Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Barry White overleden

Discussie gestart

hanz

LOS ANGELES - De Amerikaanse R&B-zanger Barry White is vrijdagochtend op 58-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Los Angeles overleden. White werd beroemd om zijn diepe bariton. Onder zijn grote hits zijn You're my first, my last, my everything en Can't get enough of your love, babe.

White was al enige tijd ziek. Hij kreeg in mei een hersenbloeding, nadat hij eerder al ernstige last van zijn nieren kreeg, zo meldden de Amerikaanse zender CNN en de Britse BBC. White lag al sinds september in het Cedars-Sinai Medical Center, waar hij nierdialyses onderging.

Slaapkamer

White maakte vooral verleidelijke discomuziek, die bekend werd als 'slaapkamermuziek'. De zwaarlijvige zanger kende dertig jaar roem met zijn enorm diepe stemgeluid, opzwepende tempo en de hitsige teksten waarmee hij zijn nummers vaak begon.

Zijn populariteit was op een hoogtepunt in de jaren zeventig, maar in 2000 kreeg hij nog erkenning met twee Grammy-prijzen voor de beste mannelijke en tradionele R&B-uitvoering van het nummer Staying power.

Man

De op 12 september 1944 geboren White begon in zijn tienerjaren te zingen in een baptistisch kerkkoor. Hij vertelde zelf eens aan het tijdschrift Ebony dat zijn stem van de ene dag op de andere veranderde van een hoge jongensstem in het diepe geluid dat hem zo beroemd maakte. "Ik maakte mezelf en mijn moeder bang toen ik die ochtend wat zei. Het was totaal onverwacht. Mijn moeder staarde me aan en ik staarde naar haar. Het volgende moment kwam er een prachtige glimlach op haar gezicht. Tranen stroomden over haar wangen en ze zei: Mijn zoon is nu een man."

Gevangenis

Na een gevangenisstraf op zijn zestiende besloot White zijn leven een andere richting te geven. Hij sloot zich aan bij de soulgroep Upfronts, met wie hij zes singles maakte. Daarna richtte hij zich op tekstschrijven en produceren. Hij ontdekte het trio Love Unlimited en produceerde in 1972 hun hit Walkin' in the rain with the one I love.

Ally McBeal

In 1973 liet hij zijn eigen stem weer horen en I'm gonna love you just a little bit more baby met zijn band The Love Unlimited Orchestra werd meteen een hit. Tot aan het eind van de jaren negentig bleef hij optreden, onder meer in de Amerikaanse comedy Ally McBeal.
#1 - 06-07-2003, 19:57 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15