Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Amish

Discussie gestart

Kweennl

Ik ga deze zomer naar de VS om daar onder andere de Amish cultuur te bekijken. Is het zo dat deze mensen het niet op prijs stellen dat er foto's van hen gemaakt worden en zijn er dan ook andere dingen waar je rekening mee moet houden? Ik wil ze namelijk liever niet op hun teentjes trappen...
#1 - 22-01-2003, 20:19 uur

Johan

De Amish stellen inmenging in "hun leven" absoluut niet op prijs over het algemeen. Alhoewel het bijzonder vriendelijke mensen zijn willen ze niet het gevoel krijgen als studie object te fungeren. En daar is alles bij voor te stellen natuurlijk. Aan je vraag te zien heb je jezelf nauwelijks verdiept in de Amish cultuur. De vraag is dan wat je wil gaan bestuderen? Hoop je een weekend met ze op te kunnen trekken? Ga je met een fotocamera klaar zitten op afstand om foto's te nemen? Dus omschrijf eens wat meer wat je wilt doen daar!

Johan
#2 - 23-01-2003, 08:53 uur

Kweennl

Als ik de indruk gewekt heb dat ik de Amish wil gaan bestuderen, dan is dat zeker niet de bedoeling geweest! Het is als onderdeel opgenomen in de jongerenreis die ik geboekt heb, dat we een kijkje nemen bij de Amish. Maar ach, anders kijk ik wel even verder hoor... ik vind de antwoorden zelf wel.
#3 - 23-01-2003, 19:46 uur

Johan

Waar het om gaat is dus wat je precies gaat doen bij de Amish? Die mensen zitten daar nu eenmaal niet op te wachten, wat wil je dan voor antwoord? Nee die mensen vinden het dus over het algemeen niet fijn dat je ze observeert maar het zal natuurlijk voor een groot deel afhangen in wat voor mate er contact is met hen. Je krijgt toch een antwoord op je vraag die je stelde. Nou moet je niet boos worden als het antwoord je niet bevalt hoor !
#4 - 23-01-2003, 20:04 uur
« Laatst bewerkt op: 23-01-2003, 20:06 uur door Johan »

Kweennl

Nee, maar ik vond het vervelend dat mijn, volgens mij vrij normale vraag, verkeerd geïnterpreteerd werd. Maar, zoals ik al zei, ik vind de antwoorden zelf wel, heb toevallig net een zeer informatieve site gevonden. Nog bedankt.
#5 - 23-01-2003, 20:16 uur

Johan

Alleen was aan je vraag niet duidelijk in welke mate je de Amish gaat bezoeken! En dat is het nog steeds niet. En daar zal toch voor een groot deel van afhangen welke voorzorgsmaatreglen of gebruiken je in acht moet nemen. We zijn hier om je te helpen daar waar kan! Uiteraard zijn we ook erg nieuwsgierig naar welke site je gevonden hebt?
#6 - 23-01-2003, 20:20 uur

Kweennl

Pfff.. hoe heette die site ook weer. Ik had 'm via een link op Yahoo gevonden. Was geloof ik een subsite van een officiële Pennsylvania site. Kijk, ik weet ook niet precies in welke mate we de Amish gaan bezoeken. Of we alleen maar met de minivan door een dorpje heen karren en uit de raampjes koekeloeren, of dat we ergens gaan zitten en observeren... ik zou het niet weten. Het is de kampeertrektocht van de YMCA, en het stond op het voorlopig reisschema, al is het wel zeker dat we de Amish gaan zien. Misschien is de film Witness wel een goede informatiebron, al zal de situatie in een film wel wat geromantiseerd zijn.
#7 - 23-01-2003, 20:34 uur

Johan

Nou als je hem weet t.z.t. dan hoor ik het graag. Op zich zijn de Amish wel boeiend om eens te bekijken. Kun je bij de reisaanbieder geen specifiekere info krijgen over hetgeen je gaat doen? Dan kun je jezelf ook nog beter voorbereiden.
#8 - 23-01-2003, 20:39 uur

Kweennl

Goed idee, ik zal eens vragen of ze wat meer info kunnen geven. Heb de site nog niet teruggevonden, maar ik zal zo eens kijken.
#9 - 24-01-2003, 19:33 uur

amerikagek

heb de amish vorige zomer gezien, blijft tog bizar om met een luxe auto een huifkar voorbij te rijden......... :D
#10 - 21-08-2005, 15:14 uur

Mrjn

Er is hier in Nederland al een aantal weken de real life soap Amish in the City te zien. Show waarin 5 Amish jongeren een aantal weken in een huis in Los Angeles zitten met 5 stadskinderen.
Naar mate de serie vordert, begin ik de Amish steeds aardiger te vinden en de stadskids steeds irritanter.
Ik moest het hardst lachen om 1 van de stadskids, een relnicht genaamd Reese, die in het voorstelfilmpje zei dat hij iedereen in zijn waarde laat en wil dat men hem ook in zijn waarde laat, en toen hij erachter kwam dat hij een tijdje met Amish moest samenwonen begon te gillen dat het huis niet groot genoeg was daarvoor.
#11 - 22-08-2005, 10:17 uur

MiamiHeat

Is inderdaad een leuke serie...........volg hem ook.

Het bevreemd mij trouwens niet dat de stadsmensen zo ongelooflijk verwend zijn................

Ben benieuwd welke Amish er voor kiest om terug te gaan.

Deze week laatste aflevering
#12 - 04-09-2005, 16:44 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15