar Las Vegas, zijn zeer benieuwd omdat de crisis denk ik nu pas echt goed is te merken.
#8 - 20-05-2009, 21:28 uur

hollandranch

Ik weet niet hoe het nu is, maar vorig jaar in september waren wij in Kissimmee FL en het was eng stil. Dit hebben wij nog nooit meegemaakt. Stil in de malls en zelfs stil bij Disney. We gingen winkelen in Down Town Disney en er was niemand alleen mijn man en ik!!! Dat was gewoon eng om te zien, later kwamen er wel wat mensen , maar de drukte die wij gewend zijn was er niet. We zijn naar Epcot geweest en waar we normaal rijen met auto's zien konden we nu bijna voor de deur parkeren. Dit hebben wij echt nog nooit meegemaakt. Dit jaar gaan we weer naar Kissimmee maar eerst 1 week naar Las Vegas, zijn zeer benieuwd omdat de crisis denk ik nu pas echt goed is te merken.

We hebben net Nederlanders gehad die uit Las Vegas kwamen en het was er redelijk druk, maar was ook weekend. Vegas heeft last van de recessie, Disney en andere parken nog meer. Ik kan hier in Texas ook door een outlet lopen en de mensen tellen op 2 handen, je snapt niet dat winkels nog kunnen blijven bestaan.
#9 - 20-05-2009, 22:09 uur

Ebelix

In Maart was ik in de outlets van San Marcos maar daar was het behoorlijk vol en ik had niet het idee dat men het rustig aan deed. De toeristische plaatsen hebben het zwaar.
#10 - 21-05-2009, 07:45 uur
NBA Guru 2009    WK voetbal Guru 2006    NFL Guru 2012

B-man

In Maart was ik in de outlets van San Marcos maar daar was het behoorlijk vol en ik had niet het idee dat men het rustig aan deed. De toeristische plaatsen hebben het zwaar.

Er gaan nog een paar grote klappen volgen. De consument voelt de recessie doorgaans nu eenmaal later in zijn portemonnee dan bedrijven. Shit runs downhill helaas. Straks krijg je de volgende kettingreacte, bedrijven gaan ontslaan of "saneren" als de volgende ronde contracten afloopt, meer werkloosheid, dalend consumentenvertrouwen, minder uitgaven, meer bedrijven kopje onder, enz.
#11 - 12-06-2009, 12:56 uur
« Laatst bewerkt op: 12-06-2009, 12:59 uur door B-man »
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

Loek

De consument voelt het allang hier.  Ontslagen begonnen hier in de US al rond kerst 2008 en zijn sindsdien alleen maar gestegen.  Bij de locatie van het bedrijf waar ik werk zijn sinds 1 Januari 14 mensen ontslagen (op een totaal van 40).   Later in het jaar kregen we te horen dat er geen "matching" meer van pensioen premies zou plaatsvinden, en sinds April zijn alle nog overblijvende werknemers 6% gekort op het salaris.  En als ik dan zo naar mijn omgeving kijk gaat het nog redelijk goed bij ons bedrijf.

Meer verkeer bij outlets is het gevolg van mensen die vroeger nog bij duurdere winkels kochten, nu naar de goedkopere gaan.  Walmart heeft ook een stijging van nieuwe klanten, maar netto is hun omzet min of meer gelijk gebleven.  Hetzelfde zie je bij restaurants: goedkope (Denny's, Perkins, IHOP) en midrange (Outback, Chilli's) restaurants zien een toename ten koste van de dure (Ruth's Chris, Morton's).  In Denver bijvoorbeeld heeft dit zelfs geleid to faillisement van een aantal high end restaurants.
#12 - 12-06-2009, 18:03 uur

sweatbox

Wat Loek beschrijft zie je ook in Nederland, weliswaar op een wat kleinere schaal.
#13 - 12-06-2009, 18:12 uur

B-man

Ik beweerde ook heus niet dat de consument niets voelt, alleen is de consument het later gaan voelen en zal die ook later herstellen. Ik bedoel dus dat als er herstel te zien is bij bedrijven/macro-economie, de consument dat pas later zal ervaren. Tuurlijk voel je het als je wordt ontslagen maar de mensen die nu naar goedkopere winkels gaan of hun hand op de knip houden doen dat meestal vanwege het feit dat ze allemaal onheilspellend nieuws te horen krijgen en daardoor ook voorzichtiger worden. De consument is de belangrijkste drijfveer van de economie, geeft die niets uit dan volgt herstel ook maar zeer moeizaam. Als het nog lang duurt voor er een noemenswaardig herstel volgt dan zullen er nog meer bedrijven over de kop gaan die misschien op dit moment nog net even de schuldeisers kunnen afhouden. Meer bedrijven met dikke verliezen, faillissementen, meer ontslagen, meer uitkeringen, meer mensen die hun hypotheek niet meer kunnen aflossen, meer slecht nieuws, consument geeft weer minder uit want wordt nog voorzichtiger. En als bedrijf A dan uiteindelijk weer wat herstel gaat zien en beter gaat draaien dan zal het heus niet meteen 1000 mensen aannemen. Die zullen nog een tijd voorzichtig zijn en de kat uit de boom kijken. De gewone man/vrouw die wacht op beter tijden en eventueel een nieuwe baan volgt dus pas later als het gaat om het delen in het herstel. Dat bedoel ik met de consument merkt het altijd pas later.
#14 - 13-06-2009, 11:24 uur
"There is nothing wrong with America that cannot be cured by what is right with America"

NYC in 4 dagen! : http://www.verenigdestaten.info/new-york-city-in-een-weekend-4-dagen/

hollandranch

Ben benieuwd hoe ze het hier gaan oplossen. Krijg niet het idee dat er geld gaat naar het midden- en kleinbedrijf, wat toch de motor van de economie. Ook als ze de nieuwe Health Care er doorheen persen zal de kleine ondernemer moeten dokken voor zijn personeel, vrees dat dit averechts kan werken en volgend jaar zullen veel Belastingen omhoog gaan want je kan niet blijven uitgeven zoals de regering nu doet.
#15 - 13-06-2009, 15:41 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15